İMGE nedir?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
REKLAM DİLİ ÇÖZÜMLEMESİ REKLAM-SANAT-GÖSTERGELER
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
Mecburi istikamet… Bünyamin Duran.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
SUNUM.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Hayatta, birinin eksikliğini hissettiğimiz
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
B Ü Y Ü L E Y İ C İ S O N Tıklayarak ilerleyiniz ve sesi açınız.
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
Yanılsamalar Alper Açık / / Uni Osnabrück - IKW.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Bir kitap olsaydı hayatın, kütüphanenin neresine koyardın?
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
PARAGRAFTA ANLAM.
MORFOLOJİK ANALİZ.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
MİS GİBİ KOKTU.
ÇOCUKLARIMIZ Çarşılarda bir şey Biz pazar aramazdık, çocuklar olmasaydı. Kasaplarda, manavlarda bazı yorgun kadınlar Hep de tenha saatleri seçerler Sonra.
GENÇ RESSAM.
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
Aşkın Motivasyonel Süreci
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
SAYGI.
SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM.
İnsanın Sınırları sınırları zorlamak sınırları zorlamak olabilecek şeylerden en zorunu istemek: - acaba bir de tam havaya zıplarken.
Bizim Gezegenimiz.
SANAT FELSEFESİ.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

İMGE nedir?

İMGE (IMAGE) NEDİR? Zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi özlenen şey, hayal, hülya. Genel görünüş, izlenim, imaj Duyu organlarının dıştan algıladığı bir nesnenin bilince yansıyan benzeri, hayal, imaj Duyularla algılanan, bir uyaran söz konusu olmaksızın bilinçte beliren nesne ve olaylar, hayal, imaj.

İMGE (IMAGE) NEDİR? Bir imge, yeniden yaratılmış ya da yeniden üretilmiş görünümdür. İmge ilk kez ortaya çıktığı yerden ve zamandan –birkaç dakikaya da birkaç yüzyıl için- kopmuş ve saklanmış bir görünüm ya da görüntüler düzenidir. Her imgede bir görme biçimi yatar:

İMGE (IMAGE) NEDİR? Fotoğraflar için de aynı durum geçerlidir. Her bir bir fotoğraf, fotoğrafçının sınırsız görünüm olanakları içinden o görünümü seçmesidir. Her imgede bir görme biçimi yatar ve her imgeyi algılayışımız görme biçimimize bağlıdır. Nereden baktığımız Neyi gördüğümüz

İMGE (IMAGE) NEDİR? İmgeler ilkin bulunmayan şeyleri gözde canlandırmak için yapılmıştır Zamanla imgenin canlandırdığı şeyden daha kalıcı olduğu anlaşılır. Böylece imge bir zamanlar o nesnenin/kişinin nasıl göründüğüne ilişkin de bilgi verir. Tarih tartışması: Kimin tarihi ve nasıl yazılmış!!!

İMGE (IMAGE) NEDİR? Bugün imgeleri görmemizin temel ölçütü perspektif. Batı Avrupa’nın ideolojisinin bir ürünü olan perspektif, derinlik yanılsaması yaratmak üzere kullanılan bir görüntüleme tekniğidir. Her şey bakan kişinin görüş açısına göre düzenlenir.

İMGE (IMAGE) NEDİR? Perspektif tek gözü, görünen nesneler dünyasının merkezi yapar. Her şey sonsuzluktaki kayma noktası gibi gözün üstünde toplanır. Görünenler dünyası seyirciye göre bir zamanlar evrenin Tanrı’ya göre düzenlendiği biçimde düzenlenmiştir. Anca bu seyirci Tanrı’dan farklı olarak aynı zaman diliminde, tek bir yerde bulunabilir.

İMGE (IMAGE) NEDİR? Fotoğraf makinesi ve sinema seyirciye dünyanın merkezinin kendisi olmadığını gösterir. Bu bilgi resme de yansımıştır. Örn. Kübizm –Örn. Picasso Ağlayan kadın

İMGE (IMAGE) NEDİR? Her resmin biricikliği bir zamanlar bulunduğu yerin biricik olmasından kaynaklanıyordu. Aynı anda iki yerde birden olmazdı. Fotoğraf makinesiyle biriciklik ortadan kalkar, resmin anlamı çoğalır, anlam bölünür. Resim artık her seyircinin evine, cebine girer. Resmin biricikliği - kitleselleşmesi - HD Yeniden canlandırma yoluyla bir resmin ayrıntısı bütünden ayrılabilir. Ayrıntı değişime uğrar. Alegorik bir insan imgesi, bir kız portresine dönüşebilir. Venüs&Mars- Boticelli

reklâm imgesi nedir? Reklâm imgesi anlıktır. Bir mekânda karşılaşılır ve geçer ya da geçilir. Hiç durmadan yenilenir. Reklâm şimdidedir âma reklâmda hiçbir zaman “şimdiden” söz edilmez. Her zaman geçmişe ya da geleceğe referans verir. Reklâmlar firmalararası rekabetim göstergesidirler. Ancak yalnızca birbirleriyle yarışan mesajlar topluluğu değildir. Aslında reklâmlar her birimize bir nesne daha satın alarak kendimizi ve yaşamımızı değiştirmemizi önerir. Reklâm yüzeysel görünüşü değişmiş, bunun sonucu olarak da kıskanılacak duruma gelmiş insanları göstererek bizi bu değişikliğe inandırmaya çalışır. Kıskanılacak durumda olmak çekici olmak demektir. Reklamcılık çekicilik üretme sürecidir. Reklâm zevk açlığını işler.

reklâm imgesi nedir? Reklâm hep gelecekteki alıcıya seslenir. Alıcıya satmaya çalıştığı ürünle ya da olanakla çekicilik kazanmış olan kendi imgesini yansıtır. Bu imgeyle alıcıda, kendisinin gelecekte olabileceği durumu özetleyen bir kıskançlık uyandırır.

reklâm imgesi nedir? Reklâm nesneleri değil, toplumsal ilişkileri amaçlar. Reklâm zevk değil, mutluluk vaat eder bize: Dışarıdan, başkalarının gözüyle görülen mutluluk. Kıskanılmanın getirdiği mutluluk. Bu da çekiciliğin kaynağıdır. (THY) Kıskanılmak insanda kendisine güven duygusu yaratır. Bu duygu yaşantıyı kıskananlarla paylaşmamaktan gelir. Bu imgelerdeki insanlar, yaşamalarını sağlayan kıskanç bakışları görmezden gelerek bakarlar.

reklâm imgesi nedir? Reklâm imgesi tüketiciden kendisine duyduğu arzuyu çalar ve tüketiciye bu arzuyu ürünün fiyatına satar. Reklâmın amacı seyirciye içinde bulunduğu yaşamdan bir ölçüde memnun olmadığı duygusunu kamçılamaktır. Seyirci toplumsal yaşantıda değil, özel yaşantısında bir eksiklik duymalıdır. Reklâm seyirciye, sunulan nesneyi aldığında yaşamın daha iyi olacağını söyler, ona daha iyi bir yaşam önerir. Para harcama gücü yaşam gücüne denktir artık…

reklâm imgesi nedir? Toplumsal koşullar bireylerin kendilerini güçsüz hissetmelerine neden olmaktadır. Bireyin içinde bulunduğu durum ve olmak istediği durum arasındaki uçurum artmaktadır. Üstelik reklâmlar kişilerin içinde yaşamak istedikleri durumlar üretir.