Referans No: EuropeAid/135743/ID/ACT/TR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"DEZAVANTAJLI KİŞİLERİN SOSYAL ENTEGRASYONU ile İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ" HİBE PROGRAMI.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Proje Destekleri Tanıtım Toplantıları 14 Ocak 2013, AYDIN
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
ÇOK FAYDALANICILI PROGRAM KAPSAMINDA DUYURULAN HIBE PROGRAMLARI
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
BİLGİLENDİRME GÜNLERİ Siyasi Kriterler ve Medya Başvuru Rehberleri Tanıtımı.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENMENİN DESTEKLENMESİ – II (LLL – II)
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
AB DESTEKLİ BÖLGESEL KALKINMA PROGRAMLARI HİBE PROGRAMI
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
“Türkiye’nin AB’ye Üyelik Süreci” Sivil Toplumla Diyalog Toplantısı Hatay IPA Kapsamında STK’lara Sağlanan Destekler 28 Nisan 2016.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
Mehmet Akif EKER İpekyolu Kalkınma Ajansı. 26 ADET DÜZEY 2 BÖLGESİ.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ SPORT; SPOR ETKİNLİKLERİ.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TEKNİK DESTEK PROGRAMI
KURUM HİZMETLERİ VE İSTİHDAMA YÖNELİK UYGULAMALARI
Hayatta bir tek başarısızlık vardır, o da denememektir.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
DIŞ İLİŞKİLER VE AB KOORDİNASYON MERKEZİ
KAYSERİ VALİLİĞİ DIŞ İLİŞKİLER ve AB KOORDİNASYON MERKEZİ.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Bilgilendirme Toplantısı
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

Referans No: EuropeAid/135743/ID/ACT/TR "DEZAVANTAJLI KİŞİLERİN SOSYAL ENTEGRASYONU ile İSTİHDAM EDİLEBİLİRLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ" HİBE PROGRAMI Referans No: EuropeAid/135743/ID/ACT/TR NİSAN 2014

Hibe Programının Hedefleri Genel Hedef: Dezavantajlı kişilerin sosyal entegrasyonu ve/veya istihdam edilebilirliğinin arttırılması, işgücü piyasasına erişimlerinin kolaylaştırılması ve işgücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engellerin kaldırılmasıdır.

Hibe Programının Hedefleri Özel Hedefler: Dezavantajlı kişilerin istihdam edilebilirliğinin, istihdam ve işgücüne katılım oranlarının arttırılması ve işgücü piyasasına girişlerinin kolaylaştırılması, Dezavantajlı kişilerin işgücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engellerin kaldırılması, Dezavantajlı kişilerin işgücü piyasasının durumu hakkında bilgilerinin arttırılması, İşgücü piyasasında dezavantajlı kişiler ve özel itina gösterilmesi gereken gruplara yönelik ayrımcılığın tüm biçimlerinin azaltılması.

Hibe Programının Öncelikleri Projeler aşağıda belirtilen hedef gruplara odaklanmalıdır: Engelli bireyler, Gecekondu bölgelerinde yaşayanlar dahil olmak üzere yoksul veya yoksulluk riski altında bulunanlar, Eski mahkum/tutuklular, mahkum ve tutuklular Yerinden olmuş kişiler (IDP) Çalışan çocukların ebeveynleri Roman ve Romanlar gibi yaşayan vatandaşlar Yoksulluk riski altında bulunan çocuklar ve koruma ihtiyacı duyan çocuklar,

Hibe Programının Öncelikleri Hedef gruplar (devam): Madde bağımlıları, Şiddet mağduru kadınlar, Sığınma evlerinde kalan bireyler, Çocuğunu yalnız başına büyüten ebeveynler, Evsizler, Mevsimlik tarım işçileri ve onların çocukları, Göçebeler, Uygun diğer dezavantajlı bireyler Belirtilen hedef grupların tümünde alt kategori olarak “kadınlar” özellikle hassasiyet gerektiren bir grup olarak düşünülmektedir.

Hibe Programının Öncelikleri Proje başvuruları aşağıda belirtilen performans göstergelerinden en az ikisini içermelidir: Kamu istihdam, rehberlik, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerine yönlendirilen veya katılım gösteren dezavantajlı birey sayısı, Dezavantajlı kişilere yönelik klişe ve önyargıların bertarafı ve ayrımcılıkla mücadele için gerçekleştirilen faaliyet sayısı, Dezavantajlı kişilerin kamu hizmetlerine erişimiyle ilgili araçlar hakkında bilgilendirilmeleri için yapılan farkındalık arttırma faaliyetleri sayısı, İşgücü piyasasına giren dezavantajlı kişi sayısı Kendi işini kuran dezavantajlı kişi sayısı.

Hibe Programının Öncelikleri Proje konusu fark etmeksizin projede gözetilmesi gereken unsurlar: Cinsiyet eşitliği, Sivil toplumun katılımı, Dezavantajlı bireylerin sorunları, Sürdürülebilir kalkınma ve çevrenin korunması, İyi yönetişim. Her proje teklifi yukarıdakilerden en az bir veya daha fazlasını içermelidir.

Lot 1: Roman ve Romanlar gibi yaşayan vatandaşlara yönelik Hibe Tutarı Lot 1: Roman ve Romanlar gibi yaşayan vatandaşlara yönelik Toplam miktar 9.000.000 Avro Tüm Türkiye’yi kapsamaktadır.

Lot 2: Tüm diğer Dezavantajlı Kişilere yönelik Hibe Tutarı Lot 2: Tüm diğer Dezavantajlı Kişilere yönelik Toplam tutar 21.000.000 Avro Tüm Türkiye’yi kapsamaktadır.

Hibe Tutarı Lot 1: Asgari tutar: 30.000 Avro Azami tutar: 150.000 Avro

Hibe Tutarı Talep edilen hibe miktarı, projenin toplam uygun maliyetlerinin en fazla %95’i, en az %80’i kadar olmalıdır. Kalan kısım eş finansman olarak, Başvuru Sahibi tarafından karşılanmalıdır. (örnek: 300.000 avro’luk bir projenin en az 240.000 avro ve en fazla 285.000 avro’luk kısmı hibe kapsamında karşılanabilir)

Proje Süresi En az 10 en fazla 12 aydır

Uygunluk Kriterleri Tarafların Uygunluğu: Başvuru Sahibi, Eş-Başvuru Sahibi/Sahipleri, Bağlı Kuruluşlar Faaliyetlerin Uygunluğu, Maliyetlerin Uygunluğu

Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Hibe almaya hak kazanabilmek için, Başvuru Sahibi: Tüzel kişilik sahibi ve Kâr amacı gütmeyen kurum/kuruluş

Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibinin Uygunluğu (devam): Örnekler: STK (Sosyal içerme, yoksulluk, ayrımcılıkla mücadele, insan hakları, kadın hakları, çocuk hakları, vs. alanlarında faaliyet gösteren), Ticaret ve/veya sanayi odaları, Esnaf ve sanatkar odaları, Sendikalar ve konfederasyonlar Organize sanayi bölgeleri (OSB), KOBİ temsilcisi kuruluşlar, Profesyonel/mesleki dernekler ve/veya vakıflar, Kar amacı gütmeyen kooperatifler,

Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibinin Uygunluğu (devam): Örnekler: Eğitim ve/veya öğretim kurumları, Halk eğitim merkezleri, Yatılı ilköğretim bölge okulları (YİBO), Yerel yönetimler (belediyeler, il özel idareleri, yerel belediye birlikleri ve bölgesel kalkınma ajansları gibi), Avrupa Komisyonu Mali Tüzüğü Uygulama Kurallarının 43. Maddesinde tanımlanan uluslararası (devletlerarası) kuruluşlar, Ve diğerleri: Lütfen Başvuru Rehberi Bölüm 2.1.1’i inceleyiniz.

Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibinin Uygunluğu (devam): Başvuru Sahibi’nin Türkiye’de kurulmuş bir STK olmaması halinde, Türkiye’de kurulu en az bir Eş-Başvuru Sahibi ile hareket etmelidir.

Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibinin Uygunluğu (devam): Siyasi partiler ve bağlı yapıları bu Teklif Çağrısı kapsamında uygun Başvuru Sahibi değildir. Ticari işletmeler ya da İşletme grupları uygun Başvuru Sahibi veya Eş-Başvuru Sahibi değildir. Ancak iştirakçi olarak yer almaları tavsiye edilmektedir. Merkezi yönetimin il/bölge müdürlükleri bu teklif çağrısı kapsamında Başvuru Sahibi veya Eş-Başvuru Sahibi olarak yer alamaz ancak iştirakçi olarak katılım gösterebilir.

Tarafların Uygunluğu Eş-Başvuru Sahibinin Uygunluğu: Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri, Başvuru Sahibi ile aynı uygunluk kriterlerini taşımak zorundadır. Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri belirlenirken, her bir Eş-Başvuru Sahibinin projede açıkça belirlenmiş bir rolünün bulunmasına dikkat edilmelidir. Başvurularda Eş-Başvuru Sahibi sayısı en az 1, en fazla 3 olmalıdır.

Tarafların Uygunluğu Bağlı Kuruluşlar: Başvuru Sahibi ve Eş-Başvuru Sahibi/Sahipleri Bağlı Kuruluş(lar) ile hareket edebilir. Bağlı Kuruluş(lar) Başvuru Sahibi ve Eş-Başvuru Sahibi/ Sahipleri ile aynı uygunluk kriterlerini sağlamak zorundadır. Örnek: Konfederasyonların tüzel kişiliği haiz sendikaları birer bağlı kuruluştur.

Tarafların Uygunluğu Başvuru Sahibi, Eş-Başvuru Sahibi ve Bağlı Kuruluşların yanısıra projeye dahil edilebilecek kuruluşlar: İştirakçiler İştirakçiler projede gerçek bir rol üstlenir ancak günlük harcırahlar (per diem) ve seyahat giderleri haricinde hibeden yararlanamazlar. İştirakçi kuruluşlar için, bölüm 2.1.1’deki uygunluk kriterlerini sağlama şartı yoktur. Yükleniciler İştirakçiler veya Bağlı Kuruluş(lar) ayrıca proje yüklenicisi olamazlar. Yükleniciler, Hibe Sözleşmesi Ek IV’te yer alan satın alma kurallarına tabidirler.

Faaliyetlerin Uygunluğu Proje Türleri Uyum yeteneği ve istihdam edilebilirliğin arttırılması yoluyla dezavantajlı grupların işgücü piyasasına entegrasyonlarının sağlanmasına yönelik projeler, Dezavantajlı kişilere yönelik ön yargı ve ayrımcılığın giderilmesine ilişkin farkındalık artırma projeleri, Dezavantajlı kişiler için eğitim, bireysel rehberlik, danışmanlık ve iş eşleştirme hizmetlerine yönelik projeler.

Faaliyetlerin Uygunluğu Faaliyetler yerel, bölgesel, ulusal ihtiyaçlar ve hedef grupların ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanmalıdır. Proje Ön Teklifleri ilgili resmi istatistikler ve raporlarda yer alan verilerle desteklenmelidir. Proje birden fazla ilde uygulama içeriyorsa, projenin ana uygulama yeri, faaliyetlerin çoğunluğunun gerçekleştirildiği il olacaktır. Proje yönetim işleri için her projenin tam zamanlı bir proje koordinatörü ve proje asistanı ile muhasebeci görevlendirmesi tavsiye edilmektedir.

Faaliyetlerin Uygunluğu Örnekler Mesleki ve işbaşı eğitimleri, iş ve mesleki rehberlik hizmetleri, iş arama desteği ve koçluk hizmetleri, Girişimciler için finansmana erişim konusunda danışmanlık, Mobil eğitim merkezleri ve benzer oluşumlar dahil, uygun organizasyonlarla mesleki eğitim, girişimcilik eğitimi, işbaşı eğitimleri, Hedef grup için eğitim materyallerinin hazırlanması, Hedef grup ve işverenleri biraraya getiren faaliyetler, Özel sektörde staj ve çıraklık eğitimleri, Okul öncesi eğitim ve çocuk/yaşlı bakım hizmetlerinin sağlanması ve bu yolla kadınların istihdam edilebilirliğinin arttırılması ve mevcut işlerine devam edebilmeleri konusunda destek sağlanması, Roman ve Romanlar gibi yaşayan/yerinden olmuş kadınlar, şiddet mağduru kadınlar ve tek ebeveyn olan annelere yönelik faaliyetler.

Faaliyetlerin Uygunluğu ZORUNLU! Tüm proje tekliflerine ayrımcılık ve dışlanmaya karşı farkındalık arttırma faaliyetlerinden en az bir tanesi eklenmelidir! Hedef grubun yasal hakları ve kamu kurumlarının verdiği hizmetler konusunda bilgilendirilmesi, Sosyal girişimcilik, korunmalı işyerleri vb. konu/uygulamalar hakkında yerel idareler, belediyeler, STKlar vb.nin farkındalıklarının arttırılması, İşyerinde önyargı ve ayrımcılığın bertaraf edilmesi için işveren ve işçilere yönelik faaliyetler, Ayrımcılık ve dışlanmayla ilgili olarak ebeveynler, öğretmenler, okul idarecileri ve diğer okul personeline yönelik faaliyetler,

Faaliyetlerin Uygunluğu ÖNEMLİ: Diğer faaliyet örnekleri Başvuru Rehberi’nde mevcuttur. Faaliyetler, Rehber’de belirtilenlerle sınırlı değildir. Hedef grubun seçiminde cinsiyet eşitliği göz önünde bulundurulmalıdır. Mesleki eğitim faaliyeti içeren projelerin, staj/iş-başı eğitimi ve iş arama faaliyetleri içermesi önemle tavsiye edilir. Girişimcilik konulu projeler KOSGEB standartları ve mevzuatı ile uyumlu olmalıdır.

Faaliyetlerin Uygunluğu ÖNEMLİ Değerlendirme aşamasında, projelerde, fayda-maliyet etkinliğinin (projenin verimliliği, etkililiği ve sürdürülebilirliği açılarından) öngörülmüş olması önem teşkil etmektedir. Bu nedenle, başvuru sahipleri tekliflerini hazırlarken proje bütçesi ile beklenen sonuçları dikkatlice değerlendirmelidir.

Faaliyetlerin Uygunluğu ÖNEMLİ Başvurular hedef grubun ihtiyaçlarına, problemlerine özgü ve “orijinal” olmalı ve uygun çözümler ve uygulama yöntemleri ile tasarlanmalıdır. “kopyala-yapıştır” şeklindeki başvurular değerlendirme sürecinde elenebilir. Proje faaliyetlerinin uygulanması için zaruri durumlarda STKların, okulların, vb. binalarının yenilenmelerine ilişkin mevcut altyapının tadilatı ve modernizasyonu maliyetleri uygun doğrudan maliyettir. Bu maliyetler 10.000 avro’yu geçmemelidir.

Faaliyetlerin Uygunluğu Uygun Olmayan Faaliyetler: Sadece veya büyük ölçüde, çalıştaylara, seminerlere, konferanslara ve kongrelere katılım için bireysel finansman sağlanmasını içeren projeler; Sadece veya büyük ölçüde, çalışma ya da eğitim kursları için verilecek bireysel burslara yönelik projeler; Devlet bütçesinden, başka Topluluk programlarından ya da diğer kaynaklardan finanse edilmiş ya da edilmekte olan faaliyetler; Konferanslar, yuvarlak masa oturumları, seminerler ya da benzeri bir defaya mahsus faaliyetler. Bu faaliyetler yalnızca daha kapsamlı bir projenin parçasını oluşturuyor olmaları durumunda finanse edilebilecektir.

Faaliyetlerin Uygunluğu Uygun Olmayan Faaliyetler (Devam): Hibe sözleşmesinin imzalanmasından önce başlayan faaliyetler; Sadece araştırma faaliyetleri içeren projeler; Kar amacı güden faaliyetler, Ticari faaliyetler; Bağışlar; Siyasi nitelikli veya siyasi partilerle ilgisi olan projeler; Sadece araştırma faaliyetleri, strateji, plan ya da benzer belgeleri geliştirmeye yönelik faaliyetleri içeren projeler; Hibe veren faaliyetler Alt yapı projeleri veya esas olarak ekipman satın alımına yönelen projeler.

Faaliyetlerin Uygunluğu Bir Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla başvuru yapabilir. Bir Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla hibeden yararlanamaz. Bir Başvuru Sahibi, aynı zamanda başka bir başvuruda Eş-Başvuru Sahibi veya Bağlı Kuruluş olarak yer alabilir.

Faaliyetlerin Uygunluğu Bir Eş-Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla başvuruda yer alabilir. Bir Eş-Başvuru Sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında ikiden fazla hibeden yararlanamaz. Bir Eş-Başvuru Sahibi, aynı zamanda başka bir başvuruda Başvuru Sahibi veya Bağlı Kuruluş olarak yer alabilir. Bağlı Kuruluş(lar) birden fazla başvuruda yer alabilir.

BAŞARILAR