SAÜ' de KYS Çalışmaları www.sakarya.edu.tr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ
Advertisements

HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
EUA-KUDEP Sürecinde PAÜ Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Süreç Detayları PAÜ Kalite Koordinasyon Kurulu 17 Aralık 2008.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Denizli Horozu İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ PROSEDÜRÜ
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi: 2016
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
TKY UYGULAMASI.
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

SAÜ' de KYS Çalışmaları www.sakarya.edu.tr

KYS AMACI KYS amacı üniversitemizdeki kurumsal kalitenin arttırılmasıdır. KYS bu çerçevede yapılan iş ve faaliyetlerin standartlaştırılması, kontrol altına alınması, sürekli iyileştirilmesini amaç edinmiştir. İç ve Dış müşteri memnuniyetinin artırılması diğer önemli bir amaçtır.

KALİTE EL KİTABI Kalite El Kitabı Kurumda Kalite ile ilgili tüm faaliyetleri açıklayan kurumsal kalitenin anayasası niteliğindeki dokümandır. Kalite çalışmalarının hangi birimlerde nasıl yürütüleceği bu dokümanda açıklanmaktadır. Kurumda yürütülen kalite çalışmalarının anayasası niteliğinde olduğundan fazla detay içermez ve bu detayları içeren Prosedür, Master Plan gibi alt dokümanlara sıkça atıflarda bulunur. Kalite El Kitabı

PROSEDÜRLER Kalite Kapsamında yürütülen faaliyetlerin konularına göre ayrıldığı ve nasıl yürütüleceğine ilişkin detaylı açıklamaların bulunduğu dokümanlardır. Üniversitemizde KYS Prosedürleri Şunlardır: Dokümanların kontrolü prosedürü Kayıtların kontrolü prosedürü Uygun olmayan hizmetin kontrolü prosedürü Kuruluş içi kalite tetkik prosedürü Düzeltici faaliyet prosedürü Önleyici faaliyet prosedürü Görev, yetki ve sorumluluk prosedürü

Görev Yetki ve Sorumluluk Prosedürü Bu Prosedür her bir çalışanın yaptığı/yapacağı işin tanımlanması, çalışana tebliğ edilmesi ve çalışanın da gerek yapacağı işler gerekse de yetki ve sorumluluklarının neler olduğu konusunda bilgilendirilmesini de içeren süreçtir. Bazı yöneticilerin görev ve sorumlulukları kanunlar ile belirlenmiştir. Diğer taraftan genellikle organizasyonlarda herkesin her işle uğraşması kargaşaya yol açacaktır. Bu çerçevede çalışanlar arasında yapılan iş bölümünün kapsamının ortaya konulması önemlidir.

Görev Yetki ve Sorumluluk Prosedürü Prosedür birimlerde çalışanlar tarafından yapılan işlerin, yetki ve sorumlulukların tanımlanması, Birbirlerinden ayrıştırılması, Çalışanlar arasında bölüştürülmesi, Çalışanlara tebliğ edilmesi ve kayıt altına alınmasına ilişkin işlemlerin nasıl yapılacağını açıklamaktadır. Görev, yetki ve sorumluluk prosedürü 2547 Sayılı Kanun 657 Sayılı Kanun 5018 Sayılı Kanun Görev Tanımı Formu

Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Prosedürü KYS’nin uygulandığı birimlerde üretilen hizmette tespit edilen uygunsuzlukların kayıt altına alınması ve gerekli düzeltme / iyileştirme faaaliyetlerinin yapılması gerekmektedir. Bu prosedür uygunsuz olduğu tespit edilen hizmetlerin nasıl kayıt altına alınacağını açıklar. Uygun olmayan hizmetin kontrolü prosedürü Uygunsuzluk Tespit Formu (00.00.FR.26A-B) Uygun Olmayan Hizmet Formu (00.00.FR.21)

İç Tetkik Prosedürü KYS’nin uygulandığı birimlerde, belirlenen ve gerekli eğitimlerden geçen tetkikçiler tarafından KYS kapsamındaki faaliyetlerin uygun bir şekilde yürütülüp yürütülmediği, daha etkin bir şekilde yürütülmesi için yapılabileceklerin tespit edilmesi amcıyla tetkikler yapılır. Bu tetkiklerde kimlerin nasıl görev yapacağı tetkikin nasıl gerçekleştirileceği ve sonuçlarının nasıl raporlanacağı konuları bu prosedürde açıklanmaktadır. Kuruluş içi kalite tetkik prosedürü Kuruluş İçi Kalite Tetkik Soru Havuzu Kuruluş İçi Kalite Tetkik Planı Kuruluş İçi Kalite Tetkikçi Listesi İç Tetkik Uygunsuzluk Formu İç Tetkik Raporu

Düzeltici Faaliyet ve Önleyici Faaliyet Prosedürleri Kalite demek sürekli iyileştirmek demektir. Bu iyileştirmeler ortaya çıkan bir hata ve uygunsuzluğun giderilmesi için yapıldığında düzeltici faaliyet henüz ortada bir uygunsuzluk görülmediği halde kalite ve faaliyetin iyileştirilmesi için yapıldığında önleyici bir iyileştirme söz konusudur. Her iki iyileştirme faaliyetinin nasıl başlatılacağı ve tamamlandırılarak kayıt altına alınacağı Düzeltici ve Önleyici Faaliyet prosedürlerinde açıklanmaktadır. Düzeltici faaliyet prosedürü Önleyici faaliyet prosedürü Döf Formu Örnek Döf Formu

Dokümanların Kontrolü Prosedürü Bu Prosedür, her türlü form prosedür proses vb. dokümanın hangi birim tarafından üretildiğini, Hangi birimlerde kullanıldığı, Dokümanların üzerinde bir değişiklik ihtiyacı olup olmadığının kontrolünün ne şekilde yapılacağı,

Dokümanların Kontrolü Prosedürü Değiştirilen ve iptal edilen dokümanların kayıt altına alınması, Birimlerin güncel dokümanları kullanmalarının sağlanması ile ilgili konuları açıklamaktadır. Dokümanların kontrolü prosedürü Güncel Doküman Listesi Doküman Dağıtım Formu Doküman Değişiklik Formu Dış Kaynaklı Doküman Listesi Doküman Gözden Geçirme Formu

Kayıtların Kontrolü Prosedürü Bir form oluşturulduğunda boş bir dokümandır. Bu form doldurulduğunda bir takım bilgi, belge ve veriler elde edilmiş olur. Resmi yazılarda bilgi, belge ve veriler sağlamaktadır. Bütün bu bilgi belge ve verilerin kaybedilmemesi, uygun şekilde muhafaza edilerek dolaşımının sağlanması ve gerektiğinde tekrar erişilebilir olması işlerin sağlıklı yürütülebilmesi için önemlidir. Kayıtların kontrolü prosedürü bu tür bilgi, belge ve verilerin muhafazası, dolaşımı ve erişebilirliğinin sağlanması kapsamındaki düzenlemeleri açıklar.

Kayıtların Kontrolü Prosedürü Bir belgenin birimler arasında nasıl dolaşacağı, Arşivlik malzemenin çalışma ofisi, birim arşivi ve kurum arşivi arasındaki dolaşımının takip edilmesi, ve benzeri konularda bilgi, belge ve verilerden oluşan kayıtların muhafazası, dolaşımının kontrol altına alınması ve erişebilirliğin sağlanması kapsamında yapılacak faaliyetleri açıklar, Kayıtların kontrolü prosedürü Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik (Dış Kaynaklı) Doküman ve Arşiv Malzemesi Saklama Listesi SAÜ Kayıt ve Dosyalama Yönergesi Yükseköğretim Üst kuruluşları ve Yükseköğretim Kurumları Saklama Süreli Standart Dosya Planı

PLANLAR Planlar bir işin yerine getirilmesini zamana bağlayan ve nasıl yerine getirileceğini detaylandıran dokümanlardır. Üniversitemizde KYS kapsamında: İç tetkik Panı Proses Planları Master Plan Olmak üzere üç adet plan mevcuttur.

İç Tetkik Planı İç tetkik prosedüründe belirtilen hususlar çerçevesinde yapılacak tetkikin planlanmasını içerirç Oluşturulan tetkik ekiplerinden hangisinin hangi birime hangi tarihte gideceğinin planlanmasıdır. Tetkiklerin başlangıç ve sonlandırılma tarihlerini ortaya koyar. Pratikte iş yoğunluğu ve çeşitli aksaklıklar nedeniyle bazı birimlerde yapılan tetkikler ertelenerek gerçekleştirilmekte ancak genel olarak plan çerçevesinde yürütülmektedir.

Proses Planı KYS kapsamında süreçlerle yönetim büyük bir önem arzetmektedir. Süreçlerle yönetim her bir işin ne şekilde yapılacağının ve sonuçlarının ölçülerek iyileştirilmesini yani işin daha kısa sürede veya aynı süre ve kaynaklarla daha fazla iş üretilmesini ve daha az hata ile tamamlanmasını hedeflemektedir. Bu çerçevede her bir Sürecin (Prosesin) faaliyetlerinin sonuçlarının ölçülmesi gerekmektedir proses planları işte bu faaliyet sonuçlarından hangilerinin nasıl ne zaman ölçüleceğini açıklayan Proseslere ek dokümanlardır. Proses örneği Proses planı örneği

Master Plan Master plan KYS ile ilgili olarak Müşteri memnuniyetinin ölçülmesi (Anket) Müşteri Geri Bildirimlerinin alınması (Öneri, İstek, Memnuniyet Kutuları) ve benzeri faaliyetlerin ne şekilde yapılacağının planlandığı ve detaylı olarak açıklandığı dokümandır. Master Plan Hedef - Anket Bildirim Formu (00.00.FR.22) Anket Formu (00.00.FR.32) Anket Analiz Formu (00.00.FR.24) Öneri, İstek ve Memnuniyet Formu (00.00.FR.14) Öneri, İstek ve Memnuniyet Değerlendirme Formu (00.00.FR.16)

YGG (Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısı) Kurum içerisinde yürütülen KYS Kapsamındaki faaliyetler yılda iki defa (Temmuz, Ocak) Yapılan ve KYS’ye dahil tüm birimlerinin katılımının sağlandığı bir toplantıda değerlendirilir. Toplantıda Proseslerin performans sonuçları, KYS kapsamında yürütülen faaliyetler, İyileştirme önerileri,

YGG (Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısı) Geçmiş dönem faaliyetlerinin değerlendirilmesi, Gelecek döneme ilişkin faaliyetlerin planlanması ve gerekli kararların alınması, Konularında çalışmalar yürütülür. Gerekli görüldüğünde bazı çalışmaları yürütmesi için komisyonlar oluşturulur.

YGG (Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısı) YGG Toplantısında yer alan gündem maddeleri şu üst başlıklar halindedir: YGG Sonuç Raporu Önceki Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısından devam eden etkinlikler, 2012 yılı Kuruluş İçi Kalite Tetkik sonuçlarının görüşülmesi, Müşteri memnuniyeti ve müşteri geri beslemesi sonuçları, (Anket Analizleri, Öneri, İstek ve Memnuniyetler) Yapılan iyileştirmeler. Birimlerin Hedef gerçekleşmelerinin değerlendirilmesi, Birimlerin performans gerçekleşmelerinin değerlendirilmesi (proses ölçüm sonuçları) Hizmet ve etkinliklerin gerçekleştirmesi sırasında ortaya çıkan uygunsuzlukların analizi, Düzeltici/Önleyici Faaliyetlerin gerçekleşmeleri, Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili yapılan değişiklikler ve iyileştirme için öneriler.

Teşekkür Ederiz… www.sakarya.edu.tr