İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ BETÜL COŞKUN ÇEVRE MÜHENDİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TIBBİ CİHAZLAR UYARI SİSTEMİ
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
EĞLENCE YERİ GÜRÜLTÜSÜ KONTROLÜ
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
LIFE00/TCY/TR/009 TÜRKİYE’DE KOKU YARATAN EMİSYONLARIN VE İMİSYONLARIN YÖNETİM POLİTİKASININ GELİŞTİRİLMESİ Prof. Dr. Aysen MÜEZZİNOĞLU.
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
BAKANLIĞIN GIDAYA DAİR RESMİ KONTROL PROSEDÜRÜ
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
OLFAKTOMETRE HAZIRLAYANLAR: Prof. Dr. Aysel Atımtay
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
VETERİNER HİZMETLERİ, BİTKİ SAĞLIĞI, GIDA VE YEM KANUNU Kanun Numarası : 5996 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 13/6/2010 Sayı :
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇED, İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMI YETERLİK BELGESİ TEBLİĞİ UYGULAMALARI Erdal SARAÇOĞLU.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
YÖNETMELİK 25 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ YÖNETİMLERDEKİ UYGULAMALAR
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Türkiye’de Koku İmisyon ve Emisyonları Yönetimi Politikaları
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
Çevre ve Orman Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü
Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul ve Esaslar.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEHLİKELİ MADDELER VE MÜSTAHZARLARA İLİŞKİN GÜVENLİK BİLGİ FORMLARININ
Doç. Dr. Eyüp DEBİK ÇED ve ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ ( Tarih ve Sayı: 28784)
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi-Eğitim Semineri ODTÜ, 1-2 Nisan 2004 Ankara 1 İmisyon Ölçümleri HAZIRLAYANLAR: Prof.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
METAL YÜZEYLERİN BOYANDIĞI TESİSLER VE SKHKKY ÇEVRE GÖREVLİSİ EĞİTİMİ
PGD; Yapı malzemelerinin piyasaya arzı, dağıtımı veya piyasada iken Yapı Malzemeleri Yönetmeliğine veya Yönetmelikte atıfta bulunulan teknik şartnamelere.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Hava Yönetimi Dairesi Başkanlığı
ÇEVRE DENETİMİ HASAN AYAZ ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
Müracaat ve Şikayetler
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
UYGULAMALAR. UYGULAMALAR Evsel Tehlikeli Atıkların Toplanması Çöl Manzarası.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
Bu Slayt Çarşamba esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
3-fazlı üretim prosesi: Bu üretim sisteminde proses suyu kullanılmaktadır. Proses sonrasında yağ, atıksu (karasu) ve katı kısım (pirina) olmak üzere.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
ÇEVRE SAĞLIĞI VİZE ÖDEVİ
25/01/2017 tarihli değişiklikler
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLARIN İŞYERLERİNDE
Görev ve Sorumluluklar
KOCAELİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ BETÜL COŞKUN ÇEVRE MÜHENDİSİ T.C ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ BETÜL COŞKUN ÇEVRE MÜHENDİSİ 20.EYLÜL.2013

SUNUMUN İÇERİĞİ 3- YÖNETMELİĞİN TEKNİK UYGULAMASI 1-YÖNETMELİK AMACI VE UYGULAMA ALANLARI 2-YÖNETMELİĞİN KAPSAMI 3- YÖNETMELİĞİN TEKNİK UYGULAMASI 4-İDARİ VE ADLİ CEZALAR

KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Bu yönetmelik ve 2872 sayılı Çevre Kanunun Ek-9 “Kokuya sebep olan emisyonların, yönetmelikle belirlenen sınır değerlerin üzerinde çevreye verilmesi yasaktır. Kokuya sebep olanlar, koku emisyonlarının önlenmesine ilişkin tedbirleri almakla yükümlüdür. Buna ilişkin idarî ve teknik usûl ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.” hükmü gereğince Koku Oluşturan Emisyonların Kontrolü Yönetmeliği hazırlanmıştır.

YÖNETMELİĞİN AMACI VE UYGULAMA ALANLARI Türkiye’de koku ile ilgili şikayetleri engellemek amacıyla koku oluşturan emisyonların kontrolüne ve azaltılmasına yönelik idari ve teknik usul ve esasları düzenlemektir.

YÖNETMELİĞİN UYGULAMA ALANLARI Bu Yönetmelik, 29/4/2009 tarihli ve 27214 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkındaki Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listesinde yer alan faaliyet ve tesislerin; a) Çevresel etki değerlendirilmesi mevzuatı kapsamında, b) Çevre denetim mevzuatı kapsamında, c) Şikâyetin değerlendirilmesi kapsamında, koku sorunlarının belirlenmesi ve çözümü ile ilgili işlemleri ve yaptırımları kapsar.

YÖNETMELİĞİN UYGULAMA ALANLARI Açık ortam hariç olmak üzere iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamına giren işyeri iç ortam havasına, UYGULANMAZ.

KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Koku: İnsanda koku alma duyusunu harekete geçiren ve kokunun algılanmasına neden olan uçucu maddelerin yarattığı etkiyi, Koku emisyonu: Noktasal veya alansal bir kaynaktan havaya atılan veya yayılan kokulu gazları, Koku eşiği: 1 KB/m3 olarak ifade edilen kokulu maddenin eşik konsantrasyonunu, Koku birimi (KB): Bir kokulu madde, standart koşullardaki 1 m3 nötral hava içine buharlaştırılarak karıştırıldığında panelin algılama eşiğindeki fizyolojik tepkisinin, aynı koşullarda bir birimlik referans koku kütlesinin yine 1 m3 nötral hava içine buharlaştırılarak karıştırıldığında ortaya çıkan tepkiye eşit olması halindeki kokulu madde miktarını ifade eder.

KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Olfaktometre: Kokulu bir gaz numunesinin belirli oranlarda nötral hava ile seyreltilerek koku konsantrasyonunun ölçüldüğü, farklı oranlarda seyreltilmiş kokulu gaz örneklerinin, ölçüm için kullanılan panelistlere koklatılarak koku konsantrasyonunun tayin edildiği cihazı, Panel: Koku konsantrasyonunun olfaktometre ile ölçülmesi sırasında, farklı oranlarda seyreltilmiş kokulu gaz örneklerinin sunulduğu, dört panelistten ve bir lider panelistten oluşan panelistler grubunu, Panelist: Koku konsantrasyonunun olfaktometre ile ölçülmesi sırasında, farklı oranlarda seyreltilmiş kokulu gaz örneklerinin koklatıldığı denek kişileri,

KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Alansal veya yaygın koku kaynağı: Çoğunlukla alan kaynak tanımına giren, boyutları belli olan fakat atık hava debisi belli olmayan, katı atık bertaraf tesisleri, lagünler, gübre yayılan alanlar, havalandırması olmayan kompostyığınları gibi kaynakları,

KOKU OLUŞTURAN EMİSYONLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ Noktasal koku kaynağı: Kokulu atık gazları sabit bir kaynaktan, bir havalandırma kanalı veya bir baca yardımı ile havaya atan kaynakları,

Koku oluşturan işletme/tesisleri kuran ve işletenlerin yükümlülükleri Madde-6  İşletmenin kamuya ve çevreye olan zararlı etkilerinin mevcut en iyi üretim veya arıtım teknikleri uygulanarak azaltmak suretiyle koku oluşumunu önlemesi, Bu Yönetmelik gereği koku önleme tedbirlerini alması, Şikâyet olması halinde, bu Yönetmelik gereği koku önleme tedbir/ek tedbirlerini alması, Bu Yönetmelikte belirtilen koku emisyonu sınır değerlerinin aşılmamasını sağlaması, Yetkili merciler tarafından istenilmesi halinde; koku emisyonlarını bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara uygun olarak ölçtürmesi zorunludur.

Koku Emisyonu İçin Hüküm ve Sınır Değerler Madde-7 TESİS TÜRÜNE GÖRE; Gıda Sanayi, Hayvan Çiftlikleri Mezbaha ve Hayvansal Yan Ürünler Mezbaha ve Hayvansal Yan Ürünler-Rendering Balık unu ve Yağı Atıksu arıtma tesisleri Tabakhaneler Demir-çelik tesisleri Kesimhaneler Kümesler ve Ahırlar Gübre (Tezek) Kurutma Tesisleri Et ve Balık Ürünlerinin Tütsülendiği Tesisler Hayvan Yağlarının Eritildiği Tesisler ÖNLEM YAPISINA GÖRE( EK-1) Kaynakta önleme, Arıtma, Seyreltme, Etkinliğini azaltma/Maskeleme. Hayvansal atıklardan üretim yapan diğer tesisler

Koku emisyonu azaltımı için teknikler Madde-8 Kokuya neden olan işletmeler koku önleyici tedbir/ek tedbir almalarının gerekli olması halinde işletmelerin alabileceği koku önleyici tedbirlere ilişkin bu Yönetmeliğin EK-1’inde uygulanabilecek teknikler verilmiştir. İşletmeler, EK-1’de yer alan koku önleyici teknikler dışında, işletmeleri için uygun teknikleri kullanabilirler. Söz konusu tekniklerin Bakanlıkça uygun görülmesi gerekmektedir. 7 nci maddede yer alan işletmelerin, öncelikle 7 nci maddede yer alan hüküm ve esasları sağlaması gerekmekte olup, buna rağmen şikâyet konusu olmaları halinde koku önleyici ek tedbir almaları gereklidir.

İşletmede koku kontrol/ek koku kontrol tedbiri alınması SAĞLANIR. Ek-3’de yer alan formata göre hazırlanmış koku emisyon raporuna göre değerlendirme yapılır. Olfaktometrik olarak ölçülmüş koku konsantrasyonlarının geometrik ortalaması; 1000 KB/m3 veya daha az ise, 1000-10.000 KB/m3 aralığında ise, 10.000 KB/m3 den büyük ise,  işletme/tesiste kaynakta koku giderimi konusunda herhangi bir İŞLEM YAPILMAZ İşletmede koku kontrol/ek koku kontrol tedbiri alınması SAĞLANIR. yetkili merci tarafından 16 ncı madde kapsamında idari yaptırım UYGULANIR.

YÖNETMELİĞİN UYGULANMASI ŞİKAYET KONUSU TESİSİN YERİNDE İNCELENEREK ŞİKAYET ÖN DEĞERLENDİRME FORMUNUN DOLDURULMASI ŞİKAYET GERÇEKÇİ BİR ŞİKAYET İSE ÖLÇÜM TALEP EDİLİR. ÖLÇÜM RAPORUN 9. MADDE KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLİR. KOKU ŞİKAYETİ SONLANINCAYA KADAR SÜREÇ DEVAM ETTİRİLİR. Uygulama; ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü ve İl Müdürlüklerince Yürütülmektedir

YETKİLİ MERCİE TARAFINDAN YÖNETMELİĞİN TEKNİK DEĞERLENDİRME ESASLARI ŞİKAYET ŞİKAYET ÖN DEĞERLENDİRME FORMU DOLDURULUR ŞİKAYET KOKU PROBLEMİNDEN KAYNAKLANIYORSA Şikâyet, bu Yönetmelik kapsamında tanımlanan koku probleminden kaynaklanmıyorsa SONLANDIRILIR. Koku emisyonu ölçtürmesi koku emisyon raporunu yetkili mercie sunması talep edilir. Koku emisyonu raporu Madde-9 çerçevesince değerlendirilir ve sonuçlar ve yaptırımlar işletme/tesis sahibine bildirilir. ŞİKÂYET SONUÇLANDIRMA FORMU HAZIRLANIR. 7.inci maddede belirtilen esaslar sağlanmadıkça şikâyet sonlandırılmaz.

Koku Emisyonlarının Tespit Edilmesi/Ölçülmesi ve Sonuçların Değerlendirilmesi Koku emisyonunun tespitinde aşağıdaki şartlara uyulur. a) Koku emisyonu tespiti ve ölçümü Bakanlıkça yetki verilen kurum/kuruluşlar tarafından yapılır. b) İşletme/tesiste koku konsantrasyonu ölçümlerinin yapılmasında ulusal/uluslararası kabul görmüş standartlarda belirtilen esaslar uygulanır. c) İşletme/tesislerin prosesinde veya işletme/tesis sınırları içinde kokuya neden olabilecek kaynaklar belirlenir ve değerlendirilir. ç) Emisyon kaynaklarından numune alma yöntemleri ve yerleri belirlenir. d) Koku kaynaklarının şikâyet noktasına olan uzaklığı belirlenir. e) Koku kaynaklarının yerleşik olduğu mahallin kentsel, kırsal, ticari veya endüstriyel bölge olup olmadığı belirlenir. f) İşletme/tesis içinde belirlenmiş olan koku kaynaklarında,  örnekleme yapılarak, olfaktometrik ölçümler gerçekleştirilir ve koku konsantrasyonları belirlenerek EK-3’te yer alan Koku Emisyonu Ölçüm Raporu formatına uygun olarak Emisyon Raporu hazırlanır.

Koku Emisyonlarının Tespit Edilmesi/Ölçülmesi ve Sonuçların Değerlendirilmesi Koku kaynağından alınan kokulu gaz örnekleri içindeki koku konsantrasyonu olfaktometrik yöntemle tayin edilir. Olfaktometrik ölçümlerde kullanılan cihaz olfaktometredir. Ölçümler ve değerlendirmeler sırasında ulusal/uluslararası kabul görmüş standartlarda belirtilen esaslara uyulur. Koku emisyonunu ölçecek kişilerin özellikleri ve panelistlerin kalibrasyonuna ilişkin esaslar Bakanlıkça belirlenir.

İDARİ PARA CEZALARI VE ADLİ İŞLEMLER Şikâyet konusu koku emisyonuna sebep olan işletme/tesisler tarafından; a) 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde belirtilen sınır değerlerin üzerinde çevreye koku emisyonu verilmesi, b) Yetkili merci tarafından verilen sürelerde; işletme/tesis tarafından koku emisyonlarının önlenmesine ilişkin tedbirleri alarak alınan tedbirlere ilişkin raporun ve/veya ölçüm raporlarının sunulmaması, c) 7 nci madde kapsamında yer alan tesis/işletmelerin alması gereken koku kontrol tedbirlerinin alınmaması, durumlarında Çevre Kanununun 15 inci ve 20 nci maddelerinde öngörülen idari yaptırımlar uygulanır.

EKLER EK-1 : Koku Azaltıma Yönelik Tedbirler Ek-2: Koku Şikayeti Denetim Formu Ek-3: Koku Emisyon Ölçüm Raporu Formatı Ek-4: Şikayet Değerlendirme Formu Ek-5: Şikayet Sonlandırma Formu

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. 0 232 341 68 00 betul.coskun@csb.gov.tr Betül COŞKUN Çevre Mühendisi 0 232 341 68 00 betul.coskun@csb.gov.tr