MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Benjamin BLOOM ( ).
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
MERHABA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Çarpma İşlemi.
MERHABA.
MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Uzmandan Bilgi Alma M.Fatih AMASYALI Uzman Sistemler Ders Notları.
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğrenme Öğretme Süreci
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Teknoloji Nedir?.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

MERHABA

SINIF YÖNETİMİ SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ İNSAN BEYNİ TARAFINDAN ÜRETİLMİŞTİR. SİSTEMATİK OLARAK ÖĞRETİLİR. TÜM İNSANLARA EŞİT OLARAK VERİLMİŞTİR DÖNDÜRÜLEMEZ BİRİKTİRİLEMEZ ÇOĞALTILAMAZ PLANLAMA İLE YÖNETİLİR

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİNİN ÖĞELERİ VERİMLİ ZAMAN AYRILMIŞ ZAMAN ÖĞRENME ZAMANI MEŞGUL OLMA ZAMANI

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /VERİMLİ ZAMAN ACİL ÖNEMLİ OLMAYAN ÖNEMSİZ ACİL OLMAYAN ÖNEMSİZ

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /AYRILMIŞ ZAMAN ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME GÜNLÜK KAYITLARI DOLDURMA (YOKLAMA-DERS) ÖĞRETME-ÖĞRENME ÇALIŞMALARINI YÖNETME ÖDEV KONTROLÜ TOPLU UYARI BİREYSEL UYARI BİREYSEL ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ GRUP ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ VELİ GÖRÜŞMESİ ARAÇ-GEREÇ BULMA ARAÇ HAZIRLAMA ARAÇ BAKIM ONARIM ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME ÖDEV VERME BAHÇEDE GEZİNTİ BİNAYI DOLAŞMA ARKADAŞLARLA GÖRÜŞME İŞYERİ RAHATLAMASI ARKADAŞLARLA TAKIŞMA ve ŞAKALAŞMA ÖĞRENCİLERLE TAKIŞMA ve ŞAKALAŞMA EĞİTSEL KOL ÇALIŞMASI YÖNETİME YARDIM İŞLERİ NÖBET SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÇALIŞMASI ÖĞRENCİ KULÜBÜ SAĞLIK VE GÜVENLİĞİ ARTTIRICI ÇALIŞMALAR YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR. 6

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI 1. DERS ÖNCESİ ÇALIŞMALAR PLANLAMA (YILLIK, ÜNİTE/TEMA, GÜNLÜK-DERS) ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME ARAÇ-GEREÇ BULMA ARAÇ HAZIRLAMA ARAÇ BAKIM-ONARIM

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI (ÖĞRENMEYE HAZIR HALE GELME) 2. DERS ESNASINDAKİ ÇALIŞMALAR (İLK 5-10 DAKİKA) AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞI ÖĞRENCİ TEPKİSİ 1. GİRİŞ? (ÖĞRENMEYE HAZIR HALE GELME) DİKKAT ÇEKME *SORU SORMA *ÖRNEK OLAY, ANI, FIKRA SUNMA *ARAÇ-GEREÇ KULLANMA *ŞEKİL, RESİM, GRAFİK GÖSTERME *BEDEN DİLİ ve SES KONTROLÜNÜ KULLANMA * DERSE KATILMAYA İSTEKLİ OLMA * DERS DIŞI İŞLERLE İLGİLENMEME * SINIF DİSİPLİNİNİ BOZMAMA GÜDÜLEME *KONUNUN ÖNEMİNİ, ÖNCELİĞİNİ AÇIKLAMA *ÖĞRENİLECEKLERİN YAŞAMDA NE İŞE YARAYACAĞINI ANLATMA *ÖĞRENCİLERİN İSTEKLİ HALE GELMESİ * ÖĞRENME İSTEĞİNİN ARTMASI * ÖĞRENMEK İÇİN ÇABALAMA * SÖYLENENLERİ YAPMA * BAŞARMAYA İNANMA * GÜÇLÜKLERDEN YILMAMA * YENİ HEDEFLER KOYMA * DIŞSAL FAKTÖRLERE YÖNELMEME HEDEFTEN HABERDAR ETME *ÖĞRENCİLERİN NELER ÖĞRENECEĞİNİ AÇIKÇA ANLAMALARINI SAĞLAMA * BİLİNÇLİ OLMA * KENDİSİNDEN BEKLENENLERİN, SORUMLULUKLARININ ve YAPACAKLARININ FARKINDA OLMA ÖN KOŞUL BİLGİLERİ SÖYLEME *ÖNCEDEN BİLİNENLERLE YENİ ÖĞRENİLECEKLER ARASINDA İLİŞKİ KURMA * BİLDİKLERİYLE ÖĞRENECEKLERİ ARASINDA BAĞ KURMA * BİLGİYİ YAPILANDIRMA, ŞEMALAMA, SOMUTLAŞTIRMA

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI (DAVRANIŞ DEĞİŞME SÜRECİ) 2. DERS ESNASINDAKİ ÇALIŞMALAR( ORTA 20-25 DAKİKA, SON 5-10 DAKİKA) AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞI ÖĞRENCİ TEPKİSİ 2. GELİŞME? (DAVRANIŞ DEĞİŞME SÜRECİ) *ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ YAPMA *YÖNTEM/TEKNİKLERİ KULLANMA *ARAÇ-GEREÇ/MATERYAL KULLANMA, KULLANDIRMA *BİLGİ PAYLAŞIMI/İLETİŞİM *HAZIR BULUNUŞLUK SORUNLARINI ÇÖZME *ÖĞRENCİ KATILIMINI ARTTIRMA *İPUÇLARI KULLANMA *PEKİŞTİREÇLERDEN YARARLANMA *DÖNÜT-DÜZELTME YAPMA *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRME * DERSE ETKİLİ KATILMA * ETKİNLİKLERİ YAPMA * SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME * ÖĞRENME ORTAMIYLA İLETİŞİM KURMA * ARAÇ-GEREÇ, MATERYAL KULLANMA * SORU SORMA, CEVAP VERME * DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRME (ORTA 20-25 DAKİKA) 3. SONUÇ? ÖĞRENME KONTROLÜ *ÖĞRENME EKSİK ve YANLIŞLARINI ANLAMAYA ve GİDERMEYE YÖNELİK ÇALIŞMA YAPMA *ÖZETLEME, TEKRARLAMA *FARKLI YÖNTEM ve TEKNİKLERLE GÖZDEN GEÇİRME *BİR SONRAKİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK YÖNLENDİRME YAPMA * ÖZETLEME, TEKRARLAMA * ÖĞRENDİKLERİNİ ORGANİZE ETME * EKSİK ve YANLIŞLARI FARKETME, GİDERMEYE ÇALIŞMA * SONRAKİ DERSLER İÇİN SORUMLULUK ALMA (SON 5-10 DAKİKA)

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI 3. DERS SONRASI ÇALIŞMALAR ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME ÖDEV KONTROLÜ BİREYSEL ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ GRUP ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME SAĞLIK VE GÜVENLİĞİ ARTTIRICI ÇALIŞMALAR

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /MEŞGUL OLMA ZAMANI ÖĞRENCİNİN ETKİNLİK YA DA İŞE GERÇEKTEN VERDİĞİ ZAMANDIR MEŞGUL OLMA ZAMANI? ÖĞRENCİNİN YAŞINA GELİŞİM ÖZELLİKLERİNE ÖĞRENME ORTAMININ ETKİLİLİĞİNE ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİ KATILIMINI YÖNETME-İPUCU-PEKİŞTİREÇ-DÖNÜT/DÜZELTME TEPKİLERİNE BAĞLI OLARAK DEĞİŞİR.

DOSTÇA KALIN