Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi ve uygulanması faaliyetleridir. Öğretim Tasarımı
Tasarımın amacı nedir? Var olan sistemi ya da yapıyı günün ya da çevrenin şartlarına göre düzenlemedir Öğretim Tasarımı
Sistem nedir? Bazı ortak amaç için işleyen birbiriyle ilişkili parçaların bir oluşturduğu bir bütündür. Öğretim Tasarımı
Sistemler kaça ayrılır? Açık sistem Yarı açık sistem Kapalı sistem Öğretim Tasarımı
Açık Sistem GİRDİ İŞLEM ÇIKTI D Ö N Ü T Öğretim Tasarımı
Yarı Açık Sistem Yetersiz ve Düzensiz Dönüt GİRDİ İŞLEM ÇIKTI Öğretim Tasarımı
Kapalı Sistem GİRDİ İŞLEM X İŞLEM ÇIKTI X Öğretim Tasarımı
Sistemin Genel Özellikleri Her sistem en az bir hedefi gerçekleştirmek üzere işe koşulur Tüm sistemlerde işlemler vardır Tüm sistemlerde en az iki öge bulunur İşlemleri olmayan hiçbir sistem yoktur Öğretim Tasarımı
Eğitim sistemi nasıl bir sistemdir? Öğretim Tasarımı
Eğitim sistemi; girdiler, işlemler, çıktılar ve dönütten oluşan açık bir sistem olarak ele alınır. Öğretim Tasarımı
Öğretim Tasarımı Nedir? Eğitim teknolojisinin süreç yönünü vurgulayan öğretim tasarımı; öğrencinin öğrenme görevlerine motive olmasını sağlayacak, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri öğrencilerin öğrenmesine en ekonomik ve en etkili yolla sunmak için öğrenme-öğretme faaliyetlerinin tasarımlanmasıdır. Öğretim Tasarımı
Öğretim Tasarımı Nedir? Öğretme ve öğrenme ilkelerine dayalı olarak öğretim sürecini sistematik olarak planlama, geliştirme, değerlendirme ve yönetmeyi içeriri Genel olarak neyin nasıl öğretileceği ile ilgilidir ve eğitim teknolojisinin süreç boyutunu oluşturmaktadır. Öğretim Tasarımı
Teknoloji Nedir? Bilimin; üretim, hizmet, ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanmasıdır. Bilimsel ilkelerin uygulanması etkinliğidir. Bilim ile uygulama arasında bir köprüdür. Öğretim Tasarımı
Eğitim Teknolojisi Nedir? Eğitim ile ilgili kuramların en etken ve olumlu uygulamalara dönüştürülmesi için personel araç, gereç, süreç ve yöntemlerden oluşturulmuş bir sistemler bütünüdür. Öğrencileri, eğitim programlarında belirlenmiş olan özel amaçlara ulaştırma süreciyle uğraşan bilim dalıdır. Eğitim bilimlerinin insanı yetiştirmeye yönelen teknolojisidir. Öğretim Tasarımı
Eğitim teknolojisinin gelişimi Eğitim teknolojisinin çağdaş anlamda gelişimi 1960’lı yıllardan sonra olmuştur. Aslında, bir insanın bildiklerini bir başkasına nasıl öğreteceğini kendine sormaya başladığı andan itibaren eğitim teknolojisi gündeme gelmiştir. Öğretim Tasarımı
Eğitim teknolojisine dayalı uygulamaların temel amacı nedir? Daha geniş kitlelere eğitim hizmeti götürmek Eğitim kurumlarındaki öğretme-öğrenme süreçlerini verimli hale getirmek Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek Öğretim Tasarımı