Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Ulusal Kurum Projeleri Koordinatörlüğü
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.

Recommendation of a Strategy Title. KDEP - Ön bilgiler ● Çalışma, DPT müsteşarlığı – Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülüyor ● 7 temel.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
TÜRK İ YE’DE TE Ş V İ K VE DESTEKLER PROJE YÖNET İ M MERKEZ İ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Sunum Planı İçerik Değişikliği Öngörülen Tedbirler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Tarımsal Üretici Birlikleri ve Kooperatifler Açısından Biyodizel
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
NANOMAM® a. ş www. nanomam
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
KAMU MALİYESİ.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
YTM412- YAZıLıM KALITE GÜVENCESI VE TESTI GÜNÜMÜZDEKI YAZıLıM PROJELERI Melih Hilmi ULUDAĞ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Ar-Ge ve İnovasyon Merkezi TÜTED AGİM Nedir? Ar-Ge ve İnovasyon katalizör etki Firmaların Ar-Ge ve İnovasyon yeteneklerini arttırıcı ve hızlandırıcı.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Türkiye’de Teşvik Sistemleri.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri TOBB BİLGİSAYAR YAZILIMI MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ BAŞLIKLAR Sorun 1 Başbakanlığa Bağlı Bir Ulusal Yazılım Ajansı Kurulmalı ve Ulusal Yazılım Stratejisi Bu Birimde Oluşturulmalıdır. Sorun 2 Vergi Düzenlemeleri. Sorun 3 Yazılım Sektörüne Yönelik Uygun Teşviklerin, Risk Sermayesinin ve Fonun Olmaması . Sorun 4 Nitelikli Bilişim Elemanı Yetiştirilmesi . Sorun 5 Kamu Yazılım İhaleleri Düzenlemelerinin Yazılım Ürünlerimize Olan Kamu Talebini Arttıracak Şekilde Olmaması. TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 1 Başbakanlığa Bağlı Bir Ulusal Yazılım Ajansı Kurulmalı ve Ulusal Yazılım Stratejisi Bu Birimde Oluşturulmalıdır. Açıklama Yazılım Sektörü, Türkiye’nin sürdürülebilir ve uzun dönemli kalkınması için doğrudan ve dolaylı etkileriyle, TÜM SEKTÖRLERİN işletme verimliliğinden, ürettikleri ürün ve hizmetlerinin küresel rekabette başarılı olabilmelerine , Toplumun Bilgi Toplumuna dönüşebilmesine kadar Ülkemizin tüm alanlarını en yakından ilgilendiren stratejik bir sektör olmasına rağmen sektörün Kamuda tek sahibi ve Ulusal Yazılım Stratejimiz yoktur. Çözüm Önerisi Ulusal Yazılım Sektörü Strateji ve Politikalarının Tespit edilip, Uygulanmasını sağlayacak Başbakanlığa bağlı bir birim (Ajans, Enstitü, Müsteşarlık), yazılım STKları temsilcilerinin katılımıyla acilen kurulmalıdır. Makro Stratejilerin planlanması, uygulama hedeflerinin belirlenmesi ve izlenmesi , Kamu ve Özel Sektör ile koordinasyonun gerçekleştirilmesi, Değişim Yönetimi ile tespit edilecek stratejileri şartlara göre güncelleyecek bu yapı ile Ulusal Yazılım Politikaları Tespit ve Koordinasyonu tek çatı altında toplanmış olacaktır İlgili Kurum Başbakanlık , San.ve Tic.Bakanlığı, Bilişim STK ları, TOBB, DPT TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 2 Vergi Düzenlemeleri. Açıklama Sektördeki vergi düzenlemelerinin büyümeyi teşvik edecek, derinleşmeyi sağlayacak ve ihracatı güçlendirecek şekilde yapılmalıdır. Çözüm Önerisi Yazılım KDV oranlarının %8 olarak belirlenip yeniden düzenlenmesi ile yazılım ürünlerinin işletmelerde demirbaş yerine tüketim malzemesi kapsamına alınarak tümünün masrafa atılmasının sağlanması ve yazılım İhracatını teşvik edecek vergi muafiyetlerinin düzenlenmesi sağlanmalıdır. Orijinal yazılım üreten şirketlere bulundukları yerden bağımsız olarak her türlü vergi istisnası sağlanmalı bunun karşılığında da istihdam yaratılması beklenmelidir. İlgili Kurum Maliye Bakanlığı , DTM TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 3 Yazılım Sektörüne Yönelik Uygun Teşviklerin, Risk Sermayesinin ve Fonun Olmaması . Açıklama Yazılım Sektörü açısından geçmişe nazaran son derece geliştirildiğini memnuniyetle gördüğümüz devlet destek ve teşvik programlarında özellikle Yazılım projeleri için sektöre yönelik Girişim Sermayesi oluşturulmalıdır. Çözüm Önerisi Yazılım Projesi Desteklemede kabul kriterlerinin yeniden düzenlenmesi ve destek tutarlarının ödenmesinin kısaltılması gerekmektedir. Özellikle ön ödemeli proje destekleri (TTGV, Risk Sermayesi) sektöre uygun hale getirilip geliştirilmelidir. Ulaştırma Bakanlığında toplanan, Evrensel Erişim Fonu ve diğer fonlarını yazılım sektörünün gelişmesi için kullandıracak idari yapılar oluşturulmalıdır . İlgili Kurum San.ve Tic.Bak./Ulaştırma Bakanlığı/ Bilişim STKları/ TOBB/ DPT/ Tübitak / TTGV/ Kosgeb TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 4 Nitelikli Bilişim Elemanı Yetiştirilmesi . Açıklama Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK mevcut programlarındaki Yazılım Elemanı Eğitimi, çok hızlı gelişen sektörün yeniliklerini takip edemediği, ihtiyaç duyulan konuların eğitiminin yetkin eğitmenlerce verilemediği gibi nedenlerle Yazılım Sektörümüzün ihtiyaç duyduğu NİTELİKLİ BİLİŞİM ELEMANI yetiştirmekten uzaktır. Çözüm Önerisi Üniversite  Eğitimi dışında, ‘Nitelikli Bilişim Elemanı Yetiştirmek (NBEY) İçin Eğitim Gereksinimlerinin Tespiti’ DPT Bilgi Toplumu Dairesi,İşkur, TOBB ve sektörümüzün tüm sivil Toplum Kuruluşlarıyla birlikte yapılmış ve kısa sürede sektörün gerçekten ihtiyaç duyduğu nitelikte, uluslar arası standartlarda bir eğitim programı hazırlanıp İŞKUR Genel Müdürlüğüne sunulmuştur. İşkur Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulundan geçen ve kısmen başlatılan bu programın acilen yaygınlaştırılması ve alınacak sonuçlara göre çeşitlendirilmesi hem sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak hem de işsiz bir çok gencimize iş imkanı yaratacaktır. İlgili Kurum Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, Bilişim STK ları,TOBB TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 5 Kamu Yazılım İhaleleri Düzenlemelerinin Yazılım Ürünlerimize Olan Kamu Talebini Arttıracak Şekilde Olmaması. Açıklama Yazılım Ürünlerimizin uluslar arası rekabet edebilir hale gelebilmesi ve ihracatının artabilmesi, öncelikle ülkemizde güçlenmesi ve kurumsallaşmasına bağlıdır. Yazılım firmaları özellikle Kamunun yazılım ihalelerinde kendilerini geliştirebilecek hacimde projeler bulabilmektedir. Yazılım ve Hizmetlerinin Kamu İhaleleri yazılım sektörünün özellikleri göz önüne alınarak yeniden yapılmamaktadır. Çözüm Önerisi Kamu Yazılım Ürünü ve Hizmetleri alımlarında yazılım projelerinin doğası gereği alımların tek bir yıla bağlılığı ortadan kaldırılmalı ve tüm kamu yazılım projelerinde özel sektör dış kaynak kullanımının tercih edilmesinin teşvik edilmesiyle iç pazar desteği verilmelidir. Yazılım ve hizmetlerinin ihalelerinin düzenlemeleri özel sektörün katılımıyla acilen yeniden yapılandırılmalıdır. İlgili Kurum Başbakanlık, Kamu İhale Kurumu,Bilişim STK ları,TOBB TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ

TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ Sorun 5 Kamu Yazılım İhaleleri Düzenlemelerinin Yazılım Ürünlerimize Olan Kamu Talebini Arttıracak Şekilde Olmaması. Açıklama Yazılım Ürünlerimizin uluslar arası rekabet edebilir hale gelebilmesi ve ihracatının artabilmesi, öncelikle ülkemizde güçlenmesi ve kurumsallaşmasına bağlıdır. Yazılım firmaları özellikle Kamunun yazılım ihalelerinde kendilerini geliştirebilecek hacimde projeler bulabilmektedir. Yazılım ve Hizmetlerinin Kamu İhaleleri yazılım sektörünün özellikleri göz önüne alınarak yeniden yapılmamaktadır. Çözüm Önerisi Kamu Yazılım Ürünü ve Hizmetleri alımlarında yazılım projelerinin doğası gereği alımların tek bir yıla bağlılığı ortadan kaldırılmalı ve tüm kamu yazılım projelerinde özel sektör dış kaynak kullanımının tercih edilmesinin teşvik edilmesiyle iç pazar desteği verilmelidir. Yazılım ve hizmetlerinin ihalelerinin düzenlemeleri özel sektörün katılımıyla acilen yeniden yapılandırılmalıdır. İlgili Kurum Başbakanlık, Kamu İhale Kurumu,Bilişim STK ları,TOBB TOBB BİLGİSAYAR YAZILIM MECLİSİ