MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
Süreç Kontrolü: Numune Yönetimi
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Satın alma ve stok yönetimi
LABORATUVAR HİZMETLERİ KALİTE STANDARTLARININ OLUŞTURULMASI
İCRA DAİRESİ KULLANICI MEMNUNİYETİ ANKETLERİ: VATANDAŞLAR I. TEMEL BİLGİLER GI4. Hangi sıfatla icra dairesinde bulunmaktasınız?:
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
Yazılım Proje Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
BİLGİ GÜVENLİĞİ.
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1 Şubat 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi eğitim SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ENVANTER VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Yeni Nesil Laboratuvar
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Sunum transkripti:

MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar

Laboratuvarlar niçin doküman yönetim sistemine ihtiyaç duyarlar? Gerektiğinde bilgiye ulaşmak için

Doküman ve Kayıt - Farklar Kayıtlar Çalışma kağıtları, formlar, etiketler ve çizelgelerde toplanmış bilgilerdir Kalıcıdır, değiştirilmez Dokümanlar Politikalar, süreçler ve prosedürler hakkında bilgi sağlar. Gerektiğinde güncellenir. KAYITLAR

“Yazdığını yap ve yaptığını yaz” Dokümanlar, laboratuvarın organizasyon ve kalite yönetiminin yansımasıdır. Altın kural: “Yazdığını yap ve yaptığını yaz” 4

Standart Çalışma Prosedürleri (SÇP) Bir testin nasıl yapılacağını adım adım tarif eder Yazılı SÇP’ler şunları sağlar: tutarlılık doğruluk kalite

İyi bir SÇP Test/analiz teknikleri için detaylı, anlaşılır, kısa ve öz bir yönlendirme sağlamalı Yeni personel tarafından kolaylıkla anlaşılmalı Laboratuvar yönetimi tarafından gözden geçirilip onaylanmalı Düzenli bir şekilde güncellenmeli 6

Evrak Sistemleri Kalıcılık Erişilebilirlik Güvenlik İzlenebilirlik Defterleri ciltletin Sayfaları numaralandırın Kalıcı mürekkep kullanın Arşivleyin Erişilebilirlik Erişim kolaylığı olan bir sistem kullanın Güvenlik Gizliliği sağlayın Çevresel tehlikelerden koruyun İzlenebilirlik Numunenin süreç boyunca takibini sağlayın 7

Özet Kayıtlar: Dokümanlar: Süreçte toplanan bilgiyi içerir Kalıcıdır, güncellenmez Dokümanlar: Yazılı politikaları, süreçleri ve prosedürleri içerir Kalite Sistemi için çerçeve oluşturur Güncellenmeli ve korunmalıdırlar İyi bir doküman kontrol programı: En son revizyon kullanılır Kullanım ve erişim kolaylığına sahiptir.

Anahtar Mesajlar Bilgi, en önemli ürünümüzdür. Dokümanlar laboratuvarda doğruluk ve tutarlılığı garanti etmek için esastır.

MODÜL 7 Personel Personel

Öğrenim Hedefleri Bu etkinliğin sonunda, katılımcılar: Personel yönetiminde, yönetimin rolü ve sorumlulukları tanımlayabilme Çalışanlara yetkinlik kazandırmak için program oluşturabilme Çalışanların yetkinliğini geliştirebilme Çalışanın performans sorunlarının olası kaynaklarını belirleyebilme Personel ile ilgili kayıtları oluşturabilme ve muhafaza edebilme

Senaryo “Laboratuvar yöneticisisiniz. Kıdemli iki teknisyeninizden biri geçici olarak bir başka laboratuvara atandı. Diğer kıdemli teknisyeniniz hastalandı ve geriye kalan iki teknisyeniniz de sıtma yaymalarını değerlendiremiyor. Bu sabah 20 tane sıtma yayması istemi aldınız. Doğru test uygulamasını sağlayamadığınız için, test istemi yapanlara testlerin gecikeceğini bildirmelisiniz. - Teknisyen yerine analist,laborant ifadeleri kullanilabilir

Senaryo Yönetici olarak, bu durumu önlemek için neler yaparsınız? Aşağıdaki başlıkları kapsayan önerilerin alınması bekleniyor: İş tanımı, oryantasyon, eğitim, değerlendirme testi, sürekli eğitim, performans değerlendirmesi, personele eşit iş yükü dağılımı

Personel Yönetimi İş yüküne uygun personel sayısı İş kalifikasyonu İş Performans değerlendirilmesi Sürekli eğitim Yetkinlik değerlendirilesi Eğitim Oryantasyon İş Tanımı Personel Yönetimi 14 14

Laboratuvar Personeli Laboratuvarın en büyük değeridir Kalite için önemlidir Laboratuvar hizmetlerinin bir parçasıdır Kalifiye personeldir

Kalifiye Yeni Çalışan Oryantasyon Görev Tanımı Göreve özgü Eğitim Yeniden Eğitim Yetkinlik Değerlendirmesi Yetkinliğin Tanınması

Özet Personel yönetimi, kalite yönetim sisteminin başarısı için önemlidir. Görev tanımlarında, sorumluluk ve yetkiler doğru tanımlanmalıdır. Yetkinlikler değerlendirilmeli ve periyodik gözden geçirilmelidir. Eğitim, personelin yetkinliğine yardımcı olmalıdır. Nitelikli personel için cazip koşullar oluşturulmalıdır.

Anahtar Mesajlar Personel, laboratuvar için en önemli kaynaktır. Yöneticiler, laboratuvarda yüksek kalite performansının sağlanması için tüm laboratuvar personelini motive eden bir ortam hazırlamalıdırlar Sürekli eğitim, personel yetkinliği için hayati önem taşır.

Süreç Kontrolü: Numune Yönetimi MODÜL 8 Süreç Kontrolü: Numune Yönetimi

laboratuvarın sorumlulukları Numune alma bilgilerinin sağlanması ne-ne zaman- nasıl Uygun taşıma ve sarf malzemelerinin temini Numunelerin laboratuvar personeli dışında kişiler tarafından alınması koşullarında bile uygun numunenin, uygun şekil ve şartlarda alınması laboratuvarın sorumluluğundadır. Laboratuvar, numune alma ve taşıma aşamasında, ilgili sağlık personeline uygun numune alma bilgilerini, alma/taşıma malzemelerini temin etmelidir.Numune alma ve taşımadan sorumlu personele ve çalışanlara eğitim verilmelidir. İyi bir etiketleme sistemi tanımlayıp kullanılmasını sağlamalı, test istemlerinin gerekli bilgiyi içerdiğinden emin olmalıdır. Laboratuvara gelen numuneler için gerekli kontroller yapılmalı, belirlenmiş olan numune kabul ve ret kriterlerine göre numuneler değerlendirilip test sürecine alınmalıdır. İyi bir etiketleme sisteminin tanımlanması Tüm numunelerin değerlendirilmesi- Analiz öncesi

test istem formu hasta kimlik bilgileri istem yapılan testler numune alma tarih ve zamanı numune türü klinik veri istem yapan doktor/yetkili kişinin iletişim bilgileri İstem formu laboratuvar tarafından oluşturulmalı ve testler için gerekli her türlü bilgiyi içerecek şekilde hazırlanmış olmalıdır. Hasta kimlik bilgilerinin, çalışılması istenen testlerin, numune alma tarih ve saatinin, numune türünün, klinik verilerin, istemi yapan doktor veya yetkili kişinin iletişim bilgilerinin ve gerekli diğer bilgilerin belirtilebileceği farklı alanlar içermelidir.

uygunsuz numune ile sonuçlanabilir sonuç raporunda gecikme gereksiz tekrar müşteri memnuniyetsizliği maliyet artışı yanlış tanı ve tedavi hastanın zarar görmesi/ ölüm ile sonuçlanabilir iyi laboratuvar uygulamaları için uygun numune alma önemli bir unsurdur.

numune işleme: analiz öncesi basamaklar Kontrol edilmeli istem formunun eksiksiz doldurulduğu numunenin kabul kriterlerine uygun olduğu etiket bilgilerinin doğru olduğu Numune bilgileri kayıt edilmeli Uygun olmayan numuneler için ret kriterleri prosedürü uygulanmalı Numunenin işlenmesine öncelikle kalite kontrol ile başlanmalıdır. numunenin uygun olarak etiketlendiği, yeterli miktarda olduğu, istemi yapılan test için uygun olduğu doğrulanmalıdır. test istem formunun tam olarak doldurulmuş olduğu ve gerekli bilgileri içerdiği kontrol edilmelidir. numune bilgileri kayıt altına alınmalı ya da laboratuvar kayıt defterine kaydedilmelidir. uygun olmayan numuneler reddedilmelidir. Kabul edilen numuneler çalışılıncaya kadar uygun şekilde saklanmalıdır.

Özet her zaman evrensel biyogüvenlik önlemleri uygulanmalı tüm kullanıcılar için numune alma bilgilerini de içeren laboratuvar el kitabı oluşturulmalı numunenin laboratuvardaki sürecini izlemek için bir sistem olmalı numune saklaması ve atık/imhası ile ilgili yöntemler belirlenmeli sonuçlar raporlanıncaya kadar numune bütünlüğü korunmalı numune kurallara uygun olarak taşınmalı numune yönetimi için gerektiğinde bir sorumlu atanmalı her zaman evrensel biyogüvenlik önlemleri uygulanmalı

Anahtar Mesaj Laboratuvarlar, doğru ve güvenilir sonuç vermek için uygun kalitede numune almalı ve numune yönetim süreci eksiksiz uygulanmalıdır Numune yönetimi hasta sağlığı ve tedavi süreci ile doğrudan ilişkilidir

MODÜL 9 Bilgi Yönetimi

Öğrenim Hedefleri Bu etkinliğin sonunda: Bilgi yönetim sisteminin önemli unsurları tanımlanabilecektir Evrak-bazlı sistem geliştirirken göz önüne alınması gereken hususlar açıklanabilecektir Elektronik bilgi yönetim sisteminin avantajları ve dezavantajları ortaya konulabilecektir

Kalite Yönetim Sistemindeki Rolü Test sonuçları laboratuvarın son ürünüdür. Lab. Raporu 28

Veri yönetimi için süreç oluşturma Bilgi Yönetimi Veri yönetimi için süreç oluşturma Lab Raporu Evrak-bazlı ID 0905120047 erişilebilir doğruluk zamanında güvenli gizlilik Hasta bilgileri Elektronik

Veri Koruma Evrak-bazlı sistemler Elektronik sistemler Kayıtlar için dayanıklı materyaller kullanın Kayıtları uygun olarak saklayın Elektronik sistemler Düzenli aralıklarla verileri yedekleyin 30

Evrak- bazlı sistem Kayıt defterleri iyi tasarlanma gerektirir: Kullanımı pratik ve doldurması kolay olmalı Veri bulmada kolaylık sağlamalı Verileri özetlemede ve rapor yazmada kolaylık sağlamalı 31

Evrak-bazlı sistem Son rapor ana üründür- okunaklı yazılmalı Basılı raporlar iki nüsha hazırlanmalı ve biri arşivlenmeli Gerektiğinde tekrar ulaşmak için kayıtlar güvenli yerde saklanmalı 32

Evrak-bazlı sistemde-saklama Hedefler: Sonuçlara gerektiğinde ulaşılması Numunelerin izlenmesi Olayların değerlendirilmesi Yararlı kurallar: Saptanmış bir tarihe kadar her şeyi saklayın Kolay erişimi sağlayın Dosyalama için mantıksal bir sistem kullanın Kronolojik bir düzen içinde numaralayın 01-04-2009 30-04-2009

Özet Bilgi yönetim sistemi gelen ve giden verileri yöneten bir sistemdir. Evrak-bazlı, elektronik ve her ikisi birlikte olabilir. Her iki sistemde de numunelere özgü tanımlayıcılar, formlar, defterler, çalışma kağıtları kullanılır. Elektronik sistem kurulurken iyi planlanmalı, maliyet dikkate alınmalıdır.

Anahtar Mesajlar İyi bir bilgi yönetim sistemi: Bütün verilerin iyi yönetilmesini, Sistem planlanmasında laboratuvar verilerinin tümünün kullanılmasını, Verilerin erişilebilirliğini, doğruluğunu, zamanlamayı ve güvenliğini, Hasta bilgilerinin gizliliğini sağlar.

MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri

Öğrenim Hedefleri Bu modülün sonunda katılımcılar: Laboratuvar müşterilerinin çeşitliliğinin farkında olacak Müşteri memnuniyetini ölçmek için yöntemler geliştirebilecek Müşteriler ile doğabilecek sorunları tartışabilecek Müşteri hizmetlerindeki sorunlar için çözüm önerileri sunabilecek Kalite yönetim sürecinin laboratuvara müşteri ihtiyaçlarını karşılamada nasıl yardım edeceğini tartışabileceklerdir 37

Kalite, müşterilerin gereksinimlerini karşılamaktır. Philip Crosby Four Absolutes of Quality Management 1979 38

Müşteri hizmetlerinden kim sorumludur? Laboratuvardaki herkes! 39 39

Müşteri memnuniyetini geliştirmek için program Gerekenler: Sorumluluk ve Katılım Planlama İzleme Yöntemleri Hakkında Bilgi Kaynaklar

Hizmet Alanlar İçin Gereksinimler Laboratuvarın denetlenmesi ve akreditasyonu AKREDİTASYON BELGESİ 2007 İLK AKREDİRASYON BELGESİ 2008, 2009, 2010… SÜRDÜRÜLDÜ 41

İyi müşteri hizmetleri kalite yönetim sisteminin tamamlayıcı bir parçasıdır İyi müşteri hizmetleri Hasta bakımı için gerekli bilgi Halk sağlığı ve sürveyansa yönelik etkinlikleri geliştirmek için gerekli bilgi Laboratuvara profesyonel imaj sağlar 42

Özet Müşteri hizmetleri kalite yönetim sisteminin tamamlayıcı bir parçasıdır. Laboratuvar için: Sorumluluk Planlama ve izleme Hizmet alanların ihtiyaçlarını bilmek ve karşılamak Program için kaynak sağlamak önemlidir. 43

Anahtar Mesajlar Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak laboratuvarın ana hedefidir. Laboratuvardaki herkes kaliteden ve dolayısıyla müşteri hizmetlerinden sorumludur. Aktif bir kalite yönetim sistemi, laboratuvarın ondan hizmet alanların tüm gereksinimlerinin karşılandığının garantisidir.