Öğretim Planlaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Spor Pedagojisi.
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Öğretim Planlaması.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
MERHABA.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MERHABA.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Faaliyet Planlamasının Yapılması
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
KARİYER GELİŞTİRME.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
SINIF YÖNETİMİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Öğretim Planlaması

Düşünelim - Tartışalım Hayatınızda planlanarak ve planlanmayarak yaşadığınız olayları düşünün! Bu olayların ortak noktaları ve sonuçları nelerdir? Şimdi kendi planlama becerilerinizi düşünün. Liste yapan, önceden yapacağı işleri düşünüp planlayan bir kişi misiniz, yoksa herşeyi akışına bırakıp doğal süreci yaşamayı mı tercih edersiniz? Planlamaya yönelik kişilik özelliklerinizin öğretim ve planlama etkinliklerinizi nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz? Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlamaya Bir Bakış Finansal planlama İmar Planı Kariyer Planlama Aile planlaması Çalışma Düzeni Planlaması ... vb. Devlet Planlama Teşkilatı(9.Kalkınma Planı 2007-2013) Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi “Rotasını bilmeyen gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez.” Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlamaya Bir Bakış Öğretimde planlama vazgeçilmez bir olaydır. Bu işe harcanan zamana baktığımızda haftalık çalışma saatimizin %10-20 arasında planlama etkinliklerine gittiğini görürüz. Planlama, iyi bir ders planı hazırlamaktan öte bir olaydır. İyi planlama, zamanın iyi kullanımı, uygun öğretim yöntemlerinin seçimi, öğrencinin ilgisinin çekilmesi ve üretken bir öğretim ortamı yaratmayı kapsar. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Eğitim birey davranışlarının değişme sürecidir. Bu sürecin okulda, planlı ve programlı olarak yürütülen boyutu bireyin öğretimini oluşturur. Öğretim, eğitim amaçları doğrultusunda davranış değiştirme ya da yeni davranışlar oluşturma için öğrencilere yardımcı olma çabalarını içermektedir. Bu tanımlarda fonksiyonel noktalar öğretimin güdümlü, planlı ve programlı olmasını gerektirmektedir. Öğretimi planlama, büyük ölçüde öğrencinin içsel öğrenme süreçleri ve dışsal öğretim etkinliklerinin düzenlenmesi için gereklidir.Öğretimde başarı iyi ve dikkatli planlamayla sağlanabilmektedir. Planlamadan yoksun bir öğretimde başarı, şansa bırakıldığı için genellikle düşüktür. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Lineer Planlama Modeli ÇIKTILAR ETKİNLİKLER AMAÇLAR Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Lineer Planlama Modeli AMAÇLAR ETKİNLİKLER ÇIKTILAR Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Teorik Destek Planlama ve hedeflerin kullanımı, öğrenciler ve öğrenme etkinlikleri için bir odaklanma etkisi yaratabilir. Diğer yandan planlama, beklenmedik bir şekilde öğretmenlerin, öğrencilerin gereksinim ve fikirlerine karşı kayıtsız kalmaları ile sonuçlanabilir. Dikkatli bir planlama derslerin akıcı bir şekilde işlenmesini sağlar. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Planlama ve Öğretim Döngüsü Değerlendirme Öğretim Öğretim öncesi planlama Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlama Alanları Ders Öncesi Ders Süresince Ders Sonrası Konu seçimi Yaklaşım seçimi Zamanı ayarlama Etkinliklere karar verme Motivasyona karar verme Sunma Sorgulama Destek olma Uygulama Bağlantıları kurma Yönetim ve Liderlik Anlama düzeyini kontrol etme Dönüt sağlama Kritik etme/Yargılama Test etme Not verme Raporlama Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi

Program İçeriğinin Seçimi Okulun Programa Yaklaşımı Toplum Standartları Okulların Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Devletin Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Toplumun Değerleri Okullardaki Ders Programlarını Etkileyen Faktörler Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi