Materyal Geliştirme, Etkinlik planlama Neriman Karatekin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Eğitim İçeriğinin Sunumu
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
REHBERLİK DERS II.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
VELİ GRUP REHBERLİĞİ PROGRAMI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
DİĞER TUTUMLAR.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
BE BEP NEDİR ?.
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

Materyal Geliştirme, Etkinlik planlama Neriman Karatekin Okulöncesi Değerler Eğitiminde Materyal Geliştirme, Etkinlik planlama Neriman Karatekin

“İnsan” Olmak Sorumluluk sahibi, saygılı, iyiliksever, içten, doğru sözlü olmak gibi temel insani değerleri benimsemiş ve bunlarla hareket eden bir birey olmak…

Değerler/Karakter Eğitimi Temel ahlaki ve insani değerleri anlama, onlara karşı hassas olma ve onlarla yaşama amacıyla gerçekleştirilen kasıtlı bir takım etkinlikler repertuarı…

Boyutları İyiyi bilmek (bilgisel) İyiyi istemek (duygusal) İyiyi yapmak (davranışsal)

Değerler Eğitimi Süreci Odak Grup Toplantıları Eğitimcilerin Eğitimi Çalıştayları İhtiyaç Belirleme Anketi Aile Bilgilendirme Toplantıları Kurumsal Değerlendirme Toplantıları Değerlendirme (Süreç ve Sonuç )

Değerler Eğitimi İçin Olumlu Okul ve Sınıf Atmosferi Deyince… Sınıfta Okulun tamamında Ailede

Sınıfta… PERESE Öğretmen görevlerini desteklemeye yönelik, açık programın içine giydirilmiş, öğrenci merkezli, aktif öğrenme esaslı etkinlikler… PERESE

Değerler Eğitimi Önündeki Engeller Okulöncesinde Değerler Eğitimi Önündeki Engeller Araç-amaç ilişkisi Problem çözme becerileri Farklı gelişen çocuklar Öğretmen=Rehber

Değerler Eğitimi Önündeki Engeller Okulöncesinde Değerler Eğitimi Önündeki Engeller Okulöncesi eğitim programları Öğretim-eğitim ilişkisi Konu merkezli çalışmalar Veli beklentileri

Okulun Tamamında… Kurumu değerleri destekleyecek, dikkati konu üzerinde yoğunlaştıracak görsel malzemelerle süslemek

Okulun Tamamında… Sinema, tiyatro oyunları vb. sahnelemek

Okulun Tamamında… Kulüplere yönelik etkinlikler geliştirmek

Okulun Tamamında… Değişik çalışmalar sonucu ortaya çıkan ürünleri sergilemek

Okulun Tamamında… Hayat içinde öğrenme deneyimlerini destekleyici geziler düzenlemek

Okulun Tamamında… Öğrencilerin özdeşim kurabilecekleri canlı biyografileri okulda konuk etmek

Okulun Tamamında… Duvar gazeteleri, sınıf panoları, broşürler, basılı materyaller vb. hazırlamak

Okulun Tamamında… Öğrencilerin değerle ilgili oynayabilecekleri bir takım oyunlara uygun mekân düzenlemeleri yapmak

Okulun Tamamında… Okulda bir «Kaptanın Seyir Defteri» açıp üzerinde çalışılan değerle ilgili okulda yapılan faaliyetleri tek tek bu deftere not etmek

Okulun Tamamında… Okul personelinin tamamında duyarlılık oluşturacak şekilde görevlendirmeler yapmak, eğitimler vermek, beklentilere dair notlar hazırlayıp iletmek vb. çalışmalar yapmak

Okulun Tamamında… Okulda yapılan çalışmaları fotoğraflamak ve bunları (facebook sayfasında, panoda, web sitesinde vb.) yayımlamak

Okulun Tamamında… Ele alınan değerle ilgili toplanan masal kitaplarını sınıfta özel bir bölümde sergilemek

Okulun Tamamında… “Moral Geceleri”, “Bilgi Paylaşımı Güncesi”, “Paylaşıyoruz”, “Yalnız Değiliz” ve sair her ferdin buluşabileceği beraberlik saatleri düzenlemek

Okulun Tamamında… Ailelere seçilen değerle ilgili seminerler vermek

Ailelerle Birlikte Ailelerin katılımlarını, bilgilenmelerini ve bilinçlenmelerini sağlamak üzere “bir şey” olarak HELİK…

Helik Taşla örülmüş duvarda büyük taşların aralarındaki boşlukları dolduran küçük çakıl taşları…

Helik’te Ne var? Helik’te yer alan bölümler, kısa içerikleri ve bazı örnekler…

Zemin İşlenen değerin anlamı, ilgili olumlu ve olumsuz kavramlar ve farklı dillerdeki karşılıkları…

Kıssadan Hisse Soyut olarak ortaya konan değeri bir öykü ile hayat içinde somutlaştırmak, gündelik pratiklerle bağlantılarına işaret etmek…

Hemen Değeri kazandırmak için ailenin yapabileceği basit ve uygulanabilir öneriler…

Mesela Yapılması ve yapılmaması gerekenleriyle örnek olay incelemesi…

Çatıaltı Ailece gerçekleştirilebilecek, bir dizi kurguya ve zamana ihtiyaç gösteren etkinlik önerileri…

Senli Benli Ele alınan değerle ilgili olarak kişisel hayatında önemli sınavlar vermiş kişilerle yapılan söyleşiler…

Kitapça Ele alınan değer çerçevesinde okunup tartışılabilecek kitaplar hakkında bilgi…

Oyun/cak Çocuklar için akranlarıyla paylaşabilecekleri oyun ve materyal önerileri…

Seyirlik Konuyla ilgili ulaşılabilir filmlerin tanıtımları…

Çeşni Üzerinden bir tartışma başlatılıp yürütülebilecek özlü sözler…

Katılımcılar ve Görevleri Yöneticiler Sınıfın dışında da öğrencilerin ahlâkî gelişimlerini destekleme, Okulda olumlu bir ahlâkî iklim oluşturma, Aile ve çevreyle iş birliği sağlama…

Katılımcılar ve Görevleri Öğretmenler Model ve yol gösterici olma, Sınıfta ahlâkî bir topluluk bilinci oluşturma, Ahlâk temelli disiplin yöntemleri kullanma, Demokratik sınıf atmosferi sağlama…

Katılımcılar ve Görevleri Öğretmenler İşbirlikli öğrenme yöntemleri kullanma, Ahlâkî tezahürleri destekleme, Şiddet içermeyen sorun çözme becerilerini kullanma…

Katılımcılar ve Görevleri Psikolojik Danışmanlar Değer eğitimini içeren grup çalışmaları düzenleme, Ailelerin katılımını destekleyecek “anne baba okulu” tarzı programları oluşturma ve yürütme, Karakter eğitimi bağlamında diğer tüm personelin hizmet içi eğitimlerinin organizasyonunu sağlama…

Ürünler PERESE ERDEMLER DİZİSİ HELİK

Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi Adres : Ferah M. Ferah C. Bulduk S. No: 1, Üsküdar, 34692, İstanbul  Tel/Faks: (+90 216) 481 30 23 (pbx) Web: www.edam.com.tr e-mail: edam@edam.com.tr