ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
Advertisements

İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Elektrik, şebekeleri kullanıldıkları gerilimler
5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
TÜRKİYE’DE RES PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ELEKTRİK TESİSLERİ KOMPANZASYON.
GÜNDEM 1. Elektrik Piyasası ve TEİAŞ 2. DUY’un Temel Özellikleri
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
ANKARA İLİ ENERJİ FORUMU Şubat 2007 ANKARA.
Türkiye Elektrik Sisteminde Rüzgar Santralları ve Sistem Bağlantıları
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi 0 TEİAŞ PİYASA MALİ UZLAŞTIRMA MERKEZİ (PMUM) Ö.Metin GÖKGÖZ Uzlaştırma ve Piyasa İşletme Müdürü DENGELEME VE UZLAŞTIRMA.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
TÜRKİYE ELEKTRİK İLETİM SİSTEMİ
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
ELEKTRİK ENERJİSİ İLETİM VE DAĞITIMI ELEKTRİK ŞEBEKELERİ
GAP : Su İle Gelen Değişim Hilal Siyok 103 2TMB. Güneydoğu Anadolu Projesi Temel hedefi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi`nde yaşayan vatandaşlarımızın gelir.
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Hastane Odaklı Enerji Verimliliği Uygulamaları
LİSANSSIZ HİDROELEKTRİK SANTRALLER
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Yenilenebilir Enerji Dün, Bugün ve Yarın
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
OSBÜK ENERJİ ZİRVESİ VAN 30 EKİM 2010  BÖYLE OLMASINA RAĞMEN, DAĞITIM ŞİRKETLERİNİN SERBEST TÜKETİCİ OLMAYAN ABONELERİYLE, AYNI DAĞITIM BEDELİNİ ÖDEMEK.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
ENERJİ SEKTÖRÜ.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Kırsal Alanda Altyapı ve Kamusal Hizmetler
Türkiye Elektrik Piyasaları CIGRE 2015
Türkiye’de Elektrik Üretim ve Tüketiminin Gelişimi DAKA Yenilenebilir Enerji Sempozyumu – 3 / VAN 28 Kasım 2013.
AKENERJİ Elektrik Üretim A.Ş.,1989 yılında kurulmuştur ve Türkiye’nin ilk özel elektrik üretim şirketlerinden birisidir. Çerkezköy, Bozüyük, İzmir-Kemalpaşa’da.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ TEİAŞ VE ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ TEİAŞ 9.İletim Tesis ve İşletme Grup Müdürlüğü KONYA GÜRBÜZ ÇOBAN Elk.- Elkt. Yük. Müh. İşl.Bil.Uzm. End.Bil.Uzm.

İÇEF-KONYA ENERJİ FORMUNA VE FORMUN BU OTURUMUNA KATILIDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. HOŞGELDİNİZ

Yaşanan değişim baş döndürücü Değişime ayak uydurabilmek çok güç Ama başarıda şans işi değil Geçen yüzyılda dünya nüfusu 4 kat enerji tüketimi ise 9 kat artmıştır Enerji toplumların itici gücü olarak kabul edilmektedir Enerji sektörü bütün dünyada olduğu gibi kuşkusuz Türkiye dede en hızlı büyüyen sektörlerden biridir.

Cumhuriyetimizin ilk yıllarında elektrik üretiminde kurulu güç 33 MW iken 2006 yılında bu kapasite yaklaşık 1240 kat artarak 41000 MW seviyelerine ulaşmıştır. Cumhuriyetimizin ilk yıllarında enerji iletim hattı mevcut olmayıp lokal dağıtım hatları kullanılırken, günümüzde 45000 km enerji iletim hattı, yaklaşık olarak 1100 trafo ile birlikte 72000 MVA mevcut trafo kurulu gücü bulunmaktadır. Bu kapsamda Türkiye elektrik sistemi bir bütün olarak ele alınabilecek birleşik bir yapıdadır.

Ülkemizde elektrik iletim sistemi gerilim seviyeleri 380 kV, 154 kV ve 66 kV olarak tesis edilmiştir. İletim tesislerinin bileşenleri;   İletim hatları ve kabloları,  İletim Trafo ve Anahtarlama Merkezleri (indirici trafo merkezleri ve transformatör bulunmayan şalt sistemleri) olarak tanımlanır

TEİAŞ’IN KURULUŞU VE TARİHÇE Devletin öncülüğünde elektrik işletmeciliği 1935 yılında Etibank'ın kurulmasıyla başlamıştır. 1948 yılından itibaren, MTA, EİEİ, İller Bankası katkılarıyla ve DSİ tarafından inşaatı tamamlanan çok sayıda termik ve hidroelektrik santral ulusal elektrik sistemine bağlanmıştır. Birinci ve İkinci Beş Yıllık Kalkınma Planları (1963-1972) hedefi ve stratejileri doğrultusunda, 1970 tarihinde, yurdun ihtiyacı bulunan elektriğin üretim, iletim, dağıtım ve ticaretini yapmak amacıyla, kamu iktisadi kuruluşu statüsünde, Türkiye Elektrik Kurumu (TEK) kurulmuştur.

TEİAŞ’IN KURULUŞU VE TARİHÇE 1982 tarihinde Belediye ve Birlik Elektrik Tesislerinin TEK’e devri ile enerjide bütünleşme sağlanmıştır. İller Bankasının elektrik enerjisi dalında çalışan personeli ve işleri, kuruluşlar  arasında yapılan bir anlaşma ile 1986 yılında tüm fonksiyonları ile TEK’e geçirilerek Kamu kesiminde istenilen beraberlik/bütünlük sağlanmıştır. 1993 tarihinde bir kamu iktisadi kuruluşu olan TEK, Türkiye Elektrik Üretim İletim AŞ (TEAŞ) ve Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ (TEDAŞ) unvanlı iki ayrı iktisadi teşekkül olarak teşkilatlandırılmıştır.

TEİAŞ’IN KURULUŞU VE TARİHÇE 1998 tarihinde Dünya Bankası ile yapılan anlaşma, 2000 tarihinde mevcut elektrik mevzuatının Avrupa Birliği (AB) müktesebatına uyumlu hale getirilmesi çalışmaları ve 2001 yılında uygulamaya konulan “Ekonomik İstikrar ve Enflasyonla Mücadele Programı“ çerçevesinde TEAŞ’ın özelleştirilmek üzere yeniden yapılandırılması çalışmalarını takiben 2001 tarihinde TEAŞ; Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), Elektrik Üretim AŞ (EÜAŞ) ve Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt AŞ (TETAŞ) unvanlarında , anonim şirket statüsünde, üç ayrı iktisadi devlet teşekkülü şeklinde teşkilatlandırılmıştır.

TEİAŞ 9. İLETİM TESİS VE İŞLETME GRUP MÜDÜRLÜĞÜ ADRES: Yazır Mahallesi İstanbul Yolu 12. km. PK.:196 42070Selçuklu / KONYA e-mail : info@teias9grup.gov.tr ; 9grupmd@teias.gov.tr Tel :0-332-265 09 70,71 0-332-265 09 60,61,62 Fax:0-332-265 09 72

9. İLETİM TESİS VE İŞLETME GRUP MÜDÜRLÜĞÜNÜN TANITIMI: Grup Müdürlüğümüz, 1974 Yılında Konya İşletme Grup Başmühendisliği olarak hizmet vermeye başlamıştır. 1986 Yılında kurulan RÖA. Grup Başmühendisliği ile 1993 Yılında birleştirilerek Konya İletim İşletme ve Bakım Müdürlüğüne dönüştürülmüştür. Daha sonra TEAŞ Yönetim Kurulunun 1997 tarihli Kararı ile Grup Müdürlüğüne dönüştürülerek Meram Şebeke İşletme Grup Müdürlüğü olarak isimlendirilmiştir. TEAŞ Türkiye Elektrik Üretim-İletim A.Ş. Genel Müdürlüğünün 2001 yılında TEİAŞ , EÜAŞ ve TETAŞ unvanlı üç ayrı Genel Müdürlük olarak teşkilatlandırılmasıyla birlikte Grup Müdürlüğümüz, TEİAŞ Türkiye Elektrik İletim A.Ş Genel Müdürlüğüne bağlanmıştır. Şebeke İşletme Grup Müdürlükleri ile Şebeke Tesis Grup Müdürlüklerinin, 2003 tarihinde birleştirilmeleriyle ortaya çıkan 18 adet iletim Tesis ve İşletme Grup Müdürlüğünden birisi olarak oluşturulan Grup Müdürlüğümüz, 9. İletim Tesis ve İşletme Grup Müdürlüğü olarak adlandırılmış ve bugünkü yapısına ulaşmıştır.

9. İLETİM TESİS VE İŞLETME GRUP MÜDÜRLÜĞÜNÜN TANITIMI: TEİAŞ santrallarda üretilen elektrik enerjisinin, tüketim merkezlerine iletilmesi ve trafo merkezleri vasıtasıyla iletilen elektrik enerjisinin orta gerilim seviyesinde Dağıtım Şirketlerine verilmesi görevini yürütmektedir. Konya 9.Grup Müdürlüğünün görevi ; Şirketin Ana Statüsü uyarınca Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketi’nin amaç ve faaliyet konuları kapsamında sorumlu olduğu bölge içerisindeki Trafo Merkezleri ile İletim hatlarının işletme ve bakımını yapmak, tesis, tevsiat, tadilat ve rehabilitasyonunu sağlamak, diğer birimlere ve üçüncü şahıslara teknik hizmet vermek, yatırım projelerinde kontrol, bilgi desteği ve kabul görevini gerçekleştirmektir.

9.İLETİM TESİS VE İŞLETME GRUP MÜDÜRLÜĞÜNÜN TANITIMI: Mevcut Personel Dağılımı 657 sayılı yasa ve 1 sayılı cetvele tabi 5 II sayılı cetvele tabi sözleşmeli 93 1475 sayılı yasaya tabi işçi 130 Toplam 228 Müdürlüğümüzün görev alanı içerisinde toplam: 2173 km. uzunluğunda, 66 kV.,154 kV., 380 kV. luk Enerji İletim Hatları bulunmaktadır. Toplam kurulu gücü; Nominalde 2174 MVA., Cebri olarak ise 2930 MVA.’ya ulaşan 25 Adet Trafo Merkezi, değişik güçlerde 52 Adet Güç Trafosu bulunmaktadır.

Trafo Merkezleri Listesi   T.M. ADI GERİLİM (kV) KONYA 4 380 S.SEHIR AKSEHIR 154 BEYSEHIR CIHANBEYLİ CUMRA KARAMAN KARAMANOSB KARAPINAR KIZOREN EREGLI KONYA III KONYA IV KONYA I KONYA II LADIK DEDELER S.KOCHISAR TUMOSAN YUNAK GEZENDE ALİBEYHÜYÜĞÜ KARASINIR 66 GÖKSU

380 Kv. Enerji İletim Hatları Listesi

154 Kv. Enerji İletim Hatları Listesi

66 Kv. Enerji İletim Hatları Listesi TOPLAM ENERJİ İLETİM HATTI UZUNLUĞU : 2172,75 km. 380 kV. : 677,418 km. 154 kV. : 1440,286 km. 66 kV. : 55,046 km.

9. İLETİM TESİS VE İŞLETME GRUP MÜDÜRLÜĞÜ ELEKTRİFİKASYON HARİTASI

SONUÇ VE ÖNERİLER Coğrafik olarak Konya ili sınırları içerisinde barajlı hidroelektrik santral ve termik santral bulunmamaktadır. Mevcut elektrik enerjisi üreten tesislerin(Göksu 10,8 MW, İvriz 1 MW, Dere 0,6 MW, Bozkır 0,075 MW) toplam kurulu gücü ise özel sektördeki santraller dahil 20 MW civarıdır. Ama Ankara ili sınırları içerisinde yarısı doğal gaz santrali olmak üzere toplamda 1909 MW üretim kapasitesine sahip 14 santral bulunmaktadır.

SONUÇ VE ÖNERİLER Elektrik enerjisinde toplam tüketimin yanı sıra puant değeri de önemli bir göstergedir. Sorumluluğumuzdaki bölgede enerji tüketimi ve puant talebinin 2000 yılından 2006 yılına kadar olan değerlerine bakıldığında; enerji tüketiminde %46, puant yüklerde %54 le önemli bir artış olduğu dikkat çekmektedir. İstatistiksel olarak gerekli bağıntıları kullanarak yapılan trend analizine göre 2010 yılına kadar projeksiyonda ise normal şartlar altında enerji tüketiminde 2006 yılına göre (yani önümüzdeki 4 yıllık süreçte) yaklaşık %20 ila %34 arası bir artış, puant yüklerde ise yaklaşık %23 lük bir artış öngörülmektedir.

SONUÇ VE ÖNERİLER

SONUÇ VE ÖNERİLER

SONUÇ VE ÖNERİLER

SONUÇ VE ÖNERİLER 2000-2006 yılları arasını kapsayan 7 yıllık süreçte, sorumluluk alanımız içerisindeki enerji tüketiminin en yüksek olduğu aylar Temmuz-Ağustos, en düşük olduğu dönem ise istisnasız bütün yıllar için Şubat ayı olmuştur. Özellikle Nisan-Ağustos ayları arasında bölgemizdeki enerji tüketiminde önemli artış olduğu dikkat çekmektedir.

SONUÇ VE ÖNERİLER

SONUÇ VE ÖNERİLER Sorumluluğumuz altındaki bölge içerisinde bulunan illerden Karaman, Aksaray, Ankara il sınırları içerisinde bulunan Şereflikoçhisar ve Seydişehir Alüminyum tesisleri göz ardı edilerek, Konya il sınırları içerisindeki kullanılan elektrik enerjisinin yıllara göre değişimi incelendiğinde 2000 yılında 1.899.630 MWh olan elektrik tüketimi 2006 yılında 2000 yılına göre %55 lik bir artışla 2.941.101 MWh olarak gerçekleşmiştir. Bu inceleme Konya il merkezine indirgendiğinde, 2000 yılında 1.016.549 MWh olan elektrik tüketimi, 2006 yılında 2000 yılına göre %62 lik bir artışla 1.647.793 MWh olmuştur. Buda şehrimizin bu altı yıllık süreçte kat ettiği mesafeyi ve ne kadarlık bir gelişme gerçekleştirdiğini gösteren göstergelerden biri olarak dikkat çekmektedir.

SONUÇ VE ÖNERİLER

SONUÇ VE ÖNERİLER Fakat büyümeyle gelişmenin aynı şey olmadığı ve özellikle kontrolsüz bir büyüme gerçekleştiren ama gelişememiş bir çok şirketin belli bir süre sonra kapandığı veya daha kibar bir ifadeyle gerçek boyutuna ulaştığı gerçeğinden hareketle; enerji tüketimindeki ve puant yüklerdeki artışlar en az aynı oranda yeni trafo merkezleri, enerji iletim hatları ve üretim tesislerinin sisteme katılması gerektiği sonucunu da beraberinde getiriyor. Bu yeni tesislerin hayata geçirilmesinin mevcut bürokratik yapıyla çok uzun zaman alması sebebiyle şimdiden bu konuda girişimlerde bulunulması, gelecek yıllarda bölgemizde sıkıntı çekmeme adına büyük önem arz etmektedir. Bütün bu bahsedilenler ışığında yapılabilecek çalışmalar konusundaki öneriler aşağıdaki gibi özetlenebilir.

SONUÇ VE ÖNERİLER 1. Bölgemizdeki üretim kaynakları ve şu anda kullanılmakta olan doğal gaz göz önünde bulundurularak elektrik enerjisi üretecek yeni santraller yapılması, 2. Hem elektrik hem ısı enerjisi kullanan sanayicilerin, üniversite, otel ve hastane gibi tesislerin kojenerasyon sistemleri kurmaları konusunda bilinçlendirilmeleri ve teşvik edilmeleri, 3. Doğu ile batı arasında geçiş noktası konumundaki bölgemizin enerji iletim hatlarının, özellikle Seydişehir alüminyum tesisleri ve Antalya gibi ekonomik ve stratejik açıdan önemli yerleri beslediği de göz önünde bulundurularak n-1 kuralına göre ilave hatlarla güçlendirilmesi ve eski hatların yenilenmesi,

SONUÇ VE ÖNERİLER 4. Konya Ovası Sulama (KOS) projesinin üzerinde kurulacak santrallerde göz önünde bulundurularak hızlandırılması, aynı zamanda beraberinde yaşanması muhtemel ekonomik canlanmanın ve tarımsal sulamanın getireceği ilave enerji tüketiminin sağlıklı karşılanabilmesi için gerekli analizler yapılarak enerji alt yapısının güçlendirilmesi,  5. Önümüzdeki yıllarda şehrimizin de içinde bulunacağı ve kurulması kuvvetle muhtemel bir sanayi ve teknoloji koridorunun enerji ve göç yönünden bölgemize getireceği ilave enerji tüketimleri de göz önünde bulundurularak gerekli altyapı çalışmalarının planlanması bu konuyla ilgili stratejilerin belirlenmesi,

SONUÇ VE ÖNERİLER 6. Yeni enerji iletim hatları ve trafo merkezlerinin yapımında, bazı yeni düzenlemelerle mecburi tutulan ve çok zaman alan kamulaştırma v.b. çalışmaların bazı diğer kurumlarda ve eskiden bizim kurumumuzda da olduğu gibi sonradan yapılması, yahut bu yatırımların hızlanması için yeni düzenlemeler, yeni formüller üretilmesi, 7. Enerji tüketiminin ve enerji üretim, iletim ve dağıtım sistemlerinin daha verimli hale getirilebilmesi için enerji tüketicilerinin sistematik bir şekilde bilinçlendirilmesi ve enerji talebinin yoğun olduğu zamanlardan az yoğun olan zaman dilimlerine kaydırılmasının sağlanması, buna ilaveten tüketici sistemlerinin kompanzasyon teçhizatlarıyla reaktif yükü minimize etmelerinin sağlanması,

SONUÇ VE ÖNERİLER 8. Devlet, üniversite ve sanayi üçlüsü arasında ilişkilerin geliştirilerek, kalifiye eleman yetiştirilmesi ve gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında çok düşük kalan araştırma geliştirmeye (Ar Ge) gereken kaynakların ayrılmasının sağlanması, bu hususta gerekli bilinçlendirme çalışmalarının yapılması ve enerji konusunda yapılabileceklerin planlanması,

SONUÇ VE ÖNERİLER 9. Bütün bu bahsedilenler konusunda stratejik bilince sahip stratejistlerden oluşan takım anlayışına sahip bir heyet oluşturularak iç çevre ve dış çevre analizlerinin yapılması, güçlü yanlarımız, zayıf yanlarımız, fırsatlar ve tehditlerde göz önünde bulundurularak mevcut durumumuzun tespiti, paylaşılan bir vizyon, misyon, amaç ve hedeflerimizin oluşturulması ve gerek devlet gerekse özel girişimcilerle temas kurularak enerji konusundaki alt yapının sağlıklı bir şekilde oluşturulması, geliştirilmesi ve bu konuda Konya olarak lobi faaliyetlerinin hizalanmış bir şekilde verimli olarak yürütülmesi gerekmektedir.

9. İletim Tesis ve İşletme Grup Müdürlüğü Konya Arz ederiz.