BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
Gazi Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Çalışmaları Prof.Dr.Cansu ALPASLAN GÜADEK Koordinatörü.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON ATILIM ÜNİVERSİTESİ

TÜRKİYE’NİN BOLOGNA KARNESİ KALİTE GÜVENCESİ ORTA Ulusal Kalite Ajansı Kullanılan Ölçütler Öğrencilerin Katılımı Uluslararası Katılım İKİLİ SİSTEM MÜKEMMEL Uygulama Düzeyi Öğrenci Oranı 1.’ciden 2.’ye Geçiş ÇOK İYİ DİPLOMA VE EĞİTİM SÜRELERİNİN DENKLİĞİ Diploma Eki Lizbon Konvansiyonu ECTS İYİ GENEL

KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON NEDİR VE NASIL SAĞLANIR ? KALİTE GÜVENCESİ, bir ürün veya hizmetin, bir eğitim programının tanımlanmış kalite/performans göstergelerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan tüm planlı ve sistematik işlemler SWOT analizleri özdeğerlendirme, gelişim planları veya stratejik planlar AKREDİTASYON: yetkili bir kuruluş tarafından, kabul edilmiş kalite standartlarına uygun dönemsel akademik değerlendirmeler sonucunda bir bölümün / programın kalitesi hakkında formel olarak yapılan yetkin kılma beyanı

İÇ KALİTE GÜVENCESİNİN AVRUPA STANDARTLARI VE TEMEL İLKELERİ Kalite Güvencesi İçin Politika ve Prosedürler Programların ve Kazanımların Onaylanması, İzlenmesi ve Düzenli Olarak Gözden Geçirilmesi Öğrencilerin Değerlendirilmesi Öğretim Elemanının Kalite Güvencesi Öğrenme Kaynakları ve Öğrencilere Sağlanan Destek İletişim ve Bilgi Sistemleri Kamunun Bilgilendirilmesi

KALİTE GÜVENCESİ İÇİN POLİTİKA VE PROSEDÜRLER LONDRA (2007) KALİTE GÜVENCESİ İÇİN POLİTİKA VE PROSEDÜRLER Kurumdaki öğretim ve araştırma ilişkisi Kalite ve standartlarla ilgili kurumun stratejisi Kalite Güvence Sisteminin organizasyonu Bölümlerin, okulların, fakültelerin, diğer kurum birimlerinin ve şahısların kalite güvencesi sorumluluğu Öğrencilerin kalite güvencesi süreçlerine katılımı

ÖĞRENCİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Planlanan öğrenme çıktılarının ve diğer program hedeflerinin öğrencilerin başarısını ölçecek şekilde tasarlanmış olması Notlandırmada şeffaf ve yayınlanmış kriterler Öğrenci devamsızlığını, hastalık ve diğer hafif durumları kapsayan şeffaf yönetmeliklerin olması

EĞİTİM-ÖĞRENİMDEN BEKLENENLER YÜKSEKÖĞRENİM İLKÖĞRENİM Nasıl bir insan ? Nasıl bir işgücü ? Nasıl bir mezun ? ORTAÖĞRENİM Kalite Yönetimi & Akreditasyon: üniversite öncesi eğitim-öğrenimle bağlantı ulusal alanı gözönüne alma yükseköğrenim yoluyla Avrupa toplumsal ve ekonomik alanı için gerekli mesleki ve kişisel yetkinliklere sahip mezunlar

Planlama ve Uygulama İçin Ana Konular NE, NASIL ÖLÇÜLECEK? Kurumsal Strateji Öğretim, araştırma ve hizmetlerle ilgili kalite standartlarının saptanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve sürekli iyileştirilmesi için Kurumsal Strateji NASIL PLANLANACAK? Paydaş Odaklılık İç ve dış paydaş katılımı ile planlama ve geliştirme (öğretim programları, öğrenme çıktıları, araştırma etkinlikleri)

Planlama ve Uygulama İçin Ana Konular NİÇİN ÖĞRETİM? Toplumsal sorumlu bir insan olmak ve iş bulmak için Öğrenci Gelişimine ve mezunların istihdam edilebilirliğine odaklı uygulama NASIL ÖĞRETİM ELEMANI? Pedagojik becerileri yüksek ve yetkin Öğretim elemanlarının yetkinliğine ve kapasite geliştirmesine dayalı kalite güvencesi

Planlama ve Uygulama İçin Ana Konular EĞİTİM-ÖĞRETİM VE HİZMETLER NASIL SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLECEK? Veri ve bilgi yönetimi, Ölçme ve Değerlendirme Planlama ve sürekli iyileştirme için etkin bilgi yönetimi, analiz, uygulama, ölçme ve değerlendirme NASIL ŞEFFAF VE HESAP VEREBİLİR OLACAĞIZ? Bilgilendirme Kamunun düzenli ve güncel olarak bilgilendirilmesi

Planlama ve Uygulama İçin Ana Konular LONDRA (2007) Planlama ve Uygulama İçin Ana Konular KAYNAKLARIMIZI NASIL DAĞITACAĞIZ VE KULLANACAĞIZ? Öncelikler, Sorumluluk Eşitlik ve Özen Kaynak dağıtım ve kullanımında stratejik öncelikler, özen ve eşitlik, toplumsal sorumluluk

Kurum, fakülte, birim ve öğretim programları için STRATEJİK PLANLAR İç Kalite Güvencesinin Avrupa Standartları ve Temel İlkeleri Özdeğerlendirme(ler) ÖZDEĞERLENDİRME, mevcut durumu saptayan ve geleceğe ve iyileştirmeye yönlendiren bir çalışmadır. Özdeğerlendirme raporları ile üniversitenin ne yapmaya çalıştığı, bunu nasıl yaptığı, yaptıklarının ne işe yaradığını nereden bildiği ve gelişebilmek için nasıl bir değişim öngördüğü irdelenir. İncelenen kuruma/birime ilişkin, güçlü ve zayıf yönler, fırsat ve tehdit öğeleri öne çıkarılarak, kurumun/birimin vizyonuna uygun misyonu için izlenebilecek yollar irdelenir, hedefler için izlenecek ve ölçülecek performans göstergelerinin belirginleşmesine katkı sağlanır. Özdeğerlendirme, kurumun/birimin ilk fotoğrafıdır, stratejik planın büyümeye aday ikiz kardeşi gibidir. Özdeğerlendirme raporları EUA’nın Kurumsal Değerlendirme Programına hazırlık için çok önemlidir.

ÖZDEĞERLENDİRME ALANLARI (İYİLEŞTİRME ALANLARI)

PDCA CYCLE

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA GEREKLİ YAPILANMA BÖLÜM/PROGRAM ÜNİVERSİTE FAKÜLTE BÖLÜM/PRG. DERS Bütüncül Sistem, Dört kavrama ilişkin süreçler-Bir Süreç. Girdiler-Süreç ve Araçlar-Çıktılar. İyi kurum, iyi bölüm olasılığını arttırıyor.Kalite Güvencesi ana hatlarıyla: 1. Rapor vererek paydaşları bilgilendirme, 2. İç denetim mekanizmalarının çalışır durumda olduğunun güvencesini verme, 3.Gerçekleşen sonuçların belirlenen amaç ve hedeflere ne kadar yaklaştığını değerlendirme, gibi etkinlik süreçlerinden oluşuyor. Sürekli iyileştirme süreci ise 1.Sonuçların belirlenen amaç ve hedeflere yakınlığını iyileştirme, 2.Girdilerin yeterliliği ile program ve hizmetlerin işlerliği ilişkisini sürekli iyileştirme süreçlerinden oluşuyor.Akreditasyon ise eşdeğerlilik vermek için değerlendirme anlamına geliyor. KALİTE GÜVENCESİ için SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SÜRECİ

STRATEJİK PLAN NEDİR ? Neredeyiz? Kurumun/birimin fotoğrafını çekmektir. Performans/kalite göstergelerine dayalı özdeğerlendirmedir, iyileştirme alanlarını tanımlamadır. Nereye ulaşmak istiyoruz? Hedef belirlemedir, yol haritasıdır. Vizyon, misyon ve ilkeleri, kuruma ve birimlere dayalı ölçülebilir amaç ve hedefleri tanımlamadır. Gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz? Sürekli iyileştirme için yöntemler, ayrıntılı iş planları, insan kaynakları planlaması ve bütçelendirme ile etkinlik ve projeleri tanımlamadır. Kalite Yönetimi ilkelerinin uygulama alanıdır. Kurumsal Değerlendirme ve Akreditasyona hazırlık aracıdır. Başarılarımızı nasıl takip eder ve değerlendiririz? Performans/kalite göstergeleriyle başarı ve başarısızlıkları takip etme ve değerlendirmedir.

BİR PROGRAM HANGİ ÖLÇÜTLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLİR ? (ABET/MÜDEK) LONDRA (2007) BİR PROGRAM HANGİ ÖLÇÜTLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLİR ? (ABET/MÜDEK) Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları ve Değerlendirme Eğitim Programı Öğretim Kadrosu Altyapı Kurumsal Destek ve Parasal Kaynaklar Programa Özgü Ölçütler 2005-2006 Dönemi için. Daha önce bahsettiğim “nerede kalite güvencesi” (Akademik hizmetler, destek hizmetler, yönetsel hizmetler) konularıyla birlikte düşünülmelidir. MÜDEK Üyeleri: 1 TMMOB, 1 Kal-Der, 2 Sanayi, 4 akademik. Mevcut dekanlar üye olamıyor, müdek üyeleri değerlendirme komisyonu üyesi olamıyor, değerlendiriciler eğitim almış değerlendiriciler havuzundan seçiliyor.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME İÇİN KURUMSAL VİZYON VE MİSYON HEDEFLER STRATEJİLER PAYDAŞLAR HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTIL. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME İÇİN GERİ BESLEME VERİ TOPLAMA VE ANALİZ BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ SÜREKLİ KALİTE İYİLEŞTİRME

ABET EC 2000’İN İKİ ÇEVRİMİ ÖĞRENİM HEDEFLERİNİ HEDEFLERİ ERÇEKLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇIKTILARI BELİRLEME ÇIKTILARIN NASIL SAĞLANACAĞINI ÖLÇÜLECEĞİNİ HEDEFLERİN TUTTURULDUĞUNA İLİŞKİN GÖSTERGELER FORMEL EĞİTİM ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ÖLÇME/DEĞERLENDİRME ÖĞRENİM HEDEFLERİNİ PAYDAŞLARDAN GERİ BESLEME

ÜNİVERSİTE/BÖLÜMÜN ÖZGÖRE Vİ PROGRAMIN EĞİTİM HEDEFLERİ PROGRAM DEVELOPMENT ENTERING STUDENTS UNDERGRAD. PROGRAM MEZUNİYET SINIFI MEZUN DERNEKLERİ ANKETLER CAPSTONE DESIGN MEZUNİYET PROJESİ ANKETLERİ FOCUS GRUP ÖĞRENCİ ARAŞTIRMASI DERS ÖĞRENİM HEDEFLERİ İÇERİKLERİ DERSLERİN VE ÖĞRENME KOŞULLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ EVALUATION ASSESSMENT GİREN ÖĞRENCİ ANKETİ ÖĞRENCİLER LİSANS. PROGRAMI PROGRAM GELİŞTİRME ÖLÇME DEĞERLENDİRME DANIŞMA KURULU ÇIKTILAR VE PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ BELGELER SANAYİ İŞVEREN ANKETLERİ

BİR DERS NASIL TANIMLANIR? (ABET ÖRNEĞİ) Dersin bölümü, numarası ve adı Ders (katalog) tanımı Derse katılabilme ön koşulları Ders kitapları ve istenen diğer materyaller Dersin hedefleri Dersin kapsadığı konular (ders ve laboratuar) Sınıf / laboratuar programı Dersin profesyonel boyuta katkısı Dersin program hedefleriyle ilişkisi Ders programını hazırlayan kişiler ve hazırlama tarihi

DIŞ DEĞERLENDİRME KURUMSAL DEĞERLENDİRME (EUA, YÖK-ADEK) Özdeğerlendirme raporunun hazırlanması Kurumsal değerlendirme programına başvuru Değerlendirme ekibinin kurum ziyaretleri Değerlendirme raporu - Üniversite ne yapmaya çalışıyor? - Bunu nasıl yapıyor? - Bunun işe yaradığını nereden biliyor? - Gelişebilmek için nasıl bir değişim öngörüyor? ÖĞRETİM PROGRAMI DEĞERLENDİRMESİ (ABET, MÜDEK) Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu eğitim programı hazırlama Program değerlendirme ölçütlerine göre programı sürekli iyileştirme Ulusal veya uluslararası yetkili bir akreditasyon kurumuna başvuru Program ziyaretleri ve inceleme Süreli akreditasyon belgesini alma FELSEFE: Misyon doğrultusunda güçlü ve zayıf yönler ÖLÇÜTLER: Dışsal ölçütlere göre akreditasyon yeterliliği

KALİTE GÜVENCESİ ÜLKEMİZDEKİ GELİŞMELER LONDRA (2007) KALİTE GÜVENCESİ ÜLKEMİZDEKİ GELİŞMELER Yükseköğretim Kurumlarında “Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme” Yönetmeliği 20 Eylül 2005 Yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim ve araştırma etkinlikleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi, kalitelerinin geliştirilmesi, bağımsız "dış değerlendirme" süreciyle kalite düzeylerinin onaylanması ve tanınması konusundaki çalışmalara ilişkin esasları düzenlemektedir.

ÜLKEMİZDEKİ GELİŞMELER KALİTE GÜVENCESİ ÜLKEMİZDEKİ GELİŞMELER İlgili yönetmelik çerçevesinde; Ulusal Boyutta: Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) Yükseköğretim Kurumlarında: Yükseköğretim Kurumu Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulları (ADEK) çalışmaların yürütülmesi ve koordinasyonundan sorumludur.

KALİTE GÜVENCESİ ÜLKEMİZDEKİ GELİŞMELER Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Rehberi YÖDEK, Mayıs 2006 Yükseköğretimde Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Ana Süreç Haritası Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Süreci Stratejik Planlama Süreci Kurumsal (Öz- ve Çevre-) Değerlendirme Süreci Periyodik İzleme ve İyileştirme Süreci Performans Göstergeleri

ULUSAL SİSTEM

ÖNÜMÜZDEKİ ANA GÖREVLER BOLOGNA SÜRECİ ÖNÜMÜZDEKİ ANA GÖREVLER Avrupa Yükseköğretim Alanı için ilke ve standartların üniversitelerde yoğun olarak tartışmaya açılması ve gerekliliklerin yerine getirilmesi Ulusal Nitelikler Çerçevesi çalışmalarının dış paydaşların katılımıyla ulusal ve sektörel olarak tamamlanması ve belgelendirilmesi Kalite süreçlerini “öğrenme çıktıları” odaklı olarak tasarlama ve izleme (Program hedef/çıktı ve ders hedef/çıktı sisteminin kurulup izlenmesi, Ders tanımlama, öğretim programı yenileme ve ECTS kredilendirmesi işlemlerinin tamamlanması) Kalite Güvencesi ve Akreditasyon için yetkili ulusal organların/ajansların oluşturulması ve Avrupa tescili Üniversite öncesi öğretim ile üniversite öğretiminin Ulusal Nitelikler Çerçevesi bağlamında birlikte planlanması ve izlenmesi Öğrencilerin Bolonya Süreci’ne katılımının güçlendirilmesi

TÜRKİYE’NİN BOLOGNA KARNESİ BERGEN (2005) LONDRA (2007) KALİTE GÜVENCESİ ORTA (2.00) ÇOK İYİ (4.00) AYA ile uyumlu Ulusal Kalite Sistemi ORTA (2) MÜKEMMEL (5) Kullanılan Ölçütler ve Dış Değerl. Sistemi ÇOK İYİ (4) Öğrencilerin Katılımı Uluslararası Katılım İYİ (3) DERECE SİSTEMİ MÜKEMMEL (4.67) ÇOK İYİ (4.33) İkili Sistemin Uygulama Düzeyi 1 den 2’ ye Geçiş İkili Sistemdeki Öğrenci Oranı - Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi DİPLOMA VE EĞT. SÜRELERİNİN DENKLİĞİ ÇOK İYİ (3.67) Diploma Eki Lizbon Konvansiyonu ECTS YAŞAM BOYU ÖĞRENME İYİ (3.00) Önceki Öğrenim Denkliği ORTAK DERECELER MÜKEMMEL (5.00) Ortak derecelerin Oluşturulması ve Denkliği GENEL İYİ (3,45) ÇOK İYİ (4.13)

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ. LONDRA (2007) İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.