SÖZLÜ ANLATIM KARŞILIKLI KONUŞMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TELEFONLA KONUŞMA KURALLARI
Advertisements

ETKİLİ TELEFON İLETİŞİMİ
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KİLİS HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
Görgü kuralları nelerdir?...
SUNUM.
Göksun - Sarız Yolu Tekir Dağı
Bir toplumda var olan, uyulması gereken saygı ve incelik kurallarıdır
Konuşma Konuşma, insanoğlunun en doğal gereksinimlerinden biridir. Günlük hayatımızda konuşmanın çok önemli bir yeri vardır. Çünkü insan, tek başına.
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
İLETİŞİM VE GÖRGÜ KURALLARI
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Araştırma ve Değerlendirme Formu
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
CÜMLENİN ÖĞELERİNDEN ‘ÖZNE’
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
XIII. BÖLÜM SÖZLÜ ANLATIM (KONUŞMA) II KONUŞMA TÜRLERİ
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Mülakat:.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Etkili İletişime Giriş
GÖRGÜ KURALLARI Bir toplumda var olan, uyulmasıgereken saygı ve incelik kurallarıdır.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
İNSANLAR KONUŞA KONUŞA ELFİN AKŞAM 2-A TÜRKKONUT İLKOKULU.
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
TEŞEKKÜR ETME Amaç : Öğrencilerin teşekkür etme davranışını geliştirmelerine yardımcı olmak. Olumlu duyguları ifade etme becerisini geliştirmek. Düzey.
Panel Ve Tartışma.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
KEKEMELİK 1.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
ANLATIMA HAZIRLIK.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Gökçe Erinç Büyükşengür
AİLEMİZDEKİ AFACAN : İNTERNET
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Sohbet (Söyleşi).
Sunum transkripti:

SÖZLÜ ANLATIM KARŞILIKLI KONUŞMALAR Hazırlayanlar: 07271045 – Viktoriya SÖNMEZ 0827100 – Salih GÜNEŞ

KONUŞMA NEDİR? KONUŞMA: Düşünce ve duyguların, başkalarına sözlü olarak bildirilmesine konuşma yada sözlü anlatım denir.

HAZIRLIKSIZ KONUŞMALAR Hazırlıksız konuşmalar, konuşma öncesi bir hazırlık yapmayı gerektirmez. Hazırlık gerektirmeyen bu tür konuşmalara gelişi güzel veya günlük konuşmalar denir. Günlük yaşamda yapılan bütün konuşmalar bu kümenin içinde değerlendirilir. Bu tür konuşmaları yaparken kısa cümleler kurmalı, açık ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır.

Karşılıklı Konuşmalar: Günlük konuşma. Sohbet. Tanışma ve tanıştırma konuşması. Bir soruya karşılık verirken yapılan konuşma. Kutlama Özür dileme konuşması. Telefonla konuşma. Görüşme.

GÜNLÜK KONUŞMALAR Günlük konuşmalar; insanların günlük yaşamda çok sık olarak yaptıkları hazırlıksız, anlık, doğal konuşmalardır. Konuşmalar gelişigüzel de denilen bu türlerin, elbette kendine özgü kuralları vardır. Bunların başında da içtenlik, incelik, saygı ve hoşgörü gelir. Ayrıca günlük konuşmaların pek çoğunda, ortak bir kültür dilinin herkesçe kullanılan söz kalıpları bulunur.

SOHBET İki veya daha çok kişinin karşılıklı konuşmasıdır. Bu konuşma bir karara varmak amacı ile yapılmaz. Arkadaşça, dostça konuşarak hoşça vakit geçirmek amacı vardır.

SOHBET EDERKEN dikkat edilmesi gereken kurallar vardır: Söylenilenler doğru olmalıdır. Dedikodu yapılmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, siz bir başkasının dedikodusunu yaparsanız, sizin olmadığınız ortamlarda da sizin dedikodunuz yapılacaktır. İçten davranılmalı, insanlarla pazarlıksız bir iletişim kurulmalıdır. Konuşmanın uygun zamanlarında karşıdaki kişinin adı söylenmelidir.

Sadece bir kişi konuşmamalıdır Sadece bir kişi konuşmamalıdır. Söyleşinin karşılıklı konuşma olduğu unutulmamalıdır. Dinleyen kişiye zorla bir görüşü benimsetmeye çalışılmamalı, o kişinin de görüşlerine saygı gösterilmelidir. Konuşurken konuşmanın olanaklarından yararlanılmalı; ama bağıra bağıra konuşulmamalıdır. Konuşurken el - kol eylemleri abartılmamalıdır. Yoksa söylenilenden çok eylemlere dikkat edilir. Konuşanın sözü kesilmemeli, düşüncesini söylemesine olanak sağlanmalıdır.

Tanışma - Tanıştırma Günlük yaşamda kişilerle tanışmak ve tanıştırılmak durumunda kalınabilir. Bu, yeni dostlukların, arkadaşlıkların başlangıcı olabilir. İletişimde bu ilk dakikaların önemi büyüktür. Tanışma ve tanıştırmada bazı kalıplaşmış sözler söylenir. Yalnız, bu sözler zorunluluk olduğu için değil, içtenlikle söylenmelidir.

Tanışmada, tanışacak kişilerden, sonra gelen adını ve soyadını söyler Tanışmada, tanışacak kişilerden, sonra gelen adını ve soyadını söyler. Diğeri ise “memnun oldum” diyerek kendi adını söyler. Hal hatır sorularak konuşma devam ettirilir. Konuşma sonunda ayrılırken tanışıldığı için memnun olunduğu belirtilir ve yeniden görüşülmek istendiği bildirilir.

Tanıştırmada da kişiler tanıştırıldıklarından dolayı memnun olduklarını belirtirken el sıkışırlar. Uzatılan elin sıkılmaması bir görgü ve saygı kuralıdır. Elin sıkılmaması, havada bırakılması karşı tarafa saygısızlıktır. Öncelikle büyüklerin ya da kadınların el uzatması gerekir.

Soru Sorma ve Soruya Karşılık Verme Soru sorulmadan önce izin istenir. İzin verilince soru anlaşılır ve kısa biçimde sorulmalıdır. Soruya karşılık verecek kişi de soruyu anlaşılır ve kısaca yanıtlamalıdır. Sorunun yanıtı bilinmiyorsa açık yüreklilikle yanıtın bilinmediği belirtilmelidir. Yanlış yanıtlar vererek karşı tarafı aldatmak doğru değildir. Soru soran kişi sorusunun karşılığını alınca -bilinsin ya da bilinmesin- teşekkür etmelidir. Soruya karşılık veren kişi ise yaptığı yardımın önemli olmadığını belirtecek sözler söylemelidir. “Bir şey değil” gibi...

KUTLAMA Kutlama; insanların kazandıkları bir başarı, yükseldikleri makam yada eriştikleri bir mutluluktan dolayı, onların sevinçlerini paylaşmak amacıyla söylenen sözlerdir. Yüz yüze kutlamalarda, önce kutlamaya konu olan olay belirtilir.Sonra kişinin konumun ve onunla olan ilişkinin özelliğine göre, sevincimizi bildiren sözler ve mutluluğun artması dileğiyle bitirilir.

Özür Dileme İnsanlar bazen yanlış söz ve davranışlarıyla arkadaşlarını, dostlarını elde olmayan nedenlerle kırabilirler. Bazen bu kırgınlıklar, dostlukları kopma noktasına getirebilir. Bunu önlemek için, yapılan yanlışın söz yada davranışla giderilmesi gerekir. Buna özür dileme denir.

Özür Dileme Özür içten dilenmeli, özür dilemek için özür dilenmemelidir. Kusurlu olunduğu kabul edilip bağışlanmak için özür dilenmelidir. “Özür dilerim olur biter” diye düşünülmemeli insanların duyguları incitilmemelidir. Özür dilendikten sonra bir daha özüre neden olan davranışta bulunmamaya, sözü söylememeye özen gösterilmelidir.

Özür dilenirken niçin özür dilendiği belirtilip bunu oluşturan nedenler açıklanır. Kısa, açık konuşmak, sözleri yinelememek; karşıdaki kişinin sinirli olabileceği varsayılarak yeni bir özüre ortam oluşturmamak için sakin olmak gerekir. Özür dilenen kişi de sakin olmalı; karşı tarafın sözünü kesmemeli.

Telefonda konuşurken şunlara dikkat Telefonla Konuşma Telefonda konuşurken şunlara dikkat edilmelidir: Telefon konuşmaları olabildiğince kısa yapılmalıdır. Telefon faturası konuşan kişi tarafından ödense bile telefon hatları boşu boşuna meşgul edilmemeli, konuşulan kişinin işi olabileceği de düşünülmelidir. Araç sürerken telefonla konuşulmamalıdır.

Telefonun yanında sürekli bir kalem, not defteri ve rehber bulunmalıdır. Uzun ve ayrıntılı konuşmalar için önceden hazırlık yapmalı, iletilecek istekler ve görüşler, sorulacak sorular, karşılaşabileceğimiz sorulara vereceğimiz cevaplar açık seçik belirlenmelidir. Telefon açılınca ilk söz olarak karşı numara sorulmalı, aradığımız numaranın doğruluğu anlaşılınca, kendimizi tanıtmalıyız.

Daha sonra aradığımız kişi sorulmalı ve kendisiyle konuşmaya başlamamız sağlanmalıdır. Karşılıklı konuşma kısa, özlü olmalı, gereksiz ayrıntılara girilmemelidir. Telefon konuşmasını, arayan kişinin bitirmesi ve telefonu yine arayan kişinin kapatması bir incelik gereğidir. Aranan kişinin telefonu önce kapatması kaba bir davranıştır. Kapatmadan önce ayrılış selamı verilir, iyi dilekler iletilir.

Görüşme GÖRÜŞME: Herhangi bir konuda bilgi toplamak amacı ile o daldaki bir uzmanla yapılan konuşmalara denir. Görüşmeye gidilmeden önce bazı hazırlıkların yapılması gerekir. Görüşmenin hangi konuda, kiminle, ne zaman, nerede olacağının saptanması gerekir. Görüşülecek kişiden randevu alınması ve sorulacak soruların da görüşmeden önce hazırlanması gerekir.