NAVİGASYON TASNİF DIŞI 1/19 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 2/19 Rotamızı oluşturan önceden koordinatlarını uçağa yüklediğimiz noktalara Steerpoint(STP) denir. 1 nolu STP kalktığımız meydandır. Son STP ise ineceğimiz meydandır. Hedeften bir önceki STP ye IP yani inital point denir. STP ler oluşturulurken o STP nin koordinatlarından bakarız STP ye varış zamanımız ve tutacağımız irtifa da yüklenir. Ayrıca STP ler üzerindeki rüzgâr yönleri de bellidir. Kalkışa müteakip ICP paneldeki cursor butona basarak gidilecek STPler sırasıyla seçilir. Bunu klavyeden S tuşuna basarak ta yapabiliriz.
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 3/19 Gidilecek olan STP nin hangi yönde olduğunu HUD da TADPOLE dediğimiz imge ile görülür. Uçak o yöne yönlendirilir. Seçili STP ye hangi irtifadan gideceğimizi ve varı zamanını ICP den 4 nolu STP butona basarak ta görebiliriz.Zamanlama için HUD konusunu ilerken gördüğmüz air speed time göstergesi de kullanabiliriz ki en çok kullandığımız veridir. Hiç bir uçak kafasına göre zamanlama yaparak gidemez. Havada 1 saniye bile çok büyük zamandır. STP ye 1 dakika geç varmak sizden önce ya da sonra o bölgeden geçecek olan diğer kolların hayatına mal olabilir
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 4/19 Rota takip edilirken aksi söylenmedikçe A-A radar açık olur ve hem gözle etraf kontrol edilirken hem de radardan alınacak ekolara odaklanılır. Aksi söylenmedikçe Master Arm off konumda olur. Diğer sayfadaki Uçak 2 nolu STP ye yönelmi ve 2 nolu stp ye 14 mil mesafesi var. Varış saati , tutması gereken 413 knot hızı yakalamı ve gitmesi gereken feet irtifaya 5° ile tırmanmaktadır.
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 5/19
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 6/19 EMNİYETLİ UÇUŞLAR