ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Powerpoint Sunum İlkeleri
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
REHBERLİK.
OTİZM.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Adı ve Soyadı : …………………………………………. 19 Şubat 2009 Perşembe Matematik
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
MONTESSORİ.
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SANAT EĞİTİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
DOKU.
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ Erken Müzik Eğitimi 4-12 yas gruplarındaki çocuklara sunulan, özgün bir programdır. Erken Müzik Eğitimi Programı'nın özel amacı, müzikte üstün yetenekli çocukların, müziğe başlamanın en elverişli dönemi olan 3-4 yaşlarında keşfedilmeleri, verilecek özel eğitimle geleceğin sanat yaşamına düzeyli sanatçılar olarak kazandırılmalarıdır.

Orff-Schulwerk Anlayışı Çerçevesinde Müzik ve Hareket Pedagojisi Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi müziğe bir giriş yolu arayan çocukların,gençlerin ve yetişkinlerin müzik ve dansla ilgili çeşitli temel deneyimler edinmelerini hedefler. Besteci Carl Orff, müzik ve dans pedagogu Gunild Keetman’ la birlikte çalışarak geliştirdiği eğitim felsefesine kendi adını vermiştir.

 Orff- Schulwerk , insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde müzik,hareket ve dil olan insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme,keşfetme,deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.

 Orff çalışmalarının içeriğinde,bedenin hareketlerle hazırlanmasından konuşmaların kullanılmasına,konuşmaların ritimlendirilmesinden bu ritimlerin müzik haline gelmesine ve bu araçların bir dizi yaratıcı sürecin sonucunda oluşan sunumuna ( paylaşım ) kadar gelişen her aşamasında vazgeçilmez olan şey ‘’ oyun ‘’ dur.Çalışmalarda sayısız müzik ve hareket oyunları bulunmakta olup bu oyunların ders sürecinde ne zaman ve nasıl kullanılacağı dersin o günkü hedeflerine göre Orff Eğitimcisi tarafından belirlenir.

ORFF- SCHULWERK İLKELERİ Orff- Schulwerk yaklaşımında müzik ve hareket eğitimi her zaman bir grupla uygulanır. Çalışmalarda ortak yaratının meydana çıkması için işbirliği yapmanın, birlikte çalışmanın, özen göstermenin , insiyatif kullanmanın ve sorumluluk taşımanın ne kadar gerekli ve yararlı olduğu görülür. Elementer müzik eğitimi genç insanların çeşitli alanlara açılmasına ve daha yüksek konsantrasyonla çalışmalarına yardımcı olur. Sosyal yetkinliğin artması insanların kendilerini başkalarının yerine koyabilme,onların duygularını anlama ve paylaşma yani empati kurabilmelerini sağlar.

ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ

Adını alman besteci ve müzik eğitimcisi Carll Orff' dan alan Orff, okul öncesi öğretisi işitsel algı ve işitsel algı farklılığını geliştirmeye, bu algı farklılığını, bedensel anlatım ve hareket biçimleri ile bütünleştirmeye ve kişilik oluşumunu olumlu yönde etkileyerek grup içinde geliştirmeye yarayan bir öğretidir.

AMACI, çocuğun okuma yazma öğrenmeden önceki işitme becerisinin, okuma yazma öğrendikten sonra görsel algının gerisinde kalmasını önleyerek dinleme ve algılama becerisini birlikte geliştirmektir. Kısaca bahsetmek gerekirse;

Orff müziği çoğunlukla vurmalı çalgıların tınıları ve orkestra renklerinin araştırılmasına ve ilkel ritimlere dayanmaktadır.

Bu öğretim yöntemi, ritim ezgi ve devinim eğitiminin birlikteliği ile yapılmakta, bütün insanlarda var olan bedensel tartımdan (soluk alıp verme ve kalp atışı gibi) yola çıkarak devinime ve oradan da müziğe ulaşmayı öngörmektedir. Böylelikle çocukların anlatım dili oluşturmalarına yardımcı olunmaktadır. Çocukların kendi becerileri oranında müzik yapmalarına olanak veren Orff yöntemi, aynı zamanda küme içerisinde çocuğun bireysel sorumluluk almasını da sağlamaktadır.

Orff' un müzik düşüncesinin temelinde "ritim" vardır Orff' un müzik düşüncesinin temelinde "ritim" vardır. Çocuklara müzik öğretmenin ve yetişkinlere de müziği sevdirmenin öncelikle "ritim" daha sonra da "ezgi" den geçtiği varsayımı doğrultusunda vurmalı çalgılara dayalı bir müzik eğitim sistemi geliştirmiştir.

Genel müzik eğitiminde ilke olarak ritim, öncelikli olarak ele alınmakta ve devamında ritim ile birlikte ezgi verilmektedir. Armoni ise bu sentezin üzerine kurulmaktadır. Buradan hedefle çocukların müzik eğitiminde ritim öğesine öncelik verilerek "Orff Çalgıları" kullanılmaktadır. Bu çalgılar arasında; Çelik Üçgen, Ritim Çubukları, Zil, Timpani, Gong, Ksilofon, Metalofon,Bango, Marakas, Kastanyet, Tef, Glockenspieller ve çeşitli büyüklükte davullar yer almaktadır

Bu metodu ortaya çıkaran Carl ORFF, müzik yaşamının büyük bir bölümünü çocukların eğitimine adamış ve bu dönem içerisinde farklı ülkelerin değişik müzik aletlerini bir araya getirmiş ve onları müzik eğitimi alanında kullanmıştır. ORFF, 1925' de Dorothea Günter'in Münih' de açtığı müzik okulunda 12 yıl programcı ve eğitimci olarak çalışmış ve küçük çocuklara ritim, bedensel devinim, dans ve çeşitli oyunlar yoluyla müzik eğitimi yaptırılması üzerine çalışmalarda bulunmuştur. Bu çalışmaları içinde;

Ritim için vücut sesi ve jestler vurgulanmış, Enstrümanların en doğalı ve ilki olan "ses" kullanılmış, Ölçü, şekil ve ses çeşitliliğine göre farklı davul türlerine önem verilmiş, Doğaçlamalara şekil veren öğe olarak "ostinato" (tekrarlanan ritmik, sözlü veya söylenen biçim) kullanılmıştır.

ORFF YÖNTEMİNİN ÇOCUKLARA KAZANDIRDIKLARI Bu yöntem çocuklara uygulandığında, çocukta müzikal yönden gelişme sağlanır. Aynı zamanda bu gelişmeyle birlikte, çocukta öğrenme disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır. Taklit ve keşfetmenin, doğaçlama ve müzik yazarlığına yol açması ile aktif bir şekilde öğrenme sağlanır. Böylelikle okuma ve yazmayı öğrenmeden önce çocuk konuşmayı öğrenir.