Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı"— Sunum transkripti:

1 Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
Etkili İletişim ve Beden Dili Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı

2 Etkili İletişim ve Beden Dili
Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri. İletişim : Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. ın

3 Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin
Etkili İletişim Doğru insana, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru şekil ve tavırla, Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin ın

4 Etkili İletişim Doğru insana, ın

5 Etkili İletişim Doğru zamanda, ın

6 Etkili İletişim Doğru yerde, ın

7 Etkili İletişim Doğru şekil ve tavırla, ın

8 Doğru şeyi söyleyebilmek.
Etkili İletişim Doğru şeyi söyleyebilmek. ın

9 Köprü kurun duvar örmeyin
Etkili İletişim Köprü kurun duvar örmeyin ın

10 Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin
Etkili İletişim Doğru insana, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru şekil ve tavırla, Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin ın

11 Etkili İletişim Kendini tanıma. Karşı tarafı tanıma. Empati.
Niyet. (İkna, savunma, barış v.b.) ın

12 İletişim Çeşitleri İçsel İletişim Sözlü İletişim Yazılı İletişim
Sözsüz İletişim – Beden Dili ın

13 İletişim Türleri Aile içi iletişim Sosyal hayatta iletişim.
İş hayatında iletişim Telefonda iletişim Sosyal medyada iletişim ın

14 Sosyal bağlantı.Tanışma.Tanıtma.Selamlaşma.
Sözlü İletişim Sosyal bağlantı.Tanışma.Tanıtma.Selamlaşma. ın

15 Sözlü İletişim Ortak araç.Dil. ın

16 Sözlü İletişim İleti.Açık net. ın

17 Anlaşılmış olmanın teyidi.
Sözlü İletişim Anlaşılmış olmanın teyidi. ın

18 Sözlü İletişim Asla yalan söylemeyin. ın

19 Dinlemeyi bilmeyen etkili iletişim…
Sözlü İletişim Dinlemeyi bilmeyen etkili iletişim… ın

20 Dinlerseniz yeni dinleyicileriniz olur.
Sözlü İletişim Dinlerseniz yeni dinleyicileriniz olur. ın

21 Sözlü İletişim Peşin hükümlü olmayın. ın

22 Dinlerken jest ve mimiklerinizi kullanın.
Sözlü İletişim Dinlerken jest ve mimiklerinizi kullanın. ın

23 Dinlerken başka işle uğraşmayın.
Sözlü İletişim Dinlerken başka işle uğraşmayın. ın

24 Sözsüz İletişim Beden Dili
Konuşurken ve dinlerken kol ve bacakları birleştirmeyin. ın

25 Dinlerken ve konuşurken göz teması kurun.
Sözlü İletişim Dinlerken ve konuşurken göz teması kurun. ın

26 Karşınızdakine tam dönün. Sözcükler bitmeden yön değiştirmeyin.
Sözlü İletişim Karşınızdakine tam dönün. Sözcükler bitmeden yön değiştirmeyin. ın

27 Üç kişilik iletişimde ikiyi unutmayın.
Sözlü İletişim Üç kişilik iletişimde ikiyi unutmayın. ın

28 Kendinizi konuşanın yerine koyun.
Sözlü İletişim Kendinizi konuşanın yerine koyun. ın

29 Sözlü İletişim Özür dilemeyi bilin. ın

30 Suçlama ve inkardan kaçının.
Sözlü İletişim Suçlama ve inkardan kaçının. ın

31 Sözlü İletişim Anlamıyorsa başka yol deneyin.
Karşının olumlu yönünü görün ve söyleyin. ın

32 Kibirlenmeyin.Övünmeyin.
Sözlü İletişim Kibirlenmeyin.Övünmeyin. ın

33 Sözlü İletişim Alay etmeyin. ın

34 Konuşanın sözünü kesmeyin.
Sözlü İletişim Konuşanın sözünü kesmeyin. ın

35 Doğal ve canlı olun.Gülümseyin.
Sözlü İletişim Doğal ve canlı olun.Gülümseyin. ın

36 Sesinize duyguya göre yön verin.
Sözlü İletişim Sesinize duyguya göre yön verin. ın

37 Sözlü İletişim Sen Dili – Ben Dili Sen dili: Çok şey istiyorsun, gözün hiç doymuyor, gözünü toprak doyursun. Ben dili: İsteklerini karşılayamamak beni üzüyor. Elimden gelenide yapıyorum ama. ın

38 Telefonda Sözlü İletişim
Ararken. Allah’ın selamı veya günaydın, iyi günler. Konuşan kişi kendisini tanıtmalıdır. Arayan önce kapatır karşıdaki üst değilse. ın

39 Telefonda Sözlü İletişim
Açarken Kurum, birim adı söylenir. Kendini tanıtan kişiye nasıl yardımcı olabilirim. ın

40 Telefonda Sözlü İletişim
Nazik bir ses düzgün bir ifade. Mesafe 2-3 cm. Uygun değilseniz nedeni ne ? Beklettiniz neden ? ın

41 Telefonda Sözlü İletişim
Doğruluğundan emin olunmayan bilgiler verilmemelidir. Telefonda işyerinin ve yöneticinin temsil edildiği unutulmamalıdır. ın

42 Telefonda Sözlü İletişim
Sesinize dikkat. Beden dilinize dikkat. ın

43 Yazılı İletişim Muhatabın anlayacağı bir dil kullanın.
Konudan sapmayın. En az kelimeyle istediğinizi anlatın. Pozitif bir üslup kullanın. Anlatmak istediğiniz bitince yazmayı bırakın. En az 3 kere farklı zamanlarda okuyun. Konuşur gibi yazın. ın

44 Sözsüz İletişim Beden Dili ın

45 Sözsüz İletişim Beden Dili
Sadece jest ve mimiklerden oluşmaz. Bilgi ileten bedensel tavırlar. Sözcükleri tamamlar. İletişimin etkisini ve gücünü arttırır. ın

46 Sözsüz İletişim Beden Dili

47 Sözsüz İletişim Beden Dili
Bilinçli Bilinçaltı İstemli, ifadeyi destekleyen… İstemsiz, ruh halini bildiren… ın

48 Sözsüz İletişim Beden Dili
Kişisel alana samimiyet kurmadan girmeyin. İnsanlar ilk 7 saniyede karar veriyor. % 68. Beden dilinizden kaynaklanan şikayetler. ın

49 Sözsüz İletişim Beden Dili
Duruş - Oturuş Jestler - Mimik Anlamları ın

50 İletişime açık beden duruşu İletişime kapalı beden duruşu v

51 Duruş ın

52 Duruş Çekingen Saldırgan v

53 Yorgun hayat enerjisi yok. Rahat umursamaz tavır.

54 Saygılı davranış Güven aracı olarak….

55 Güvensiz , çekingen, kibirli.
Baskın el Dengeli el. Güvensiz , çekingen, kibirli.

56 Üstünlük belirtisi

57 Dostluk belirtisi.

58

59

60

61

62

63

64

65 Etkili İletişim ın

66 Etkili İletişim ın

67 Etkili İletişim ın

68 Etkili İletişim ın

69 Etkili İletişim ın


"Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları