DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
KARMAŞIK SAYILAR.
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
DÖRT MEVSİM TÜRKİYE.
Newton’un Hareket Kanunları
Eğitim Öğretimde Planlama
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
DOĞA VE İNSAN DOĞAL SİSTEMLER
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
KURAKLIK?? Genellikle herhangi bir mevsim veya zaman diliminde yağış miktarındaki azalmadan dolayı meydana gelen doğa olayına denir..
Bitki Örtüsü.
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TAŞITLAR.
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
COĞRAFÎ BİLİNÇ Şekil 2: Coğrafya konuları ve coğrafi bilinç unsurları
Bitki Örtüsü.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Afetlerin görüldüğü yerler ile coğrafi özellikler arasına ilişki vardır.
Ünite Portfolyo Sunumu
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
HAZIRLIYAN BELGÜN ÖZELÇİ.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
DÖRT MEVSİM.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Program Geliştimede İçerik
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
HAZIRLAYAN: FERİDE MÜRŞİDE ARSLAN
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Öğrenme Öğretme Süreci
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
AMAÇÜNİTE ÖZETİÖĞRETİM PROGRAMITASARIM SORULARIKAZANIMLAR21. YÜZYIL BECERİLERİDEĞERLENDİRMEAMAÇÜNİTE ÖZETİÖĞRETİM PROGRAMITASARIM SORULARIKAZANIMLAR21.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
DÜNYA NEREYE GİDİYOR. ORMANLAR YANIYOR!.... BUZULLAR ERİYOR!.... BUZULLAR ERİYOR!....
Coğrafya Konuları Türkiye’de İklim İç Anadolu Bölgesi İç Kuvvetler
MORFOJENETİK BÖLGELER
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
Dünyaya enerji taşır Fotosentezi sağlar İklimleri yaratır Rüzgarları kontrol eder Den,izler aracılığıyla iklim düzeni sağlar Bize vitamin B verir.
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Abdülkadir KOÇER, İsmet Faruk YAKA, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi Bir Konutun Elektrik İhtiyacının Yazılım Desteği İle Tespit Edilmesi.
İçindekiler Ünitenin Özeti Ünite Kazanımları OHM Kanunu Akımın kollara ayrılması Direncin bağlı olduğu faktörler, eşdeğer direnç Elektrik motoru Kaynaklar.
Vezirköprü Anadolu lisesi 2. DÖNEM PERFORMANS GÖREVİ ADI.BÜŞRA SOYADI.BALCI NO.675 SINIF.9 E KONU. RÜZGARLARIN OLUŞTURDUĞU ŞEKİLER.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
İKLİM ELEMANLARI - SICAKLIK
Mutluköy İlköğretim Okulu
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
COĞRAFYA HÜSEYİN GEÇİT
Biyomların yeryüzünde dağılışını etkileyen faktörler.
Sunum transkripti:

DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ DIŞ KUVVETLER RÜZGARLAR

ÜNİTE ÖZETİ Alan güçlerdir. Bu ünitede dış kuvvetlerden rüzgar Yeryüzünü şekillendiren dış kuvvetler enerjilerini güneşten Alan güçlerdir. Bu ünitede dış kuvvetlerden rüzgar işlenecektir. Nerelerde hangi iklim koşullarında görüldüğü, aşındırma ve biriktirme şekilleri ve bu şekillerin dağılışı işlenecek. Dağılış alanlarının ortak özellikleri arasında bağlantı kurulacak. Küresel ısınma ve rüzgar aşındırma ve biriktirmesi arasında ilişkilendirme yapılacak

ÖTPS’ Temel soru Değişimi sağlayan güçler nelerdir ?

ÖTPS’ Ünite Sorusu: Dünya üzerindeki iklim kuşakları aşındırıcı güçlerin değişiminde etkilimidir? Kayaçların yapısının aşındırma üzerindeki etkisi nedir? Türkiye'de etkili dış kuvvetler tarih boyunca değişime uğramışlarımıdır.

ÖTPS’ İçerik Soruları: Rüzgarın aşındırıcı gücünün etkili olduğu yerlerin ortak özellikleri nelerdir.? Dış kuvvetlerin oluşturduğu aşındırma şekilleri nelerdir? Dış kuvvetlerin oluşturduğu biriktirme şekilleri nelerdir?

Ünite Vizyonu Öğrenciye coğrafi bilinç kazandırmak. Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekansal değerlere sahip çıkma bilincine sahip bireyler yetiştirmek.

Kazandırılması Hedeflenen Beceriler Harita becerileri Gözlem becerisi Arazi çalışması becerisi Araştırma becerisi Toplanan verileri analiz etme becerisi Neden – sonuç – dağılış prensiplerinden yola çıkarak coğrafi olayları değerlendirme

Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Öğrencilerin ön bilgilerini araştırma Konunun öğrencilerin yanlış ön bilgilere sahip olduğu bölümlerine odaklanma Sorularının yanıtlarını bulabilecekleri etkinlikler düzenleme Sorularını, geçmiş ünitelerdeki sorularla karşılaştırma Dağılış için harita çalışması düzenleme Harita okuma becerisini ölçme

TEŞEKKÜRLER Özlem Bekiroğlu