© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter Trepte Avukat, London; Danışman, Grayston and Company, Brüksel « KAMU İHALE İNCELEME VE İHTİLAFLARIN ÇÖZÜMÜ » ANKARA ŞUBAT 2008
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İhtilaf Direktifleri neden var? l Ulusal seviyede ihtilafların çözümüyle ilgili yetersiz düzenlemeler l Uzmanlaşmamış ulusal mahkemeler l Tutarsız kararlar l Etkisiz ihtilaf çözümleri l Asgari hakların olmaması l Avrupa Komisyonunun bütün davaları ele alamaması
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Başlıca Yenilik l Şikayet mekanizması l Ulusal forumlarda konunun ele alınması l İstekliler tarafından başlatılması l Not: doğrudan gözetim hiyerarşik bürokratik temyiz denetim
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Hedefler l Üye devletlerin kanunlarının uyumlaştırılması değil, ama l Usullere yönelik Direktiflerle ortaya çıkan hakların korunmasını sağlamak için asgari standart ve güvenceler
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kamu ve Altyapı Sektörülerinde İhtilafların Çözümü l Yaklaşımda benzerlik, ancak esaslarda bazı farklılıklar (bugün daha az); l Temel gereklikler aynı: İdarelerin, ihale usulleri ile ilgili aldıkları ve usullere yönelik Direktifler kapsamına giren kararlarının, kamu ihale alanındaki Topluluk kanunları ile uyumlu olup olmadıklarını anlamak üzere, etkin ve hızlı bir şekilde incelenmelerini sağlamak
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Temel Hükümler l Her iki sektörde de başlıca üç ihtilaf çözüm aracı oluşturmak: ara tedbirler, kararların iptali ve tazminat l Altyapı sektöründe ya yukarıdaki gibi, ya da: tazminat ve caydırıcı para cezaları
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Etkililik Sorunları l Bütün ihtilaf çözüm yöntemlerinin mevcut olmasını engelleme l Kanunlara aykırı bir şekilde doğrudan ihale vererek, usullere yönelik direktifleri atlatma ► değişiklik yapan yeni ihtilaf direktifi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İnceleme Organları l Ulusal bir inceleme organının olması, üye devletin seçimine kalmıştır l Bu organ, yargısal veya bağımsız ve yargısal olmayan bir organ olabilir. l Organın yargısal olmadığı durumlarda: kararları ile ilgili yazılı gerekçeler sunmalıdır verdiği kararlar, başka bir organın yargısal incelemesine veya incelemesine tabidir. Bu organ, –234. Maddede belirtildiği şekilde bir yargı organı veya mahkeme olabilirir ve –Hem idareden hem de inceleme organından bağımsız olmalıdır.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İncelemenin Bağımsızlığı l İnceleme organının üyeleri, atanmalarından, çalışma sürelerinin belirlenmesinden ve görevden alınmalarından sorumlu mercideki yargı üyeleri ile aynı koşullarda atanır ve görevden alınır. l İnceleme organının en azından başkanının, yargı üyelerinin yasal ve mesleki yeterlikleriyle aynı yeterliklere sahip olması gerekmektedir. l Bağımsız organ, her iki tarafın da iddialarını sunduğu bir prosedürü takiben karar verir ve bu kararlar, her üye devlette belirlenecek şekilde, yasal olarak bağlayıcıdır.