Alper BAYAZIT Turgay BAŞ Hakan TÜZÜN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Bilgi Paketi Çalışmaları
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
Görsel Okur-Yazarlık *
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
SUNAR….
1 VERİLEN BİR EĞİTİMİN SİSTEME KAYDEDİLMESİ SİSTEME YENİ EĞİTİM KAYDI EKLENMESİ.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
BUGÜNKÜ KONUMUZ DOĞAL AFETLER
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
UZAKTAN EĞİTİM.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Mutluköy İlköğretim Okulu
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Veri Tabanı 1
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

Alper BAYAZIT Turgay BAŞ Hakan TÜZÜN Erozyonla Mücadelede Yeni Bölgeler: Erozyon Konusunun ve Önleme Yöntemlerinin 3-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Bir Oyun Ortamında Öğrenilmesi Alper BAYAZIT Turgay BAŞ Hakan TÜZÜN

Projenin Adı Erozyonla Mücadelede Yeni Bölgeler

Projenin Konusu Erozyon ve Erozyonu Önleme Yolları

Projenin Hedef Kitlesi İlköğretim 4-7 10-13 yaş

Projenin Amacı Hedef kitleye erozyonun ne olduğunu ve nasıl önlenebileceğini etkileşimli bir ortamda, yaparak ve yaşayarak öğrenme imkanı sağlamak.

Kullanılan Öğretim Yöntemleri Grup Çalışması Soru-Cevap İnceleme

İçeriğin Araştırılması ve Oluşturulması İçeriğin oluşturulması aşamasında İlköğretim müfredatı Ders planları Ders kitapları İlgili web siteleri incelendi

Senaryo Karanfil doğayı korumak adına çalışmalar yapan ve yine karanfil isimli üyelerden oluşan bir birlik. Bu birlik tarafından görevlendirilen kullanıcıların görevleri, erozyon tehdidi altında bulunan bölgedeki tehdidi ortadan kaldıracak çalışmaları yapmak. Kullanıcılar erozyon dünyasına karanfil isimli doğal afetlerle mücadele birliği tarafından görevlendirilerek gönderiliyorlar. Kullanıcılardan yaptığı çalışmaları görev raporuna yazarak tekrar karanfil adlı örgüte göndermeleri isteniyor.

Senaryo Görevler Erozyon tehlikesi altındaki boş alanlara ve tepelere ağaç dikerek, bu riski engellemek. Toprak kayması sonucu toprak altında kalacak kulübeleri korumak amacıyla etraflarına set kurmak.

Senaryo Görev nasıl gerçekleştirilecek ? Arazi, ağaçlandırma bölgeleri ve set kurma alanlarından oluşmaktadır. Ağaçlandırma bölgelerinde bulunan kesik ağaç gövdeleri üzerine tıklanarak bölge ağaçlandırabilir, böylece buradaki erozyon tehlikesini azaltabilir Set kurma alanlarında bulunan nesnelere tıklanarak kulübelerin etrafını set ile çevirebilir, kulübelerin toprak altında kalmasını engellenebilir.

Senaryo Tasarım Kullanıcılar, eğitsel oyuna Görev İstasyonu adı verilen kulübeden başlamaktadır. Bu aşamada, ekranın sağ tarafında açılan internet sayfasından gerekli bilgilere ulaşabilmektedir.

Senaryo Tasarım Erozyon bölgesinin geneli hakkındaki bilgilere, görevin nasıl gerçekleştirileceğine ve görev raporunu yazacakları forma internet sayfasında bulunan linklerden ulaşabileceği gibi, görev istasyonunun duvarında bulunan levhalara tıklayarak da erişebilirler.

Senaryo Tasarım Görevleri gerçekleştirecekleri bölümlere erişebilmeleri için erozyon dünyasında, yön tuşlarını kullanarak gezinmeleri, dünya içinde yükselme veya alçalma tuşlarını kullanarak da gözlem yapmaları gerekmektedir.

Senaryo Tasarım Görev İstasyonunda veya Ulaşım Kulübesinde bulanan telefon kulübeleri ağaçlandırma ve set kurma bölgelerine erişimi sağlamaktadır Bu sayede eksik bir görev kalıp kalmadığı fazla vakit harcamadan kontrol edilebilmektedir.

Senaryo Tasarım Kullanıcıların, tüm görevleri tamamladıklarında, göreve başlangıç noktası olan Görev İstasyonuna dönmeleri gerekmektedir. Buradaki amaç ekranın sağ tarafındaki internet sayfasından görev raporunu doldurarak edindikleri yaşantılar ve öğrenmeler hakkında dönüt sağlamalarıdır

3B ortamı Görev istasyonu Ulaşım Kulübesi Ağaçlandırma bölgeleri Set kurma bölgeleri Telefon Kulübeleri

2B ortamı Anasayfa Karanfil nedir ? Bölge Raporu Görev Görev Raporu Karanfil ne yapar ? Karanfil kimdir ? Nasıl karanfil olunur ? Bölge Raporu Bölgedeki mevcut durum nedir ? Görev Görevin Nedir ? Görevi nasıl gerçekleştireceksin ? Görevi bitirdiğinde ne yapacaksın ? Görev Raporu Görev raporunu yaz

Uygulama Süreci Uygulama Ortamı Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü bilgisayar laboratuarı

Uygulama Süreci Öğrenciler Uygulamaya Katılan Öğrencilerin Özellikleri Öğrenci 1 Yaş : 13 Öğrenim : İlköğretim 7.sınıf Hazır bulunuşluk : Erozyon hakkında bilgisi var. Ne olduğuna, zararlarının neler olduğuna ve nasıl önlenebileceğine dair bilgisi var. Daha önce bilgisayar kullanmış ve bilgisayar kullanımı konusunda yeterliliğe sahip. Öğrenci 2 Yaş: 11 Öğrenim: İlköğretim 5.sınıf Hazır bulunuşluk : Erozyon hakkında bilgisi var. Ne olduğuna, zararlarının neler olduğuna ve nasıl önlenebileceğine dair bilgisi var. Daha önce bilgisayar kullanmış ve bilgisayar kullanımı konusunda yeterliliğe sahip.

Uygulama Süreci Projenin tanıtımı Arayüze alışma süreci Ortama girildi Gerekli yönergeler verildi Ortamı dolaşmaları ve etkinlikleri gerçekleştirmeleri sağlandı Görev raporu yazılarak uygulama tamamlandı

Uygulama Süreci Uygulamaya İlişkin Notlar Arayüze alışmakta ve ortamı kullanmakta zorlandılar Ortam içinde bulunan yönergelerden yeterince yararlanmadılar Birbirleriyle iletişim kurma ihtiyacı duymadılar Senaryoyu yeterince benimsemediler Uygulamadan keyif aldılar Sıkıntı belirtisi göstermediler

Öğrenci Verileri Göreve İlişkin Sorular Erozyon nedir ve nasıl önlenir? Bu görevleri tamamlamak için neler yaptığınızı anlatınız. Bu görevi tamamlarken nelerin farkına vardınız? Bu öğrendikleriniz niçin önemli ve öğrendikleriniz dünyamızı nasıl daha iyi hale getirebilir?

Öğrenci Verileri Öğrenci Cevabı (Öğrenci 2) Erozyon toprak kayması sonucu oluşur. Erozyonu önlemek için eğimli arazi kenarlarında bulunan kulübe veya evlerin çevrelerine set kurmamız ve eğimli arazileri ağaçlandırmamız gerekir. Erozyon bölgesinde ağaçlandırmamız gereken bölgeleri ağaçlandırıp set kurmamız gereken yerelere set kurduk. Ağaç köklerine tıklayarak etrafı ağaçlandırdık. Bir daha erozyon olduğunda kulübelerin yıkılmaması ve eğimli arazilerde toprak kaymaması için gerekli önlemleri aldık

Öğrenci Verileri Öğrenci Cevabı (Öğrenci 1) erozyon toprak kaymasıdır.ağaç olmayan ıslak yüksek yerlerde erozyon olabilir.set ve ağaç dikerek önlenebilir. ağaçlar diktim.1'2'3 ağaçlandırma bölgelerinde ağaç diktim.kesik ağaç gövdelerini tıkladım.ağaç gövdesinde el çıkarsa tıkladım.set kurdum. set bölgesi 1'2 de bulunan kulübelerin yanındaki tepelere diktim. levhalarda bulunan nesnelere tıkladım ve set kurdum. Böylece kulübelerin toprak altında kalmasını engelledim. ulaşım kulübesinden ağaç dikmediğimiz alanlara gittim ve ağaç diktim. çevreyi korumak, erozyon tehdidi altındaki yerleri set ve ağaç dikerek koruyabileceğimi anladım. erozyonun kötü bir şey olduğunu anladım. insanlara zarar verdiğini anladım. insanlara zarar verdiği için ağaç dikiyoruz. Eğer biz ağaç dikmezsek erozyon daha fazla olur. bu yüzden de toprak kaybı olur. ağaç dikerek ve set kurarak dünyada toprak kaybı engellenir.ağaçların oksijeninden de yararlanabiliriz.

Öğrenci Verileri Yansıma Bu görevi tamamlaması için arkadaşlarınıza önereceğiniz en iyi yol nedir? Bu görevi yaparken kendinizle ilgili nelerin farkına vardınız, en iyi şekilde nasıl öğreniyorsunuz ? Neden ne öğrendikleriniz önemli ve bunlar dünyamızı ve Atlantis dünyasını nasıl daha iyi bir yer haline getirebilir?

Öğrenci Verileri Yansıma (Öğrenci 2) öncelikle dünyayı gezmesini öneririm. etrafında gördüğü ağaçlandırılması gereken bölgeleri ağaçlandırmasını ve gerekli yerlere set kurmasını söylerim. erozyonun zararlarından korunmak için önlem almak açısından önemlidir. gerçek hayatta, elimden geldiğince önlem alırım. mesela ağaç dikerim, eğimli araziler üzerine kurulacak evler varsa önceden set kurup daha sonra evlerini yapmalarını öneririm.

Öğrenci Verileri Yansıma (Öğrenci 1) ağaç dikmesini önerirdim. çünkü erozyonu engeller ve havayı temizler kendim uyguladığım için kolay oldu. dünyamız erozyon tehlikesi altında kalmadığı için bu konu önemli. ağaç dikince de erozyonu engeller ve diğer faydaları olur.

Öğrenci Verileri Görev Raporu Uygulamanın sonunda öğrencilerin doldurmalarını istediğimiz görev raporları incelendiğinde kendilerine verilen görevleri gerçekleştirdikleri ve bu görevleri gerçekleştirirken hedeflenen kazanımlara ulaştıkları gözlemlendi.

Öğrenci Verileri Görüşme Uygulama sonrasında her iki öğrenci ile ayrı ayrı görüşme yapıldı ve uygulamaya ilişkin sorular yöneltildi

Öğrenci Verileri Görüşme Öğrenciler okuldaki derslerin de bu şekilde işlenmesinden keyif alacaklarını bu uygulamayı hem oyun hem ders gibi algıladıklarını dersi birisinin anlatmasından çok bilgisayarla öğrendiklerini ifade ettiler

Öğrenci Verileri Görüşme Öğrencilerin oyunda beğendiği kısımlar Etkinliklerin gerçekleştirilmesi Sohbet ortamında birbirleriyle iletişime geçmeleri Ortaklaşa hareket edebilmeleri Ortamın eğlenceli olması

Sonuç-Değerlendirme Uygulamaya ilişkin eksiklikler; Geliştirilen ortamda yönlendirmelerin eksik olması, Kullanılan arayüzle ilgili hazırbulunuşluğun yetersiz olması, Zamanın kısıtlılığı, 2B ortamın dikkat çekici olmaması

Sonuç-Değerlendirme Tüm bu eksikliklere rağmen, Amacına hizmet eden, öğrenciye erozyonun ne olduğunu ve nasıl önlenebileceğini etkileşimli bir ortamda, yaparak ve yaşayarak öğrenme imkanı sağlayan bir oyun gerçekleştirildi.

Sonuç-Değerlendirme Bu oyunun hem oyunsal hem de eğitsel yönlerinin olması sayesinde, öğrenciye daha eğlenceli ve daha serbest bir öğrenme ortamı sunduğu gözlemlendi.

Sonuç-Değerlendirme Gündelik hayatta belki de çok aktif olarak yapamayabileceği, ağaç dikmek, set kurmak gibi etkinlikleri yapmasına fırsat veren ve bu işlemlere pozitif bir bakış açısı da kazanmasını sağlayan bir oyun tasarlandı ve uygulandı.

TEŞEKKÜRLER…