İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Ülkemizdeki Kardeş Okullarla Video Konferanslar
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Google Analytics Nedir?
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
Yönetim Öğretmen Program Donanım
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Kitle İletişim Araçları
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
21. Yüzyıl becerileri.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇOCUK VE MEDYA.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
Bilgisayar Destekli Eğitim
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI

DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
Muhamed Yaşar GÜRBÜZ 5/B 938 M.Mert KARAMAN 5/B
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Aile Atölyeleri Projesi
BİT KULLANMA VE YÖNETME
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Medya Okuryazarlığı ve Çocuk
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
MEDYA VE ÇOCUK
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü “İzmir’in Medya Okuryazarlığı Dersi İhtiyacı Ve İzmir İçin Sayısal Veriler” Mehmet CEREN Şube Müdürü İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü

MEDYA Lambalı radyoların kullanımını da gördük Bilgisayar ve internet alanındaki – gelinen son noktasını da gördük

MEDYA Ancak Televizyon, bunların arasında en yaygın ve en kolay erişilen haber ve eğlence aracı olmaya devam ediyor. Bu nedenle de en çok da çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri üzerine tartışmalar devam ediyor.

MEDYA Yapılan araştırmalara göre, çocuklar 100 okul gününe eş kadar süreyi televizyon önünde geçiriyorlar, Başka ifadeyle hayata, yakın ve uzak çevrelerine dair fikir ve bilgileri aileleri ve okul kadar televizyonun kendilerine sunduğu dünyadan ediniyorlar.

MEDYA Ancak çocuklara yönelik olarak yayın yapan kanallar ve programlar da dahil olmak üzere, televizyonun sunduğu dünya, onları bilinçli yurttaşlar olarak geleceğe hazırlamaktan çok, potansiyel tüketiciler olarak yaklaşıyor, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini olumsuz olarak etkileyen mesajlar içeriyor. Yapılan araştırmalar, çocukların özellikle de televizyon izlerken yanlız bırakıldıklarında, en çok şiddet içeren mesajlardan etkilendiklerini ortaya koyuyor.

MEDYA Medya Medya Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığı Eğitimi

MEDYA Medya genel anlamıyla insanlar arası iletişim metodudur.Bu olgu ve onun geniş etkileri insanlar kabileler halinde yaşamaya başladıklarından bu yana var olagelmiştir.

MEDYA

MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya günümüzün en etkili kültürel gücü haline gelmiştir. Hayatımızda kullandığımız dil başta olmak üzere bütün kültürel yeniden-üretimin başlıca aracı haline gelmektedir. Gelişmekte olan ülkelerde medya kültürün bir parçası haline gelmektedir.

MEDYA OKURYAZARLIĞI Araştırmalar medya karşısında pasif tüketiciler olmadığımızı, maruz kaldığımız mesajlar ancak içinde sosyalleştiğimiz aile, okul, komşuluk ilişkileri, iş çevresi, ya da genel olarak çevremizden aldığımız diğer mesajlarla örtüştüğü oranda etkili olabileceğini gösteriyor. Bu da medyanın rolü ve etkileri meselesine daha geniş bir perspektiften bakılması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.

KURUMSAL\ BİREYSELSORUMLULUK ALANLARI Medyanın kurumsal, medya profesyonellerinin bireysel sorumluluğu 2.Kamu yararına medyayı denetleyici otoritelerin sorumluluğu, 3.Aile, okul gibi toplumun temel taşı kurumların sorumluluğu 4.Medya mesajlarına maruz kalan yurttaşlar olarak bireylerin sorumluluğu

MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya okur yazarlığı kavramı ve bunun bir eğitim konusu haline getirilmesine ilk olarak ABD’de karşılaşılmış, söz konusu hareket Avrupa ülkelerine ise 1970’li yıllardan itibaren girmeye başlamıştır. Medya okur yazarlığının kurumsal olarak Avrupa Birliği’nin gündemine girmesi ise ancak 2000’li yıllarda olmuştur.

MEDYA OKURYAZARLIĞI Gelişmiş ülkelerde medya okur yazarlığının eleştirel ve bağımsız bireyler yetiştirme hedefi üzerinde durulurken Gelişmekte olan ülkelerde toplumun sosyo-ekonomik gelişimi, yurttaşlık bilincinin gelişmesi, siyasal yaşamın demokratikleşmesi gibi hedefler öne çıkmaktadır

MEDYA OKURYAZARLIĞI İzleyici-kitleye kitle iletişim araçları tarafından gönderilen bütün mesajları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme ve süzebilme yetisi ve bilgisi kazandırmak 2.Kendi mesajlarını yaratacak biçimde medyayı, özellikle de yeni-medyayı tanıma ve kullanmalarını sağlamak

NEDEN MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ? Medya Diyeti Etkilenen değil etkileyen Toplumda örnek vatandaş

NEDEN MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ? Medya okur yazarlığı eleştirel düşünmeyi ön plana çıkarır Medya okur yazarı olmak bilinçli vatandaş olmanın gerekliliklerinden birisidir. Medya yoğunluklu çevrenin bir parçası olmamıza yardım eder İletişim teknolojilerini anlamamıza yardımcı olur Medya okur yazarlığı K-12 deki tüm ders konularına entegre edilebilir. Çocuklarımızın ekrandan çok bize bağlanmalarına yardımcı olur.

MEDYA OKURYAZARLIĞI Özetle, medya okuryazarı olmak, medya mesajlarının pasif tüketicileri olmaktan çıkarak, bu mesajları kendi menfaatlerine ve beğenilerine uygun olarak yararlanabilmek, iletişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kendi mesajlarını üretecek şekilde kullanabilmek anlamına gelir.

Türkiye’de MEDYA OKURYAZARLIĞI Türkiye’de medya okuryazarlığı radyo ve televizyon yayınlarını kamu yararına denetleyen kurum RTÜK ile Milli Eğitim Bakanlığının ortak çabalarıyla ve esas olarak ilköğretim ögrencilerini hedef alacak şekilde gelişti.Bu çalışmanın amacı yazılı olan veya olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki medya mesajlarına ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneğinin geliştirilmesi olarak özetlenebilir.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ DPT’nin gelişmişlik indeksine göre iller sıralamasında üçüncü gelen İzmir, kitle iletişim araçlarının yaygınlığı ve erişim anlamında da en şanslı kentler arasında geliyor.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ Ege bölgesi, Marmara bölgesinden sonra en fazla göç alan bölgemizdir. Bölge içinde de bu konuda başı İzmir çekmektedir. Göçle gelen bu insanların, çevrelerine uyum süreci içerisinde medya olarak adlandırdığımız gazete,televizyon,radyo,internet ve hatta reklam panoları, afişler gibi topluma bir mesaj verme çabası içerisinde olan tüm bu bütünün etkisine kendilerini daha fazla açmaları beklenebilir.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ Eğitimcilerin görevi göç ettikleri bu yeni toplumun kültürünü kazanma sürecinde bulunan ailelerin çocuklarını bu sürecin negatif etkilerden korumaktır. İzmir’e yeni göç etmiş ailelerin İlköğretim çağındaki çocuklarına medya okuryazarlığının kazandırılması onların kente uyum süreçlerini hızlandırmak, vatandaşlık hak ve sorumluluklarının bilincine varmalarını sağlamak vb. açılardan daha da önem kazanmaktadır.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ İzmir’e ilişkin bir başka veri de %30 luk bir oranla en çok kadın istihdamının İzmir’de gerçekleşiyor olmasıdır. Bunun anlamı da İzmir’de, daha çok annenin ev dışında çalışması, yani daha çok çocuğun ve gencin okul dışındaki vakitlerini ebeveyn kontrolü olmadan ve evde genellikle televizyon ya da bilgisayar başında zaman geçiriyor olmasıdır.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ Izmir’in Türkiye’nin gelişmişlik sıralamasında üçüncü sırada gelmesinin bir diğer sonucu da, çocukları ve gençleri tüketime yönlendiren reklamların etkilerinin daha fazla hissedilmesi sonucunu doğurmaktadır.

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ Reklam firmaları daha çok bu kitleyi hedef alan kampanyalar düzenlemekte, kampanyalarını gençlerin ve çocukların daha çok televizyon karşısında oldukları saatlerde, internette daha çok ziyaret ettikleri sitelerde ve daha çok vakit geçirdikleri alanlarda yürütmektedir.

OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİne ilişkin sayIsal veriler İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sayısal Verileri SINIFLAR RESMİ-ÖZEL TOPLAM OKUL SAYISI MEDYA OKURYAZLIĞI DERSİ Nİ SEÇEN OKUL SAYISI ÖĞRENCİ SAYILARI MEDYA OKURYAZLIĞI DERSİ OKUYAN ÖĞRENCİ SAYISI 6.SINIF 98 58.034 7.886 7.SINIF 54 56.762 4.270 8.SINIF 99 55.198 8.776 TOPLAM 969 252 169.994 20932 Kaynak: Milli Eğitim Bakanlığı İstatistikleri-Örgün Eğitim2009-2010

İzmir ve MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ İlimizdeki iletişim Fakülteleri ile işbirliği içinde velilerimize ve öğrencilerimize Medya başlıklı seminerler ve konferanslar düzenlenmektedir. Okullarımızın web sitelerini öğrencilerin kullanabileceği bilgiler ile donatarak bilgiye daha çabuk ulaşmalarına destek sağlanmaktadır. İlköğretim öğrencilerinin okula getirdikleri bazı gazete haberlerini doğru yorumlamaları ve incelemeleri sağlanarak kendi mesajlarını üretmelerine katkı sağlanmaktadır. Medya başlıklı çeşitli yarışmalar ile bu konu hakkında araştırma yapmaları ve bilgilenmelerine olanak sağlanmaktadır.

MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ Medya Okuryazarlığı eğitimi bir toplum meselesidir. Bunun anlamı medya dahil bütün kurum ve bireylerin bu konuda üzerlerine düşen sorumluklarla davranmaları gereğidir.

HEDEFİMİZ Bu eğitimi alan öğrencilerin sayısının artırılması Öğrencilere mesajlarına eleştirel olarak bakabilme yeteneğinin yanısıra, özellikle yeni medyayı kullanarak kendi mesajlarının üreticisi haline gelmelerini sağlayan bir eğitimin de sağlanması, İletişim Fakülteleri ile işbirliği içine girilerek bu eğitimleri verenlerin meslek içi eğitimlerden geçirilmeleri ve formatör olarak eğitilmelerinin sağlanması Eğitimlerin aileleri de kapsayacak şekilde geliştirilmesi olmalıdır.

HEDEFİMİZ Teknolojiyi kullanmak ama doğru kullanmak dileklerimle son veriyorum.

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜRLER