International Awards.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
Mesleki Eğitim Girişimleri Programı
Teşekkürler b-fit.
HEAD START PROJESİ.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
“ Genç Düşün, Değişimi Yarat”. Biz Kimiz? e-gençlik Derneği, internet sayfası ve bölge temsilcilikleri yoluyla farklı yerlerdeki.
ÜNİTE TOPLANTILARI. Kaynaklar Baden Powell diyor ki; 16 yaş için iyi olan 15 yaş için çok iyi olmayabilir, hatta 13 yada 14 için kötü olabilir. Karakter,
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
REHBERLİK.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Bilgilendirme Toplantısı
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kişisel Rehberlik.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
T.C. Yükseköğretim Kurulu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Sunum transkripti:

International Awards

International Awards

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ NEDİR? Uluslararası Gençlik Ödülü 14-25 yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen, gönüllülük esasına dayalı bir gençlik programıdır.

Uluslararası Gençlik Ödülü

TÜM DÜNYADA 4 MİLYON GENÇ

Türkiye’de Ödül Programı TARİHÇE Dünyada Ödül Programı Türkiye’de Ödül Programı

Hahn 1936’da Gordonstoun Okulunu kurdu. DÜNYADA ÖDÜL PROGRAMI Tarihçesi 50 yıl öncesine; Gordonstoun okulunun kurucusu Dr. Kurt Hahn’ın eğitim felsefesine uzanmaktadır. Hahn 1936’da Gordonstoun Okulunu kurdu. Gordonstoun Okulu / İngiltere

Kurt Matthias Robert Martin Hahn ( 1886 - 1974) Dr. Kurt Hahn Ödül Programı alman eğitimcinin eğitim felsefesi üzerine tasarlanmıştır. Kurt Hahn’ın eğitim felsefesi, gençlerin eğitimlerinde en az akademik çalışmalar kadar akademik olmayan, sosyal, okul dışı faaliyetlerin de bilinçli olarak göz önünde bulundurulmasını ve gençlerin ilgi duydukları alanlara doğru  yönlendirilmesini ön görmektedir. Kurt Hahn aynı zamanda Outward Bound Programının, Türkiye’de bazı okullarca da uygulanan Uluslararası Bakalorya (International Bacheloria) Programının ve dünyadaki ilk uluslar arası üniversite olan Atlantic College’ın kurucusudur. Kurt Matthias Robert Martin Hahn ( 1886 - 1974)

1937’de Hahn ve 150 öğrencisine övgü ile bakılıyordu. Gençlerin fiziksel yeteneklerini geliştirecek Üç aşamalı proje yaratmıştı. Bu aktivitelerin tamamlanması Moray Badge ödülünün verilmesi tavsiyesi ile sonuçlandı ve Moray Badge programı Hahn’ın eğitim prensipleri ile yaşar hale geldi ve “yatılı okul hayatının bir tadı” oldu.

1940- Hahn projesini tüm ülkeye yaymak niyetindeydi. Ancak II 1940- Hahn projesini tüm ülkeye yaymak niyetindeydi. Ancak II. Dünya Savaşı nedeni ile program ulusal olamadı. 1954- Gortunstoun ‘dan ilk öğrencilerinden Edinburgh Dükü Prens Philip’e konuyu açtı. Prens Philip hemfikirdi ancak Sir John Hunt’ın da içinde yer alacağı bir komite tarafından şekillendirilmesini istedi. Birlikte programı şekillendirdiler ve program “Duke of Edinburgh's Award” adını aldı. Basın bildirisi 1956’da duyuruldu ve altı ay sonra “Duke of Edinburgh's Award Scheme” Sir John ilk müdür oldu. Henry Cecil John Hunt, Baron Hunt

‘The Duke of Edinburgh’s Award’ Uluslararası Gençlik Ödülü, ilk olarak 1956 yılında, Birleşik Krallık’ta ‘The Duke of  Edinburgh’s Award’ adı ile uygulanmaya başlamıştır.

1956 yılından bu güne kadar 100’ü aşkın ülke Uluslararası Gençlik Ödülü Programını gençlerin eğitiminin bir parçası haline getirmiş ve tüm dünyada 5 milyonu aşkın genç Ödül Programını tamamlamıştır. Programa her yıl ortalama 250.000 genç katılmaktadır. Katılımcı sayısı 635.000 üzerindedir.

TÜRKİYE’DE ÖDÜL PROGRAMI Türkiye, Uluslararası Gençlik Ödülü ile 1995 yılında tanışmıştır. 2001 yılında Uluslararası Gençlik Ödülünü gündemine alan Türkiye İnsan Kaynakları Vakfı (TİKAV), Türk-İngiliz Dostluk Derneği ile işbirliği içinde Ödül Programını ulusallaştırma çalışmalarını başlatmıştır.

Eylül 2003’te, Uluslararası Gençlik Ödülü Programını kendi bünyelerinde uygulayan eğitimciler ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri tarafından Gençlik Ödülü Derneği kurulmuştur. Dernek Tüzüğünde belirtildiği gibi, Derneğin tek çalışma konusu : ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ’dür.

MEB 2003 yılında, Ödül Programının İstanbul ve İzmir illerindeki lise ve dengi okullarda uygulanmasını uygun görmüştür. Gençlik Ödülü Derneği 19 Ekim 2003 tarihinde Uluslararası Ödül Birliğinin üyeliğine kabul edilmiş ve Uluslararası Gençlik Ödülü Programının resmi Türkiye Sorumlusu olarak ilan edilmiştir.   Türkiye, 2009 Eylül ayında Uluslararası Ödül Birliği tarafından, Uluslararası Konsey’e kabul edilmiştir.

Ödül Programının Bölümleri Beceri Geliştirme Macera ve Keşif Toplumsal Hizmet Fiziksel Gelişim

Beceri Geliştirme

Beceri Geliştirme Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri Süreler

Amaç ve Hedefler Gençlerin yeteneklerini ve yeni ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamak Bir faaliyete azimle devam etmeyi öğretmek Gençlerin ufuklarını genişletmek ve kendileri ile yarışmalarını sağlamak Takip ettikleri faaliyet ile ilgili derinlemesine bilgi kazandırmak This shows the aims and objectives of the Skills Section

Gençlere Kazandırdkları Yeni ilgi alanları keşfetme Pratiğe dayalı ve sosyal becerilerini geliştirme Yeni insanlarla tanışma ve onlarla çalışmayı öğrenme Zaman yönetimini öğrenme Zorluklarla başa çıkma Yeni kariyer hedefleri yaratma Yeni yeteneklerini keşfetme This slide shows the benefits for young people participating in the Skills Section

Faaliyet Seçenekleri Sanat ve El İşleri Koleksiyonculuk ve Araştırma İletişim Müzik Doğa Eğlendirici Beceriler Yeni Girişimler This slide shows the time requirements for the Skills Section

Macera ve Keşif

Gençlere Kazandırdıkları Süreler ve Koşullar Değerlendirme Macera ve Keşif Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Süreler ve Koşullar Değerlendirme This slide is an introductory slide showing the contents of the presentation 24

Macera ve keşif ruhunu geliştirme Amaç ve Hedefler Macera ve keşif ruhunu geliştirme Özgüveni ve azmi artırma, takım çalışması ve işbirliği özellikleri kazandırma This shows the aims and objectives of the Expeditions Section 25

Gençlere Kazandırdıkları Bir işi planlama ve yürütme Girişimcilik ruhunu ve hayal gücünü kullanma Takımın bir parçası olmayı öğrenme Zorluklarla başa çıkma Kendine güven kazanma Liderlik becerileri geliştirme Başkalarının güçlü ve zayıf yönlerini görme Karar verme ve verilen kararın sorumluluğunu duyma Doğayı tanıma ve saygı duyma This slide shows the benefits for the young people participating in the Expeditions Section 26

HAZIRLIK VE EĞİTİM İlk yardım ve Acil durum prosedürleri Macera ve keşif kampı konusunda bilgilenmek İlk yardım ve Acil durum prosedürleri Gerekli araç gereç ve kullanma talimatları Ulaşım ve Yol Planlama Seyahat sırasındaki teknik becerilerin kullanımı Gözlem becerilerinin kazanılması Ekip oluşturma ve Liderlik becerilerinin ortaya çıkarılması Yemek ya da diğer işler için ekibi oluşturma

Süreler ve Koşullar (I) Bronz 2 gün / 1 gece Gümüş 3 gün / 2 gece Altın 4 gün / 3 gece This shows the time requirements of the Expeditions Section 28

Süreler ve Koşullar (I) Bronz - Çadır veya tesis - Günde en az 6 saat aktivite Gümüş - Çadır veya tesis - Günde en az 7 saat aktivite Altın - Çadır veya tesis - Günde en az 8 saat aktivite This slide shows the distance requirements and the type of country needed i.e. open, normal or wild 29

AKTİVİTE SÜRELERİ GÜNLER GECELER EN AZ AKTİVİTE SÜRESİ (GÜNLÜK) EN AZ AKTİVİTE SÜRESİ (TOPLAM) BRONZ 2 1 6 12 GÜMÜŞ 3 7 21 ALTIN 4 8 32

Toplumsal Hizmet

Toplumsal Hizmet Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri Süreler

Amaç ve Hedefler Gençleri çevredeki insanlara ve topluma sosyal hizmette bulunmaya özendirmek. Bu bölüm, toplumun bireylerinin birbirlerine ihtiyacı olduğunu vurgulamakta ve bu nedenle gönüllü yardımın önemini göstermeyi amaclamaktadır. This slide shows the aims and objectives of the Service Section 33

Gençlere Kazandırdıkları Kişisel gelişimlerine katkıda bulunma Diğer insanların ihtiyaçlarını anlama ve onlara yardımcı olma Güvenme ve güvenilme Zayıf ve güçlü yönlerini tanıma Özgüvenin artması Önyargılardan ve yersiz korkulardan kurtulma Toplumda olumlu bir etki yaratma Sorumluluk alma This slide shows the benefits for young people participating in the Service Section 34

Gerekli Koşullar Katılımcıların belirli bir eğitim aldıktan sonra bir toplumsal hizmet faaliyetinde bulunmaları gerekmektedir. Alınacak eğitim katılımcının yapmak istediği toplumsal hizmet faaliyeti ile ilişkili olmalıdır. Eğitim 1 saatlik kısa bir toplantıdan oluşabileceği gibi başlı başına uzun süreli bir kurs da olabilir. Katılımcı seçtiği faaliyete devamında süreklilik göstermelidir. This slide shows the conditions which need to be followed for the Service Section 35

Faaliyet Seçenekleri Bazı örnekler şöyle sıralanabilir: Yardıma muhtaç insanlar Hastane ve bakımevlerinde gönüllü olarak çalışma Gençlik Kolları Toplum ve sağlık eğitimi Çevreyi korumaya yönelik hizmetler Hayır Kurumları Acil Durum Hizmetleri This slide shows the types of activity that can be followed for the Service Section. For more information see the website or International Handbook 36

Fiziksel Gelişim

Fiziksel Gelişim Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri This slide is the introductory slide showing the contents of the presentation 38

Gençleri spor yapmaya teşvik etmek Kişisel gelişim sağlamak Amaç ve Hedefler Gençleri spor yapmaya teşvik etmek Kişisel gelişim sağlamak This shows the aims and objectives of the Physical Recreation Section 39

Gençlere Kazandırdıkları Her zaman formda olmanın zevkini yaşama ve fiziksel kapasiteyi artırma Yeni yeteneklerini keşfetme Zorluklarla başa çıkma Başarı hissini tatma Kendine güvenin artması Ömür boyu devam edilebilecek bir ilgi alanı kazanmak This slide shows the benefits for young people participating in the Physical Recreation Section 40

Faaliyet Seçenekleri Atletizm ve benzeri aktiviteler Dans Uzakdoğu Sporları Raket Sporları Takım Sporları Su Sporları Diğer This slide shows the time requirements for the Physical Recreation Section 41

ALTIN KATEGORİ Toplumsal Uyum Projesi Gençlerin, evden uzakta en az 5 gün süresince bir grup ile birlikte, bir amaca yönelik gerçekleştirdiği projeler...

Toplumsal Uyum Projesi Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Süre ve Koşullar

Amaç ve Hedefler Gençlerin daha önce hiç birlikte olmadıkları kişiler ile yabancı bir ortamda bir amaca yönelik faaliyette bulunarak yaşam becerilerini geliştirmelerini sağlamak This shows the aims and objectives of the Residential Project 44

Gençlere Kazandırdıkları Yeni insanlar ile tanışmak Yabancı bir ortamda yaşam tecrübesi edinme Yeni arkadaşlıklar kurma Takımın bir parçası olmayı öğrenme Sorumluluk alma İletişim becerilerini geliştirme İnsiyatif kullanma Başkaları ile birlikte yaşamaktan ve calışmaktan haz alma This slide shows the benefit for young people participating in the Residential Project 45

Süre ve Koşullar Sadece Altın kategori katılımcıları için 5 gün 4 gece üst üste Daha önceden tanımadıkları kişiler ile Evden uzakta bir amaca yönelik faaliyette bulunma This slide shows the conditions for the Residential Project. This is only relevant for Gold Award participants 46

KATEGORİLER VE SÜRELER

Ödül

Bronz: 14 yaş ve üzeri, en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) 1. Kategori Bronz: 14 yaş ve üzeri, en az 26 hafta ( ~ 6 ay )

Gümüş:15 yaş ve üzeri, en az 52 hafta (~12 ay) 2. Kategori Gümüş:15 yaş ve üzeri, en az 52 hafta (~12 ay)

Altın:16 yaş ve üzeri, en az 78 hafta (~ 18 ay) 3. Kategori Altın:16 yaş ve üzeri, en az 78 hafta (~ 18 ay)

Süre indirimine tabi tutulmuyor. KATEGORİLER TOPLUMSAL HİZMET BECERİ GELİŞTİRME FİZİKSEL GELİŞİM YENİ KATILIMLAR SÜRE İNDİRİMİ MACERA VE KEŞİF TOPLUMSAL UYUM . BRONZ en az 13 hafta ( ~ 3 ay ) Tüm katılımcılar için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 13 hafta ( ~ 3 ay) Süre indirimine tabi tutulmuyor. 1 gece 2 gün kamp + 24 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi -- GÜMÜŞ en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) Direk Gümüş katılımcıları için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 26 hafta (~ 6 ay) Bronz Kategoriyi bitirip Gümüş Kategoriye başladıysa her faaliyetti en az 26 hafta ( ~ 6 ay) 2 gece 3 gün kamp + 48 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi ALTIN en az 52 hafta ( ~ 12 ay ) Direk Altın katılımcıları için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 26 hafta (~ 6 ay) Gümüş Kategoriyi bitirip Altın Kategoriye başladıysa her faaliyetti en az 52 hafta (~ 12 ay ) 3 gece 4 gün kamp + 80 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi en az 4 gece 5 günlük

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ

Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır

Ödül Programı Yarışa Dayalı Değildir Ödül Programında katılımcı başkaları ile değil, sadece kendisi ile yarışır. Her katılımcının takip ettiği faaliyetler, kendisine ait başlangıç noktalarını yansıtır ve tamamen katılımcının kendisine özgüdür

Ödül Programı Herkese Açıktır Ödül Programı katılımcı olmak isteyen, 14-25 yaşları arasındaki herkese açıktır. Tek katılım şartı belirtilen yaş aralığında olmaktır

Ödül Programı Gönüllülük Esasına Dayanır Ödül Programına katılım kararını gençler kendileri vermelidir. Aileleri veya öğretmenleri bu konuda ısrarcı olmamalıdır. Katılımcı faaliyetler için ayıracağı zamanı gönüllü olarak kullanmalıdır.

Ödül Programı Esnektir Katılımcı faaliyet programını içinde bulunduğu koşullara göre kendisi belirler. Ödül programına, Kendilerine en uygun olduğunu düşündükleri kategoride başlar ve Programı istediği sürede tamamlar

Ödül Programı Dengeli Bir Faaliyet Programıdır Ödül Programının kapsamında yer alan bölümler, katılımcıların var olan yeteneklerini ve ilgilerini dengeli bir faaliyet programı çerçevesinde geliştirmelerini sağlar. Ayrıca gençlerin yeni Beceriler ve deneyimler edinmelerini destekler.

Ödül Programı Sürekli İlerlemeye Odaklıdır Ödül Programı, kategoriler ilerledikçe katılımcıdan daha fazla zaman, bağlılık ve sorumluluk bekler.

Ödül Programında Başarısızlık Kavramı Yoktur Bir faaliyete başlamadan önce katılımcılar ulaşmak Istedikleri hedefleri belirlerler. Başarı, katılımcıların kendi seçtikleri hedeflere ulaşmalarıdır.

Ödül Programı Bir Sürat Koşusu Değil, Maratondur Ödül Programında önemli olan bağlılık ve sürekliliktir. Program kısa süreli bir heves olarak görülmemelidir. Katılımcılar belirli bir faaliyeti öngörülen minimum sürelerden daha uzun süre boyunca yapmayı isteyebilirler.

Ödül Programı Kişisel Gelişimi Esas Alır Ödül Programı her şeyden önce kişisel ve sosyal bir gelişim programıdır. Programın değeri katılımcının gösterdiği sürekliliğe, öğrenme sürecine ve edindiği deneyimin niteliğine bağlıdır.

Ödül Programı Eğlenceli ve Zevklidir Ödül Programı, yalnızca gençler için değil Ödüle katkısı olan herkes için büyük bir eğlencedir.