TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Danışman : Mehmet KÖRPİ
STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ÖLÇÜM VE HESAP VEREBİLİRLİK
Kurumsal Yönetim Hüseyin GÜRER 9 KASIM 2005 f.
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Doç. Dr. A.R Zafer SAYAR 18 Eylül 2014, Ankara
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
IIA Küresel Sertifikalar Kapınızı Fırsatlara Açın.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
ISQC 1 Quality Control for Firms that Perform Audits and Reviews of Historical Financial Information, and Other Assurance and Related Services Engagements.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Sunanın Adı | Şirket Adı
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Kapsam İç denetim faaliyetini destekleyen unsurlar En İyi Uygulamalar
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
Denetim Hizmetlerinin Geleceği Hüseyin Gürer Deloitte Türkiye CEO, SMMM 17 Mart
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İş Projesi Planı Sunucu Adı | Şirket Adı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Süreç Yönetimine Başlarken
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İç Denetimde Global Uygulamalar Özlem Aykaç, CIA,CCSA CAE Coca-Cola İçecek

TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007 Kapsam İç denetim faaliyetini destekleyen unsurlar Global Kabul Görmüş ‘En İyi’ Uygulamalar Performans Kriterleri TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

İç Denetim Faaliyetini Etkileyen Unsurlar TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

En İyi Uygulamalar - Müşteriler Müşterilerinizi belirleyin (Üst Yönetim, Denetim Komitesi, Yönetim Kurulu,...) Müşterilerinizin önceliklerini, beklentilerini ve gereksinimlerini anlayın, Müşterilerinize “aynı gemide” olduğunuzu, aynı amaçlar ve onlar için çalıştığınızı, hissettirin, Denetim planlama ve risk değerleme süreçlerine müşterilerinizi dahil edin, Müşterilerinize iç kontrol ve risk yönetimi konularında eğitim verin, TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

En iyi uygulamalar - Personel Şirket içi deneyimi ve denetim deneyimini dengeleyin, Personel memnuniyet anketi yapın ve sonuçlarını değerlendirin, Eğitim gereksinimlerini oluşturun, sertifikasyonu zorunlu tutun, Yenilikçiliği ve yaratıcılığı destekleyen bir ortam yaratın, Şirket dışından olduğu gibi şirket içinden de performası iyi olanları almaya çalışın, Uzmanlığınızın yetersiz olduğu durumlarda, dış kaynak kullanın, (şirket içi ya da dışı) TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

En iyi uygulamalar - Süreç Şirket stratejileri ve hedefleri ile aynı doğrultuda ve uyum içinde olun, projelere destek verin, Geçmiş odaklı değil, gelecek odaklı çalışın, günü yakalayın, Risk esaslı denetim planlaması yapın, Denetim kaynaklarını etkin ve verimli kullanın, gerektiğinde şirket içi danışman kullanın, Önemli bilgilere, denetim öncesi konrol öz-değerlendirmeyi kullanarak ulaşın, Bağımsız Denetim ve diğer denetim, gözetim fonksiyonları ile koordineli çalışın, Performans kriterlerini belirleyin ve sürekli izleyin, Kalite güvence hizmeti (QAR) alın, TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

En iyi uygulamalar - İletişim Düzenli olarak farklı müşterilerin görüşlerini dinleyin, Organizasyonun eğitimine çeşitli şekillerde katkıda bulunun En iyi uygulamaların paylaşın, benchmarking platformu oluşturun, Denetim esnasında, müşterine sürekli bilgi verin, mutabık kalın, süprizlere yer bırakmayın, Raporlama sürecini ve raporları kısaltın, (yönetici özeti ve ‘heat map’ leri kullanın) Yönetimle paylaşmadan, Denetim Komitesine asla raporlama yapmayın, (yönetimin karıştığı yolsuzluk durumları hariç) TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

En iyi uygulamalar - Teknoloji Bilgisayar destekli denetim tekniklerini (CATT) kullanın, Kontrol öz-değerlendirme ve sürekli gözetim sistemlerinin kullanılmasını sağlayın, sürekli denetime geçin, Denetimin yönetimini için destek yazılımları kullanın, IT Denetimi konusunda gelişime açık olun, ekibinize yatırım yapın, TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

Performans Kriterleri - Müşteriler Müşteri Memnuniyet Anketi sonuçları (Denetimin zamanlaması, artı değer yaratması, iletişim, vb.) Uygulamaya geçen öneriler, Yönetim tarafından yapılan talepler (danışmanlık, özel denetim talepler, vb.) Denetimin içinde olduğu ya da davet edildiği çalışma komiteleri ya da projeler, TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

Performans Kriterleri - Personel Multidisipliner deneyime sahip personelin yüzdesi, Unvan Sertifikalı denetçi yüzdesi - CIA, CCSA, CISA, CPA,... Çalışan Memnuniyet anket sonuçları, Planlanan vs gerçekleşen eğitim saati, Ortalama denetim deneyimi ( yönetici,kıdemli denetçi, denetçi) Şirket içi rotasyon yüzdesi (operasyondan denetime ve denetimden operasyona geçen) TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

Performans Kriterleri - İletişim Müşterilerle mutabık kalınan süre içerisinde alınan aksiyon planlarının yüzdesi, Kapanış toplantısı ya da raporlama sonrasında yaşanan supriz sayısı, Raporlamadaki kritik süreçlerin takibi (Toplam- kapanış toplantısından, raporun gönderilmesine kadar geçen süre) Mutabık kalınan denetim bulgu sayısı ve uygulanan tavsiye sayısı, TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

QAR – Measurement Criteria TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

Gelecekte Nasıl bir Değişim Bekliyoruz ? Yönetim Kurulu ya da Denetim Komitesi ile daha sık ve kaliteli iletişim, IT riskleri ile ilgili iç kontrollerin tüm süreçlere dahil olması, Teknoloji desteğinin ve CATT daha yaygın ve etkin kullanımı, Yönetim ve çalışanlar tarafından, İç Kontrollerin sahiplenilmesi, İç denetim için danışmanlık faaliyetlerinin daha anlaşılır olarak tanımlanması, İç Denetimin, iç kontrol, risk yönetimi, kurumsal yönetim, yolsuzlukların önlenmesi, etik değerler konularında sürekli eğitici rol üstlenmesi ….ve diğerleri TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007

TEŞEKKÜRLER ozlem_aykac@cci.com.tr Internal Audit, BEST PRACTICES Özlem Aykaç, CIA,CCSA CAE, Coca-Cola İçecek