Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Hotelciler için itibar yönetimi sistemi
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
ik gündemi anket raporu
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Mega Holdings İş Sunumu Yaşam Değiştiren Organizasyon
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
DANIŞMANLIK ve DANIŞMANLIK ve TARIMSAL YAYIM ve DANIŞMANLIK HİZMETLERİ.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
Global pazarlama stratejisi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.
REHBERLİK DERS II.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Ağızdan Ağıza Pazarlama
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
HAFTA I.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Biz Kimiz, Hangi Konularda Hizmetinizdeyiz?
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
© 2006 KPMG The Advanced Program in Accounting and Auditing Regulation Module İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
* AB UYUM SÜRECİNDE HAYVANCILIĞIN SORUNLARI ve MEVCUT TABLO *Bu sunu, sadece Tarım Bakanlığının açıklamalarının yer aldığı kaynakta gösterilen basın haberinin.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
TIBBİ CİHAZ REKLAM VE TANITIM FAALİYETLERİ
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
. ..
Hilal DOĞRUÖZ ÖZER Uzman
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi

Satın Almada En Etkin 10 Medya Ağızdan ağıza TV Kuponlar Gazete ekleri Makaleler 6. Doğrudan Postalama Dergiler Mağaza içi promosyonlar Kablolu TV İnternet reklamları Bigresearch’ün 2005 yılında 15.000 kişi üzerinde yaptığı eşzamanlı medya kullanım anketi araştırması

Satın Almada Etki Gücü ABD’de yapılan tüketici davranışı araştırmaları, toplumun %10’unun geri kalan %90’ının satın alma kararını belirlediği ispatlıyor. http://www.fikrimuhim.com/Public/Static/RT007.aspx

İlaç Sektöründe Rx Etkileme Gücü İlaç Tanıtım Fikir Lideri

Ajanda FL ilişki yönetimi tanımı Kimdir? Neden önemlidir? Nasıl seçilir? Nasıl segmente edilir? Beklentileri nelerdir? Ne gibi aktiviteler yapılabilir? Ölçümleme nasıl olmalıdır?

Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Tanımı Belirli uzmanlıklara ait fikir liderlerinin belirlenmesiyle başlayan ve tanımlanmış hedefler için müşterek fayda sağlayan ilişkilerin yönetilmesidir. Başarı için birincil anahtar güçlü bir ilişkidir...

Fikir Lideri Kimdir? O uzmanlıktaki en güvenilen, en saygın ve en popüler kişilerdir... Diğerlerinin takip ettiği, ve onları yönlendiren, üzerlerinde etki bırakan liderlerdir Atanmazlar...

Neden Önemlidir?

Değişim Direnç Dar görüşlülük Yanlış anlama Düşük tolerans Durumun değişik değerlendirilmesi Six changes approach Kottler & Schlesinger

Reçete Hala Çok Önemli IMS Dataview MAT/10/2010 BillionUSD

Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Süreçleri... Tanımlama & validasyon Segmentasyon & planlama Sonuçların ölçümü İlişki yönetimi Deneyim paylaşımı Programlar

Tanımlama ve Validasyon TSM etkileme araştırması Literatür tarama Kongreler Danışmanlık hizmeti BM validasyon PM & MM validasyon KARAR

İlgili Branş Uzmanları Segmentasyon Tedavi alanı fokus KOL segment İlişki sorumlusu Int. OL National OL Regional OL Klinik Şefleri Lokal Etkileyenler İlgili Branş Uzmanları Aile Hekimleri En üst seviye yönetim Medikal ve Ürün müdürler Saha kadrosu Ürün fokus

Teknolojiye Adaptasyon Crossing the Chasm Geoffrey A. Moore

Planlama Pre-lansman: Danışma kurulu, Klinik araştırma Lansman, Satış kadrosunun eğitimi, Lansman toplantılarının yapılması Post-lansman; Medikal eğitim programlarının geliştirilmesi, Toplantıların yapılması

Beklentileri Nelerdir? Fikir liderleri potansiyellerini kullanabileceklerini ve kendilerine değer katacak; Klinik çalışmalarla Konuşmacı programlarıyla ve Danışma kurullarıyla meşgul olmak isterler Sadece kim oldukları, adresleri, ne zaman ne yaptıkları ile ilişki kurulmaz...

İnsan Doğasının Dört Temel Dürtüsü Elde etme Bağlanma Öğrenme Savunma Driven: How Human Nature Shapes Our Choices (Jossey Bass, 2001), authors Paul R. Lawrence and Nitin Nohria

Ölçümleme Nasıl Olmalıdır? Etkileşim sayısı Hazırlanan toplantı sayısı Birlikte geçirilen zaman Fikir liderinin yanıt verme zamanı

Rakamlarla Sonuçlar Firmalar fikir liderlerine, yıllık pazarlama bütçelerinin yaklaşık %24’ünü harcamaktadırlar1 Değişime direnç olduğu için, yeni bir fikir yaratıp bunu sürdürebilmek için bu harcama makul sayılır2 Doğru fikir lideriyle yapılan işler satışları ortalama %18 artırabiliyor3 1 Cutting Edge Information. 2004. Pharmaceutical Thought Leaders: Brand Strategies and Product Positioning. Report PH64 2 Knowles, Eric S., and Jay A. Linn. 2004.Resistance and Persuasion. LawrenceErlbaumAssociates. 3 Nair, Harikesh, Puneet Manchanda, and Tulikaa Bhatia. 2006. Asymmetric Peer Effects in Physician Prescription Behavior:The Role of Opinion Leaders

Özetle Fikir lideri ilişki yönetimi; bir veri yönetiminin çok ötesinde, kaynak, strateji, planlama, taktik ve başarının gösterilebilmesi için ölçümlenebilen hedefler içeren döngüsel, sistematik bir ilişki yönetimidir...

Yazılımlar

Teşekkürler