Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Türkçe Bilmeceler 1 Hazırlayan: Mukades Sahin
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş
FINDIKLI KURABİYE Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
OYALAR VE ANLATTIKLARI
Gündem İç Politika – Dış Politika A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Sufilik ve Çok kültürlülük
İslamiyette Çokkültürlülük
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University.
EMPİRİZM.
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Hazırlayan: Yasin tunç
Module 2: CRAFTSMANSHIP AND ARTISANS
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
ESERLER İ RONI MARGULIES A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison July.
Osmanlı İmparatorluğu’ndan seçmeler Celile Ökten A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of.
VAHYE DAYALI DİNLER.
KUTLU DOĞUM HAFTASI YASEMİN KOLSUZ /C bilgidagi.com.
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü PEMBE SELEK
Hazırlayan: Yasin Tunç
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Geleceği Okuma Teknikleri
Prepared by Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Prepared by Esra Alagöz.
Radyoyla ilgili meslekler Professions In Radio Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Bugün neler öğreneceğiz?
Kur'an-ı Kerim …... yılında, ..…………… ayında,
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
Programdan Sorular.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
Sunum transkripti:

Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten

İslamiyet İslamiyet’in kutsal kitabı Kur’an-Kerim ve peygamberi Hz. Muhammed ( )’dir. İslamiyet’in kutsal kitabı Kur’an-Kerim ve peygamberi Hz. Muhammed ( )’dir. İslamiyet’in temeli ayet ve hadislere dayanır. İslamiyet’in temeli ayet ve hadislere dayanır. Kur’an Allah tarafından Hz.Muhammed’e vahiy yoluyla gönderilmiş ve peygamber hayattayken yazımı tamamlanmıştır. Kur’an Allah tarafından Hz.Muhammed’e vahiy yoluyla gönderilmiş ve peygamber hayattayken yazımı tamamlanmıştır. Ayet:verse Ayet:verse Hadis:the prophet Muhammad’s sayings Hadis:the prophet Muhammad’s sayings Vahiy:divine inspiration Vahiy:divine inspiration

İslamiyet İslam inancına göre kul, Allah’a ibadetle yükümlüdür. İbadetin gayesi güzel ahlaka sahip olmak ve ruh temizliğidir. İslam inancına göre kul, Allah’a ibadetle yükümlüdür. İbadetin gayesi güzel ahlaka sahip olmak ve ruh temizliğidir. Kaza ve kadere, öbür dünyaya inanılır. Kaza ve kadere, öbür dünyaya inanılır. Ruh ile aklın kesiştiği nokta Ruh ile aklın kesiştiği noktaimandır. Kul: serf Kul: serf İbadet: prayers İbadet: prayers Kaza ve kader: jurisdiction and destiny Kaza ve kader: jurisdiction and destiny Kesişmek: to intersect Kesişmek: to intersect İman: faith İman: faith

İman Kendi zihnimiz ile açıklayamadığımız konuları içimize dönerek sezgilerimizle, duygularımızla, iç aydınlanmalarımızla, açıklamaya çalışırız. İman bu konuda bize yardımcı olur. Kendi zihnimiz ile açıklayamadığımız konuları içimize dönerek sezgilerimizle, duygularımızla, iç aydınlanmalarımızla, açıklamaya çalışırız. İman bu konuda bize yardımcı olur. Zihin: intelligence Zihin: intelligence Sezgi: instinct Sezgi: instinct İç aydınlanma: inner enlightenment İç aydınlanma: inner enlightenment

Farabi Farabi’nin oluşmasında öncülük ettiği Türk-İslam düşüncesi : Farabi’nin oluşmasında öncülük ettiği Türk-İslam düşüncesi : İslamiyet öncesi Türk kültürüİslamiyet öncesi Türk kültürü Eski Yunan kültürüEski Yunan kültürü İslamiyetİslamiyet Farabi, k endinden önceki bilim adamlarından yararlanır. Pozitif bilimlerle ilgilenir. Aristo’dan etkilenir. Farabi, k endinden önceki bilim adamlarından yararlanır. Pozitif bilimlerle ilgilenir. Aristo’dan etkilenir. Öncülük etmek: to lead Öncülük etmek: to lead Etkilenmek: to be influenced Etkilenmek: to be influenced

Farabi Orta Asya, Orta Doğu ve Anadolu’yu içine alan çok geniş bir coğrafyaya hitap eder. Orta Asya, Orta Doğu ve Anadolu’yu içine alan çok geniş bir coğrafyaya hitap eder. Çok yönlü bir şahsiyettir: Çok yönlü bir şahsiyettir: FilozofFilozof MüzisyenMüzisyen  Gezgin: traveler  Kadı: Muslim judge  Çok yönlü: sophisticated  Şahsiyet: personality

Farabi ve felsefe Din felsefesinin yanında devlet felsefesi de çalışmıştır. Bir dünya devleti kurma idealini ortaya koyar ve İslamiyetin bütün dünya için geçerli olduğunu ifade eder. Din felsefesinin yanında devlet felsefesi de çalışmıştır. Bir dünya devleti kurma idealini ortaya koyar ve İslamiyetin bütün dünya için geçerli olduğunu ifade eder. Ortaya koymak: to manifest Ortaya koymak: to manifest Geçerli olmak: to be valid Geçerli olmak: to be valid

Farabi ve mantık Hz. Muhammed’in ölümünden sonra ortaya çıkan görüş ayrılıkları için uzlaşmacı bir tavır sergiler. Hz. Muhammed’in ölümünden sonra ortaya çıkan görüş ayrılıkları için uzlaşmacı bir tavır sergiler. Farabi’ye göre mantık, fikir ayrılıklarını gidermek ve beraber yaşayabilmek için gerekli olan ölçüyü sağla r. Farabi’ye göre mantık, fikir ayrılıklarını gidermek ve beraber yaşayabilmek için gerekli olan ölçüyü sağla r. Görüş ayrılığı: dissensus Görüş ayrılığı: dissensus Uzlaşmacı: agreeable Uzlaşmacı: agreeable Tavır: manner Tavır: manner Gidermek: to eliminate Gidermek: to eliminate Ölçü: standard Ölçü: standard

Kaynakça Olguner, Fahrettin (2010). İnsan ve İslâm. Ötüken, İstanbul. Olguner, Fahrettin (2010). İnsan ve İslâm. Ötüken, İstanbul. Olguner, Fahrettin (1999). Fârâbi. Ötüken, İstanbul. Olguner, Fahrettin (1999). Fârâbi. Ötüken, İstanbul.