Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
GIDA MÜHENDİSLİĞİ NEDİR? GIDA MÜHENDİSLİĞİ, gıdaların üretiminden tüketimine (tarladan sofraya) kadar ki bütün süreçlerde mesleki bilgi ve deneyimleri.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÜNİTE 1 TEMEL KAVRAMLAR -Eğitim -Öğretim -Öğrenme -İletişim -Etkileşim -Yöntem ve Teknik -Teknoloji -Eğitim Teknolojisi -Öğretim Teknolojisi -Materyal.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
Eğitimde Program Geliştirme
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
İçindekiler Ar-Ge Faaliyetleri ve Ar-Ge Yönetimi
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Öğretim Tasarımı ve Teknolojileri
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi ve uygulanması faaliyetleridir. Öğretim Tasarımı

Tasarımın amacı nedir? Var olan sistemi ya da yapıyı günün ya da çevrenin şartlarına göre düzenlemedir Öğretim Tasarımı

Sistem nedir? Bazı ortak amaç için işleyen birbiriyle ilişkili parçaların bir oluşturduğu bir bütündür. Öğretim Tasarımı

Sistemler kaça ayrılır? Açık sistem Yarı açık sistem Kapalı sistem Öğretim Tasarımı

Açık Sistem GİRDİ İŞLEM ÇIKTI D Ö N Ü T Öğretim Tasarımı

Yarı Açık Sistem Yetersiz ve Düzensiz Dönüt GİRDİ İŞLEM ÇIKTI Öğretim Tasarımı

Kapalı Sistem GİRDİ İŞLEM X İŞLEM ÇIKTI X Öğretim Tasarımı

Sistemin Genel Özellikleri Her sistem en az bir hedefi gerçekleştirmek üzere işe koşulur Tüm sistemlerde işlemler vardır Tüm sistemlerde en az iki öge bulunur İşlemleri olmayan hiçbir sistem yoktur Öğretim Tasarımı

Eğitim sistemi nasıl bir sistemdir? Öğretim Tasarımı

Eğitim sistemi; girdiler, işlemler, çıktılar ve dönütten oluşan açık bir sistem olarak ele alınır. Öğretim Tasarımı

Öğretim Tasarımı Nedir? Eğitim teknolojisinin süreç yönünü vurgulayan öğretim tasarımı; öğrencinin öğrenme görevlerine motive olmasını sağlayacak, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri öğrencilerin öğrenmesine en ekonomik ve en etkili yolla sunmak için öğrenme-öğretme faaliyetlerinin tasarımlanmasıdır. Öğretim Tasarımı

Öğretim Tasarımı Nedir? Öğretme ve öğrenme ilkelerine dayalı olarak öğretim sürecini sistematik olarak planlama, geliştirme, değerlendirme ve yönetmeyi içeriri Genel olarak neyin nasıl öğretileceği ile ilgilidir ve eğitim teknolojisinin süreç boyutunu oluşturmaktadır. Öğretim Tasarımı

Teknoloji Nedir? Bilimin; üretim, hizmet, ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanmasıdır. Bilimsel ilkelerin uygulanması etkinliğidir. Bilim ile uygulama arasında bir köprüdür. Öğretim Tasarımı

Eğitim Teknolojisi Nedir? Eğitim ile ilgili kuramların en etken ve olumlu uygulamalara dönüştürülmesi için personel araç, gereç, süreç ve yöntemlerden oluşturulmuş bir sistemler bütünüdür. Öğrencileri, eğitim programlarında belirlenmiş olan özel amaçlara ulaştırma süreciyle uğraşan bilim dalıdır. Eğitim bilimlerinin insanı yetiştirmeye yönelen teknolojisidir. Öğretim Tasarımı

Eğitim teknolojisinin gelişimi Eğitim teknolojisinin çağdaş anlamda gelişimi 1960’lı yıllardan sonra olmuştur. Aslında, bir insanın bildiklerini bir başkasına nasıl öğreteceğini kendine sormaya başladığı andan itibaren eğitim teknolojisi gündeme gelmiştir. Öğretim Tasarımı

Eğitim teknolojisine dayalı uygulamaların temel amacı nedir? Daha geniş kitlelere eğitim hizmeti götürmek Eğitim kurumlarındaki öğretme-öğrenme süreçlerini verimli hale getirmek Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek Öğretim Tasarımı