ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Problem Çözme Süreci.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Problem Çözme Becerileri
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Stratejileri.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilgisayar Destekli Eğitim
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Üçlü Zeka Kuramı.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Duyuşsal Alan.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Programdan Sorular.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME

Yirmi birinci yüzyıla girerken içinde bulunduğumuz çağın en ayırıcı özeliği ‘bilgi çağı’ olmasıdır. Bilgi çağı,bilginin yoğunlaştığı,bilim ve teknolojinin hızlı değişim gösterdiği bir dönemdir.Bu değişimler doğrultusunda toplumlar ve onları oluşturan bireylerde değişme gereksimleriyle karşı karşıya gelmişlerdir.

Bireylerin değişime ayak uydurabilmeleri için şu niteliklere sahip olmaları gerekir: Düşünme yollarını bilip,uygulayabilme, Sorun çözebilme, Araştırma yapabilme, Bilgiyi yaratıcı biçimde kullanabilme, Bilgi ve teknoloji üretebilme,

Öğrenmeyi Öğretmenin Kapsamı Öğrenciler, öğretme - öğrenme sürecinde yalnız öğretmenin etkin olmasıyla etkili öğrenmeyi gerçekleştiremezler.

Etkili öğrenme için öğrencilerin öğretme-öğrenme sürecinde şu temel etkinliklerde bulunmalarına gerek vardır. Öğretmeni dinlerken dikkatlerini toplama, Dinledikleri ya da okudukları üzerinde düşünme, Anlamadıklarını sorma, Yeni bilgilerle önceden öğrendikleri bilgileri ilişkilendirme.

Günümüzde pedagoji ve psikoloji dallarında bilgi,aşağıdaki şekilde sınıflandırılmaktadır. Açıklayıcı bilgi Yöntem bilgisi Problem çözme bilgisi Bilişbilgisi Konular/ olaylar/ gerçekler hakkında bilgi Psikomotor ve bilişsel becerilerin altında yatan bilgi Problemli durumları ortadan kaldıracak stratejilere yönelik bilgi Kendi bilgisi ve kendi eylemlerini sorgulayan ve düşündüren bilgi

Bu bilgi türleri saydığımız etkinlik alanlarıyla birleştirildiğinde şöyle bir tablo ortaya çıkmaktadır: Temeller/ Ön Koşullar İçerikler Çalışma Teknikleri Alıştırmalar

İçerikler bölümünde, açıklayıcı bilgi söz konusudur burada yeni içerikler öğrenilmektedir: okuma parçaları,okuma tutumları, dilbilgisi kavramları… Temeller ve alıştırmalar bölümlerinde, yöntem bilgisi konu edilmektedir.

Yöntem bilgisinde üç aşama söz konusudur: Öğrenci, becerinin tam olarak ne şekilde oluşacağı ve kullanılacağı konusunda bilgi almaktadır. Devam eden alıştırmalarda bu bilgi özetlenecek ve kısaltılacaktır. Becerinin uygulanmasını sürekli daha hızlı ve kesen hale getiren otomatikleşme.

Çalışma teknikleri bölümünde ise problem çözme bilgisi ele alınmaktadır.Bu kapsamdaki bilgiler bir kişinin belli bir hedefe ulaşmasında yardımcı olacak en temel yapı taşlarıdır.

Öğrenme stratejisi nedir Öğrenme stratejisi nedir? Bireyin kendi kendine öğrenmesini kolaylaştıran tekniklerin her biridir.Bu teknikler öğrenen birey tarafından öğrenme sırasında bilgi işleme sürecini etkilemesi için kullanılan davranış ve düşünceleri kapsar.

Yapılacak işi üstesinden gelebilecek şekilde parçalara bölme Çalışma teknikleri dışında öğrenme stratejileri açısından da şu noktalar göz önünde bulundurulmalıdır. Öğrenmeye başlama Yapılacak işi üstesinden gelebilecek şekilde parçalara bölme Yapılacak işin sırasını düşünme Çalışma ortamını düzenleme Dinlenme araları planlama Bazen belli bir zaman dilimi içinde bir işi bitirmeye çalışma

Anlamayı kolaylaştırmak için öğrenme stratejilerini beş grupta toplayabiliriz: 1-Yineleme stratejileri 2-Anlamlandırma stratejileri 3-Örgütleme stratejileri 4-Duyuşsal stratejiler 5-Anlamayı izleme stratejileri

Yineleme stratejileri Öğrencilerin bilgiyi seçmelerini ve edinmelerini sağlayan stratejilerdir.Bu stratejilerde temel etkinlik zihinsel yinelemedir.Olduğu gibi hatırlanması istenen bilgilerin öğrenilmesinde etkilidir.

Anlamlandırma stratejileri: Öğrenciler bu stratejilerde, öğrenmeyi amaçladıkları yeni bilgiyi,daha önce öğrendikleri var olan bilgilerle bütünleştirerek, ona anlam yükleyerek öğrenirler.

Örgütleme stratejileri: Öğrenilecek bilgilerin yeniden düzenlenip yapılandırılarak öğrenilmesini sağlayan stratejilerdir.Bu stratejide bilgileri anlamlandırmaya önem verilir.

Dikkat toplama Tutum Güdülenme Kaygı Duyuşsal stratejiler: Öğrenmede güdüsel ve duygusal engelleri kaldırmaya yardım eden stratejilerdir.En önemli duyuşsal stratejiler şunlardır: Dikkat toplama Tutum Güdülenme Kaygı

Bu bilgide şu noktalar bulunmaktadır: Kişinin kendi kişiliği hakkında bilgi Görevleri hakkında bilgi Bilişsel stratejiler hakkında bilgi Hisler hakkında bilgi

Anlamayı izleme stratejileri: Öğrencilerin kendi öğrenmelerini düzenlemelerine, yürütmelerine ve denetlemelerine yön veren stratejilerdir.Anlamayı izleme öğrencilerin bilişbilgisine sahip olmalarını gerektirir.

Bilişbilgisi, bireyin kendi biliş yapısı ve bu yapının nasıl işlediği ile ilgili bilgidir.Öğrenmeyi öğrenmede çok büyük önemi vardır.Çünkü bu bilgide eleştirel düşünme ve bilinç konu edilmektedir.

Öğrenmeyi öğrenme ne anlama gelmektedir Öğrenmeyi öğrenme ne anlama gelmektedir? Öğrenmeyi öğrenme fikir ve önerilerin zengin olduğu bir ortamda çocuklara: Onlara eşlik etmek Desteklemek Eleştirel düşündürmek Sorun çözme bilgi ve becerisi kazandırmak Metakognitif bilgi aktarmaktır

Bir öğretmen bahsettiğimiz etkinlik alanlarıyla ilgili şu soruları sormalıdır:

Altyapılar İçerikler Çalışma teknikleri Alıştırmalar Öğrenilecek konu neyi şart koşmaktadır/gerektirmektedir? Hangi içeriklerin öğrenilmesi gerekmektedir?çocuklar arasında mevcut olan alt yapı ile yeni öğrenilenler arasında bir ayrım yapılmalı mı? İçeriklerin öğrenilmesinde hangi çocuklarda hangi yöntemler kullanılmalıdır? Bir şeyin otomatikleşmesi için hangi çocuklarda neyin alıştırması yapılması gerekir?

Öğrenmeyi öğrenen bir kişinin şu sorulara cevap vermesi beklenir: Altyapılar İçerikler Çalışma teknikleri Alıştırmalar Ben neye sahibim, ne biliyorum? Ben neyi bilmek istiyorum? Neyi bilmem gerekir? İçeriklerin öğrenilmesinde hangi yöntemler gereklidir? Bir şeyi öğrenebilmem için neyin alıştırmasını yapmalıyım?