EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü sozmen@marmara.edu.tr sozmen@bilgi.edu.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SLIDEPLAYER.COM.TR Size sunuyoruz
Advertisements

SLIDEPLAYER.COM.TR Size sunuyoruz
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Yıldız Teknik Üniversitesi
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ GÖREVLİ İŞLEM SİSTEMİ.
Bilgi Paketi Çalışmaları
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
E-DEVLET.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
IN VITRO KOŞULLARDA HASTALIKSIZ BİTKİ MATERYALİ ÜRETİMİ
SPAM Politikası Önerisi Çağrı Yücel - Koç Üniversitesi Tayfun Asker - ODTÜ Tufan Karadere - ULAKBİM Can Uğur Ayfer - Bilkent Üniversitesi.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Eğitici Eğitimlerinin Organizasyonu
İNGİLİZCE BİRİMİ EĞİTİM PROGRAMI Tel: ORTAK DERSLER.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Bilişim Teknolojileri Dersi
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
INF 101 Basic Information Technologies
YusufAlpaydın AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim Materyallerini Yerelleştirme Prof. Dr. Halil EKŞİ
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Bilişim Teknolojileri Dersi
 1980’de doğdum ve 1989 Kasımında Diyabetle Tanıştım  Marmara Üniversite Hukuk mezunuyum  2004 yılından beri serbest avukatlık.
e-MarEdu Nedir? Mihenk Taşları İlkeler Misyon ve Vizyon İstatistikler Çözüm Ortakları Önemsediklerimiz İletişim Bilgileri Servisler Uygulamalar.
Bilişim Teknolojileri Dersi
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği Üyelerinin Profili 2011.
SANAL SINIF UYGULAMASI
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü sozmen@marmara.edu.tr sozmen@bilgi.edu.tr http://suleozmen.marmara.edu.tr

Konu Gerçek sınıf öğrencilerimin katılımıyla İnternet üzerinde sanal sınıf oluşturarak, klasik sınıf içi eğitimin yanısıra sanal sınıf eğitimini nasıl uyguladığımı ve bunun sonuçlarını kendi değerlendirmelerimin yanısıra öğrencilerimin değerlendirmeleriyle açıklamak.

Aşamalar İnternet eğitim amaçlı ne şeklide kullanılabilir? Başlangıçta elektronik posta ile ders notlarının öğrencilere iletilmesi Icq da birkaç on line ders. Web sitesinde ders notlarının yayınlanması Sanal sınıflar kurarak dersin etkinliğinin artırılması

Sanal sınıflar e-classozmen/ e-business dersi için e-classozmenresearch /Araştırma Yöntemleri dersi için Önce e-group.com Sonra yahoogroups.com

Üç ayrı ders – İki + 1 ayrı Üniversite-İki sanal sınıf E-classozmen – e-business Marmara Üniv. – Topics in e- business (Y.L + 4. Sınıf + EDP Sertifika Programı) Bilgi Üniv- New Economy & E-Business (e-MBA) Jyvaskyla Polytechnic School of Business (Finlandiya) E-classozmenresearch Marmara Üniv. - Research Methodology Bilgi Üniv. - Seminar in Thesis

Ortalama:4,2

Ortalama:5,2

Ortalama::4,0

e-classozmen ve/veya e-classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla Hoca ile iletişiminizi ne derece artırdı?   -- 15 % 85

e-classozmen ve/veya e-classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla Arkadaşlarınızla iletişiminizi ne derece artırdı?   % 73

% 76 22 Katılım mecburiydi ve notlandırıldı (e-classparticipation) e-classozmen ve/veya e-classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla Gereğinden fazla zamanınızı aldığını düşünüyor musunuz? % 76 22   Katılım mecburiydi ve notlandırıldı (e-classparticipation)

e-classozmen ve/veya e-classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla Ders konularını anlamanıza ne derece yardımcı oldu?   % 70 % 25 % 30 % 15

e-classozmen ve/veya e-classozmenresearch mesaj grubu uygulamaları Hiç Çok az Biraz Fazla Oldukça Fazla Çok Fazla E-classozmenresearch de beyin fırtınası seanslarını ne derece kullandınız? % 7 % 30 % 21 % 22 % 3 Beyin fırtınası seanslarından ne derece faydalandınız?   % 46 % 31 % 12 % 3 Kullanmasa da dinleyici olarak faydalanmış olanlar var

Bu tarz mesaj grubu uygulamalarına katılım ne derece mecbur tutulmalı?   % 63 Gerçek sınıf eğitimini sanal sınıf eğitimine ne derece tercih edersiniz? % 61 Bu tarz sanal sınıf uygulamaları lisans ve yüksek lisans derslerine ne derece uygun? % 95 Bu tarz uygulamalar eğitimde etkinliği ne derece artırır? % 83

Sonuç Genelde memnuniyet ve faydalanma yüksek Farkli derslerin farklı sanal sınıflarında memnuniyet ve faydalanma dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık var Farkın nedenleri ne olabilir. Dersin içeriğinin sanal ortama uygun olup olmaması Öğrenci özellikleri; temeli, yeniliklere bakışı ve .......................

sozmen@marmara.edu.tr http://suleozmen.marmara.edu.tr