ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme ve Java
Advertisements

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
WEB 2 TANITIM GÖZDE DURMAZ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
İşletim Sistemleri Tanım: Kullanıcı ile bilgisayar donanımı arasında bağlantıyı sağlayan özel bir yazılımdır.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Öğretim Tasarımı
ÖĞRENCİLERE E-POSTA PROJESİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
Dijital Kütüphanelerde Kaynak Tanımlama Türkiye Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Lisansüstü Tez Arşivi Örneği Tolga Çakmak, Güleda Doğan, Özlem Şenyurt.
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
HAZIRLAYANLAR: DAMLA CEYLAN FERHAT GÖLGE
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
BBY 105 Bilginin Organizasyonu I
Tez Sahibi : Cemal Koplay
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Web Ortamında Arama Yapmak R. Orçun MADRAN. Arama Motorları Arama Motorları, günümüzün popüler bilgiye erişim sistemlerinin başında yer almaktadır. Bir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
ÖĞRENME NESNELERİ (LEARNING OBJECTS)
İçerik EndNote Hakkında… EndNote Kurulumu
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi Kullanıcı Giriş İşlemleri.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
SCORM (Sharable Content Object Reference Model)
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
CLASS DOJO.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK

 Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.  İçeriğin bütüncül tek bir yazılım şeklinde tasarlanması yerine modüler şekilde tasarlanması anlayışına dayanır. Öğrenme Nesnesi nedir?

 Nesne yönelimli yazılım yaklaşımının eğitime yansıması sonucunda ortaya çıkmıştır. Öğrenme nesnesi

 Üst veri (metadata) her bir öğrenme nesnesinin farklı yazılımlarda kullanılabilmesi ve arama mekanizmaları tarafından bulunması için tanımlayıcı bilgilere denir.  Nesnenin başlığı,  geliştiricisi,  oluşturulma tarihi,  teknik gereksinimleri ve  eğitim bağlamındaki özelliklerini içerir. Üst veri

 Çok sayıda öğrenme nesnesini içinde barındıran, nesneleri aramayı mümkün hale getiren birer kütüphane olarak düşünülebilir. Öğrenme Nesne Ambarları

 Dünya     Türkiye   Örnek Öğrenme Nesne Ambarları

 Öğrenme materyali sunma, derslere kayıt olma, ödevler alma, sınavlara girme, bu ödev ve sınavlara ilişkin dönüt sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma gibi olanakların ağ-web üzerinden otomatik olarak gerçekleşmesini sağlayan yazılımlardır.  Moodle-WebCT-LAMS  Gazi-Açık Ders Sistemi Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS)

 Öğrenci Kayıtları  Sisteme Giriş  Duyuru Sistemi  Kurs Seçimi ve / veya Atanması  Sanal Sınıf Oluşturma  Derslerin Sunumu  Ödev Yönetimi  Sınavlar (Ölçme ve Değerlendirme İşlevleri)  Raporlar  Roller ve Yetkiler  Platform Seçimi  Sürüm Politikası  Destek Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS)

 Öğrenme nesneleri Öğrenme Yönetim Sistemleri tarafından sunulan, saklanan, kataloglanan ve raporlanan içerik parçalarıdır. Öğrenme Nesnesi - ÖYS

 Tekrar kullanılabilir öğrenme nesneleri oluşturmak amacıyla çeşitli standartlar geliştirilmiştir:  Bu amaçla IMS, AICC, IEEE/LTSC gibi grupların ürettikleri spesifikasyon ve standart teknolojilerinin birleştirilmesi doğrultusunda SCORM modeli oluşturulmuştur. Öğrenme Nesnesi Oluşturma Standartları

 SCORM (Paylaşılabilir İçerik Nesnesi Başvuru Modeli)  Bir e-öğrenme yazılımının yeniden kullanılabilir, diğer yazılımlar ile birlikte çalışabilir, ulaşılabilir ve taşınabilir olması için geliştirilen standartlardan uyarlanarak geliştirilmiş bir modeldir. SCORM

İçerik Kümesi modeli Çalışma Ortamı Sıralama ve Dolaşım SCORM Bölümleri 1 2 3

 İçerik kümesi modeli; kullanıcılara sunulan bir e- öğrenme içeriği kaynaklarının; ne şekilde kümelenerek biraraya gelmesi gerektiğini belirten, sınıflandırma biçimlerini tanımlayan bölümlerdir.  İçerik Modeli,  İçerik Paketi,  Üst-Veri,  Sıralama ve Navigasyon Bilgisi İçerik Kümesi modeli

 Çalışma ortamı, ÖYS’nin paylaşılabilir bir içerik nesnesini ne şekilde çalıştıracağını ve çalışma esnasında nasıl iletişim kuracağını tanımlamaktadır.  Yükleme,  API(Uygulama Programlama Arabirimi) ve  veri modelinden oluşmaktadır. Çalışma Ortamı

 Sıralama ve dolaşım bölümü, SCORM’a son  sürümü ile eklenmiş bir bölümdür ve öğrenme aktivitelerinin ÖYS tarafından hangi sıra ile çalıştırılacağı ile kullanıcının içeriği izleyip izlememesine göre sıralamada ne tür değişiklikler yapılacağını tanımlamaktadır. Sıralama ve Dolaşım

 Çakıroğlu, Ü. Ve Akkan, Y. (2009). Dünyadaki ve Türkiye’deki Bazı Önemli Öğrenme Nesnesi Ambarları, Elementary Education Online, 8(1), 1-4,  Duran, N. Ve Önal, A. (2008). Öğrenme Yönetim Sistemleri için SCORM Uyumlu Başvuru Modeli Geliştirilmesi, kademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 Duran, N. Ve Önal, A. (2008). Öğrenme Yönetim Sistemleri için SCORM Uyumlu Başvuru Modeli Geliştirilmesi, kademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 Kaynakça