Amaç ve Hedef Birçok eski kültürün bir enstrümanı olan ve Mevlevilikte de kendini gösteren dönüş (sema) sayesinde fiziksel-zihinsel-duygusal sınırlara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
DOĞRU ÖLÇÜM VE ÖLÇÜM EKİPMANLARI
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
DÜNYADAN TÜRKİYE’DEN BASIN REKLAMI ÖRNEKLERİ N o 221.
İNTERNET ADRESLERİ.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
MÜZİK EBRU FİDAN DRAMA OSMAN DURSUN MODERN DANS DİNÇKAL TUNCA BİLGİSAYAR ŞEBNEM ÖZYURTDAŞ BALE SEÇİL AKBAŞ BEDEN EĞİTİMİ SEDA CENCİ FEN LABORATUVARI GÜLFER.
Hazırlayan: Duygu Özkan
Nefesinizi ve Düşünce sisteminizi değiştirin, Yaşamınız değişsin…
STRES VE STRES YÖNETİMİ
BRANŞ BÜLTENİ.
MİM KEMAL ÖKE.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ŞUBAT AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Temel Kavramlar.
BRANŞ DERSLERİ BÜLTENİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
İNTERNET ADRESLERİ VE YAPISI
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
Psikolog Şenel KARAMAN Bedeninizin yaşam tarzına cevap veriş şeklidir. Büyük ölçüde fiziksel kaynaklıdır. Hepimiz stresle birlikte.
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BALE Seçil Akbaş MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtda ş İNGİLİZCE Meltem.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK OYUNLARI TOPLULUĞU
SINAV KAYGISI.
ÇATIŞMA.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
ÜÇ TUTKU KİTAP KAHVE ÇİKOLATA FESTİVALİ. Şehrin Kalbindeki Üç Tutku İnsan yaşamında vazgeçilmez yerleri olan üç tutku, bir festival çatısı altında bir.
STRES.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İyileşmenin hedefi Beden, ruh, zihin bütünlüğünü dengelemektir.
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
 Internet’e bağlı kuruluşlar değişik gruplara ayrılabilir ve bir kuruluşun internet adresi, o kuruluşun ait olduğu guruba göre ilgili kısaltmalar içerir.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MODA TASARIMCILIĞI.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
YOGA VE NEFESİN GÜCÜ.
BRANŞ BÜLTENİ.
Duygular ve hisler.
Sınav Kaygısı.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
İNTERNET ADRESLERİ VE YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TANITIM SUNUMU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Amaç ve Hedef Birçok eski kültürün bir enstrümanı olan ve Mevlevilikte de kendini gösteren dönüş (sema) sayesinde fiziksel-zihinsel-duygusal sınırlara giderek oluşumuzu daha derin sorgulamayı, kendimizle yeni bir boyutta karşılaşmayı ve bu yeni boyutu yaşamlarımıza yerleştirmeyi amaçlayan bir atölyedir. Ayrıca bu sayede oluşan daha yüksek farkındalık yetisi ile bedensel enerjinin her boyutta daha verimli kullanılabilmesi için yöntemler sunar.

Metodoloji 1. Bölüm: ISINMA Amaca uygun seçilmiş esneme ve nefes egzersizleri atölyenin ilk bölümünü oluşturur. Beden ve zihin ilişkisiyle duygusallık hareketlendirilir. Katılımcının, her boyutu ile “şimdi ve burada” olmasını sağlarken bedeni ısıtır ve olacak fiziksel-zihinsel-duygusal etkinliklere hazırlar.

2. Bölüm: FARKINDALIK Farklı dans disiplinlerinden alıntılarla beden bölümleri farklı biçimlerde çalıştırılır. Bir yandan bedenin mobilitesini ve potansiyelini arttırmak hedeflenirken, öte yandan sistemlerde (kas, iskelet, dolaşım, solunum, sinir, vb.) oluşan hızlanma, ısı ve stres artışının gözlenmesiyle kişinin kendisini daha iyi tanımasını ve böylece “beden ekonomisi” kavramını fark ettirmeyi ve uygulamayı amaçlar. Sistemlere ve duyu organlarına yönelik yapılan egzersizler sayesinde varılacak yüksek farkındalık, fiziksel-zihinsel-duygusal olarak katılımcının “şimdi ve burada" kedisiyle bir bütün olmasını sağlar. Böylece dönerken içine girilecek yeni boyuta en iyi şekilde hazırlanmış olunur.

3. Bölüm: DÖNÜŞ Bu bölümü farklı algılamalarla var olma, başka boyuta giriş diye de tanımlayabiliriz. Dönüşü fiziksel olarak gerçekleştirebilmek için ihtiyaç duyulan bilgi ile dönüşle başlayan algılama zorlukları ve dolayısıyla zihinde oluşan yersiz korku ve paniğin nasıl aşılacağı bilgisinin paylaşıldığı ve deneyimlendiği bölümdür. Zihnin dönüşe merakla bakması sağlanınca, duyu organlarının toplamaya başlayacağı yeni bilgiler heyecan verecektir. Bu da adım adım dönüş içinde var olabilmeyi, ardından da içinde güçlenip derinleşmeyi sağlayacaktır. Böylece oluşan yüksek farkındalık ve beden ekonomisi bilgisi sayesinde fiziksel-zihinsel-duygusal limitler ve bilinç- bilinçaltı gidiş-gelişleri deneyimlenir.

Ziya Azazi, 10 yılı aşkın sürede 20`den fazla ülkede, çeşitli festival ve organizasyonlarda, sivil ve akademik yapılarda atölyeleri aracılığıyla bilgi ve deneyimlerini paylaştı*. İstanbul’da 2007 yılından bu yana Dancentrum`da düzenlediği 20`yi aşkın atölye programının yansıra, Venedik Dans Bianeli çerçevesinde Ismael Ivo tarafından öncülük edilen “Choreographic Collision” isimli Uluslararası Koreografik Eğitim Programı’nda ders verdi. Mimar Sinan Üniversitesi Modern Dans Bölümü, Klaipeda Üniversitesi Performans Sanatları Bölümü (LT), Carolyn Carlson Roubaix Devlet Koreografi Okulu (FR) ile Samsun ve Antalya Devlet Balelerinde atölyeler yaptı. Ayrıca Goldsmith Üniversitesi (UK), Droveca-Balçik (BG) ve İstanbul Kültür Üniversitesi’nde “Sufizm, Sanat ve Ben” başlıklı sunumlar yaptı. * Viyana (A); Brüksel (BE); Balçik (BG); Sao Paolo (BR); Toronto (CA); St. Gallen (CH); Bogota (COL); Berlin, Düzeldorf, Hamburg (D); Aarhus (DK); Quito (ECU); Kahire (EG); Arles, Avignon, Clermont Ferrand, Crolles, Draguignan, Dunkerque, Le Creusot, Paris, Toulon, Aix en Provence, Roubaix, Brive le G, La Roche sY, Bretigny, La Rochelle, Nice (FR); Mondovi, Venedik, Terni (IT); Beyrut (LB); Klaipeda (LT); Amsterdam, Utrecht (NL); Portimao (PT); Galica, Manresa (SP); İstanbul, Samsun, Antalya, Mardin (TR); Karakas, Cumana (VEN); Londra (UK); Harare (ZW); Cape Town (ZA).

harbiye çayırı sk, no:3, kat:3 elmadağ/taksim/istanbul