İLKYARDIMI ÜÇ BOYUTLU ORTAMDA ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Web Sitesi Hazırlama.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
PROGRAM TASARIMI
SUNAR….
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi

Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yerleştirme Sistemindeki
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

İLKYARDIMI ÜÇ BOYUTLU ORTAMDA ÖĞRENME Turgay Baş Yasemin Demiraslan Oktay Dönmez Hakan Tüzün

Konunun Seçimi Quest Atlantis’in sosyal sorumluluk ilkesini de göz önünde tutarak, 3 boyutlu oyun ortamında etkili ve etkileşimli öğrenmenin sağlanabileceğini düşündüğümüz ilkyardım konusunu tercih ettik.

Uygulamanın Amacı Öğrencilerin İlkyardım konusunu 3 boyutlu (3D) sanal bir ortamda öğrenmelerini sağlamak. Öğrencilerin ilkyardımın önemini ve temel ilkelerini öğrenmelerini sağlamak. Öğrencilerin ilkyardım bilinci kazanmalarını sağlamak.

Hedef Kitle Müfredatta ilkyardım konusu lise 1 Sağlık Bilgisi dersi kapsamında yer aldığı için hedef kitlemiz lise 1 düzeyindeki öğrenciler olarak belirlenmiştir.

Kullanılan Öğretim Yöntemleri Yapılandırmacı anlayış temelinde, kullandığımız ortamın özellikleri de göz önüne alınarak; İşbirliğine dayalı, Problem tabanlı öğretim yöntemleri tercih edilmiştir.

İçeriğin Araştırılması İlk olarak müfredatta lise 1 Sağlık Bilgisi dersinde geçen ilkyardım konusu incelendi. Zamanın kısıtlı olması nedeniyle konu daraltıldı. İçerikle ilgili internet ve kitaplardan tarama yapıldı. Konu alanı uzmanı olarak Hacettepe sağlık merkezinden bir doktor ile görüşüldü.

Konu ve Alt Konu Başlıkları Konu: İlkyardım Alt konu başlıkları: İlkyardımla ilgili temel bilgiler Elektrik çarpmalarında ilkyardım Zehirlenmelerde ilkyardım Kırık-çıkık ve burkulmalarda ilkyardım Yaralanmalarda ilkyardım

Senaryo Şablonları Öncelikle genel çerçevenin nasıl olacağına karar vermek için toplanıldı ve bir tartışma ortamı içinde karşılıklı fikir alışverişinde bulunarak kağıt üzerinde senaryo şablonları ortaya çıkarıldı. Daha sonra bu şablonlar bilgisayara aktarıldı. Süreç içerisinde şablonlarda basit değişiklikler yapıldı.

Senaryo Şablonları İlkyardım dünyasının başlangıç noktasında ilkyardım öneminden bahseden ve öğrencileri dünya içerisindeki görevlerinden haberdar eden konsey üyeleri ve konsey binası bulunmaktadır. Konu ve alt konu başlıklarına ilişkin senaryoların anlatıldığı okul, ev, sürücü kursu, sinema ve hastane ile birlikte ilkyardımla ilgili bilgilere ulaşabileceği kütüphane, bilgisayar laboratuarı ve park dünyanın diğer bileşenlerini oluşturmaktadır.

Senaryo Şablonları Senaryo dahilinde öğrencilerden istenen; konseyden aldığı yönlendirmeler doğrultusunda dünya içerisinde ilk yardımla ilgili bilgileri toplaması ve görevleri yerine getirmesidir. Görevleri tamamlayan öğrencilerin konsey tarafından ödüllendirilmesi düşünülmüş fakat kısıtlı zamandan dolayı bu fikir bir başka ders saatine ertelenmiştir.

Proje Geliştirme Aşaması Tasarım şablonları oluşturulduktan sonra projenin geliştirme aşamasına geçilmiştir. Geliştirme aşamasında, senaryo şablonu doğrultusunda oluşturulması düşünülen 2D ve 3D nesneler bilgisayar ortamında oluşturulmaya başlanmıştır.

3D Ortamın Geliştirilmesi 3D ortamın geliştirilirken Quest Atlantis programı içerisinde yer alan nesnelerden yararlanılmıştır. Ayrıca, internette yer alan diğer 3D nesnelerinden de yararlanılmıştır. 3D ortamın geliştirilmesi yaklaşık 2 ay sürmüştür. 3D ortama ilişkin ekran görüntüleri

2D Ortamın Geliştirilmesi 2D ortamı geliştirilirken “HTML” programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Bunun için de Macromedia Dreamweaver programı kullanılmıştır. Html sayfaları içerisindeki resimler; İnternet ve Kitaplar aracılığıyla elde edilmiştir. 2D ortama ilişkin ekran görüntüleri

2D Ortamın Geliştirilmesi Html sayfaları içerisine gömülü olarak ses dosyaları eklenmiştir. Örnek 2D ortamın geliştirilmesi 1 hafta sürmüştür. 2D ortama ilişkin ekran görüntüleri

Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Yolları Geliştirilen ortam ile ilgili nesnelere ulaşmaktaki sıkıntılar Quest Atlantis ortamındaki tüm nesnelerin taranması İnternetteki 3D nesneler 3D ortamın kullanım zorluğu Kullanım arttıkça kolay çözüm yollarının oluşturulması (toplu kopyalama, nesne yerleştirme teknikleri v.b.) 3D ortamı oluşturma zamanının fazla olması Bu konu ile ilgili bir çözüm yolu bulunamamıştır.

Gerçekleştirme Aşaması Okulun Seçimi İnternet altyapısı Yönetim ve öğretmenlerin tepkisi Özel Tevfik Fikret Lisesi Sınıf düzeyi: Lise 1 Ders: Sağlık Bilgisi

Gerçekleştirme Aşaması Okulun Özellikleri Öğrenci sayısı: 1200'ü aşkın (Anaokulu, ilköğretim ve lise toplamı) Yabancı Dil: Fransızca+ İngilizce Yetersiz internet altyapısı (128 Mb’lik bağlantıyı tüm okul paylaşıyor) Bilgisayar Laboratuarı (1 tane) 30 tane internet bağlantılı bilgisayar İnternet hızı çok düşük Projektör (1 tane) Yazıcı (1 tane)

Gerçekleştirme Aşaması Öğrenci Özellikleri 14-15 yaş grubu 22 öğrenci (9 Erkek, 13 Kız ) Hepsinin bilgisayarı var. Hepsi internet kullanıyor. Ailenin eğitim düzeyi yüksek. Ailenin ekonomik düzeyi yüksek.

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) (27 Mayıs Cuma) 1. Ders Ön test Sunum Öğrencilerin QA ortamını tanımaları Görev kartları Kapanış (1 Haziran Çarşamba) 2. Ders Hatırlatma Öğrencilerin QA ortamında gezinmeleri Görev kartları ve çalışma kağıtları (3 Haziran Cuma) 3. Ders Öğrenci puanlarının duyurulması Son puan durumunun açıklanması Son test Öğrencilerle görüşme

Gerçekleştirme Aşaması Yorumlar Oyun/yarış ortamının öğrencilerin derse karşı ilgisini artırması. 1. dersten 3. derse doğru öğrencilerin etkinlikleri yapma isteklerinde artış görülmesi. Öğrencilerin ortamı daha rahat kullanmaları. Avatarlara ilginin azalması.

Gerçekleştirme Aşaması Yorumlar Sınıf içi iletişimde ve işbirliğinde artış görülmesi. Daha önce tamamıyla ilgisiz olan öğrencilerin derse katılımı. Konuyu daha önceden öğrenmelerine karşın burada öğrendiklerinin daha kalıcı olduğunu ifade etmeleri.

Toplanan Veriler Motivasyon ölçeği (ön test-son test) Gözlem Araştırmacıların bireysel gözlemleri Öğretmenin gözlemleri Video çekimleri Görüşme 5 öğrenciyle uygulama sonunda görüşme yapılması. Öğretmen görüşlerinin alınması.

İlk Analiz Sonuçları Yaş %28.6’sı 14 yaşında, %52.4’ü 15 yaşında, %19’u 16 yaşında Cinsiyet %38.1’i erkek, %61.9’u kız Öğrencilerin hepsinin bilgisayarı var. Hepsi bilgisayar ve internet kullanıyor. %4.8’i sadece Fransızca, %95.2’si hem İngilizce hem Fransızca biliyor.

İlk Analiz Sonuçları Gelir %4,8’i orta gelir, %90.5’i yüksek gelir Not %28’i iyi , %23.8’i çok iyi , %47.6’sı bilmiyor Anne ve babanın eğitim düzeyi çoğunlukla lisans Anne: %57.1 Baba: %61.9

İlk Analiz Sonuçları Motivasyonda genel bir artış söz konusudur. Karşılaştırma yapılan 18 öğrencinin 11 tanesinde belirgin şekilde artış mevcuttur. Üç öğrencinin motivasyonunda ise azalma vardır. Karşılaştırılan 24 maddenin 13 tanesi için motivasyonun arttığı söylenebilir. 6 madde için motivasyon değerleri düşüş göstermektedir.

Sonuçlar Birkaç ufak eksik olsa da sürecin başında tasarlanan dünya geliştirilmiştir. Süreç içinde yapmaktan vazgeçmek zorunda kaldığımız bazı şeylerin, (mesela ilkyardım çantasında bulunması gerekenlerin bir çantaya toplanması gibi), senaryoyu bir parça zayıflattığı düşünülebilir.

Değerlendirme Etkili bir çalışma için uygulama ortamının daha önceden ayrıntılı bir biçimde analiz edilmesi gerekmektedir. Uygulama ortamının koşulları çok önemlidir. Bilgisayar sayısı İnternet altyapısı Yönetimin ve öğretmenlerin bakış açısı Oyun ve yarışma ortamı öğrencileri derse karşı güdülemektedir.

Değerlendirme Bilgisayar, 3D, ses, görüntü öğrencilerin derse olan ilgisini artırmaktadır. Öğrenciler birlikte çalışmaktan hoşlanmaktadırlar. Uygulamada öğretmenin yaptırım gücü önemlidir. O nedenle öğretmenle işbirliği yapılmalıdır. 3D ortamı gerçek yaşam etkinliklerini sunmada etkilidir.

TEŞEKKÜRLER.....

Ortamdaki Birimler - Konsey

Ortamdaki Birimler - Konsey

Ortamdaki Birimler - Ev

Ortamdaki Birimler - Ev

Ortamdaki Birimler - Ev

Ortamdaki Birimler - Hastane

Ortamdaki Birimler - Hastane

Ortamdaki Birimler - Hastane

Ortamdaki Birimler - Okul

Ortamdaki Birimler - Okul

Ortamdaki Birimler - Okul

Ortamdaki Birimler – Bilgisayar Laboratuarı

Ortamdaki Birimler – Bilgisayar Laboratuarı

Ortamdaki Birimler – Bilgisayar Laboratuarı

Ortamdaki Birimler - Kütüphane

Ortamdaki Birimler - Kütüphane

Ortamdaki Birimler - Kütüphane

Ortamdaki Birimler – Sürücü Kursu

Ortamdaki Birimler – Sürücü Kursu

Ortamdaki Birimler – Sürücü Kursu

Ortamdaki Birimler – Park

Ortamdaki Birimler – Park

Ortamdaki Birimler – Park

Ortamdaki Birimler – Sinema

Ortamdaki Birimler – Sinema

Ortamdaki Birimler – Sinema

Ortamdaki Birimler (2D) – Konu anlatımı

Ortamdaki Birimler (2D) – Çalışma kağıdı

Ortamdaki Birimler (2D) – Görev Kartı

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 1. Ders- (27 Mayıs Cuma) Tanıtım Uygulamanın amacının açıklanması. QA ortamının tanıtılması ve programı nasıl kullanacaklarının açıklanması. Görevlerin açıklanması. Görev kartlarının dağıtılması Kullanıcı adı ve şifrelerin verilmesi. Grupların belirlenmesi. Öğrencilerin QA ortamına girmesi. Avatar seçimi Ortamdaki birimlerde dolaşma. Chat Kapanış

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 1. Ders- (27 Mayıs Cuma) Zorluklar Teknik sorunlar (web sayfasının geç açılması, ses dosyalarının çalışmaması). Öğrencilerin daha çok avatarlara ve chat’e ilgi göstermeleri. Çalışma kağıtları ve görev kartlarına ilginin az olması. Sınıfta gürültü olması. Zorluklarla Başetme Stratejileri Teknik sorunlar için sunucuda düzenlemeler yapıldı. Bazı teknik sorunlar daha sonra düzeltilmek üzere not alındı. Öğrenciler, ortamda dolaşmaları için yönlendirildi. Çalışma kağıtları ve görev kartları konusundaki açıklama hatırlatıldı. Uygulama sonucunda birinci seçilecek grubun ödül alacağının duyuruldu. Sınıftaki gürültünün azalması ve öğrencilerin çalışmaları yapmaları konusunda öğretmenden yardım alındı.

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 2. Ders- (1 Haziran Çarşamba) Görevlerin hatırlatılması. Görev kartlarının dağıtılması Öğrencilerin QA ortamına girmesi. Ortamdaki birimlerde dolaşma. Bilgilere ulaşma. Etkinlikleri okuma ve kısa soruların cevaplarını görev kartlarına işaretleme. Çalışma kağıtlarındaki etkinlikleri yapma. Chat Kapanış

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 2. Ders- (1 Haziran Çarşamba) Zorluklar Teknik sorunlar (web sayfasının geç açılması, 2 bilgisayarda ortamdaki bazı nesnelerin görünmemesi). Öğrencilerin chat’e ilgi göstermeleri. Çalışma kağıtları ve görev kartlarına ilginin az olması. Birkaç öğrencinin derse karşı çok ilgisiz olması. Sınıfta gürültü olması. Zorluklarla Başetme Stratejileri Teknik sorunlar için öğrenciler boş olan bilgisayarlara oturtuldu. Öğrenciler sürekli izlenerek, ortamda dolaşmaları için yönlendirildi. Etkinliklere nasıl ulaşabilecekleri konusunda ipuçları hatırlatıldı. Sınıftaki gürültünün azalması ve öğrencilerin çalışmaları yapmaları konusunda öğretmenden yardım alındı.

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 3. Ders- (3 Haziran Cuma) Öğrencilerin puan durumlarının açıklanması. Görev kartlarının dağıtılması Öğrencilerin QA ortamına girmesi. Ortamdaki birimlerde dolaşma. Bilgilere ulaşma. Etkinlikleri okuma ve kısa soruların cevaplarını görev kartlarına işaretleme. Çalışma kağıtlarındaki etkinlikleri yapma. Chat Öğrenci çalışmalarının okunması. Puan durumunun sürekli güncellenmesi. Kapanış. Son testin uygulanması. Öğrencilerle görüşme yapılması. Öğretmen gözlemlerinin alınması.

Gerçekleştirme Aşaması Uygulama Süreci (3 ders saati=3*45 dk) 3. Ders- (3 Haziran Çarşamba) Zorluklar Basit teknik sorunlar (bazı öğrencilerin ortamdaki asansörden çıkamaması). İki öğrenci grubunun değişmesi. Sayımızın yetersiz olması nedeniyle öğrenci çalışmalarını değerlendirmede zorluk yaşanması. Video çekememe. Zorluklarla Başetme Stratejileri Teknik sorunlar için öğrenciler teleport komutuyla yönlendirildi. Değişen öğrenci grupları not alındı. Çalışma kağıtlarının dağıtılması ve öğrencilerin çalışmaları yapmaları konusunda öğretmenden yardım alındı. Öğrenci puanları bilgisayardan yansıtılarak sürekli güncellendi. Yarış ortamı oluşturuldu.