MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
Öğretim yöntem ve teknikleri
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Öğrenme-Öğretme Süreci
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Soru Cevap.
Öğretim Teknikleri - III
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Sembolik Düşünce Nedir
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ Sosyal gruplar-4

İlerlemeci Eğitimciler Öğrenci büyüyen bir fidandır. Öğrenci yetenekleri doğrultusunda kendi bilgisini aktif olarak kurmalı. Öğretim programlarının amacı, kendi öğrenme deneyimlerinin farkında olacak şekilde bireyin yaratıcılığının önünü açarak bireysel gelişmesine yardım etmek olmalıdır.

Matematiğe Bakışları İlerlemeci eğitimciler bilgi kuramı bakımından hem rasyonalist hem de deneycidirler. İlerlemeci eğitimcilere göre matematik yeniden birey tarafından kurulur. Beynimizde matematiğin tohumları biyolojik gelişmeye bağlı olarak şekillenir ve gelişir. Piaget deney yoluyla bilginin doğruluğunu aramak yerine yaşayabilen bilgi kavramını kullanmaktadır. Ona göre güçlü bilgi yeni ortamlarda adaptasyonunu sağlayarak gelişmesine devam edecektir. Bu gelişmenin nihayetinde mükemmelliğe, kesin matematiksel doğrulara ulaşılması beklenir. İlerici eğitimcilerin bu nesnelci görüşü ile öğrenci merkezli okul matematiği görüşleri arasında da bir çelişki durmaktadır. Bu çelişkiyi şöyle çözüyorlar: matematiksel bilgi insan zekâsının bir ürünü olarak öznellik taşıması doğaldır. Bu öznelliğin, (Popper’in benzetmesinde olduğu gibi) bireyin çevresiyle aktif etkileşimi sürecinde evrimleşerek nesnelleşeceği beklenmektedir. Bunun başarılabilmesi için uygun matematiksel deneyimlerin yaşanması önemlidir.

İlerlemeci Eğitimciler Çocuğa Bakışları İlerlemeci Eğitimciler çocuğun bilgisini çevresiyle aktif etkileşim sayesinde kurduğunu düşünürler. Çocuk bütün bireysel haklara sahip olarak doğar. Doğuşuyla birlikte sahip olduğu potansiyelinin gelişmesi, ortaya çıkması, zihinsel ve fiziksel büyümesi için çocuğun beslenmeye, korunmaya ve zengin deneyimlere ihtiyacı vardır. Bu nedenle ilerlemeci eğitimciler çocuğu büyüyen çiçeğe benzetirler. Sahip olduğu yetenekleri geliştirebilmesi ve sergileyebilmesi için çocuğu mümkün olabildiğince kendi doğal ortamında eğitilmesi gerekmektedir.

İlerlemeci Eğitimciler……… Matematiksel Beceriye Bakışları İlerlemeci Eğitimciler matematiksel yeteneğin doğuştan geldiğini ve bu nedenle çocuğun farklı düzeyde matematiksel beceriler geliştirdiğini düşünürler. Eğitim sistemi içerisinde farklı yetenekler kadar farklı deneyimler de becerilerin farklı düzeyde gelişmesine neden olur. Bunlar öğrencinin ilerdeki matematiksel gelişimini doğrudan etkileyen faktörlerdir. Öğrencinin becerilerini geliştirebilmesi için uygun deneyimlere ihtiyacı vardır. Sistem içerisinde uygun deneyimler yoluyla kendi yeteneklerini sergileme fırsatı bulamayan öğrenci arzu edilen düzeyde matematiksel becerileri geliştiremeyecektir.

İlerlemeci Eğitimciler……… Matematiksel Öğrenmeye Bakışları İlerlemeci eğitimcilere göre, öğrenci öğrenmenin merkezinde olmalı, yaparak-yaşayarak, problem çözerek öğrenmeli. Öğrenci çevresi ile aktif etkileşim içerisinde bulunmalı, olayları, olguları gözlemleyebilmeli, ilişkiler, özellikler üzerinde düşünmeli. Böylece, öğrenme, anlamayı, araştırmayı, tartışmayı, keşfetmeyi, problem çözmeyi ve işbirliğine dayalı çalışmayı içermelidir. Öğrenme ortamları bu yönlerden zengin olmalı, ayrıca özgüveni, matematiğe karşı olumlu tutumu destekleyici nitelikte olmalıdır. Bunun yolarından birisi, öğrenciye problem çözme, projeler tamamlama ve buluş yoluyla kendi matematiğini kurma fırsatı vermektir.

İlerlemeci Eğitimciler……… Matematik Öğretimine Bakışları İlerlemeci eğitimcilerin matematik öğretimi ile ilgili görüşleri NCTM’in 1980 ve 1989 raporlarında açıkça ifade edilmektedir. Bu görüşe göre, problem çözme okul matematiğinin merkezinde olmalıdır. Matematiksel düşünmenin, merakın ve keşfin olabilmesi için matematik öğretiminin vazgeçilmezlerinin başında problem çözme olmalıdır. Farklı yeteneklerin olması dolayısıyla öğrencilere sunulan etkinliklerin çeşitli olması içeriklerinin zengin olması önemlidir. Matematik öğretmeni, problem çözmeye dayalı öğrenme ortamları tasarlamalı ve uygulamalıdır. Öğretmen doğrudan bilgi aktarma yerine öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir rol üstlenmelidir. Öğretimde, problem çözmeye ve keşfetmeye yönelik cesaretlendirme, güdüleme ve rehberlik etme gibi teknikler kullanılmalıdır.

İlerlemeci Eğitimciler……… Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları İlerlemeci Eğitimciler olumlu davranışları ödüllendiren bir değerlendirme yaklaşımını benimserler. Öğrencinin çalışmaları “başarısız”, “yanlış”, “yetersiz” gibi etiketlemelerle değerlendirilmemeli. Öğrencinin yanlış cevaplarının üzeri çizilip düşük notlar verilmesi yerine öğrencilerin yanılgılarını gidermesine, eksiklerini görüp gelişmesine yardım edici dönütler verilmesi önemlidir. Bu amaçla yapılan şekillendirici ve tanı koyucu ölçme değerlendirmeler yapılır. Öğrenciyi kendi yeteneklerini sergileme fırsatı verecek etkinliklerle, problem ve projelerle uğraştırmak ve ortaya çıkardığı ürünü yanlış doğru yerine cesaretlendirici ifadelerle değerlendirmek doğru olan yoldur. Önerilen, matematik çalışmasının sonunda öğrenci yanlış yapmışsa yanlışının üzerini çizip onu “başarısız” olarak etiketleme yerine düştüğü yanlışın ona gösterilmesi ve öğrencinin doğruya ulaşmasına yardım edilmesidir. Yetenekleri doğrultusunda geliştiği sürece matematiksel gelişimi de devam etmiş olacaktır. Farklı yetenekler söz konusu olduğuna göre herkesin aynı düzeyde matematiksel gelişme göstermesi de beklenmemelidir.

İlerlemeci Eğitimciler………