PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ÖRNEK PROJE FORMU İNCELEMELERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Doç. Dr. Hilal Özdağ Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Evren Örneklem Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Öğretimin Planlanması
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Etiği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Verilerin Toplanması I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Problemi Tanımlama.
Araştırma Modeli: Tarama Araştırmaları/Deneme Araştırmaları
Literatür Taraması.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Nicel Araştırmalar II.
Nitel Araştırmalar I.
Anket ve Likert Ölçekler
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ Doç. Dr. Salih Şahin Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı slhsahin@gmail.com

“Hayal gücü bilgiden daha önemlidir” Albert Einstein

Konu Başlığının Seçimi Proje Hazırlama Basamakları Verilerin Analizi Raporun Oluşturulması Veri Toplama Ön Hazırlıklar ve Planlama Konu Başlığının Seçimi Proje Hazırlamaya Karar Verme

Proje fikrinin ortaya çıkmasında; Gündelik yaşantılar Geçmiş araştırmalar Uzman önerileri

Proje konusu seçiminde şu sorulara cevap aranır: Seçilecek konu neden önemlidir? Hangi alanlara katkı yapacaktır? Ne düzeyde katkılar sağlayacaktır? Ne kadar değerlidir? Ne kadar anlamlıdır? Kim/kimler için önemlidir? Bilimsel alanda nasıl bir katkı sağlayacaktır?

Seçilecek konunun yapılabilirlik düzeyi nedir? Araştırmacının yeterlikleriyle araştırılabilir mi? Araştırmacının olanaklarıyla araştırılabilir mi? Yasal koşullar açısından araştırılabilir mi? Doğal koşullar açısından araştırılabilir mi? Toplumsal koşullar açısından araştırılabilir mi? Etik kural ve ilkeler açısından araştırılabilir mi?

Seçilecek konunun özgünlük düzeyi nedir? Hangi farklılıkları içermektedir?

Araştırmacının ilgisini çeken ve üzerinde yeterince düşünülen bir konu olmalıdır.

Proje için seçilen konu başlığı kolaylıkla soru şeklinde ifade edilebilmelidir.

Proje konusu seçerken mutlaka ön araştırma yapılmalı ve acele karar verilmemelidir.

Proje başlığı, bilime yenilik getiren, topluma yarar sağlayacak ve bir probleme çözüm olabilecek konulardan seçilmelidir.  

Konu orijinal, özgün ve yeni (güncel) olmalıdır, mümkünse hazırlayıcıya ait olmalıdır.

Konu araştırmaya değer olmalı, zaman ve para harcamaya değecek özellikte olmalı.

Proje konusu seçilmesinde yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi, sorunlara çözüm üretmeyi amaçlamalıdır.

Konuya karar vermeden önce uzmanlardan fikir alınabilir.

Olabildiğince farklı konular üzerinde yoğunlaşmalıdır.

Hangi tür verilerin, nasıl toplanılacağı düşünülmelidir.

Bilimsel araştırma metodolojisinin kullanabileceği konularda proje hazırlamak başarılı olmak için önemlidir.

Seçilecek konu hazırlayacak kişinin seviyesine uygun olmalıdır.

Proje konusu tek bir alanla ilgili olabileceği gibi disiplinler arası da olabilir.

 Proje konusu seçerken projenin hazırlanacağı yer, zaman ve materyallerin neler olacağı somut olarak ortaya konulmalıdır.

Eğer grup olarak hazırlanacaksa konu başlığının grup çalışmasına uygun olması beklenir.

Projeyi hazırlarken çeşitli konularda yardım ve destek alınabilir.

Proje konusu, akla yatkın, mantığa uygun olmalıdır.

Proje konusu çok zor veya çok basit olmamalı, hazırlayacak kişinin seviyesine uygun olmalıdır.

Projenin başlığı kesin ve değişmez bir özellik taşımaz.

Araştırmaya değer olmalı ve sonuçları ilgili alana katkı sağlamalıdır.

Çok karmaşık ifadeler yerine net açık bir dil kullanılmalıdır.

Proje sonuçları kolaylıkla sayısal verilerle ifade edilebilmelidir.

Konu başlığı etik kurallara uygun olmalıdır.

Sonuç Toplumların gelişmesinde önemli bir yeri olan bilimsel araştırmalardan olan proje hazırlama eğer başlangıçtan sonucuna kadar tüm yönleriyle bilimsel kriterlere uygun olarak hazırlanırsa başarılı olunmaması için hiçbir neden yoktur. Proje hazırlamada en önemli aşamalardan biri de alana uygun konu başlığının seçimidir. Bu bağlamda her bilimde kendine uygun konu başlığının seçiminde farklı hususlar etkili olur. Çünkü her bilimin kendine özgü araştırma metot ve teknikleri bulunduğu için, araştırmanın hazırlanacağı mekandan, toplanacak verilerin türüne kadar çeşitli değişkenler konu belirlemede yardımcı olacak hususlardır.

Kaynakça Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri, 2010 Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi yayınları, Ankara. Karasar, N., 2003 Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayın dağıtım, Ankara. Tomul, E., 2009 Problemi Seçme ve Tanımlama, Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ed. A. Tanrıöğen), Anı yayıncılık, Ankara. Tübitak, 2010, Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması Kitapçığı, www.tubitak.gov.tr/tubitak.../proje_yarismasi/projerehberi _2204_2011.pdf.

Teşekkürler…