ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenci Merkezli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Öğrenme-Öğretme Süreci
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
1- Site, konuyu bütün açılarla ele alarak sunmuş bu da konuyu öğrenmede iyi bir pekiştireç olmuş. Her kelimenin ayrı ayrı cümlelerde.
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ARCS Modeli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrenci merkezli öğrenme, matematik ya da edebiyat gibi bir dersin ya da konunun beynimizdeki öğrenme merkezleri ile ilinti kurmasıdır. Bazı eğitimciler; Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrencinin geleneksel olmayan yöntemlerle değerlendirilmesidir. Bazı eğitimciler; Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliğine dayalı öğrenme esasları ile bütünleşmiş bir sürekli gelişim modelidir. Bazı eğitimciler ise ; Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü GERÇEKTE İSE ; Öğrenci Merkezli Eğitim bunların tümünü ve daha fazlasını içermektedir. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü öyle ki ; Öğrenciye dersin öğrettiği kavramları öğretecek fakat öğrencinin sadece not almasını değil, etkin katılımını sağlayacak etkinlikler sunulursa, yaklaşım öğrenci merkezlidir. Milli Eğitim Müdürlüğü

Öğrenci Merkezli Eğitimde : * Öğrenci sınıf ve laboratuardaki faaliyetlerin merkezidir. * Konu ikinci derecede önemlidir. * Olgular ve bilgiler zamanla değişirler. * Kavramlar ve ilkeler ise kalıcıdır. * Öğrenci, hayat, iş, aile ve toplum ilişkileri, ulusal ve kişisel ihtiyaçlara yönelik bazı temel kavram ve ilkeleri anlamak ve kabul etmek zorundadır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü * Öğrenci, sağlam bir kavram ve kurallar temeline sahip olduğunda, yeni edindiği bilgileri her zaman bu temel kavram ve ilkeler çerçevesinde özümseyecek, yaşam boyu öğrenmeye katılmış, olacaktır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitime öğrenci başarısı açısından bakıldığında, dikkate alınması gereken en önemli konu; Ana okulundan Lise son sınıfa kadar bütün sınıf seviyelerinde öğrencilerin eğitim -öğretim etkinliklerinde merkez olarak alınmasıdır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Bir başka deyişle “Öğrenci Merkezli Eğitim” öğrencilerin ilgilerini, isteklerini, becerilerini ve ihtiyaçlarını dikkate alacak biçimde öğretim yaşantılarının düzenlenmesidir. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrenci Merkezli Eğitimin en öncelikli amacı; öğrenciye, kendi öğrenme profilini ve türünü keşfetmeyi ve böylece öğrenmeyi öğretmek olmalıdır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Dayandığı Temel Ölçütler Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrenci Merkezli Eğitimi benimseyen okul, her öğrencinin içsel güdülenmesini artırmakla ilgilenir. Tüm öğrencileri aynı kalıplara uymaya zorlamaktan kaçınır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrencilerin çoğu bir kavramı sadece duyarak değil, aynı zamanda bu davranışın bir örnekle gösterilmesi ile en iyi şekilde öğrenir. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Soyut kavramların öğrenilmesinde karşılaşılan güçlükler gerçek yaşamdan örnekler verilerek giderilir. Öğrenci merkezli okullarda bu yöntem bir istisna değil, vazgeçilmez bir kuraldır. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Korkutan ya da, küçük düşüren dönütler öğrenmeyi artırmaz. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrenme eylemine duygunun eşlik etmesi o oranda öğrenmeyi artırır. Araştırmalar, beynin kalıplar aradığını gösterdiğine göre; Öğrenci Merkezli Okullarda öğretmen, öğrencinin bu kalıpları anlamasını, hatta kendi kalıplarını yaratmasını sağlayacak fırsatlar oluşturmalıdır. Milli Eğitim Müdürlüğü

ÖĞRENCİ MERKEZLİ OKULDA Tüm sınıf içi uygulamalarda, bu ölçütlerin esas alınması ve öğrenci merkezli eğitimi benimsemiş öğretmenlerin günlük öğretim planlarını bu ölçütler çerçevesinde yapılandırması gerekmektedir. Milli Eğitim Müdürlüğü

Milli Eğitim Müdürlüğü Geleneksel sistemden, yanlış bile olsalar vazgeçmek kolay kabul görmeyecektir. Milli Eğitim sistemine girecek yeniliklerde MLO’ nın rolü bu açıdan oldukça zorlu görülmektedir. Bu zoru MLO ailesi olarak aşıp örnek olmaya devam edeceğiz. Milli Eğitim Müdürlüğü