Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
MEHMET NURULLAH KURUTKAN
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
ANNE ÖLÜMLERİ VERİ SİSTEMİ YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Merkezi Randevu Sistemi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
BAŞHEKİMLERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
24 Kalite yönetimi.
E.Ü.T.F Çalışan Sağlığı, Güvenliği ve Hakları Birimi
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Acil Servis Temizliği.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Demografik Bilgiler Nüfus (DİE-2005) Nüfus (ETF-2005)
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Hastane Enfeksiyonları Kontrolünde ÇAMAŞIRHANE Nilgün Deniz KÜÇÜKLER Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi Dr. Güven ÇELEBİ.
EPİDEMİYOLOJİK VERİ KAYNAKLARI
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
Hastaneler ve Bina Yönetimi
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Company LOGO 1 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Çanakkale İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ.
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

Eğitim ve Araştırma Hastanesi KALİTE İNDİKATÖRLERİ Bursa Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalite Yönetim Birimi Ekim 2012

SUNUM PLANI İNDİKATÖR NEDİR TANIMI NİÇİN İNDİKATÖR YÖNETİMİ İNDİKATÖRLERİN ÇIKIŞ NOKTALARI SKS’DE YER ALAN İNDİKATÖRLER İNDİKATÖR TAKİBİ VE AŞAMALARI ÖRNEK UYGULAMA SUNUMU VE RAPORLANDIRMA

İndİkatör?

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ DESTEK HİZMET YÖNETİMİ İNDİKATÖRYÖNETİMİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ

Bir ölçme ve değerlendirme yöntemidir. İndİkatör? Bir ölçme ve değerlendirme yöntemidir. ÖLÇME DEĞERLENDİRME İYİLEŞTİRME KALİTE

Ölçme; bireylerin, nesnelerin veya sistemlerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahip ise sahip oluş derecesinin ve sonuçlarının sembollerle ya da sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme; ölçme sonucunda elde edilen verilerin kıyaslanması, karşılaştırılması, yargılanmasıdır.

NİÇİN İNDİKATÖR YÖNETİMİ? Neredeyim? Nerede olmak istiyorum? Olmak istediğim yerde olmak için ne yapmalıyım?

NİÇİN İNDİKATÖR YÖNETİMİ? Kaliteli sağlık hizmeti sunumunu sağlayabilmek için hedeflerimizi belirleyip, bu hedeflerin neresinde olduğumuzu bilmeliyiz!

YANİ; Hizmetin kalitesini, verimliliğini, etkinliğini arttırmak, sonuçlarını izlemek, karşılaştırmalar ve ileriye dönük planlar yapmak için ölçüm yapmak ve ölçüm sonuçlarını değerlendirmek gerekmektedir.

İNDİKATÖRLERİN ÇIKIŞ NOKTALARI Klinik etkililik Verimlilik Etkinlik Çalışan Güvenliği Hasta Güvenliği Hasta Odaklılık Sorumlu Yönetişim

HKS’de İNDİKATÖRLER Bildirime Tabi İndikatörler Kayıtlara Tabi İndikatörler Kesici Delici Alet Yaralanması Oranı Düşen Hasta Oranı Kan ve Vücut Sıvısına Maruz Kalan Çalışanlar Oranı Ameliyat Masası Kullanım Oranı Yoğun Bakımda Enf. Hızı Cerrahi Profilakside Antibiyotiklerin Doğru Kullanım Oranı Cerrahi Alan Enf. Hızı Sitolojik Patolojik Tanı Arasındaki Uyum Oranı Acil Servise Çağırılan Kons-İcapçı Hekimin Çağırılış Varış Süresi Acil Servise 24 saatİçinde Tekrar Başvuru Oranı Müşahedede bekleme Süreleri Eksiksiz Doldurulan Hasta Dosyası Oranı YBÜ Tekrar Yatış Oranı YBÜ Mortalite Oranı YBÜ Bası Ülseri Oranı Sezaryen Oranı Hekim Başına Düşen Poliklinik Odası Oranı Hemşirelerin Bölüm Değiştirme Oranı Bir Başka Sağlık Merkezine Sevk Oranı

İndikatör Kartlarının Hazırlanması 2. Basamak: İNDİKATÖR TAKİBİ 1.Basamak: İndikatör Kartlarının Hazırlanması 2. Basamak: Verilerin toplanacağı kaynakların belirlenmesi 3. Basamak Verilerin Toplanması 4.Basamak Verilerin Analizi 5. Basamak Sonuçların Değerlendirilmesi 6. Basamak İyileştirme

1. BASAMAK İndikatör Kartlarının Hazırlanması Kısaca indikatörün kimlik kartıdır. Tanım ve gerekçe açık, net, herkes tarafından anlaşılabilir olmalıdır. Her indikatörün sorumlusu belirlenmelidir. Veriler takip edilip, hedef değer belirlenmelidir. Kırmızı alanlar her kartta bulunmalıdır. Ölçülebilen sayısal veriler olmalı, hesaplama yöntemi tek olmalıdır.

1. BASAMAK İndikatör Kartlarının Hazırlanması Veri toplama ve analiz periyodik aralıklarla yapılmalıdır. Alt indikatörler belirlenmelidir. İyileştirme için geriye dönük kök neden analizi yapabilmek ve ek bilgiye, veriye ulaşabilmek için uygun alt indikatörler belirlenmelidir.

Verilerin Toplanacağı Kaynakların Belirlenmesi 2. BASAMAK Verilerin Toplanacağı Kaynakların Belirlenmesi Kurumun koşullarına uygun veri toplama yöntemi kullanılmalıdır. Bildirimler, elektronik kayıtlar kullanılabilir. Sorumlu kişilerin konunun önemi bilmesi, doğru verileri göndermeleri önemlidir. Bildirim düzeyi ölçülmelidir. (Bildirim düzeyi anketi vs.)

Verilerin Toplanması 3. BASAMAK Veri kalitesi çok önemlidir. Elektronik bilgi sisteminin uyumu ve ilgili personelin uyumu önemlidir. Veriyi toplayanların gerekli eğitimi almış olmaları ve gerekli hassasiyeti göstermeleri gerekmektedir. Verilerin sistematik toplanması gerekmektedir.

Verilerin Analizi 4. BASAMAK Hastane idaresince belirlenen sorumlu kişi ya da birimler analizden sorumludur. Analiz için kullanılan formül, hesaplama yöntemi güvenilir, açık ve net olmalıdır.

Analiz Sonuçlarının Değerlendirilmesi 5. BASAMAK Analiz Sonuçlarının Değerlendirilmesi Sonuçların dilidir. Üst Yönetim, ilgili Bölüm sorumluları, Kalite Yönetim Birimi, ilgili Komite sorumluları birlikte sonuçların değerlendirir. Hedefin neresindeyiz? Neden buradayız? Geride isek ne yapmalıyız? Sürdürülebilirliği nasıl sağlamalıyız?

KRİTİK NOKTALAR Sürekli İzlem Kaliteli Veri (Yeterli ve doğru bildirim) Doğru Kayıt Personel uyumu ve eğitimi Elektronik bilgi sistemi Sonuçların paylaşımı

Her Hastane Kendine Özgündür! UNUTMAYALIM Kİ! Her Hastane Kendine Özgündür! Özgün Sorunlar Özgün Çözümler

ÖRNEK FORMLAR

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

ÖRNEK UYGULAMA

2011 Temmuz – aralık dönemi

2012 ocak – Nisan dönemi

2012 mayıs – Ağustos dönemi

raporlandırma

sonuç = 