TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. H. Nezih Dağdeviren - Tr TAHYK YK Başkanı
Advertisements

İkinci slayta nasıl geçeceğim yav..? Bi bilen yok mu?
HASTA HAKLARI.
Acil Olguya İlk Yaklaşım
NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ.
HASTA HAKLARI.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
HASTA HAKLARI.
EN TEMEL HASTA HAKKI “hekim seçme hakkı”
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
1. 2 Dr. Mehmet MÜEZZİNOĞLU Sağlık Bakanı ’ ’Bizi gönül tahtına oturtan milletimizin hizmetkarı olmaya devam edeceğiz.’’
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
HASTA ODAKLI BAKIM PROF.DR. SEVAL AKGÜN MD, PhD BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ VE SAĞLIK KURULUŞLARI KALİTE YÖNETİM TEMSİLCİSİ.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Hasta Hakları Nelerdir?
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
TIBBİ SOSYAL HİZMET BİRİMİ
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
KURULUŞU Çocuk felsefesi anlayışı: Bir çocukta bütün çocukları düşünmek. Çocuk ödevi yaklaşımı: Türkiye'de ve dünyada tek bir sorunlu çocuk kalmayıncaya.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
Çocuklara ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar
Grup Empati (F3).
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HASTA HAKLARI ;.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Kamu Hastaneleri Birliği
TÜRKİYE SAĞLIK SİSTEMİ
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
H a s t a H a k l a r ı Y o l c u l u ğ u D r. H ü s e y i n Ç e t i n a l p İ z m i r İ l S a ğ l ı k M ü d ü r l ü ğ ü H a s t a H a k l a r ı İ l K.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Engellilere Yönelik Sunulan Hizmetler
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Hastaneler ve Bina Yönetimi
TÜRK Eğitim Sistemi.
KAMU SEKTÖRÜ SAĞLIK YÖNETİCİSİ GÖZÜYLE BASIN
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Sağlıkta Dönüşümle Gelişen Hasta Hizmetleri SAĞLIK BAKIM ve HASTA HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Hasta Odaklı Sağlık Hizmeti; Hasta odaklı sağlık hizmetleri, "hasta ile ilgili kararların hastanın isteklerine, ihtiyaçlarına ve tercihlerine uygun olmasını sağlamak amacıyla, hizmet sunucuları, hastalar ve gerektiğinde hasta yakınları arasında işbirliğinin kurulduğu; hastaların kendi bakımları hakkındaki kararlarda söz sahibi olabilmeleri için, gereken bilgilendirme ve eğitim desteğinin sağlandığı sağlık hizmetleri" şeklinde tanımlanmaktadır.

Hasta Odaklı Sağlık Hizmetleri Kavramının Önem Kazanmasının Nedenleri; Hasta odaklı sağlık hizmetleri kavramının önem kazanmaya başlamasının somut birtakım nedenleri ve temelleri vardır. Bunlardan birincisi; ortalama yaşam süresinin artması ve toplumların yaşlanmaya başlamış olmasıdır. Nüfusun yaşlanmasıyla birlikte kronik hastalıklar ve hastaların sürekli bakım ihtiyacı önem kazanmaktadır. Çeşitli ülkelerde yapılan araştırma sonuçlarına göre 60 yaş üzerindeki her dört kişiden üçünün en az bir hastalığı, bunlardan ikisinin ise iki ve daha fazla kronik hastalığı bulunmaktadır. Birden çok kronik hastalığı nedeniyle uzun süreli bakıma ihtiyacı olan hastaların sağlık kuruluşları ve hekimlerle ilişkileri de aynı doğrultuda şekil değiştirmeye başlamış; 7/24 hizmet sunumu, evde bakım, gibi hasta odaklı uygulamaların önemi artmıştır.

Hasta odaklı sağlık hizmetlerinin önem kazanmasının ikinci nedeni, tıp bilimi ve bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelerdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelere paralel olarak tıp bilgilerimizde hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu durumda; herhangi bir hastanın tedavisi ve bakımı için mutlak doğru ve geçerli olan tek bir yöntem söz konusu olmadığı gibi, böyle bir kararın sadece tek bir hekim tarafından verilmesinin de her zaman doğru olmayacağı anlaşılmaktadır.

Hasta odaklı sağlık hizmetinin önem kazanmasının üçüncü ve belki de en önemli nedeni ise hasta beklentilerindeki değişimdir. Günümüzün hastaları geçmişin hastalarından farklı olarak her türlü bilgiye daha rahat ulaşabilmekte, ihtiyacı olan sağlık hizmetleri konusunda daha fazla seçeneği değerlendirebilme imkanına sahip bulunmaktadır. Hekimin karşısında artık her söyleneni kabullenmeye hazır bir hasta grubu yoktur. Tersine her türlü tanı ve tedavi seçeneğini tartışmaya istekli, soruşturan, sorgulayan, güvenliği yasal düzenlemelerle korunan, memnun edilmesi gereken yeni bir hasta profili bulunmaktadır.

Sağlık Bakanlığı Olarak Hasta Odaklı Hizmet Sunabilmek İçin; Ulaşım ve Süreklilik Sağlık hizmeti sadece yüz yüze görüşmeler sırasında değil, günün her saatinde ve her türlü yolla (telefon görüşmesi, internet, gibi) verilebilen bir hizmet olup, yeni gelişen iletişim teknolojileri bu imkanı sağlamaktadır. Sağlık Tesislerimize ait web sitelerinden; sağlık tesisinin birimleri ve laboratuvar tetkikleri hakkında genel bilgilere, idari personel, doktorlar, haberler ve iletişim bilgilerine ulaşılmaktadır.

Danışma, Karşılama ve Yönlendirme Öncelikli olarak kimsesiz, 65 yaş ve üzeri yaşlı, engelli ve yardıma ihtiyacı olan tüm hasta/hasta yakınlarının sağlık tesisi içerisindeki kayıt-kabul, muayene, tetkik, tahlil, tedavi protokollerinde herhangi bir sıkıntıya ve aksaklığa meydan verilmeksizin tüm işlemlerinin yapılarak tesisten ayrılmalarının sağlanması ve hasta memnuniyetinin en üst düzeye çıkarılması için tüm personelin azami gayret sarf etmesi gerekmektedir.

Tıbbi Sosyal Hizmet Birimi Hasta Hakları Birimi Tıbbi Sosyal Hizmet Birimi Kimsesiz, terk ve bakıma muhtaç hastalar, Engelli hastalar, Yoksul hastalar, Aile içi şiddet mağduru hastalar, İhmal ve istismara uğramış çocuk hastalar, İl dışından gelen hastalar Hasta odaklı hizmette; hasta ve yakınlarımızın dilek, öneri ve şikayetlerini iletebilecekleri hasta hakları birimi kurulmuş olup bununla birlikte hastalarımıza hekim seçme hakkı getirilmiştir.

Evde Sağlık Hizmetleri İhtiyaç sahiplerine kendi ortamlarında sağlık bakımı hizmetlerinin verilmesidir.

Açıklık ve Şeffaflık Hastanın ve hasta yakınlarının tedavi programına ilişkin her türlü bilgiye ulaşması kolaylaştırmak, hekimlerin fazla konuşmayan ve ulaşılmayan insanlar olduğu algısını yıkmak, tıbbi bilgilerin, hastaların anlayacağı şekilde aktarılmasına yönelik eğitimler düzenlenmektedir. Hastaların, kendilerine "insan" olarak saygı duyan, dinlemeye ve anlamaya çalışan, kendilerini benimseyen ve sorunlarına ilgi duyan hekimleri "iyi hekim" olarak tanımladıkları görülmektedir. Hasta için kendisine insan olarak saygı duyulması ve değer verilmesi her şeyden daha önemlidir.

Hasta Odaklı Hizmet Sunumunda Fiziksel Şartları Önemsiyor ve En İyisini Yapmaya Çalışıyoruz… Hasta ve hasta yakınları; hizmet sunumu sırasında kullanılan bina, teknoloji, araç/gereç, teçhizat, iklimlendirme, aydınlatma gibi fiziksel özelliklerin beklentilerine göre düzenlenmiş olmasını istemektedir.

Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz…

Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz… Poliklinik Odası

Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz… Engellilere Yönelik Düzenlemeler

Her Türlü Ayrıntıya Önem Veriyoruz… Hastanelerin dış mekan özellikleri ve tasarımları hasta/hasta yakınlarının sağlık tesisi hakkındaki algılarını olumlu yönde etkilemektedir.

Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerini Geliştirmek İçin; Yaptığımız işleri hastaların gözüyle görmeye çalışıyoruz. Çalışma ortamında hasta memnuniyetini ön planda tutan, destekleyen bir kültür oluşturmaya çalışıyor, hasta memnuniyetini ölçüyor ve izliyor ve buna göre hasta odaklı hizmetleri iyileştirme, geliştirme çalışmalarında önceliklerimizi belirliyoruz. Hasta tecrübeleri hakkında bilgi sahibi olmak bu tecrübelerden faydalanarak bunları hizmet sunumuna yansıtmak için çalışmalar yapıyoruz. Sağlık otelciliği hizmetlerini üst düzeyde tutarak hasta ve hasta yakınlarımıza konforlu ortamlarda hizmet sunmaya çalışıyoruz.

“Çalışmak, gayret etmek; insanı ve ülkeyi ayağa kaldırmak için yegâne faktördür.” Prof.Dr. Ali İhsan Dokucu Bağcılar 2012 TEŞEKKÜRLER