Ba ş arılı Ö ğ retmenli ğ in İ lkeleri Hazırlayan ve Sunan Bünyamin ALBAYRAK Bolu Eğitim Merkezi Öğretmeni.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUKLARIMIZA ANNE BABA OLARAK NE YAPMALIYIZ
Advertisements

 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
VELİLERE REHBERLİK.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ANNE-BABA TUTUMLARI.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
BİR HAYAT REHBERİ! BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız! ♫ Lütfen sesi açınız!
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
Okul KurallarI.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
AİLEDE SAYGI.
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BAŞARININ SIRLARI.
Mentör Öğretmenlik.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SAYGI.
KASIM AYI DEĞERİ SORUMLULUK
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
1_Açılış. 2-Tutanak. 3-Okul kıyafetleri,temizlik,tertip düzen. 4-Öğrencilerin çantalarında yedek kıyafet bulundurma. 5-İkinci kitapların evlerde olması.
 Şu anki netlerimizin hedef puanımız için yeterli olup olmadığını düşünmeli, yeterli değilse eksiklerimizi tespit etmeliyiz.  Konu tekrarlarını bitirmeli,
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN NİTELİKLERİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım
Bugün neler öğreneceğiz?
HZ. MUHAMMED’İN KİŞİSEL ÖZELLIKLERI Peygamber Efendİmİz dürüst ve güvenİlİr bİrİsİydİ. Öyle kİ; kİmsenİn malına, mülküne yan gözle bakmaz ve asla yalan.
Sunum transkripti:

Ba ş arılı Ö ğ retmenli ğ in İ lkeleri Hazırlayan ve Sunan Bünyamin ALBAYRAK Bolu Eğitim Merkezi Öğretmeni

Hz. Peygamber (s.a.): “Ben muallim olarak gönderildim” buyurmuşlardır. (Keşfü’l-Hafa, 2, 1756) M. Akif şöyle diyor: “Misyonerler gece-gündüz çalışırlarken, Vahyi ilahi mi bekler bizim ulema” Muallimim diyen olmak gerektir imanlı, Edepli, sonra liyakatli, sonra vicdanlı, Bu dördü olmadan olmaz. Vazife çünkü büyük.”

1- Çocuklar ihtiyarlasa, hatta torun sahibi olsalar bile unutamadıkları insanlar özellikle öğretmenleridir.

2- Öğretmenler; a- Zor ve hassas bir mesleği seçtiğini bilmeli, b- Öğretmenlik özde geçim için değil hizmet için yapılmalı, c- İdeoloji değil ilim adamı olmalı, d- Sürekli aydınlanmalı ve aydınlatmalı, e- Kendini çabuk geliştirmeli, olayları ve etkilerini iyi kestirmeli, f- Doğru bilgilere ulaşmalı ve çocukları çıkmaz sokaklara itmemeli, g- Hak ve batılı iyi bilmeli, bölgesel ve evrensel olayları günü gününe takip etmeli, h- Her ortamda bir öğretmen olduğunu unutmamalı, ı- Her an toplumsal ekranda olduğunu bilerek verici bir istasyon gibi alıcılara karşı kendini iyi ayarlamalıdır.

3- Öğretmenler daima; a- Gurur, cimrilik ve korkaklıktan uzak, b- Azimli, sabırlı ve ileri görüşlü, c- Mesleğini seven, bilgi ve sevgi saçan, d- İlginçliğini kaybetmeyen, e- Yerinde espri yapabilen, iyi yönleri ve tebessümü ile hatırlanan, f- Seviyeye göre ders anlatan, g- Asla cesaret kırmayan, h- Zorbaca, kuru bir saygı istemeyen bilakis o saygıyı kazanan biri olmalı, ı- Öncelikle onarıcı ve onurlandırıcı olmalı, i- Yapacaksa tenkit veya şikayeti en sona bırakmalıdır.

4- Öğretmenler daima; a- Büyük düşünmeli; b- Her zaman güler yüzlü, bakımlı, sade ve şık olmalı, c- Notu tehdit unsuru yapmamalı, ç- Çalışsam da kazanamam dedirtecek ve ümitsiz yapacak not vermemeli, çocuğun istikbali ile oynayacak hatalara düşmemeli, d- Otoritesini bilgi ve sevgi üzerine kurmalı, e- Zamanında dersine girip çıkmalı ve dakik olmalı, f- Kolay kolay öfkelenmemeli ve kin tutmamalı, g- Hiçbir mazereti dersinin önüne geçirmemeli, ğ- Hiçbir şekilde bezgin görünmemeli ve pes etmemeli, h- Telaffuzuna ve ses tonuna dikkat etmeli, ne kendisini ne de bir başkasını gülünç duruma düşürmemeli, ı- Yıpranmamak için tartışma ve kavgaya haklı da olsa girmemeli ve çevresi ile iyi geçinmeli, 4- Öğretmenler daima; a- Büyük düşünmeli; b- Her zaman güler yüzlü, bakımlı, sade ve şık olmalı, c- Notu tehdit unsuru yapmamalı, ç- Çalışsam da kazanamam dedirtecek ve ümitsiz yapacak not vermemeli, çocuğun istikbali ile oynayacak hatalara düşmemeli, d- Otoritesini bilgi ve sevgi üzerine kurmalı, e- Zamanında dersine girip çıkmalı ve dakik olmalı, f- Kolay kolay öfkelenmemeli ve kin tutmamalı, g- Hiçbir mazereti dersinin önüne geçirmemeli, ğ- Hiçbir şekilde bezgin görünmemeli ve pes etmemeli, h- Telaffuzuna ve ses tonuna dikkat etmeli, ne kendisini ne de bir başkasını gülünç duruma düşürmemeli, ı- Yıpranmamak için tartışma ve kavgaya haklı da olsa girmemeli ve çevresi ile iyi geçinmeli,

i- Aksaklıkları şahıs ismi vermeden objektif olarak ortaya koymalı, j- Bir kişi nedeniyle bir sınıfı suçlamamalı ve küfürlü kelimeler kullanmamalı, k- “Geri zekalılar, tembeller, sakarlar” gibi sözler lügatinde bulunmamalı, l- Anlatacağını az ve öz cümlelerle anlatmalı, yaptıramayacağı emirleri vermemeli, m- Konuşunca dinletebilmeli, n- Soruları ile derse katılımı artırmalı ve püf noktaları tüm sınıfa nakarat yaptırmalı, o- Gözden düşürebilecek olan özel hayatını anlatmamalı, ö- İtibarını lekeleyecek borçlara girmemeli, para ve namus yönünden leke almamalı, örneğin öğrencilerden hediye vb. taleplerde bulunmamalı, p- Uyarılmadan tüm görevlerini zamanında yapmalı, r- Eleştirildiği hiçbir hatada ısrar etmemeli, s- Kendine duyulan sevgi ve güveni asla sarsmamalı, ş- Sopa ile değil kalem ile dolaşmalı, çünkü sopa terbiyeliyi terbiyesiz, terbiyesizi de arsız yapar,

t- Her şeyin eğitim ve öğretim ile düzeleceğine inanmalı, u- Disiplini engizisyona dönüştürmemeli, ü- Daima mesafeyi bozmadan öğrenci, veli ve çevresinin acılarına ve mutluluklarına katılmalı, v- Alanında çok güçlü olmalı, y- Tüm gelişmelere açık ve tüm teknik araçlardan yararlanmasını bilmeli, z- Alanında gelecek tüm sorulara hazırlıklı olmalı, w- Her işini barış içinde sürdürmeli ve kesinlikle bir komplekse saplanmamalı, x- Görgü kurallarına titizlik göstermeli, y- Gelebilecek tepkileri önceden görebilmelidir

5- Her öğretmen öğrencisini; a- Olduğu gibi kabullenmeli, b- Kayıtsız ve şartsız insan olarak sevmeli, c- Hiçbir şekilde mahcup etmemeli ve arkasından konuşmamalı, d- Her öğrencinin değer görme ve onay beklediğini bilmeli, e- Öğrencisine özgürce ifade etme, seçme, yardım etme fırsatı tanımalı ve kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmalı, f- Öğrencisini iyi dinlemeli, kesinlikle sözünü kesmemeli, g- Öğrencilerine eşit davranmalı, h- Öğrencideki değişiklikleri ve başarıları görmeli, ı- Öğrencilerine kendini adamalı, i- Hiçbir öğrencisini gülünç duruma düşürerek toplumsal linç olayına itmemeli, j- Öğrencilerinin hal ve hatırını sormada önce davranmalı, tüm sorunları ile ilgilenmeli ve gönüldeş olmalı, k- Öğrencilerinden daima güzel bir karşılık alacak şekilde davranmalı,

l- Onlara yaklaşımlarında; a- Bilinç altında saklanan ve üzen olayların dışarı çıkarılmasına katkıda bulunmalı, b- Sevginin enerji verdiğini, yıkıcı eleştirinin ise gerilettiğini, c- Davranışlarında aile, çevre, hava şartları, salgı bezleri vs. gibi birçok faktörün etkili olduğunu bilerek eğitmeli, d- Çocuğun sürekli bir gelişim sürecinde bulunduğunu, donmuş bir motorun çalıştırılması gibi donuk bir zekanın da motor gibi ilgi ve çaba ile hız kazanacağını bilmeli, e- Fikren geliştikçe davranışlarının da gelişeceğini bilmeli, f- Bir kusuru ile de onu asla mahkum etmemeli, m- Öğrencilerinin özel ve gizli yeteneklerini çabuk tanıyıp yol göstermeli, n- Öğrencilerinin zihninin kirlenmesine sebep olacak faydasız ve boş şeyler ile kafasını doldurmamasına yardımcı olmalı, o- Öğrencilerinin arkadaş, ideoloji, uyuşturucu veya aşk ve şehvet mağduru olmamalarına ve sağlıklı bir kişilik kazanmalarına yardımcı olmalı, ö- Öğrencilerinin daima vatanına, milletine ihanet edecek ideolojik akımlara ve beyin göçüne ilgi duymamalarına, aksine erdemli ve üretken olmalarına, toplum kültürüne katkıda bulunan birer insan olmalarına yardımcı olmalıdırlar.

6- Bir veli için en acı hatıranın, a- Çocuğunun öğretmenleri tarafından kötülenmesi olduğunu bilmeli, b- Çocuğunuzun şu şu yönleri iyi, kötü yönlerini söylemeden kötü yönleri için şunlarda şöyle olursa daha iyi olur diye değerlendirmeli, c- Ama çocuğu ve veliyi mahcup edecek ve ailede huzursuzluk çıkaracak bir ortam oluşturmamalı, d- Bu tür problemleri önce öğretmen çözmeye çalışmalı, çözemezse son çare olarak veliye bildirmelidir. Çünkü öğretmen; a- Hem öğrencinin, b- Hem velinin, c- Hem de toplumun gönlünde taht kurdukça zamanla toplumların öğretmeni olacaktır.