Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretimde Kullanılan Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 12.Görsel Araçlar: Grafikler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRENME MATERYALLERİ Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretme Süreci
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GÖRSEL TASARIM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Materyal Materyal, yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge olarak tanımlanmaktadır.

Öğretim materyalleri Öğrenmeyi kolaylaştırır, etkileşimi artırır, öğrenme sürecinin daha etkili yönetilmesine yardımcı olur.

Materyaller, bazı öğretim durumlarda öğrenmeyi destekleyici biçimde kullanılırken, bazı durumlarda ise içeriğin öğretmen olmadan öğrenene doğrudan aktarılması işinde kullanılmaktadır.

Öğretim materyallerinin geliştirilmesi ya da seçilmesi sırasında öncelikle, materyalin öğretim programıyla uyumlu olmasına materyalin öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmasına materyalde kullanılan dilin açık ve düzgün olmasına materyalin öğretim sürecine katkıda bulunabilmesine dikkat edilmelidir.

Öğretim sürecinde farklı türlerde öğretim materyalleri kullanılmaktadır.

Modeller Modeller gerçek cisimden daha büyük, küçük ya da aynı büyüklükte olabilen başka bir maddeden yapılmış örneklerdir. Modeller soyut kavramların somutlaştırılarak öğrenilmesinde oldukça yararlıdır.

Numuneler Numuneler doğal ortamdan ya da bir bütünden alınıp, sınıfa getirilmiş küçük parçalardır. Somut kavramların öğrenilmesinde oldukça yaralı olan bu materyaller, öğrencilerin dokunarak, koklayarak, tadarak yaşantı geçirmelerini sağlarlar.

Posterler Posterin amacı dikkat çekmek ve vermek istediğimiz mesajı kısa yoldan göndermektir. Etkili posterler öğrencinin öğrenme ve hatırlamasını hızlandırır.

Şemalar Şemalar soyut ilişkileri göstermek için kullanılırlar. Örgüt, sınıflama, zaman şeridi, akış gibi türleri vardır.

Grafikler Grafikler sayısal bilgileri görselleştirmek için kullanılır.

Filmler Filmler genellikle öğrencinin ilgisini çeker ve gerçek yaşamda göremeyecekleri olay ya da sahneleri görme imkanı verir. Filmi hızlandırıp yavaşlatmak suretiyle, özellikle bazı konularda öğrencinin dikkatini çekmek mümkündür.

Kitaplar Kitaplar en yaygın biçimde kullanılan görsel materyallerdir Kitaplar Kitaplar en yaygın biçimde kullanılan görsel materyallerdir. En önemli artıları her zaman kullanıma hazır olmalarıdır.

Çalışma Yaprakları Öğrencilerin, belli bir konuyla ilgili öğrenmelerini tekrarlamalarını ya da öğrendiklerini yeni durumlarda kullanmalarını sağlayan öğretim materyalleridir. Ödev olarak ders dışında kullanılabileceği gibi, ders içinde alıştırma ya da değerlendirme amacıyla da kullanılabilir.

Yansılar Yansılar aracılığı ile içerik geniş bir ekrana yansıtılabilmektedir. Yansıların en önemli avantajı üzerinde metin, hareketli ve durağan görsellerin yanı sıra işitsel öğeleri de barındırabilmesidir. Yansı kullanılarak yapılan sunular küçük ya da büyük gruplara yönelik olabilir.

Öğrenme nesneleri Kullanımı son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan öğrenme nesneleri daha çok ise elektronik ortamlarda tekrar kullanılma özelliğine sahip materyalleri ifade etmektedir.

Kaynaklar Seferoğlu, S. S. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PEGEMA. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~ERDEMM/Genel_Ogretim/SUNULAR/Ogretim%20Materyalleri.ppt