BÖLGESEL FİNANS MERKEZİ OLARAK TÜRKİYE HAZİRAN 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Bankacılık Etik İlkeleri
5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
Türkiye Ekonomisi: Kısa ve Uzun Dönemde Sorunlar
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ HAZIRLAYAN MEHMET GÖKÇE. Global sermayenin akış yollarından birinin üzerine kurulan bir dağıtım merkezi olmak. Yatırımcıların.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Fiyat İstikrarı ve Büyüme
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
İSTANBUL: Uluslararası Finans Merkezi Temmuz 2008.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
Finansal Piyasalar Genel Bakış
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Yüksek ve İstikrarlı Büyüme Perspektifinde Türkiye Ekonomisi
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
KAMU SERMAYELİ ŞİRKETLERDE KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİNİN UYGULANMASI PROJESİ
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
İstanbul’un Uluslararası Finans Merkezi Olma Potansiyelinin Değerlendirilmesi *
Türkiye Sermaye Piyasaları
Kamu Altyapı Yatırımları: Bağımsız Şirket ve Özkaynak Finansmanı
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Uluslararası Sermaye Hareketleri
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

BÖLGESEL FİNANS MERKEZİ OLARAK TÜRKİYE HAZİRAN 2008

TSPAKB 2 Uluslararası Finans Merkezleri...

TSPAKB 3 Uluslararası Finans Merkezleri  Uluslararası finans merkezi, dünyanın her yerindeki kurumların, dünyanın her yerindeki finansal araçları kullanarak işlem yaptığı yerdir.  Dünyada iki şehir uluslararası finans merkezi olarak kabul edilmektedir; Londra ve New York.  Bu iki şehir dışındaki merkezler, ya bölgesel finans merkezleridir, veya belli bir finansal ürüne odaklanmış merkezlerdir.

TSPAKB 4 Bölgesel Finans Merkezleri  Tokyo, Frankfurt, Paris gibi şehirler, canlı ve büyük finans sektörü varlığına rağmen, “uluslararası” finans merkezi olarak kabul edilmemektedir. Bu şehirler, ekonomileri büyük olan ülkelerde finansal hareketlerin yoğunlaştığı merkezlerdir.  Bunların dışında, belli hizmet alanlarına odaklanmış şehirler ve ülkeler vardır. Örneğin, Lüksemburg yatırım fonu merkezi, Zürih özel bankacılık merkezi, Dublin operasyonel işlemler merkezi olmuştur.

TSPAKB 5 Uluslararası Finans Merkezi Olmanın Avantajları (1)  Ekonomik büyümeye katkı yapmaktadır. Uluslararası finans kurumları ve finans kurumlarına hizmet veren sektörler (bağımsız denetim, bilgi işlem, vb.) ülkeye yatırım yapmaktadır.  İstihdam artışı sağlamaktadır. Yeni yatırım yapan kurumlar iş imkanlarını artırmaktadır.  Uluslararası fon akımları artmakta, düşük maliyetli finansman kaynaklarına erişim kolaylaşmaktadır.  Hızlı kurulabilmektedir. Finans merkezleri, diğer sektörlere kıyasla daha az sabit sermaye yatırımı gerektirmekte, daha hızlı kurulabilmektedir.

TSPAKB 6 Uluslararası Finans Merkezi Olmanın Avantajları (2)  Finans sektöründe verimlilik artışı sağlanmaktadır. Yabancı kurumların yerli kurumlarla rekabeti artmakta, işlem maliyetleri gerilemektedir.  Çevreyle barışık bir sektördür. Finans sektörünün çevre kirliliği üzerine etkileri diğer sektörlere nazaran daha düşüktür.

TSPAKB 7 Uluslararası Finans Merkezi Olmanın Dezavantajları (1)  Ekonomik kırılganlık artmaktadır. Uluslararası fon akımları finans merkezinden geçtiği sürece bir sorun yaşanmamakta, ancak sermayenin bir sebepten geri dönüşü kırılganlıklara yol açmaktadır.  Kurumsal mali sorunların bulaşıcılığı artmaktadır. Yabancı bir finans kurumu kendi ülkesinde sıkıntıya girdiğinde, bu sorun finans merkezi olan ülkeye de taşınabilmektedir. Risk, diğer yönde de geçerlidir.  Karapara aklanması riski bulunmaktadır. Gerekli önlemler alınmazsa, ülke karapara aklama cenneti olarak adlandırılabilir, itibarını yitirebilir.

TSPAKB 8 Uluslararası Finans Merkezi Olmanın Dezavantajları (2)  Ünvan çabuk kaybedilebilir. Finans merkezleri daha kolay kurulabildiğinden, rakip merkezler de kolayca oluşabilmekte, ünvan aynı hızla kaybedilebilmektedir.  Başarısızlığın maliyeti yüksektir. Finans merkezi kolay kurulabilir, ancak herhangi bir sebepten bu ünvanın kaybedilmesi, telafisi çok uzun yıllar sürecek bir itibar kaybına yol açmaktadır.

TSPAKB 9 Uluslararası Finans Merkezi Olma Kriterleri 1.Ülke ekonomisi büyük ve istikrarlı olmalı. 2.Finans sektörünün çok çeşitli alanlarında uzmanlaşmış, nitelikli çalışanlar kolay bulunabilmeli. 3.Yasal altyapı uluslararası standartlarda olmalı. 4.Yasa uygulayıcılarının yaklaşımları esnek olmalı. 5.Ülke, mevcut uluslararası finans merkezlerine yakın, finans kurumlarına ve finansal ürünlere açık olmalı. 6.Elektrik, su, doğalgaz, ulaşım, telekomünikasyon, gayrimenkul ve güvenlik alanlarını kapsayan altyapı hizmetleri sorunsuz olmalı.

TSPAKB 10 Bölgesel Finans Merkezi Olarak Türkiye...

TSPAKB 11 TSPAKB’nin Finans Merkezi Çalışmaları  Türkiye’nin bölgesel bir finans merkezi olma potansiyeli barındırdığını ve bu projenin ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunacağını düşünüyoruz.  Birliğimiz, bu konuda 2006 yılından itibaren çeşitli çalışmalar yürütmüş, 2007 yılının Şubat ayında bir rapor yayınlamıştır.  Finans merkezi olma projesinin çok çeşitli alanlarda, ancak bütünlüklü bir yaklaşımla ve merkezi koordinasyonla yürütülmesini önermekteyiz.

TSPAKB 12 Bölgesel Finans Merkezi Olarak Türkiye (1)  Türkiye, 2001 krizinin ardından, ekonomik ve siyasi istikrarı sağlamıştır. Özellikle ekonomik büyüme ve enflasyon alanında önemli başarılar elde edilmiştir.  Yabancı sabit sermaye ve portföy yatırımlarında rekor seviyeler yakalanmıştır. Ülkemiz uluslararası sermayenin ilgi odağıdır.  Bununla beraber, yüksek hızlı büyümenin istikrarlı ve kalıcı bir biçimde sürdürülebilmesi için öncü sektörlere ihtiyaç vardır.

TSPAKB 13 Bölgesel Finans Merkezi Olarak Türkiye (2)  Finans merkezi olmak Türkiye’nin global alanda mukayeseli üstünlük sağlayabileceği hizmetler bütünü sunmasını sağlayabilir.  Finans sektörü, ihtiyaç duyulan sürükleyici sektör olmaya adaydır. Bu potansiyele sahiptir.  Finans merkezi projesi, Türkiye’nin istikrarlı büyümesine önemli katkılarda bulunacaktır.

TSPAKB 14 Gerekli Şartlar (1) 1.Finans merkezi olmanın ilk şartı büyük ve canlı bir ekonomiye sahip olmaktır.  Türkiye, dünyanın 17. büyük ekonomisidir. Nüfus açısından ise 18. büyük ülkedir. Ekonomik ve politik istikrarla beraber, giderek artan bir yabancı sermaye ilgisi vardır. Türkiye’de iş yapma ve iş kurma koşulları giderek iyileşmektedir. 2.İkinci şart, nitelikli çalışanların, uygun maliyetle ve kolaylıkla bulunabilmesidir.  Türkiye’de, özellikle finans alanında eğitimli ve nitelikli işgücü mevcuttur. Ancak bu alanda daha da gelişme sağlanabilmesi için, ülkenin aynı zamanda uluslararası bir yükseköğrenim merkezi haline gelmesi gerekmektedir.

TSPAKB 15 Gerekli Şartlar (2) 3.Üçüncü koşul, yasal altyapının uluslararası standartlara uygun olmasıdır.  Türkiye’nin Avrupa Birliği adaylığı, her geçen gün bu standartlara daha da yaklaşılacağının teminatı olarak görülmektedir.  Vergi yükünün düşürülmesi finans merkezi olmayı kolaylaştırmaktadır. Ancak, düzenlemelerin istikrarı verginin boyutundan çok daha önemli bir alan olarak görülmektedir. 4.Dördüncü olarak, düzenleyicilerin esnek bir yaklaşım içinde olmaları beklenmektedir.

TSPAKB 16 Dünyada Borsa Birleşmeleri

TSPAKB 17 Dünyada Borsa Birleşmeleri

TSPAKB 18 Gerekli Şartlar (3) 5.Ülke, mevcut uluslararası finans merkezlerine yakın, finans kurumlarına ve finansal ürünlere açık olmalıdır.  Türkiye, coğrafi konum olarak önemli bir avantaja sahiptir.

TSPAKB 19  İMKB’nin, Balkanlar, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya coğrafyasında teknoloji ve bilgi ihraç eden bir borsa haline gelmesi gerekmektedir.  İMKB’nin yabancı ortaklıklar kurabilecek bir yapıya kavuşturulması önemlidir.  İMKB’nin potansiyelinin değerlendirilmesi için; İMKB’nin özerkleşmesi gerekmektedir. Bunun için piyasa kurumlarının tek bir çatı altında konsolide edildiği bir yapı oluşturulması düşünülebilir. VOB’un İMKB ile birleşmesi veya İstanbul’a taşınması değerlendirilmelidir. İMKB’nin Başkanlığını yürüttüğü FEAS’ın etkinliğinin artırılması için girişimlerde bulunulmalıdır. İMKB’nin Potansiyeli

TSPAKB 20 İMKB ve FEAS Etki Alanı

TSPAKB 21 Gerekli Şartlar (4) 6.Fiziki altyapı sorunsuz olmalıdır.  En çok bu alanda çaba sarf edilmesi gerektiği düşünülmektedir. Fiziki altyapı, elektrik, su, doğalgaz, ulaşım (şehiriçi, şehirlerarası, ülkeler arası), internet erişim hızı, telekomünikasyon hizmetleri, gayrimenkul alanlarının maliyeti ve bulunabilirliği, adi suçlara karşı güvenlik, kültür ve sanat faaliyetlerinin, eğlence alanlarının bulunabilirliği gibi geniş bir alanı kapsamaktadır.

TSPAKB 22 Değerlendirme...

TSPAKB 23 Değerlendirme (1)  Türkiye, bölgesel bir finans merkezi olabilecek potansiyele sahiptir.  Ancak, uluslararası bir finans merkezi olma hedefi yerine, Doğu Avrupa, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Orta Doğu coğrafyasında etkin, bölgesel bir finans merkezi haline gelinmesi amaçlanmalıdır.  Finansın, yatırım bankacılığı veya özel bankacılık gibi alt sektörlerinin birinde uzmanlaşılması önerilmemektedir. Finans sektörünün, bankacılık, sermaye piyasası, sigortacılık, İslami finans vb. her alanında gelişme kaydedilmesi hedeflenmelidir.

TSPAKB 24 Değerlendirme (2)  Finans merkezi olmak için, bütünlüklü bir yaklaşımla ve çok çeşitli kurumların katkısı ile bir Ulusal Strateji Belgesi üretilmelidir.  Ulusal Strateji Belgesi, yeni bir girişim için hazırlanan iş planına benzer şekilde, detaylı, açık ve bir zaman çizelgesi içerecek şekilde hazırlanmalıdır.  Ulusal Strateji Belgesi, Finans ve sermaye piyasasının yeniden rekabetçi bir şekilde yapılanması, Yasal altyapıda yapılacak düzenlemelerin belirlenmesi, Kamunun yaklaşımı ve rolünün tanımlanması, Fiziki altyapıda geliştirilecek alanların belirlenmesi, konularını içermelidir.

TSPAKB 25 Değerlendirme (3)  Kurumların etkin koordinasyonu, detaylı planlama ve ana hedefin sürekli olarak gözetilmesi çok önemlidir. Çünkü finans merkezi ünvanı kolaylıkla yitirilebileceği gibi, başarısızlığın maliyeti de çok yüksektir.  Sonuç olarak, Türkiye’nin bölgesel finans merkezi olma projesinin, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör temsilcilerinden oluşan bir; İstanbul Finans Merkezi Platformu tarafından ele alınması yararlı olacaktır. Platformun çalışmaları, uzun vadeli bir perspektifle, ulusal bir politika haline getirilerek uygulamaya konulmalıdır.