e-Ticaret’te Yaşanan Teslimat Sorunları ve Caydırıcı Etkileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarimsalpazarlama.com Tarım Sektöründe Tedarikçiyi Çiftçiyle,
Advertisements

Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Temiz Mail Yollama Yöntemi
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
VAKIFBANK - DEVLET DENETİM ELEMANLARI DERNEĞİ KREDİ KARTI ÇALIŞMASI
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Onkoloji Destek Paketi
ISO Müşteri Memnuniyeti Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması
Hazırlayan: Bilinçli tüketici Hazırlayan:
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Restaurant Yönetim Sistemi
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
BARTER DOLARINIZI NAKİDE ÇEVİRİN - İSTEDİĞİNE ÖDE DEVRİMİ
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
En ucuzundan en pahalısına doğru sıralanmış olarak “Cep Telefonları” kategorisindeki tüm ürünlerin isimleri “Spor” kategorisinde ürünleri listelenen “İstanbul”
Müşteri: Müşteri: Çok fazla teknik bilgim yok. yüklemek için ne yapmam gerekiyor? Yetkili: İlk olarak KALBİM dosyasını açmanız lazım. Açtınız mı? Müşteri:
İşlemi iptal etmek için “iptal” tuşuna basınız
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Artık Avon Temsilcilerine Avon’la Grup içi İletişim Bedava !
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
(Rehberlik Danışmanı)
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
CİN ALİ İNTERNETTE ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
Geçen hafta bir akşam arkadaşlarla yemeğe gittik..
DAĞILIMLAR VE UYGULAMALAR
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
Omni Kanal daki Adımları
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI. Okullara Tablet Teslimatı Nasıl Yapılacak? Tabletler Dağıtım Planına göre Üretici Firma tarafından kargoya verilir. Tablet.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Veritabanı Yönetim Sistemleri
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
N Fun Club Sistemine HOŞGELDİNİZ.
TİCARİ MAL HAREKETLERİ ve MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
Ayıplı Mal Nedir? Aldı ğ ınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
KATILIMCI FİRMANIN ÜNVANI:…………………………………..………………….………….…………… POSTA ADRESİ:…………………………………………………….………….…………….. TELEFON NUMARASI:……..…………………………………………….………….………………
HAKSIZ REKABETLE MÜCADELEDE GELDİĞİMİZ NOKTA!!. Hazırlanan Zorunlu Meslek Kararında Sorunları Dört Ana Başlıkta Topladık 1.Ücretlerin Zamanında Ödenmemesi.
MEHMET BAYRAK MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
Feride Erdoğan
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya
Otomatik Gönderi Programı
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Sunum transkripti:

e-Ticaret’te Yaşanan Teslimat Sorunları ve Caydırıcı Etkileri Hazırlayan Pınar ADANALI www.elektronikticaret.org pinar@elektronikticaret.org

e-Ticaret: Sipariş Ödeme Teslimat Olmak üzere 3 aşamadan oluşan bir süreçtir.

e-Mağaza İşleyişi KARGO Kaynak:http://www.e-ticaretmerkezi.net/eticaretislemleri.php KARGO

Kişiler Neden e-Ticaret Tercih Ediyorlar Daha ucuz olması Hızlı olması Alışveriş sürecinde zaman kaybetmemek __________________________ Teslimat Sorunları Yaşandığında Süreç çok yavaş işliyor Sorunları çözülmedikçe zaman kaybediyorlar Sorunlarını çözmek için daha çok uğraşıyorlar Güvenlerini kaybediyorlar Pişman oluyorlar Şikayet ediyorlar!

Şikayetvar.com ve Müşteri Şikayetleri: Kargo nedeniyle teslimatı geciken e-alışveriş şikayetleri: 50’ye yakın şikayet; Sorunlu teslimatlar Fatura/ödeme problemleri Yetersiz müşteri hizmetleri e-Mağazalarla kargo şirketleri arasında iyi oluşturulmamış işbirlikleri başlıkları altında özetlenebilir.

Teslimat Sorunları Müşterilerin cümleleri: “ARAS kargo’ya nasıl güveneceğim?”, “UPS kargo’da problemli teslimat” - bu cümleleri yazan kişilerin bir daha UPS veya ARAS kargoyla çalışan mağazalardan alışveriş yapmayacakları ortadadır. “Özet olarak yeğenim tezi ile ilgili kaynak kitap eline geçmediğinden ve bunu beyan edemediğinden savunmasını üç ay sonraya ertelediler.” - Kargo şirketi için geciken bir paket, bir kişinin üç ayına mal oluyor

“Açıkça da söylüyorum; Gönderilen kargonun içinde kumaş ve giyim eşyası vardı. Allah’tan hayati önem taşıyan ve en geç 24 saat içinde elimizde olması gerekmiyordu. Yoksa ne olurdu, ne cevap verirlerdi çok merak ediyorum.” - Bu kişinin kendisi için önemli bir ürünü, İnternet üzerinden satın alması beklenemez. İnternet üzerinden en çok satılan bilgisayar ürünleri ve cep telefonları bu kişinin asla satın almayacağı ürünler arasındadır.

Paketin müşterinin isteği olmadan bir başkasına teslim edilmesi Paketini kendisi gidip almak isteyen ve bu isteği onaylanan bir müşterinin cümleleri: “tabi durum böyle gelişmedi, kargom şubeye gelmiş. Adresime yollanmış. Adresimde akrabam bulunmuş ve ona zorla teslim edilmiş. Üstelik ücretini peşin ödediğim kargom için ücret alınmış. Gülcan hanım beni arayarak pişkin bir tavırla kargomun teslim edildiğini bildirdi. Eve geldiğimde kargomun eksik geldiğini ve ücret alındığını öğrendim.”

Fatura/ödeme problemleri Ücretin iki kere tahsil edilmesi “Ideefixe.com’a Yapılan Ürün İadesinde Kargo Ücreti Bana Ödetildi - 15 Eylül 2005 “…ürün iade isteğim kabul edilip, para iadesi yapıldı. Fakat ürünle ilgili idefixe’nin ödemesi gereken ve müşteri temsilcisinin de idefixe’nin ödeyeceğini onayladığı kargo ücreti ürün kargolandıktan yaklaşık bir ay sonra UPS görevlileri tarafından benden tahsil edildi.” Kargo şirketi ve e-mağaza arasında sorununu çözemeyen müşteriler: “Teknosa tamam yollayın biz konuştuk diyor, UPS yok öyle bir şey diyor. Gün sonunda anlaşarak kargoyu yolladım.”

Yetersiz Müşteri Hizmetleri Müşterilerin cümleleri: “Ne yapmaya çalışılıyor hiç anlamıyorum, tüm bu telefon konuşmaları biraz daha ucuz diye ürünleri netten alan öğrencinin cebinden 200 kontör yedi!” “Taraflarına e-mail ile iletilmiş sorulara yanıt verme süresi ile ilgili bir standart var mıdır? Yani kaç günde yanıt verirler?” “Gün içinde görüştüğüm dört ayrı müşteri temsilcisi yalan söylemiş ve ben sürekli oyalanmış, bütün gün eve hapsolmuştum. Telefondaki yetkili, bu mağduriyetin bu akşam giderileceğini ve kolinin mutlaka eve teslim edileceğini belirtiyor, daha doğrusu bunda ısrar ediyordu. "Bana güvenebilirsiniz. Bu akşam koli evinizde olacak." Peki göreceğiz dedim. Aradan kısa bir süre geçtikten sonra dayanamayıp bir kez daha aradım ve aynı beyden ‘kolinizi bulamıyoruz. Konteynırların birinde ama hangisinde bilemiyoruz’ yanıtını aldım ve artık şaşırmadım. Bütün gün beceremedikleri koli teslimatını saat 20:00'den sonra mı yapacaklardı?”

Özetle; Kargo şirketlerinde kendileriyle ilgilenen müşteri temsilcileri bulamamaları e-Posta yoluyla sorulan sorulara yanıt alınamaması veya çok geç yanıt alınması Ürünün kargoda kaybolması halinde müşterinin sorununun çabuk çözülmemesi Verilen takip numaraları ile paket takiplerini yapamamaları Kargo şirketi müşteri temsilcilerinin müşterilerine yanlış bilgi vermeleri en çok sıkıntı yaratan durumlardır.

e-Mağazalarla Kargo Şirketleri Arasında İyi Oluşturulmamış İşbirlikleri Müşteri yorumları: “Şu an ne Hepsiburada.com’dan siparişimi iptal edebiliyorum; Ne de Aras kargo’dan bir çözüm bulabiliyorum.” “Kurumlar işbirliği ile sorunları çözeceklerine müşteriyi top gibi birbirine pas eden anlayış...” “ARAS Kargo’nun Anlaşmalı Olduğu Firmadan Haberi Yok”, Ideefixe.com Ve UPS Kargo İşbirliği Memnuniyetsizlik Doğurdu”, “Hepsiburada.com’dan Sözde Anlaşmalı Kargo”

Sonuç Olarak; Kargo sektörü e-ticaret sektörü için vazgeçilmezdir. Güvenini kaybeden, pişman olan müşteriler e-ticareti tercih etmiyorlar. Şikayetler, kargo şirketlerinin olduğu kadar, e-mağazaların imajlarını zedeliyor…

Çözüm: İşbirliği Daha çok sipariş, daha çok kargo gönderimi demektir. Mağazaların gerçek sahipleri olan müşterilerin “% 100 müşteri memnuniyeti için” işbirliği içinde yeni çözümler üretilmesi gerekmektedir.

Teşekkürler...