MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
BEYKOZ LOJİSTİK MESLEK YÜKSEKOKULU ADEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Diferansiyel Denklemler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
M.Ü. Yabancı Diller Yüksekokulu.  Tablo: 7 - M.Ü. Yabancı Diller Yüksekokulu-2011 Mali Yılı Faaliyet Raporu AKADEMİK PERSONEL Kadroların Doluluk Oranına.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010

GENEL BİLGİLER Nisan 2007 Kapatılan Mersin Deniz ve Ticaret Meslek Yüksekokulu’nun Üniversitemiz vesayetine verilmesinden sonra, 24.04.2007 tarihinde Mersin Üniversitesi Deniz ve Ticaret Meslek Yüksekokulu olarak faaliyete başladı. Temmuz 2009 Mersin Üniversitesi Tece Kampüsündeki yeni binasına taşındı. Eylül 2009 Öğrenci alımına başlandı. Mart 2010 Yükseköğretim Kurulunun 04.03.2010 tarihli toplantısında 2547 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Denizcilik Meslek Yüksekokulu adını aldı.

GİRDİLER ( Kaynaklar ve İlişkiler)

1 2 3 4 5 GİRDİLER (KAYNAKLAR VE İLİŞKİLER) PUAN GEREKÇESİ 1) Öğrenci niteliğinde beklenen düzey 2 ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin OÖBP: 67,32 2) Akademik personel niteliğinde beklenen düzey 3 MEÜ atanma ve yükseltme ölçütlerine göre atanmıştır. 3) İdari Personel niteliğinde beklenen düzey; İdari personel MEÜ ölçütlerine göre atanmıştır. 4) Mali kaynakların yeterliliği; 5) Bilgi Teknolojileri ve kaynaklarının (Bilgisayar, internet, iletişim, kitap, yayın, vb)yeterliliği; Öğrenci kullanımına açık bilgisayar sayısı (PG 53.1) 6) İş Teknolojilerinin yeterliliği; Laboratuar altyapısı kaynak ihtiyacı yaklaşık ........TL 7) Fiziksel olanakların yeterliliği; 4 Öğrenci başına düşen derslik alanı: ..... (PG 52.1), öğrenci başına düşen laboratuar alanı:..... m2 (PG 54.1) 8) Temin edilen hizmetlerin yeterliliği; Akademik Personel Anketi Ortalaması : 3,3 (Soru 21,22,23,24,25,26), İdari Personel Anketi Ortalaması : 2 ( Soru 23, 24, 25, 26, 27, 28), Öğrenci Anketi Ortalaması : 3,2 (Soru 12, 13, 14, 15, 16) GENEL ORTALAMA: 2,8 9) Sanayi ile ilişkilerin yeterliliği; Sanayi ile birlikte yürütülen proje bulunmamaktadır (PG 51.3). 10) Toplum ile ilişkilerin yeterliliği; Topluma katkı amaçlı düzenlenen etkinlik bulunmamaktadır (PG 68, 69) 11) Kamu Kurum ve Kuruluşları ile ilişkilerin yeterliliği; 12) Mezunlar ile ilişkilerin yeterliliği; 2009 yılı itibariyle Öğrenci Bilgi Formu Düzenlenen Öğrenci Sayısı : 57, Mezun Bilgi Formu düzenlenen öğrenci sayısı : .....(390 mezun) 13) Çalışanlar ile ilgili ilişkilerin yeterliliği; Akademik Personel Anketi Ortalaması : 3 ( Soru 13, 17, 18), İdari Personel Anketi Ortalaması : 3 ( Soru 12) 14) Öğrenciler ile ilişkilerin yeterliliği; Öğrenci Anketi Ortalaması : 3 (Soru 4. 5) 15) Yükseköğretim alanında ulusal ilişkilerin yeterliliği; Diğer üniversitelerle yapılan işbirliği ( 16) Yükseköğretim alanında uluslararası ilişkilerin yeterliliği; Uluslararası öğrenci/öğretim elemanı değişimi, yapılan işbirliği bulunmamaktadır. 1 2 3 4 5

KURUMSAL NİTELİKLERİN VE ÖZELLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

KURUMSAL NİTELİKLERİNİN VE ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ PUAN GEREKÇESİ 1) Öğrenci sayıları (Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokullar, Yüksek Lisans ve Doktora) ve yeterliliği;* 3 2009-2010 eğitim-öğretim yılı sınıfların ortalama öğrenci sayısı : 29 (PG 38.1) 2) Öğretim elemanı sayıları (Profesör, Doçent, Yrd. Doçent, Öğretim Görevlisi, Okutman, Araştırma görevlisi, Uzman vb) ve yeterliliği; 2 Kadrolu Öğretim Görevlisi Sayısı: 6 3) İdari personel sayıları (kadrolu ve sözleşmeli) ve yeterliliği; İdari Personel Sayısı : 3 (Kadrolu) 4) Çalışanların yaş ortalamaları (Öğretim üyeleri, öğretim elemanları ve idari personel) ve yeterliliği; Çalışanların yaş ortalaması yürütülen hizmetler için uygundur. 5) Çalışanların kadın-erkek personel dağılımının değerlendirilmesi (öğretim üyeleri, öğretim elemanları, araştırma görevlileri ve idari personel için ayrı ayrı) ve yeterliliği; Kadın-erkek dağılımı yürütülen hizmetler için uygundur. 6) Çalışanların kıdem ortalamaları (Öğretim üyeleri, öğretim elemanları ve idari personel) ve yeterliliği;  Çalışanların kıdem ortalamaları yürütülen hizmetler açısından uygundur. 7) Akademik personelin ortalama unvan düzeyi; Akademik personelin ünvan düzeyi uygundur. 8) İdari Personelin Eğitim Düzeyi; İdari personelin eğitim düzeyi verdikleri hizmet açısından yeterlidir. 9) Akademik birimlerin ve bu birimlerdeki programların sayıları (Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulları, Yüksek Lisans ve Doktora) ve yeterliliği;* Bölüm Sayısı: 3 Program Sayısı : 3 10) Kurumun ağırlıklı akademik alanı/alanları ve yeterliliği;* Akademik alanların dağılımı meslek yüksekokulu öğretim programları açısından uygundur. (Denizcilik alanındaki program sayısı: 3) 11) Kurumun fiziksel büyüklüğü ve altyapısı (m²) ve yeterliliği; Tece Kampüsü toplam kapalı alan : ........... m2 toplam açık alan : ............. m2 1 2 3 4 5

EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

1 2 3 4 5 EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ PUAN GEREKÇESİ 1) Programların ulusal ve çevre ihtiyaçlarına uygunluğu; 3 Müfredatlar ulusal standartlara uygun hazırlanmıştır. 2) Programların eğitim hedeflerinin yeterliliği; (STCW 98, Eğitim ve Sınav Yönergesi) 3) Programların kapsamı ve niteliklerinin (ders çeşitliliği, ders yükleri ve uyumluluğu) yeterliliği; 4) Programların anlaşılabilirliği ve hedeflerinin açıklığı; Öğrencilere tanıtım toplantısı düzenlenmiştir. 5) Programların bütünlüğünün ve devamlılığının yeterliliği; Programlar ülke gereksinimine ve bölgesel ihtiyaçlara uygun ara eleman yetiştirmektedir. 6) Programların çıktılarının (programın kazandırması beklenen nitelikler) yeterliliği; 2 Program çıktılarının yönelik dokümanların hazırlanması planlanmıştır. 7) Program kaynaklarının (öğretim elemanı, ders notları vb.) yeterliliği; Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı: 19 (PG: 12) 8) Programların diğer programlarla ilişkilerinin yeterliliği;   9) Öğrencilere sunulan rehberlik/danışmanlık hizmetlerinin yeterliliği; ..................... 10) Engelli öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin yeterliliği; Engelli öğrencimiz bulunmamaktadır ( Kayıt Koşulları) 11) Öğrenci değerlendirme prosedür ve araçlarının (sınav, ödev, proje vb.) yeterliliği; Öğrenci değerlendirme araçları (sınav, ödev vb.) uygulanmaktadır, ayrıca kayıt öncesinde beden yeterlik sınavı ve mülakat uygulanarak kayıtları muhafaza edilmektedir. 12) Yeni öğrencilerin programlara hazırlama prosedür ve uygulamalarının yeterliliği; Yeni kayıt yaptıran öğrencilere tanıtım toplantısı düzenlenmiştir. 13) Öğrencilere sunulan eğitimin etkinliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin (yabancı dil, IT teknolojileri ve bilgisayar donanımı vb.) yeterliliği; Programlarda yabancı dil hazırlık eğitimi uygulanmaktadır. 14) Programların ilgili ulusal ve uluslararası programlarla uyumundaki yeterliliği; Programlar uluslararası şartlara uygun olarak tasarlanmıştır. 15) Uluslar arası öğrenci değişimi programlarına öğrenci katılımının yeterliliği; 1 Uluslararası öğrenci değişim programlarına katılan öğrenci sayısı : 0 1 2 3 4 5 8