RİSALE-İ NURDA MERHALELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

Ramazan ve Bayram.
TANIDIĞIM OKUDUĞUM HAK DOSTLARINDAN ÖZLÜ SÖZLER-1
GÜZEL VE ÇİRKİN HUYLAR MADDE 67: İSMET
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
AFYONKARAHİSAR KOLORDU DAİRESİNDE SUBAYLARA HİTABEN KONUŞMA
MELEKLERE İMAN A) MELEKLERİN TARİFİ
MARMARA EĞİTİM
DÖRDÜNCÜ SÖZ.
SEYYİD SALİH ÖZCAN HOCAMIZ, BEDİÜZZAMAN HAZRETLERİ’NİN EN ÇOK SEVDİĞİ,
HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, birçok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
Sabır Örneği: Hz. Eyüp Hz. Eyüp denince akla hemen sabır gelir. Eyüp a.s. çok zengin idi. Sayısız malı-mülkü, bir çok oğlu kızı bulunuyordu. Bu zenginliği.
"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
Hz.muhammed’in ahlakı.
NAMAZIN EHEMMİYETİ VE FAZİLETİ
GÜZEL İNSAN VE İKY DOÇ. DR. HALİL ZAİM.
RAHMAN'IN HAS KULLARINDAN
PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman,
YEMEK A D A B I.
Bediüzzaman Said Nursi’den Altın Sözler
4. Sınıf 1. Ünite 1.2. Allah’a Şükür
Lider dediğin; Hedefleri gibi Zafer zafer benimdir diyebilenin, muvaffakiyet, muvaffak olacağım diye başlayanın ve muvaffak oldum diyebilenindir.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
İNSANLARIN DEDİĞİ GİBİ DEĞİL; ALLAH’IN DEDİĞİ GİBİ DİN
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
………..Birincisi : Risale-i Nur’un fıtraten ve zamanın vaziyetine göre talebesi olacak, başta, masum çocuklardır. Çünkü bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli.
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
ÖYLE BİRİNİ SEVİN Kİ.
Hac ibadeti bütünüyle insanların dünyevi ve uhrevi yararına, birlik ve beraberlik içinde kulluk edebilmek için hazırlanmış ilahi bir düzendir. Hac suresi.
ADALET.
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
Dünya hayatı doğumla başlar ölümle sona erer.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
KADIN Bir kadın çocuktur aslında..   Çocuk gibi davranmayı sever.   Erkeğin kendisine bir çocuğa gösterdiği şefkati göstermesini ister. Bir çocuğu.
NAMAZ Görmedin mi? göklerde ve yerde bulunan herşey; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların bir çoğu Allah´a hakikaten secde ediyorlar.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
İLAHİ GÖREVLER.
Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla Hz Muhammed’in Örnek Kişiliğinden Kesitler Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
- Dünyanın mahiyeti - Ruh-i insanînin mahiyeti - Dinin mahiyeti
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
Merhametli - Hoşgörülü ve Affediciydi
Sevgili Peygamberimiz
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
EN SEVGİLİYE.
SEVDALILARIN.
Sorumluluk Bilinci.
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. İnanca Bağlılığı.
Dünyanın en iyi LİDERİNİ tanımaya hazır mısınız?
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Cumhuriyet'i biz kurduk, O'nu yükseltecek ve sürdürecek sizlersiniz.
Hacda 7 kez tavafın anlamı nedir  Kâbe etrafında tavaf, tevhid fikrini temsil etmektedir. Bu hareketin ictimaî hayata ait olan mânâsı, birlikten.
İBADET VE NAMAZ EY İNSANLAR! İBADET EDİN. (BAKARA SURESİ, 21)
MELEKLERE İMAN.
DÜNYA – AHİRET DENGESİ "Dünya, âhiretin tarlasıdır."
İNSAN NİÇİN YARATILDI?.
İBADET VE NAMAZIN MANASI
MANA-YI HARFİ NEDİR?.
RIYAZU’S SALIHIN (Imam Nevevi )
AHİRETE İNANMANIN FAYDALARI
Sözlü Ve Sözsüz İletişim
Sunum transkripti:

RİSALE-İ NURDA MERHALELER

Risale-i Nurda merhaleler vardır. 1-)Şevk devresi. Ruhun hakikatları kapmasıyla olur. 2-) Muhabbet devresi. Bu devrede tehlike yoktur. Her nur talebesine manevi müzaheret (yardım) vardır. İlk intikal devresinde manen hep müzaheret vardır. Tutuşma devresinden sonra şevk devresine giriliyor. Risale-i Nur kalbte mekan tutar. Evinde tavuk pişer, fakat o medresede çorbaya koşar. Evinde kuş tüyü yatak vardır, o dershanedeki kırpıntı yatağına gider. Müzaheret devam ederken kendimizi iyi yetiştirmemiz elzemdir.

30 yaşına doğru müzaheret kesiliyor 30 yaşına doğru müzaheret kesiliyor. Artık kendi cehd ve gayretiyle ilerliyor.Ülfetle kırılarak zuhur eder. Enaniyet ve sufli arzular çok olur. Bu devre sebat etmekle geçirilmelidir. Gaye en az zayiatla bu dönemi atlatmaktır. Bu dönemde irtibat azalır. İçtimai meseleler aklını kurcalar. Bu devreyi atlatmak, sebat, günahlardan çekinmek ve Risale-i Nurun kudsiyetine inançla, nurlarla meşguliyetle, devamla olur. Allah, bizi dava-i Kur’aniyede Büyütsün..! Yürütsün..! Çürütsün..! Amin..!

3-)Sadakat devri. Arabistan’dan Kutbu Azam dahi davet etse, hürmet eder, fakat Risale-i Nura koşar.( köpek kadar sadık, kedi kadar sırnaşık) Avam-ı nasın imanını kurtarma vazifesini şevketkarane yükleneceğiz. Risale-i Nur ile ilgili her şeye sahip çıkacağız. “Bu dava benim, Sözleri ben yazdım,” anlayışına sahip çıkacağız. Risale-i Nur vazife-i fıtratım. Risale-i Nur gaye-i hilkatim. Risale-i Nur sebeb-i saadetim deyip, hizmet-i nuriyeyi, hayatımızın birinci vazifesi yapacağız. Fedainin feda edemiyeceği hiçbirşey yoktur. ÜSTAD, biz “muhabbet fedileriyiz” diyor. Öyleyse muhabbet için feda edemeyeceğimiz hiçbir şeyimiz olmamalı. Enaniyetimiz..! Hissiyatımız..! Haysiyetimiz..! v.s.

4-) Sıddıkiyet makamı... Niyet ve nazarla olur. Risale-i Nur’a makamsız hizmet eden, manevi makamatın en müntehası olan sıddikiyete vasıl olur. Bu ise tam mahviyetle olur. Mesele yalnız Risale-i Nur’daki hakikatleri ezberlemek, malümat sahibi olmak değil, Mesele o hakikatleri YAŞAYABİLMEKTİR. Bir alimin sohbeti yaralı bir kalbi tedavi eder, fakat bir arifin sohbeti, ölmüş kalbleri diriltir. Risale-i Nurun sohbeti, Sohbet-i Arifindir. Bir nur talebesini Makam-ı Sıddıkıyete götüren iki yol vardır. .Sadakat , .Fedakarlık.

BİR NUR TALEBESİNİN UYMASI GEREKEN PRENSİPLER .İktisada tam riayet et. .Nazar-ı dikkati kendine celbetme. .Hevesatına uymama. .Herkese açılma. Öyle hareket edeceksiniz ki, sair kardeşlerinizi kıskandırmayacaksınız. Kardeşlerimizin hatalarını , bir doktorun hastasını tedavi ettiği gibi tedaviye çalışacağız. İtina ile kavl-i leyin ile ikaz edeceğiz. Bazen lisan-ı hal, lisan-ı kalden üstündür, unutmayacağız. Bir tezgahtar, dükkanına gelen müşteriye iltifat ediyor. Gururu, enaniyeti terk ediyor. Dünyevi işlerde bu gerekiyorsa, Uhrev hizmetlerde, çok daha fazlası gerekir , unutmayacağız.Konuşmanın hammaddesi okumaktır. Tarih insanın idrakini, edebiyat nükte ve mizacını, matematik dikkatini, dini eserler fikir ve ruh zenginliğini arttırır.

NUR TALEBESİNİN ÖZELLİKLERİ Hastanın başında yaygaracı kadınlar gibi, ağlamak hüner değildir.Sessizce gidip doktor çağırmak hünerdir. İlaç yetiştirmek hünerdir. Muazzez Üstadımız, cemiyetteki hastalığın iman zafiyeti olduğu teşhisini koymuş. Biz de Kur’an eczanesinden Risale-i Nur ilaçlarını muhtaç gönüllere taşıyoruz. Diş melhemi göze sürülmez. Bir söz dermendır ama kimisine iyi gelir kimisine kötü gelir. Hakikatleri yerli yerinde kullanmalıyız. Bunun için faydalı olmalıyız, faydalı olamıyorsak zararlı olmamaıyız. Nur talebesi herkesin dostudur. Çünkü Risale-i Nur dersleriyle Allah’ı öğrenmeye ve öğretmeye çalışır. Allah (c.c.) da onları sever.Allah’ın muhabbeti sayesinde dünya ayakta durur.

Muhabbet kainatın sebeb-i vücudu, rabıtası, nuru ve hayatıdır Muhabbet kainatın sebeb-i vücudu, rabıtası, nuru ve hayatıdır. Allah’ın dünyada sevdikleri kaldığı müddetçe kıyamet kopmayacaktır. Nur talebeleri, istikbalde İhsan-ı İlahi ile Kemal-i Şaşaa ile tezahür edecek olan islamiyet sefinesinin hizmetkarı olma emelindedirler. Bu asrın fırtınası Nuh (a.s.) ın zamanındaki fırtınadan daha tehlikelidir. Lillah için muhabbetin karşılığı sonsuzdur.. Saymakla bitmez. Her nur talebesi; takvası, şevkati ve duasıyla manen yağmur gibi olmalıdır. Rahmetin yağdığı topraklar cennete döner. Nur talebesinin vazifesi yağmur gibi gittiği yere; ihlas,muhabbet ve hakikat götürmek ve etrafı aydınlatmaktır.

NUR TALEBESİNİN GEREKENLERE DİKKAT ETMESİ Okuduğunu anlamak iki çeşittir 1. İbareyi anlamak 2. Hakikatini anlamak Uhuvet risalesini okuduğu halde döğüşen adam; ibareyi anlamıştır, hakikatini anlamamıştır. Çünkü hakikati anlayan adam kardeşiyle döğüşmez. Kardeşin seni tahkir ettiği halde sen ona muhabbet gösterebiliyorsan, işte o zaman sırrı uhuvvet tezahür etmiştir. Bir atomda nihayetsiz enerji vardır. Fakat bu atomun dış kabuğu parçalanmadan o enerji açığa çıkmaz. İnsanda da nihayetsiz muhabbet istidadı vardır.Fakat ene kabuğu parçalanmadan o muhabbet kalbe yerleşmez. Muhabbet Allah’ın isim ve sıfatlarından olmalıdır. Nefsin arzuları muhabbeti tatmin etmez.

Bu insanlar bu hale nasıl geldi.? Yavaş yavaş... Bu kudsi hizmette durmak, yani fıtri vazifesi olan ibadeti ve dersleri terk etmek, düşmektir. Risale-i Nurun yolu sırrı ihlas ve kulluktur. Bu hakikatleri en başta iç dünyamızı mamur etmek için kullanacağız. Bütün Peygamberlerin, Evliyaların, Kutupların yolu ihlas yoludur. İhlasa mani olan önemli bir şey yoktur. İhlasa mani olan önemsiz şeyler vardır. Lüzumsuz, kederli, hodfuruşhane, sakil, riyakarane bazı hissiyat-ı süfliye. Az değiliz. Az olduğumuza üzülmeyeceğiz. Çünkü kainat kuruldu kurulalı bu böyledir. Cemadat fazla nebatat az, Nebatat fazla hayvanat az,

Hayvanat fazla insanlar az, Kafirler fazla Müslimler az, Amiller fazla Veliler az,Veliler fazla Asfiyalar az, Asfiyalar fazla Peygamberler az. Nefs-i emmare, yavaş yavaş, aldata aldata kendine uyduruyor. Elli sene önce ölenler kabirden çıkıp şimdiki insanları görse, bunlar kafir der. İhlas, kelimelerin ruh-u manevisidir İhlas olmadığı zaman kelimeler, eğitim mermisi gibi, hedefini bulsada, tesir etmez. İhlas olmayınca attığın fikir mermileri hedefi bulamıyor ve tesirsiz kalıyor. Bir nur talebesinin manevi dengesi; onun samimi ve halis hizmetidir. Ne nispette hizmet edrsek o nispette dengedeyiz demektir.

Anlatılan hakikatin muhatabın kalbine yerleşmesinin iki sebebi vardır. Zahiri sebeb, Manevi sebeb Manevi sebebte üç husus önemlidir. A. İhlas : İvazsız, sırf Rıza-i İlahi için konuşmaktır. B. Fena : Hakikatte fani olmak. Nefsini ıslah etmeyen başkasını ıslah edemez. Önce nefsini tezkiye et ki; tezkiyeye vesile olasın. C. Salahat : Takva sahibi oldukça sözün müessiriyeti artar. Fakat takva azaldıkça lafızlar kalpten çıkmaz. Islatsa ıslatsa dili ıslatır. Kalpten gelmez. Onun için manevi hayatın temiz ve tahir olması şarttır.

Bizim hizmetimizde ihtilafların çok önemli sebeplerinden birisi de ; DENKLİKTİR. Aynı seviyedeki kardeşler arasında ihtilaf olabilir. Bu durumda ikisinden birinin fedakarlık yapıp diğerine inkiyad etmesi lazımdır. Böyle yapan bir nur talebesini melekler bile alkışlar. Risale-i Nurun, yazılması, okunması ve dinlenilmesinde: Hem külli zikir, hem geniş fikir, hem kesretli tahlil, hem kuvvetli iman dersi vardır. Ayrıca; hem gafletsiz huzur, hem kudsi hikmet, hem yüksek bir ibadet-i tefekküriye gibi nurlar vardır.