Program akışı 8.30-9.00Kayıt ve açılış 9.00- 10.00Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal 10.00-10.15Ara 10.15-12.00Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
3D DEFTER VE SES.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
İmece usulü ders 44. Kütüphaneler Haftası Irmak Okulları / 1 Nisan 2008.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
MEHMET TUZA PAKPEN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Psi.Danışman Uğur DENİZ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
BAŞARI VE MOTİVASYON.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Doğru Çalışma Yöntemleri
Doğru Çalışma Yöntemleri
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN HOŞ GELDİNİZ.
Hayat bilgisi-yarı yıl ödevi 1. 2 SEVGİLİ ÖĞRENCİLER ; BU YIL 3 TEMA İLE HAYAT BİLGİSİ DERSİNİ ÖĞRENMEYE DEVAM EDİYORUZ. BU TEMALARIMIZ: 1- OKUL HEYECANIM.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Verimli Ders Çalışma Semineri
3-A SINIFI 2.DÖNEM VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ!
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Sınıf yönetimi ve disiplin
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

Program akışı Kayıt ve açılış Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal Ara Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma projesi, Sebiha Şafak İki dilli eğitimde bilgisayar kullanımı, Ali K. D Çıkış için hazırlık Öğle yemeği Türkçe okuma ve yazma eğitimi, Sevim Gözet Bundan sonrası, dilek ve temenniler. Hazırlayan: Veysel Özbal

Tema Morsmål Tyrkisk 2001İsveç 2009 UDİR kanalıyla Norveç, 6 dil 2011Projeyi NAFO devraldı Ana dilinin şu an ki konumu Norveç yasalarına göre Norveç`te yaşayan Samiler Artı bir güç mü yoksa Norveççe öğrenmeyi sınırlayan faktörlerden bir tanesi mi? Tema morsmål tyrkisk Tema morsmål tyrkisk Hazırlayan: Veysel Özbal

20 Şubat UNESCO tarafından «Ana Dili Günü» olarak ilan edilmiştir dünya dilinden yaklaşık olarak 3000 yokolma tehlikesi yaşıyor. Türkiye `de yapılan bir araştırmada Türkçe`ye hakim olamayan çocukların diğer derslerde de sıkıntı yaşadığı görülmektedir. Çünkü ana dili hem ana ders hem de diğer dersler için bir araç dersidir. (Cemal Yıldız, Anadili Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ve Türkçe Öğretimi.) Bazı okullarda çocukların ana dillerini konuşmalarının onları olumsuz etkileyeceği söylenmekte. Bu şekilde çocukların yavaş yavaş aileleriyle ve çevreleriyle bağları koparılmakta. Hazırlayan: Veysel Özbal

Ana dillerinde sağlam bir temelle okula başlayan çocuklar, daha güçlü okur yazarlık becerisi geliştirmekteler. Okulda ana dilinin desteklenmesi, sadece bu dilin gelişimine değil, çocukların okuldaki coğunluk dilindeki becerilerinin de gelişmesine katkı sağlamaktadır. Veliler de çocukların ana dilini muhafaza edebilmesi için güclü aile içi dil politakaları benimsemeli, ve çocukların dillerini geliştirmesine imkan sağlamalıdırlar. Yolumuzdaki engeller Hazırlayan: Veysel Özbal

Çocuğa ana dilinin ne kadar önemli olduğu mutlaka anlayabileceği bir şekilde analatılmalı. Ana dilinin en az çoğunluk dili kadar önemli olduğunu göstermek için posterler, afişler asmalı ve zaman zaman ana dilinde yazılar yazmasına izin vermeli. Bugun üniversite okuyan bazı Türk gençleri, Türkçe yi akıcı ve yeterli derecede konuşamadıklarından dolayı utanç duyup, Türkçe dersi almaktadırlar. Avustralya`da öğrenciler İngilizce`nin dışında, İtalyanca, Yunanca ve Türkçe gibi bir yabancı dil seçme ve öğrenme hakkına sahiptirler. Vizyon oluşturmak Hazırlayan: Veysel Özbal

Bir hedefe ulaşmanın ilk yolu vizyon oluşturmaktır. -kısa vade -orta vade - uzun vade (at çiftliği kompozisyonu) Hayatta ne yapacağını pek çok insan bilir, ama bildiğini yapan insan sayısı azdır. Başarının dört basamağı Ne istediğini bilmek (Nasreddin hoca) Harekete geçmek Yaptıklarınızın sonuçlarını farketmeyi öğrenmek Peşinde olduğunuz sonuçları alana kadar davranışlarınızı değiştirmeye hazır olmak. Hazırlayan: Veysel Özbal

Motivasyon «İnsanın en büyük temel gücü kendisine inanmasıdır.» ( Prof. Dr. Özcan Köknel) Toplum olarak çok çabuk gaza gelen bir toplumuz. Halbuki bu içeriden gelen bir güç olmalı. Bugun başarısızlığın en büyük nedeni, çocuklarımızın özgüveninin olmamasından kaynaklanır. Einstein ve şoförü Beyin gücü Alman bilim magazin dergisi PM in araştırmasına göre, insan beyni sayfayı ezberleme ve 20 basamaklı iki sayıyı çarpabilecek özellikte yaratılmıştır. Hazırlayan: Veysel Özbal

Başarısızlık neden kaynaklanır? Amaçsız çalışmak Plansız ve programsız çalışmak Evin değişik yerlerinde çalışmak Yatanarak, uzanarak çalışmak TV karşısında yada müzikle çalışmak Ezber yöntemiyle çalışmak Kaynaklardan yaralanmamak Anlamadığında çabuk pes etme Derslerle ilgili ön yargı Hazırlayan: Veysel Özbal

Öğrenci –öğretmen ilişkisi Empati kurmak. Kendisini öğrencinin yerine koymak ve olaylara onun gözünden bakamak. Empati kurmak 300 öğrenciye uygulanan anket sonucunda Öğrencilerin % 21,5 inin dersi ve öğretmeni sevmediklerini, bu yüzden başarılı olamadıklarını, aynı zamanda başarılı öğrencilerin % 40,3 ünün başarı sebebi olarak dersin öğretmenini çok sevdikleri ortaya çıkmıştır. «İnsan ancak sevdiğinden bir sey öğrenir.» Hazırlayan: Veysel Özbal

Öğrencilere göre istenmeyen öğretmen davranışları Notla tehdit etme Ceza olarak ödev verme Sadece anlatım yöntemini kullanmak, deney, güdüleme, cesaretlendirme yapmamak. Ödevleri kontrol etmeme Sınıfa sırtını dönme Sandalyede oturarak ders anlatma Hazırlayan: Veysel Özbal

Sadece başarılı olanlara söz hakkı verme Yanlı davranışı ve cevabı aşırı eleştirme, öğrencileri olumsuz sözle etiketleme Öğretmediği yerlerden sınav yapma Derse gelirken hazırlıksız gelme Öğrencilerin ekonomik durumuna bakmadan araç gereç isteme Ödül ve cezayı adil kullanmama Kaba konuşma Hazırlayan: Veysel Özbal

Okul- veli işbirliği Okul+ Veli+ Öğrenci = Başarı Veli Öğrenci Öğretmen David ve Rachel öğretmenin hikayesi. Hazırlayan: Veysel Özbal