Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği C.32. Acil Durum Yönetimi Sedat ADEMOĞLU Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
Acil Durum Yönetimi Nedir? Acil Durum Yönetimi: Her türlü tehlikeye karşı hazırlıklı olma, olası zararı azaltma, durum anında doğru müdahale etme ve süreçleri iyileştirme amacıyla düzenleme yapılmasıdır.
Deprem, heyelan, sel, yangın, trafik kazaları ve terör saldırıları nedeniyle kurumlar her yıl ortalama 100,000 dolar kaybetmektedirler. Yaşanan bu afetler ve felaketler can ve mal kayıpları ile birlikte çoğu zaman geri dönüşü olmayan çevre zararları ile sonuçlanmaktadır
ACİL DURUMLAR İÇİN ACİL DURUM EKİBİ BELİRLENMELİDİR. 1-EKİP BAŞI 2-HABERCİ 3-MÜDAHALE EKİBİ VE YARDIMCILARI 4-KURTARICI 5-KORUYUCU 6-İLK YARDIMCI
Ekip başı: Paniğe engel olur. Acil durumlarda müdahale şeklini belirler ve yönetir Acil durumda hemen müdahale edilmesi için tedbir ve takviye için talimatlar verir. Ekibindeki kişilerin güvenliğini sağlar. Olay yerine gelen itfaiye, emniyet, ambulans vs. ye gereken tüm bilgileri verir. Kendi ekibi ile gelen takviye ekiplerin uyumlu çalışmasını sağlar.
Haberci: Acil durum ihbarı gelmesi ile tüm dahili ve harici ilgisiz telefon görüşmelerini kestirir. İlgili tüm birimlere bilgi verir. Jandarma ve emniyet ile temasa geçerek dış kargaşaların önlenmesini sağlar.(gerekliyse) Varsa yaralılar hakkında hastanelere bilgi aktarır. Ekip başının talimatlarını uygular.
Müdahale ekibi ve yardımcıları: Ekip başının talimatlarıyla olaylara müdahale ederler. Olaya müdahalede can güvenliğini ön plana alırlar. Olayla ilgili gelen ekiplerin talimatına göre görevine devam ederler. Can kurtarma ve enkaz kaldırma çalışmalarına yardımcı olurlar.
Kurtarıcı: Acil durum ihbarı ile kurumun toplanma bölgesinde bulunur. Olay mahallinde önce can olmak üzere kurtarma çalışmaları yapar. Kurtarma çalışmalarına katılan diğer tüm insanlara kılavuzluk yapar. Olaya müdahale çalışmalarında görevli diğer tüm ekiplerle işbirliği halinde çalışır.
Koruyucu: Olay bölgesine lüzumsuz araç girişlerini önler. Çalışmalara katılmak üzere gelen yardımcı ekiplere yol gösterir. Görevlilerin dışındaki insanların olay mahalline girmelerine engel olur. Acil duruma müdahale çalışmalarında görevli diğer tüm ekiplerle işbirliği halinde çalışır.
İlkyardımcı: Acil durum ihbarına göre sağlık - ilkyardım malzemeleri ve sedye ile toplanma bölgesinde ilkyardıma hazır olur. İlkyardımı kurallarına göre çok seri ve dikkatli yapar.
KURUMDA; Acil durum eylem planı oluşturulmalıdır. Acil durum planlarının ihtiyaç olmaksızın test edilmesi gerekmektedir. Acil durum eylem planı test programından elde edilen bulgular, BGYS sistemindeki prosedürlere, dokümantasyona ve bir sonraki eğitime dahil edilmelidir.
Olay Yönetimi (Acil Durum Planlaması) aşağıdaki prosedürleri içermelidir; Olayın başka bir etkisi olmaması için kaynak sınırlandırılmalı veya ayrılmalıdır. Taktik olarak olaydan dolayı ortaya çıkan etkilerin neden olduğu (Organizasyon Öncelikler ve en uygun durum dikkate alınarak), zararın yayılması engellenmelidir.
Olay Yönetimi (Acil Durum Planlaması) aşağıdaki prosedürleri içermelidir; Olayın tekrar gerçekleşmesinin önlenmesi öncelikli hedeftir( PUKÖ Modeline uygun olarak), ardından Düzeltici Eylemler gerçekleştirilebilir.
Bilgi Güvenlik Yönetimine, olay hemen raporlanmalıdır. Olayın belirlenmesi ve Düzenleyici Eylem Prosedürleri, Problemin kaynağı olabilecek tüm deliller, herhangi bir ihlalin meydana gelme olasılığına karşı toplanmalıdır. Bilgi Güvenliği Yetkilisi, daha sonra ihtiyaç olabilecek kanıtlanabilir delillerin toplanması konusunda eğitimli olmalıdır.
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği TEŞEKKÜR EDERİM Sedat ADEMOĞLU Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği