1906’da Mısır’ın Asyut kasabasında dünyaya gelen Kutub’un hayatı iki dönemden müteşekkildir: Fikrî birtakım hastalıklar ve de olgunluk dönemleri…Bu ilk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YALOVA SOSYAL GELİŞİM DERNEĞİ (YALOVA SOGEL) ZİYARETÇİ ANKETİ-RESMİ SONUÇLARI 5-6 Temmuz 2013 Yalova-Merkez UM Kültür-Sarayı merkezi önündeki KAB Platformu-Feyzül.
Advertisements

DEĞERLER EĞİTİMİ ADALET SUNUMU
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
KAPLUMBAĞA Mehmet Raci KILIÇ.
Mersin Kız Kalesi,.
GÜZEL VE ÇİRKİN HUYLAR MADDE 67: İSMET
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
11.Ve 12. yüzyıllarda İslamiyet ve Türk Kültürü
BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
“ŞEHİD SEYYİD KUTUB”. “ŞEHİD SEYYİD KUTUB” 1906’da Mısır’ın Asyut kasabasında dünyaya gelen Kutub’un hayatı iki dönemden müteşekkildir: Fikrî birtakım.
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
Bilmeyen ve bilmediğini bilen çocuktur, ona öğretin.
Bu sevimli penguen ailesinde çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir iş bölümü olduğunu biliyor musunuz?
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
Vahiy Süreci- Anlam arayışı
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
ADALET.
ABDULKAD İ R UDEH “Benim kanım, Nasır ve arkadaşlarına lanet edecektir!.. Benim için yatağında ölmekle düşmanın elinde esir olarak ölmek arasında bir.
ŞEHİTLERİN PEYGAMBERİ HZ. MUHAMMED “ Kim sıdk ile Allah'tan şehid olmayı taleb ederse, Allah onu şehidlerin derecesine ulaştırır, yatağında ölmüş bile.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
L Veda hutbesinin önemi.
KAZA VE KADERE İMAN.
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
Hristiyanlık Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MAZLUM MİLLETLER
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
Her zaman sevgi ile kalın. Çabalarınız insanlık için abide olsun.
Sorumluluk Bilinci.
Yahudilik-Musevilik Yehova Hz.Musa Tevrat M.Ö civarında Kudüs
Türkler ve Müslümanlık
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
LİBERAL KAPİTALİZM.
NAMIK KEMAL.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Bugünlerde basın ve yayın organlarında Filistin,Lübnan,Irak gibi yerlerde Müslüman Halklara yapılan işkence ve baskılar yer almaktadır.Bizler Türk Milleti.
DİNLER EVLİLİĞE ÖNEM VERİR
KAMU HUKUKU DEVLETİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ. ANAYASA DEVLETİN TEMEL YAPISINI-DİĞER KANUNLARIN UYMALARI GEREKEN ANA ESASLARI-TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİ BELİRLEYEN.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Bugün neler öğreneceğiz?
ADALET NEDİR? Adalet, zulmetmemek, hak sahibine hakkını vermek, haklılık ve hakka uygunluk gibi manalara gelmektedir.
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KUR’ÂN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

1906’da Mısır’ın Asyut kasabasında dünyaya gelen Kutub’un hayatı iki dönemden müteşekkildir: Fikrî birtakım hastalıklar ve de olgunluk dönemleri…Bu ilk merhale, Mısır ve muasır medeniyetten, ayrıca sosyalizmden etkilenerek İslam’dan uzaklaştığı dönem ve İhvan-ı Müslimîn ile başlayıp yol alan, tamamıyla adanmış bir hayata başlangıç dönemidir.

Seyyid Kutub, 20. yüzyılın en büyük ve önemli düşünürlerinden biridir. O, inancı uğruna tüm sıkıntı ve güçlüklere göğüs geren, hatta bu yolda canını vermekten dahi çekinmeyen düşünceleriyle, yaşantısıyla çevresine ışık saçan önder bir şahsiyettir. Seyyid Kutub, Yüce Allah'ın: "Mü'minlerden öyle adamlar vardır ki, Allah'a verdikleri söze sadık kaldılar. Onlardan kimi (Allah yolunda şehid edilmek suretiyle) adağını yerine getirdi, kimi de (şehid olmayı) beklemektedir. (Ahidlerinde) hiçbir değişiklik yapmamışlardır" (Ahzab, 33/23) ayetinde sözü edilen kişilerden olduğuna inandığımız ve çağın yetiştirdiği müstesna insanlardan biridir.

“Fikri olgunluk” ve teslimiyet dönemi: Bu merhale ise, daha önceleri de dikkatini çekmiş bulunan, Hasan el- Benna’nın kurucusu olduğu İhvan-ı Müslimîn cemiyeti ile ilk yetiştiği İslam terbiyesi ve şuuruna geri dönüş yaptığı ve yoluna canından olduğu İslam’ın fedailiğini kuşandığı zaman dilimidir… Bu dönemde, Mısır medeniyetinin içinde bulunduğu durumdan ve çevresindeki yazar ve düşünürlerle olan yakınlaşmasının etkisinde kalarak, kimilerinden “sosyalist” damgasını yiyecek kadar sonraları başını feda edeceği dininden uzaklaşmış ve başkalaşmıştır, “Cahiliye” olarak addettiği dönem :

Davasına olan inanç ve samimiyetiyle, onun öğrenilmesi yolunda birçok eserler yazmış, İslam’ı insanlara tanıtmış, yaşatmış ve yaşatmaktadır. Bütün bunlar uğruna ömrünün on yılını, zalim muasır medeniyetinin işkencelerine katlanma pahasına davası için adamıştır…

VE ŞEHADETİ Seyyid Kutup İslâm’a inanmıs ve inandığı davanın gerçekleşmesi için de bir çok çalışmalar yapmış büyük bir mücahitti. 27 Kasim 1954'de, Ihvan-ı Müslimin Mısır devlet baskanı Cemal Abdunnasır'a suikast girişimiyle itham edildiğinde Seyyid Kutup'da Ihvan-ı Müslimin saflarına katılmıştı. Bundan dolayı Ihvan-ı Müslimine mensup birçok müslümanla birlikte Seyyid Kutup'da tutuklandı. Yapılan yargılamanın neticesinde Seyyid Kutup'a ağır işlerde çalıştırılmakla birlikte on beş sene ağır hapis cezası verildi. Artık Seyid Kutup Kahire'den bir kaç km. uzakta "Limanneze" hapishanesinde yaşamaya başlamıştı. On sene hapis yattıktan sonra o zamanın Irak devlet baskanı Abdusselam’ın Abdunnasır’ı ziyaret ederek Seyyid Kutup'u serbest bırakmasını istemesi üzerine Kutub 1964'de serbest bırakıldı. Hapisten çıkan Kutub 1965'de "Yoldaki Isaretler" adlı kitabını yayınlayınca tekrar tutuklandı.

"Allah'ın indirdiklerinden başka birtakım hükümler ortaya koyarak, kısmen veya tamamen Allah'ın indirdiklerini bırakıp, bununla beraber Allah'ın hükümlerinin doğru olduğunu kabul ediyorsa; onun dediği, kendisi hakkında geçerli kabul edilir ve herkes içinde bulunduğu duruma göre değerlendirilir. İnsanların ortaya koymuş olduğu bazı düzenleri, Allah'ın indirdiklerinden daha üstün gördüğü için, Allah'ın hükümlerinden yüz çevirirse, o kimse kesinlikle kafir olur.” "Allah'ın indirdiklerinden başka birtakım hükümler ortaya koyarak, kısmen veya tamamen Allah'ın indirdiklerini bırakıp, bununla beraber Allah'ın hükümlerinin doğru olduğunu kabul ediyorsa; onun dediği, kendisi hakkında geçerli kabul edilir ve herkes içinde bulunduğu duruma göre değerlendirilir. İnsanların ortaya koymuş olduğu bazı düzenleri, Allah'ın indirdiklerinden daha üstün gördüğü için, Allah'ın hükümlerinden yüz çevirirse, o kimse kesinlikle kafir olur.”

Ve 22 Ağustos 1966’da, Zalim Mısır Medeniyet ve yandaşları tarafından hakkında idam hükmü verildi. Ama o, öylesine kuvvetli bir iman ve teslimiyete sahipti ki, bu kararı bile gülümseyerek karşıladı… من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدّلوا تبديلا “Müminlerden öyle erler vardır ki Allah’a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimisi adağını ödedi, kimisi beklemektedir. Ve onlar verdikleri sözü hiçbir şekilde değiştirmediler.” (Ahzab,23)

İslam ceza hukukuyla ilgili "et- Teşriu'l-Cinaiyyu'l-İslami Mukarinen bi'l-Kanuni'l-Vaz'i“ adlı eserinde İslam hukuku ile beşeri hukuk arasında mukayeseler yapması sebebiyle ve özellikle de resmi görevini terk ederek kendisini tamamen İslami çalışmalara vermesi, kararlılıkla ve cesaretle davasını savunması dolayısıyla 1954'de beş arkadaşıyla birlikte idam edilerek şehid edilmiştir.

ESERLERİNDEN BAZILARI Fi Zilali’l- Kuran Yoldaki İşaretler Kuran’da Edebî Tasvir İslam’da Sosyal Adalet İstikbal İslam’ındır İşte Bu Din Bir Köylü Çocuğu Yahudi İle Savaşımız Şairin Hayattaki Hedefi Dört Tayf İslam Düşüncesi