Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
E-SAĞLIK VERİLERİ VE ADLİ BİLİŞİM
C HILDHOOD N ONSPECIFIC A BDOMINAL P AIN IN F AMILY P RACTICE I NCIDENCE, A SSOCIATED F ACTORS, AND M ANAGEMENT M ARIEKE J. G IETELING, MD; Y VONNE L ISMAN.
YÖNETİM BİLGİLENDİRME SUNUMU
DÜŞÜK PREVALANS HEKİMLİĞİ
Aile Hekimleri İçin Bir Elektronik Takip Veritabanı Ailem 1.0
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Merkezi Randevu Sistemi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
AMAÇ Fonksiyonel sağlık durumu hakkında genel bilgi sahibi olmak
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Klinik Yetiştiricilik
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
AMAÇ Bu eğitim toplantısının amacı katılımcılarına kodlamanın genel esasları hakkında bilgi vermek, ICPC kodlama sisteminin anlaşılmasını sağlamaktır.Bu.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
PERİYODİK SAĞLIK MUAYENESİ
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Kaynaklar 1- Aile Hekimliğinin Kilometre Taşları, Millis Ve Willard Raporları, Aktürk Z., Dağdeviren N. (Çeviri Editörleri). Türkiye Aile Hekimliği Uzmanlık.
BİRİNCİ BASAMAKTA KAYIT TUTMA
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
TIPTA UYGULAMA REHBERLERİ
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu Dr. İ. Serdar ARDA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
KİŞİSEL SAĞLIK KAYDI SİSTEMİ
Aile Hekimliğinde Sağlık Kayıtları
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Aile Hekimliğinde Sağlık Kayıtları
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
1 Yrd. Doç. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD,Konya TIBBİ KAYITLAR TIBBİ KAYITLAR.
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Olgularla Diyabette Hedef Değerlere Ulaşma Başarısızlığı Nedenleri
Eğitim-Öğretim Yılı Doç.Dr. Mustafa AYDIN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk, Tıbbi Kayıt Tutma Bu sunumun önemli bir amacı katılımcıların tıbbi kayıt tutmanın önemini kavramalarını sağlamaktır. Katılımcıları bu amaca yönelik motive etmek açısından kayıt tutmanın birinci basamak hekiminin yol haritası olduğu teması işlenecektir. Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk, Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD, Edirne Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Bu slaytta katılımcılardan labirentte çıkış yolunu bulmaları istenecek ve birkaç saniye baklenerek bu işlemi ne kadar zamanda yapabildikleri sorulacak. Ardından çıkış yolu çizgisi gösterilerek elde bir harita olduğunda çıkışı bulmanın ne kadar hızlandığı vurgulanacak Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Tıbbi Kayıtlar Birinci Basamak Hekiminin Yol Haritasıdır ! Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Amaç Bu sunumun sonunda katılımcıların tıbbi kayıt tutma hakkında bilgilenmeleri ve tıbbi kayıt tutmanın önemini kavramaları amaçlanmaktadır. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Hedefler Katılımcılar bu sunumun sonunda Tıbbi kayıt tutmanın tanımını yapabilecekler Kayıt tutmanın birinci basamak sağlık hizmetlerindeki önemini kavrayacaklar Kayıt tutma gerekçeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar Kayıt çeşitleri hakkında bilgi sahibi olacaklar Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Tanım Bu slaytta bilginin güç olduğu işlenerek sağlık bakımında elimizdeki en önemli güç olan bilginin unutulmak ve yok edilmek yerine hastalıklarla daha sonraki mücadelemizde kullanmak üzere saklamamızın daha doğru olacağı vurgulanabilir. Kayıtlar bir sağlık merkezinde bulunan hastayla ilgili bilgilerdir. Bu bilgi elektronik veya kağıt üzerinde olabilir Kayıtlar nerede ve nasıl saklandıklarına bakılmaksızın, bireyle ilgili herhangi bir zamana ait biyopsikososyal bilgilerdir Kayıt = Bilgi = Güç Tayar D. 2001 Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıt Tutmak Neden Önemlidir? Bu iki slaytı göstermeden önce gruba bir soru yöneltilebilir: Aramızda poliklinik yapan arkadaşlardan kayıt tutanlar neden kayıt tuttuklarını bizimle paylaşırlar mı? Böylece; Grubun katılımı sağlanacak, Dikkatler toplanacak, Grubun deneyimlerinden öğrenme sağlanacak Tıbbi karar vermede yardımcı olur Bireylerin kendi sağlıklarının sorumluluğunu paylaşmaya yardım eder Yasal bir zorunluluktur Yasal çatışmalarda hastayı ve hekimi korur Ekonomik yararları vardır Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıt Tutmak Neden Önemlidir? Epidemiyolojik veri sağlar Sağlık istatistikleri çıkarmamızı sağlar Muayenehane yönetimine destek olur Risk yönetimi sağlar Kalite iyileştirme aracıdır İletişim aracıdır Davidson 1987 Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıt Çeşitleri Metoda göre Kaynağa dayalı Probleme dayalı Kaynağa dayalı kayıtta kaynaktan alınan veriler olduğu gibi sırayla kaydedilir. Kaynak, hasta, hasta yakını, laboratuvar vs. olabilir. Hastanelerimizin birçok kliniğinde gördüşümüz boş bir sayfaya kayıt tutma ve biriken sonuçların dosyaya üst üste eklenmesi örnek verilebilir. Probleme dayalı kayıtta problem ön plandadır ve tutulacak kaydın yeri önceden belirlenmiştir. Örnek kayıt dosyaları sonraki slaytlarda gösterilecek. Metoda göre Kaynağa dayalı Kolay, çabuk yazılabilir, esnek Eksik bilgi kaydetme ihtimali yüksek, bilgiye ulaşmak zor Probleme dayalı Sistematik, verilere ulaşmak kolay Esnek değil, kaydetmek eğitim ve zaman gerektiriyor Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıt Çeşitleri Kullanılan malzemeye göre Kağıda dayalı Elektronik Bu slayt, kayıtta önemli olanın nasıl değil, neyi kaydettiğimiz olduğunu vurguluyor. Ancak, elektronik kayıtların hızla yaygınlaştığı vurgulanacak. HIPAA: Health Insurance Portability and Accauntability Act. ABD’de sigortaya veri aktarma konusunu düzenleyen yasa. Kullanılan malzemeye göre Kağıda dayalı hasta dosyaları, hasta kartları, bilgi notları… Elektronik Hızla yaygınlaşıyor ABD’de HIPAA yasası: Mart 2004’ten sonra elektronik kayıt zorunlu AAFP Bulletin, 2003 Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Hangi Verileri Kaydedelim? Hangi yöntem veya malzeme kullanılırsa kullanılsın, önemli olan kayıt yaparken uyulan prensiplerdir ! Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Hangi Verileri Kaydedelim? Bu slaytta veritabanı içeriği ile ilgili bilgi veriliyor. Katılımcıların problem listesi ve PSOAP formatı hakkında bilgileri olmayabilir. Bu slayt da gruba “Hangi verileri kaydedelim?” sorusu yöneltilerek etkileşimli olarak sunulabilir. Tanıtıcı bilgiler: yaş, cins, iş, eğitim, aile yapısı Risk faktörleri: alkol, sigara, yaşam tarzı . . . Allerji ve ilaç reaksiyonları Problem listesi Özgeçmiş: hastalıklar, ameliyatlar . . . Veritabanı: esas problem, hikaye, muayene, lab. Tedavi planı: danışmanlık, eğitim, ilaç . . . Seyir notları: P S O A P formatında Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

PSOAP Problem Subjektif Objektif Assesment (Değerlendirme) Plan Hastanın belirttiği veya hekimin saptadığı her şey Subjektif Hastanın hissettikleri veya düşündükleri Objektif Hekimin bulguları Assesment (Değerlendirme) Hekimin değerlendirmesi Plan Reçete, konsültasyon, danışmanlık, kontrol vizitesi.. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Bu bilgilerin hasta dosyasının başında olacağı ve problem listesinin ilk bakışta görüleceği vurgulanmalı. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Probleme dayalı tıbbi kayıtta verilerin kaydedilecekleri yerler bellidir. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Nelere Dikkat Etmeliyiz? Amerikan Aile Hekimleri Birliği’nin iyi bir tıbbi kayıt için 20 önerisi. Bu 20 madde, kayıt tutmada dikkat edilecek pratik noktaları vurgulamaktadır. Bu bilgilerin geçiştirilmeden katılımcıların anlayacakları şekilde aktarılması sağlanmalıdır. Katılımcıların her birinden bir maddeyi okuması istenebilir. Eğitici kendi sözcükleriyle ilgili maddeyi tekrarlayabilir. 1.     Hasta kaydındaki her sayfada hasta adı veya dosya numarası bulunmalı. 2.      Kişisel/biyografik bilgiler içerisinde hastanın adresi, iş vereni, ev ve iş telefonları ve evlilik durumu bulunmalı. 3.     Her türlü tıbbi kaydın başına kimin tarafından kaydedildiği yazılmalı. 4.      Kayıtların hepsinde tarih bulunmalı. 5.      Kayıt, herkes tarafından okunaklı olmalı Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 6. Problem listesinde önemli tıbbi durumlar ve hastalıklar belirtilmeli. 7.      İlaç allerjileri ve yan etkileri belirgin bir şekilde kaydedilmeli. Eğer bu konuda bilgi yoksa bilgi olmadığı da yazılmalı. 8.      Özgeçmişte önemli kazalar, ameliyatlar ve hastalıklar yazılmalı. 14 yaşın üzerindeki hastalar için sigara, alkol ve madde kullanımı sorgulanmalı. Hikaye ve fizik muayenede hastanın başvuru nedeniyle ilgili yeterli bilgi bulunmalı. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 11.  Laboratuvar ve diğer testler uygun bir şekilde kaydedilmeli. 12.  Tanılar bulgularla uyumlu olmalı. 13.  Tedavi planı bulgularla uyumlu olmalı. 14.  Takiple veya bir sonraki muayene ile ilgili not bulunmalı. 15.  Bir önceki vizitte çözülememiş problemlere sonraki vizitelerde değinilmeli. 16.  Yetersiz veya aşırı konsültan kullanımı gözden geçirilmeli. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Nelere Dikkat Etmeliyiz? 17.  Konsültasyon istenmişse konsültan notu da dosyada bulunmalı. 18.  Konsültasyon, laboratuvar ve diğer görüntüleme raporları yeniden incelenmesi mümkün olacak şekilde dosyalanmalıdır. 19.  Aşılama kaydı bulunmalı. 20.  Koruyucu bakım ve tarama servisleri kurumun uygulama pratikleri doğrultusunda kaydedilmeli. Amerikan Ulusal Kalite Sağlama Komitesi Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıtların Gizliliği Kayıtlar kimin malıdır? Çekirdek veri seti Etik boyut Hastanın kayıtlara ulaşması Yasal zorunluluklar Bu slayt üzerinde 5 dakikalık bir tartışma başlatılabilir. Tartışma, “Hastanız, ‘ben kayıt dosyamı evimde bulundurmak istiyorum. Size kontrole geldiğimde yanımda getiririm’ dese nasıl bir tepki verirsiniz” sorusuyla başlatılabilir. Çekirdek veri seti olarak üst makamlara iletilecek verilerin hangileri olacağı tartışılabilir. Bu konularda bir uzlaşmaya varmak hedeflenmemektedir. Amaç katılımcıların bu konulara dikkatlerini çekmek ve düşünmeye teşvik etmektir. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Kayıtların Akreditasyonu Kalite güvencesi ve iyileştirmesine destek Gönüllülük esasına göre STE puanı, maddi teşvikler olabilir Kalite kriterleri saptanır (örn. EQuiP) Denetleyiciler Arkadaş grupları Dernek Özel kuruluşlar Kaliteyi artırmak ölçmek vu durum saptaması yapmayı gerektirir. Akreditasyonun doktor için yararlı olduğunu, bu uygulamanın kendisine ileride kaliteli sağlık bakımı ve hasta memnuniyeti olarak geri döneceği vurgulanarak gönüllü akretitasyon açısından bilinçlendirme sağlanmaya çalışılmalıdır. Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Kayıt tutmanın ne gibi yararları vardır? Özetleme grubun katılımı sağlanarak yapılmalı. Katılımcılara sorular okutularak ilerlenebilir. Soruya 2 saniye içerisinde cevap alınamaması halinde soru başka bir katılımcıya yöneltilebilir. Kayıt tutmanın ne gibi yararları vardır? Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Soru grubun tamamına yöneltilip doğru diyenlerin el kaldırması istenebilir. Kaynağa dayalı kayıt tutmak kolaydır, bilgiler çabuk girilebilir ve esnektir Doğru Yanlış Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Probleme dayalı kayıtlar sistematiktir ve verilere ulaşmak kolaydır. Doğru Yanlış Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Kaynağa dayalı bir tıbbi kayıtta kişisel problem listesi bulunur. Doğru Yanlış Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Her bir kısaltmanın bir katılımcı tarafından açıklanması istenir. PSOAP formatında tutulması önerilen takip kayıtlarında P, S, O, A ve P nelere karşılık gelmektedir? Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Özet Kayıtların akreditasyonunu kim yapmalıdır? Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara

Tıbbi Kayıtlar Birinci Basamak Hekiminin Yol Haritasıdır ! Aile Doktorluğu Geçiş Geçiş Dönemi Eğitici Kursu, 08-12 Mart 2004, Ankara