COSPAS - SARSAT UYDULARI ARACILIĞIYLA ULUSLARARASI ARAMA VE KURTARMA ( SAR) SİSTEMİ (2007) Kaptan Hakan DURMAZ TRMCC Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
Selda Aydın Seyhan Kamçı
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
TÜRKSAT “iletişim her şeydir” ULUSLAR ARASI UYDU OPERATÖRÜ NEJAT DÖĞER UYDU HİZMETLERİ KURUMSAL ÇÖZÜMLER DİREKTÖRÜ.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
Türksat 3A.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
GEMİADAMLARININ SAĞLIĞININ KORUNMASI VE TIBBÎ BAKIMINA İLİŞKİN 164 SAYILI SÖZLEŞME ILO Kabul Tarihi: 24 Eylül 1982 Kanun Tarih ve Sayısı: / 4945.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
BT Destek Hizmetleri (Akademik Sistemler) Eylül 2006.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Yazılım Proje Yönetimi
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
ÇANAKKALE SAVAŞI OKAN KAZAKLAR 9-C 548.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
KORAY SÜRMELİ EREN AKKAYA RİFAT KISACIK
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
( HATA VE AKIŞ KONTROLU – PROTOKOLLER – AĞ YAPILARI )
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
BURSA BELEDİYESPOR ÇALIŞMALARI. Amacımız; Kent ve ülke sporuna başarılı sporcular yetiştirmek Bursalı hemşehrilerimize, kurum çalışanlarına ve ailelerine.
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
Bizpro Sistem Business Aligned IT İstanbul, 05 Ağustos 2005.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KÖRFEZ SAVAŞLARI ve DOĞAL KAYNAKLARIMIZ
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ
Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN
Küresel Konum Belirleme Sistemi (Global Positioning System: GPS)
Meslek Odaları ve örgütlerine AB Platform, Meslek Odaları ve örgütlerine alternatif olarak kurulmamıştır alternatif olarak kurulmamıştır. Aksine.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
MİLLETLER CEMİYETİ (CEMİYET-İ AKVAM).
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Kurtarma Koordinasyon Alt Birimlerinin / KKAB Görev ve Sorumlulukları.
ARAMA VE KURTARMA.
GMDSS Kapsamına Giren Gemiler: 300 GT ve üzerinde yük gemileri ile tüm yolcu gemileri GMDSS kapsamına girmektedir.(S74CIVR1.1.) Bu özelliğin dışında kalan.
COSPAS-SARSAT SİSTEMİ
GMDSS.
GMDSS GİRİŞ.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Sunum transkripti:

COSPAS - SARSAT UYDULARI ARACILIĞIYLA ULUSLARARASI ARAMA VE KURTARMA ( SAR) SİSTEMİ (2007) Kaptan Hakan DURMAZ TRMCC Başkanı

KONULAR Giriş Tarihçe Uluslararası COSPAS-SARSAT platformu Sistem hakkında genel teknik bilgi Çalışma Şekli TRLUT,TRMCC,RCC Katılım Prosedürleri Sorumluluk Alanlarımız SAR Konvansiyonu sorumluluklarımız Sonuç (Türkiye açısından)

GİRİŞ Amaç: Hayat kurtarmak. Hızlı hareket etmek önemli 2 gün < 10% 8 saat > 60% Kurtarma çalışmalarının maliyetini düşürmek Arama ve kurtarma ekiplerinin daha verimli çalışmasını sağlamak

GİRİŞ Kazaların yerini kısa sürede tesbit ederek, insan hayatlarının kurtarılmasına katkıda bulunmak. Arama ve kurtarma çalışmalarının maliyetini düşürmek. Personel ve teçhizatın en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak.

GİRİŞ Yeni bir uluslararası platformda temsil edilmek. “Hi-tech” ülkesi imajı sağlamak. Bölge ülkeleri arasında politik prestij sağlamak. Düşük maliyet.

TARİHÇE Kurucu devletler (1979): ABD, Kanada, Fransa, SSCB (Rusya) 1982: İlk kurtarma (Kanada’da) 1985: Sistemin faaliyete geçmesi 1988: Cospas-Sarsat Programı Anlaşması 1993: 300 tonun üzerindeki gemilerin Cospas-Sarsat vericisi taşıması zorunluluğu 1997: Jeosenkron uyduların sisteme katılması

ULUSLARARASI COSPAS - SARSAT PLATFORMU

ULUSLARARASI COSPAS - SARSAT PLATFORMU Bölgesel Toplantı MCC Servis Sahası SPOC Toplantıları Tek Taraflı veya Çok Taraflı Toplantılar Rapor Rapor Rapor Müşterek Komite OWG TWG Konsey Görev Grupları Rapor Rapor & Teklifler COSPAS-SARSAT Sekretaryası

ULUSLARARASI COSPAS - SARSAT PLATFORMU Katılımcılar: COSPAS-SARSAT Kurucu Ülkeler : 4 Yer istasyonları sağlayan ülkeler(MCC,LUT) : 25 Kullanıcı ülkeler : 9 Uluslararası katılımcı örgütler : 2 Toplam katılımcılar : 40 Dünyadaki tehlike bikınları: 406 Mhz (Ağustos 2007) : 495.000 121.5 Mhz : 640.000 Uzay Kesimi Leo Sar Uyduları : 5 Geo Sar Uyduları : 4 Yer istasyonları: Görev Kontrol Merkezleri (MCCs) : 26 LEOSAR sistemi yer istasyonları (LEOLUTs) : 44 GEOSAR sistemi yer istasyonları (GEOLUTs) : 20

ULUSLARARASI COSPAS - SARSAT PLATFORMU Katılımcı Ülkeler Arasında 11 Haziran 2005 itibarı ile Türkiye de yer almaktadır.

COSPAS-SARSAT YÜKLENMİŞ GEOSAR EKİPMANI DURUMU Uydu Durumu Kazanç Kontrol Yorumlar GOES 9 (155° E) F Fixed   GOES-East (75° W) AGC GOES-West (135° W) INSAT 3A (93.5° E) L TBD INSAT 3A test aşaması altında olup, bununla beraber alarmlar sistem içinde dağıtılmaktadır.INSAT uydusu uzun format 2. bölge korumalı alanı işleyememektedir. MSG-1 (3.4° W) Açıklamalar F Tam Operasyonel L Sınırlı Operasonel AGC Otomatik Kazanç Kontrol NO Operasyonel Değil NA Uygulanamaz TBD Karar Verilecek   UT Test Aşamasında

COSPAS-SARSAT LEOSAR YÜKLENMİŞ EKİPMANI DURUMU 1 TEMMUZ 2005 UYDU Tekrarlayıcı Ekipman Arama Kurtarma İşlemcisi (SARP) Yorumlar 121.5 MHz 243 MHz 406 MHz Küresel Yerel   Sarsat-6 F NO Sarsat-7 L 243 Mhz. İşlemcisinde aralıklı kayıplar yaşanmaktadır. Sarsat-8 121.5 Mhz. İşlemcisinde aralıklı kayıplar yaşanmaktadır Sarsat-9 Sarsat-10 Cospas-4 NA Cospas-9

Bir LEO Uydunun Kapsama Sahası

121.5 MHZ SÜPÜRME Audio fmin = 300 Hz Audio fmax = 1600 Hz 121.5 MHz Saniyede 2 - 4 Defa 121.5 MHz Audio fmax = 1600 Hz Audio fmin = 300 Hz

MORS KODU E A 2 9 6 7 E A 2 9 6 7

LUT KAPSAM ŞEMASI

LEO –GEO UYDULARI

GENEL TEKNİK BİLGİ Üç Ana Bölüm: Kaza halinde sinyal gönderen vericiler: gemi,uçak veya karadaki şahıslarda bulunan terminaller (EPIRB,ELT,PLB bikınları)

GENEL TEKNİK BİLGİ Uydular: COSPAS-SARSAT + Jeosenkron Uyduları vericilerden gelen sinyalleri alır ve tekrar yeryüzündeki Yer İstasyonlarına gönderirler.

Tipik MCC Çalışma Şeması GENEL TEKNİK BİLGİ Tipik MCC Çalışma Şeması

Tipik MCC-LUT-RCC Akış Çalışma Şeması GENEL TEKNİK BİLGİ Tipik MCC-LUT-RCC Akış Çalışma Şeması

GENEL TEKNİK BİLGİ

COSPAS-SARSAT SİSTEMİ İŞLEYİŞİ UYDULARI DİĞER MCCs COSPAS-SARSAT LUT COSPAS UYDULARI DİĞER RCCs FREKANSLAR 121.5 MHZ 243.0 MHZ 406.0 MHZ DİĞER SPOCs GÖREV KONTROL MERKEZİ (MCC) ELT EPIRB PLB ARAMA VE KURTARMA KOORDİNASYON MERKEZİ (RCC)

ÇALIŞMA ŞEKLİ COSPAS-SARSAT sisteminin genel çalışma şekli, Havacılık için ELT (Emergency Locator Transmitter), Denizcilik için EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) ve Kara için PLB (Personal Locator Beacon) olarak adlandırılan ve tehlike anında manual ve otomatik olarak tehlike sinyali gönderebilen üç çeşit uydu vericisinden oluşmaktadır.

ÇALIŞMA ŞEKLİ Bu üç vericiden yayınlanan sinyaller, uygun alıcı/işlemci (receivers/processors) ile donatılmış kutupsal ve sabit yörüngeli uydular (COSPAS-SARSAT-MSG-GOES) tarafından algılanır ve bikının pozisyonunun tespit edilmesi için LUT (Local User Terminal) olarak adlandırılan yer alma istasyonlarına iletirler.Alarm daha sonra, yer tespit bilgisi ve diğer bilgilerle birlikte MCC (Mission Control Center) olarak adlandırılan görev kontrol merkezleri vasıtasıyla, ya bir ulusal RCC (Arama Kurtarma Merkezi)’ne yada bir diğer MCC’ye veya uygun bir SAR yetkilisine iletilerek tehlikedeki kişilerin kurtarılması için SAR operasyonu başlatılır.

COSPAS-SARSAT VERİCİLERİ KARAKTERİSTİK 121.5/243.0 MHz 406 Mhz Pozisyon Doğruluğu 20 - 30 km 2 - 5 km Kapsama Yerel Küresel Kullanıcı Tanımlama Kodu Yok Var Verici Güç Çıkışı 50 - 100 mW 5 W Sinyal Tipi Analog Digital Sinyal Tekrarlaması Devamlı Yayın 440 mSec Her 50 Saniyede

LOCAL USER TERMİNAL Uydudan Gelen Verici Sinyalleri Yerel Kullanıcı Yer Merkezli Alıcı Terminali Uyduların İzlenmesi İletilen Bikın Sinyallerinin Alınması Çeşitli Girişimlerden Sinyallerin Çıkartılması Doppler Eğrisinin Çıkarılması Uydu Pozisyonunun Çıkarılamsı Bikının Pozisyonunun Çıkarılması (A&B Tarafı Bikın Parametrelerinin Çıkarılması Bikın Lokasyonunun ve parametrelerinin TRMCC ye Gönderilmesi Yerel Kullanıcı Terminali (Esenboğa) Vericinin Pozisyon Bilgilerini Mission Control Centre (TRMCC)’ ye gönderir.

MISSION CONTROL CENTRE (MCC) Diğer MCC lerden gelen Alarm Mesajları Lutlardan Gelen Lokasyonlar Yer Kesimi Servis Sağlayıcı Ülke Kurumu Cospas/Sarsat Data Dağıtım Merkezi Lutlardan Alarm Datalarının Alımı Ulusal Hab. Hat. Kullanarak Uluslar arası Yabancı MCC lerden MCC Görevleri Lut Operasyonlarının İzlenmesi ve Kontrolü Alarmların Analizi ve Filtrelenmesi Olay Alarmlarında RCC lere Tavsiye Diğer MCC lere Alarmların Yayımlanması TRMCC Alarm Mesajları Yabancı MCClere RCC ve SPOC

İSTATİSTİKİ BİLGİ -2005 yılı içinde COSPAS SARSAT Sistemi alarm sinyallerinin de dahil olduğu 435 Sar Olayında 1666 kişi kurtarılmıştır. -Eylül 1982 den itibaren COSPAS SARSAT Sistemi yardımıyla 5800Sar Aktivitesinde 20.500 Kişinin kurtarılmasına direkt veya dolaylı olarak katkı sağlamıştır.

Sisteme Katılım İki Şekilde Olmakta: KATILIM PROSEDÜRLERİ Sisteme Katılım İki Şekilde Olmakta: Kullanıcı Devlet Olarak: Sistemin Uydu ve Yer İstasyonlarını (LUTs,MCCs)kullanma hakkına sahiptir.Toplantılara katılım sağlayarak aidatını öder(RCCs + 42.000 Can. Doları). Yer İstasyonlarını (LUTs,MCCs)Sağlayıcı Devlet Olarak:Yer istasyonlarını kurarak sisteme katılım sağlar.Toplantılara katılım sağlayarak aidat öder(LUTs,MCCs,RCCs + 42.000 Can. Doları + Bakım).

TÜRKİYEDE DURUM Ülkemiz Arama ve Kurtarma (SAR) Sahasında seyreden ve tehlike içerisinde bulunan gemilerin bu sistem üzerinden gönderdikleri tehlike sinyalleri bize en yakın LUT ve MCC Yer istasyonlarına sahip bulunan İtalya üzerinden Fax’ la alınmakta idi, sorumluluk sahamızdaki tehlike sinyalinin tarafımıza ulaşmasında zaman kaybı oluşmaktaydı. Sisteme kullanıcı olarak katılım sağlayan YUNANİSTAN’IN İTALYA ile 1997 senesinde yapmış olduğu anlaşmaya göre ITMCC Yunanistanın iddia ettiği FIR sahasında bu bilgileri JRCC Pireye vermekte idi.

TÜRKİYEDE DURUM 06 Ekim 2005 tarihi itibarı ile TRMCC IOC (Başlangıç Operasyonel Kabiliyeti) safhasına geçmiştir. 17 Ocak 2006 tarihi itibarı ile de FOC ye geçilmiştir. Iran-Irak ve Afganistan TRMCC nin SPOC (Arama Kurtarma İrtibat Noktaları) ları olarak belirlenmesinde CSC 35 dönem toplantısında karara varılmış olup Haziran 2006 tarihi itibarı ile GEOSORT dokümanına girmiştir.

IOC TRMCC SERVICE AREA

FOC TRMCC SERVICE AREA Turkey Afghanistan Iraq Iran SYRIA LEBANON JORDAN KUWAIT Suriye, Kuveyt,Lübnan ve Ürdün 2 Ekim 2007 İtibarı ile SAMCC ye devir edilmiştir.

1979 SAR KONVANSİYONU SORUMLULUKLARIMIZ 2.1.1 maddesi gereğince, taraflar denizde tehlikede olan veya tehlikede olduğu bilinen kişilerin tehlike çağrılarını alabilecek ve anında bu kişilere gerekli yardımı sağlayacaklardır. 2.1.2.4 maddesi gereğince, taraflar Arama ve Kurtarma Hizmetinin temel elemanı olan komünikasyon imkanlarını kuracaklardır.

SORUMLULUKLARIMIZIN DEVAMI 2.3.2 maddesi gereğince, Arama ve Kurtarma Merkezleri(RCC) kendi bölgelerinde meydana gelen tehlike çağrılarını alabilme imkanını sağlayacaklardır 4.1.1 maddesi gereğince, taraflar kendi sahalarında Arama Kurtarma operasyonları ile ilgili komünikasyon olanaklarını güncelleştirecek ve geliştireceklerdir

SONUÇ Kazaların yerini kısa sürede tesbit ederek, insan hayatlarının kurtarılmasına katkıda bulunur. Arama ve Kurtarma Merkezinin acil durum ve konum bilgisini alma süresinin azlığı ve mümkün olan en doğru bilgiye erişimi; Arama ve Kurtarma (SAR) çalışmalarının süresini ve maliyetini düşürecektir.. Arama ve Kurtarma esnasında personel ve teçhizatın en verimli şekilde kullanılmasını sağlar. Bölge Ülkelerine sistemin hizmeti sunularak ülkenin prestiji artırılır. İnsan hayatının önemine binaen kurulu bulunan uluslararası yeni bir platforma dahil edilir. 1979 SAR Konvansiyonu sorumluluklarının yerine getirilmesi sağlanır.

TÜRKİYE AÇISINDAN SONUÇ Ülkemizin de, insan hayatına önem veren uluslararası bir platformda temsil edilmesi sağlanır. Taraf olduğumuz SAR Konvansiyonu gereği sorumluluklarımızı yerine getirmek Bölge ülkeleri arasında politik prestij (COSPAS-SARSAT Sisteminin dağıtım planı gereği komşu ülkelerin SAR sahalarında meydana gelen kazaları bu ülkelere ulaştırarak prestij sağlar.) Arama ve Kurtarma Merkezinin acil durum ve konum bilgisini alma süresinin azlığı ve mümkün olan en doğru bilgiye erişimi; Arama ve Kurtarma (SAR) çalışmalarının süresini ve maliyetini düşürecektir. Bölge Ülkelerine Karşı Avantaj Sağlamak.

TÜRK ARAMA KURTARMA SAHASI