EK ÖĞRETİM PROGRAMLARI UYGULAMA ESASLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAZI SORULAR VARDIR ÇÖZMENİZ GEREKEN…..
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kur’an- ı seri okuma, harflerin ve kelimelerin birbirine seri bağlanması ile elde edilir. Bu sebeple cezim ve şedde anahtar mesabesindedir. Şematik ve.
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
DEVAM - DEVAMSIZLIK ve ÖĞRENİM HAKKI
E- İ MZA KULLANIM REHBER İ 1- E-imza pin numarasını öğrenme 2- Doküman Yönetim Sisteminde E-imza’nın kullanımı.
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
KARAÇAY İLKOKUL/ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
PERSONEL TOPLANTISINA
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
KUR’AN-I KERİM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
AKDAĞMADENİ TİCARET MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
NEVŞEHİR VALİLİĞİ GÖRE İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SİLİFKE İLÇESİ MUSTAFA ÖZCAN İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
Hazırlayan;Allah c.c. Bir kulu.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
CUMHURİYET ORTAOKLULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
TEST – 1.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
GAZİEVRENOS İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Mülk Sûresi Tenvin ve Sakin Nun’un Hükümleri 1.Sayfa.
Sınıf Geçme Yönetmeliği
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
ORTAÖĞRETİMDE SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eylül 2013 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : YÖNETMELİK.
Destek Eğitim Odaları.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
Kur’an Okuma Kural Ve Kaideleri NurşenVe İdris YAVUZYİĞİT
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
Kuran-ı kerimin ilk ayeti 610 yılında hira sultanlığında inen Alak suresinin ilk beş ayetidir.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Hızlandırılmış hoca yetiştirme programı
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Kur'an-ı Kerim …... yılında, ..…………… ayında,
e- YAYGIN Otomasyon Sistemi
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI DOSYALAMA YÖNERGESİ (1)
Diyadin İlçe Müftülüğü Haziran 2017
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
KUR’AN-I KERİM.
Sunum transkripti:

EK ÖĞRETİM PROGRAMLARI UYGULAMA ESASLARI T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü İHTİYAÇ ODAKLI ÖĞRETİM PROGRAMI EK ÖĞRETİM PROGRAMLARI UYGULAMA ESASLARI Belgin AYDIN Yaygın Din Eğitimi Daire Başkanı

EK ÖĞRETİM PROGRAMLARI UYGULAMA ESASLARI Ek Öğretim Programları en az 12 öğrencinin müracaat etmesi halinde açılır. Kayıt döneminde öğrenciler Ek Öğretim Programları hakkında bilgilendirilir. Öğrenciler bu programlara “Kayıt Dilekçesi”ni doldurarak başvururlar. Yeterli öğrenci sayısına ulaşıldığında öğrenci çoğunluğunun talep ettiği gün ve saatlerde ek öğretim programları uygulanır.

Gelen talepler, sınıf açma sayısına ulaştığında, Temel Öğretim Programından bağımsız olarak da Ek Öğretim Programları açılabilir. Ek öğretim programlarının eğitim-öğretim yılı içerisinde tamamlanacak şekilde planlanması esastır. Ancak resmi ve idari tatillere denk gelmesi halinde ek öğretim programının tatil sonrasında 8 haftaya tamamlanması gerekir. Herhangi bir ek öğretim programına kayıt olmuş öğrenci, başka ek öğretim programlarına da kayıt yaptırabilir.

Bir kursta hazır bulunuşluk düzeylerine göre, aynı öğrenci grubuna en fazla 3 ayrı ek öğretim programı açılabilir. Temel öğretim programı düzenlemeyen öğreticiler, en az 3, en fazla 5 ek öğretim programı açabilirler. Ek Öğretim Programlarının her biri 48 ders saatidir. Bu programlar haftada 6 saat olarak uygulanır. Ek programlar kur esasına dayalı olarak yürütülür. Bir dönem 8 haftadır. (6x8=48) Ancak Hatim Kuru 18 hafta (6x18=108) üzerinden planlanmıştır.

Ek Öğretim Programları; Kur’an-ı Kerim; Kur: Öğrenme, Kur: Tecvitli Okuma, Kur: Güzel Okuma ve Ezber, Kur: Ezber ve Anlam Kur: Hatim Dini Bilgiler İtikat Kuru İbadet Kuru Ahlak Kuru Siyer Kuru Yoğunlaştırılmış Temel Dini Bilgiler Kuru

Kur’an-ı Kerimi Tecvitli Okuma Kuru hariç, diğer kurlarda tecvit konuları müstakil anlatılmayacak, örnekleri geldiğinde uygulamalı olarak öğretilecektir. Ek Öğretim Programları (Kur’an-ı Kerim) aşamalılık esasına göre hazırlanmıştır. Öğretici seviye tespit sınavı yaparak öğrencileri kendi seviyelerine uygun kura kaydeder. Öğretici 8 haftanın sonunda ölçme ve değerlendirme yaparak öğrencinin bir üst kura katılıp katılamayacağını belirler. Başarısız olanlara katılım belgesi verilerek, aynı kuru tekrar etmeleri istenir.

Dini bilgiler öğrenme alanları, birbirinden bağımsız kurlardır Dini bilgiler öğrenme alanları, birbirinden bağımsız kurlardır. Başarısız olanlar ise katılım belgesi alarak aynı kuru tekrar ederler. Ek Öğretim programları, cumartesi-pazar dâhil olmak üzere haftanın farklı günlerinde uygulanabilir. Programın uygulanacağı gün ve saatler, öğrencilerin talepleri doğrultusunda mahalli şartlara göre düzenlenir. Ek öğretim programları (hatim kuru hariç) 48 ders saati göz önünde bulundurularak belirlenir.

KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI (Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat) EK ÖĞRETİM PROGRAMI 1. KUR (Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat)   KUR’AN-I KERİM’İ TANIMA Kur’an-ı Kerim’i Öğrenmenin Önemi Kültürümüzde Kur’an-ı Kerim’e Saygı Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni (Ayet, Sure, Hizip, Cüz ve İşaretleri) Kur’an-ı Kerim okuma ve anlama ilgili bazı kavramlar (Tecvit, Mukabele, Hatim, Meal, Tefsir) KUR’AN-I KERİM’İ OKUMAYA GİRİŞ 1. Kuran’ı Doğru ve Güzel Okumanın Önemi 2. Harfler ve Özellikleri 2.1. Harfler ve İsimleri 2.2. Harflerin Yazılışları (Başta, Ortada, Sonda) 2.3. Harflerin Mahreçleri 2.4. İnce ve Kalın Sesli Harfler 3. Harflerin Okunuşu 3.1. Harekeler: Üstün, Esre, Ötre 3.2. Cezim (Sükun) 3.3. Şedde 3.4. Tenvin 3.5. Med Harfleri: Elif, Vav, Ya 3.6. Vav ve Ya Şeklinde Yazılan Elif 3.7. Uzatma (Asar-Çeker) İşareti 4. Okunuşla İlgili Özel Durumlar 4.1. Elif Lam Takısı 4.1.1. İdğam-ı Şemsiye 4.1.2. Izhar-ı Kameriyye 4.2. Zamir ve Okunuşu 4.3. Med-Kasr Kelimeleri 4.4. Okunmayan Elif 4.5. Hurûf-u Mukataa 4.6. Hemze-i Vasl ve hemze-i Kat’ı YÜZÜNDEN OKUNUP EZBERLENECEK BAZI DUA, SURE VE ANLAMLARI Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şahadet Eûzü besmele Tekbir Salatü Selam Sübhaneke Duası Tahiyyat Duaları Salli-Barik Duaları Rabbena Duaları Kunut Duaları Amentü Ezan, Kamet, Tesbihat (Müezzinlik) Fatiha Kevser İhlâs YÜZÜNDEN OKUNACAK SURELER Nas Suresi Felak Suresi Tebbet Suresi Nasr Suresi Kafirun Suresi Maun Suresi Kureyş Suresi Fil Suresi Asr Suresi Kadir Suresi Bakara Suresi (20 Sayfa)

(Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat) KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI EK ÖĞRETİM PROGRAMI 2. KUR (Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat)   TECVİDE GİRİŞ 1. Tecvidin Tanımı, 2. Tecvidin Amacı ve Önemi TECVİD KURALLARI 1. Uzatma (Med) ve Çeşitleri 1.1. Medd-i Tabiî 1.2. Medd-i Muttasıl 1.3. Medd-i Munfasıl 1.4. Medd-i Ârız 1.5. Medd-i Lâzım 1.6. Medd-i Lîn 2. Uzatan Elif ve Elifin Yerini Tutan Vav ile Yâ 3. Yazılmadığı Halde Okunan Medler (Zamir) 4. Yazıldığı Halde Okunmayan Harfler (Cem’i Elifi) 5. Tenvin ve Sakin Nun 6. İhfa 7. İzhar 8. İklab 9. İdğamlar 9.1. İdğam-ı Mea’l-ğunne 9.2. İdğam-ı Bila-ğunne 9.3. İdğam-ı Misleyn 9.4. İdğam-ı Mütecaniseyn 9.5. İdğam-ı Mütekaribeyn 9.6. İdğam-ı Şemsiye 9.7. İdğam-ı Kameriye 10. Sakin Mim’in Okunuş Şekilleri 11. Kalkale 12. Ra’nın Hükümleri 13. Lafzatullah’taki lam harfinin Okunuşu 14. Sekte 15. Okunuşu Özel Olan Kelimeler 16. Vakıf, İbtida, Vasıl ve İşaretleri 17. Secde Ayetleri ve İşareti TECVİD UYGULAMALARI İÇİN YÜZÜNDEN OKUNACAK SURELER Duha Suresi İnşirah Suresi Tin Suresi Zilzal Suresi Adiyat Suresi Karia Suresi Tekasur Suresi Hümeze Suresi Yasin Suresi Bakara Suresi (21. Sayfadan Sonuna Kadar) YÜZÜNDEN OKUNUP EZBERLENECEK SURELER VE ANLAMLARI Nas Suresi Felak Suresi Tebbet Suresi Nasr Suresi Kafirun Suresi Maun Suresi Kureyş Suresi Fil Suresi Asr Suresi Kadir Suresi Ayetel Kürsi (Bakara Suresi 255)

(Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat) KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI EK ÖĞRETİM PROGRAMI (Haftada 6 saat X 8 Hafta=48 saat) 3. KUR 4. KUR   KURAN OKUMA UYGULAMALARI Ali İmran Suresi Nisa Suresi Rahman Suresi Mülk Suresi Nebe Suresi OKUNUP EZBERLENECEK SURELER Duha Suresi İnşirah Suresi Tin Suresi Zilzal Suresi Adiyat Suresi Karia Suresi Tekasur Suresi Hümeze Suresi EZBERLENEN SURELERİN ANLAMLARI Duha Suresi Anlamı İnşirah Suresi Anlamı Tin Suresi Anlamı Zilzal Suresi Anlamı Adiyat Suresi Anlamı Karia Suresi Anlamı Tekasur Suresi Anlamı Hümeze Suresi Anlamı Maide Suresi Enam Suresi Araf Suresi Kehf Suresi Vakıa Suresi Fetih Suresi Duhan Suresi Kıyame Suresi Cuma Suresi Alak Suresi Beyyine Suresi Haşr Suresinin Son 3 Ayeti Bakara Suresinin Son İki Ayeti Yasin Suresi Alak Suresi Anlamı Beyyine Suresi Anlamı Haşr Suresinin Son 3 Ayetinin Anlamı Bakara Suresinin Son İki Ayetinin Anlamı Yasin Suresi Anlamı Mülk Suresi Anlamı Nebe Suresi Anlamı

Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Teşekkür Ederiz Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü İletişim : Tel : (0 312) 295 80 59 Faks : (0 312) 287 68 59 E-posta : egitim@diyanet.gov.tr