Öğretim Planlaması
Düşünelim - Tartışalım Hayatınızda planlanarak ve planlanmayarak yaşadığınız olayları düşünün! Bu olayların ortak noktaları ve sonuçları nelerdir? Şimdi kendi planlama becerilerinizi düşünün. Liste yapan, önceden yapacağı işleri düşünüp planlayan bir kişi misiniz, yoksa herşeyi akışına bırakıp doğal süreci yaşamayı mı tercih edersiniz? Planlamaya yönelik kişilik özelliklerinizin öğretim ve planlama etkinliklerinizi nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz? Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlamaya Bir Bakış Finansal planlama İmar Planı Kariyer Planlama Aile planlaması Çalışma Düzeni Planlaması ... vb. Devlet Planlama Teşkilatı(9.Kalkınma Planı 2007-2013) Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi “Rotasını bilmeyen gemiye hiçbir rüzgardan fayda gelmez.” Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlamaya Bir Bakış Öğretimde planlama vazgeçilmez bir olaydır. Bu işe harcanan zamana baktığımızda haftalık çalışma saatimizin %10-20 arasında planlama etkinliklerine gittiğini görürüz. Planlama, iyi bir ders planı hazırlamaktan öte bir olaydır. İyi planlama, zamanın iyi kullanımı, uygun öğretim yöntemlerinin seçimi, öğrencinin ilgisinin çekilmesi ve üretken bir öğretim ortamı yaratmayı kapsar. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Eğitim birey davranışlarının değişme sürecidir. Bu sürecin okulda, planlı ve programlı olarak yürütülen boyutu bireyin öğretimini oluşturur. Öğretim, eğitim amaçları doğrultusunda davranış değiştirme ya da yeni davranışlar oluşturma için öğrencilere yardımcı olma çabalarını içermektedir. Bu tanımlarda fonksiyonel noktalar öğretimin güdümlü, planlı ve programlı olmasını gerektirmektedir. Öğretimi planlama, büyük ölçüde öğrencinin içsel öğrenme süreçleri ve dışsal öğretim etkinliklerinin düzenlenmesi için gereklidir.Öğretimde başarı iyi ve dikkatli planlamayla sağlanabilmektedir. Planlamadan yoksun bir öğretimde başarı, şansa bırakıldığı için genellikle düşüktür. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Lineer Planlama Modeli ÇIKTILAR ETKİNLİKLER AMAÇLAR Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Lineer Planlama Modeli AMAÇLAR ETKİNLİKLER ÇIKTILAR Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Teorik Destek Planlama ve hedeflerin kullanımı, öğrenciler ve öğrenme etkinlikleri için bir odaklanma etkisi yaratabilir. Diğer yandan planlama, beklenmedik bir şekilde öğretmenlerin, öğrencilerin gereksinim ve fikirlerine karşı kayıtsız kalmaları ile sonuçlanabilir. Dikkatli bir planlama derslerin akıcı bir şekilde işlenmesini sağlar. Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Planlama ve Öğretim Döngüsü Değerlendirme Öğretim Öğretim öncesi planlama Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi Planlama Alanları Ders Öncesi Ders Süresince Ders Sonrası Konu seçimi Yaklaşım seçimi Zamanı ayarlama Etkinliklere karar verme Motivasyona karar verme Sunma Sorgulama Destek olma Uygulama Bağlantıları kurma Yönetim ve Liderlik Anlama düzeyini kontrol etme Dönüt sağlama Kritik etme/Yargılama Test etme Not verme Raporlama Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi
Program İçeriğinin Seçimi Okulun Programa Yaklaşımı Toplum Standartları Okulların Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Devletin Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Toplumun Değerleri Okullardaki Ders Programlarını Etkileyen Faktörler Öğretimde planlama Ferhat ÇELİK Eğitim Müfettişi