E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Deniz’e Hoşgeldiniz.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
İNTERNET.
İNTERNET ADRESLERİ.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKT 108 Uluslararası Ekonomi
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
E-postanın nasıl kullanılır?
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilişim Teknolojileri Alanı
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Özel Alışveriş Sitesi.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İNTERNET.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
ARAŞTIRMADA KULLANAB İ LECEK KAYNAKLAR World Bank – WB ( International Monetary Fond.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Temel Bilgi Teknolojileri
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

İÇERİK AKIŞ Ticaret İnternet Ülkelerin İnternet Kullanımları E-Ticaret Küresel E-Ticaret Türkiye’ de E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

DİLEYEN EVİNDE KULLANDIĞI BEYAZ MASASINI SATABİLİR ! Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

TİCARET Değişik mal ve hizmetlerin taraflar arasında satılması / satın alınması işlemi Malların/ürünlerin üretim sürecinden tüketimine kadar geçen zamanda, ekonomik değer taşıyan başka nesneler ile değiştirilmesi, alışı ve satışı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

TİCARET ‘İN ÖĞELERİ ALICI BİLGİ AKIŞI MAL AKIŞI PARA AKIŞI SATICI Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

İNTERNET Internet, dünya kapsamında birçok bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan ve gittikçe büyüyen bir iletişim ağıdır. Dünya nüfusunun yaklaşık olarak %40 ‘lık bir bölümünün internet kullandığı bilinmektedir. 2,992,463,966 (2014 Ekim) Dünyada internet kullanıcısı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

İnternet kullanım oranı 1993 yılında % 1 ‘in altında seyrederken, 2015 yılına doğru ilerlerken bu oran hızla büyümektedir. (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

İnternet Kullanıcıları Dünya Nüfusu ve İnternet Kullanıcıları (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

2014 Ülkelerin İnternet Kullanımları (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

E-TİCARET (E-COMMERCE) “Ticaret” ifadesi kavramsal olarak “mal veya hizmetin satın alınması ve satılması” işlemlerini kapsamaktadır. Bu sürecin elektronik ortamda yani internet üzerinde yapılması e-ticaret kavramını ortaya çıkarmıştır. Yani e- ticaret mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım ve satımı işlemi olup çevik bir süreçtir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

OECD ‘nin tanımına göre e-ticaret; Elektronik iletişim teknolojileri ticari hayatta uzun yıllardır kullanılmaktadır. Fakat, e-ticaretin internet ortamında kullanılması çok eski değildir. 1995 yılında Amerika ‘ da amazon.com adıyla ilk e-ticaret sitesi açılmıştır. 1997 yılında OECD tarafından e-ticaret tanımlandı ve şuan en yaygın olarak kabul gören tanım olarak bilinmektedir. Sipariş alıp vermek için tasarlanmış yöntemlerle bilgisayar ağları üzerinden yürütülen mal/hizmet satışıdır. OECD ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

AB ‘nin tanımına göre e-ticaret; - Bir e- ticaret işlemi, işletmelerin, hükümetlerin, bireylerin ve diğer kamu veya özel kuruluşların arasında gerçekleşen internet tabanlı bir işlemdir. - Telefon, fax ve e-posta üzerinden yapılan satışlar e-ticarete uygun değildir. Online iletişim ağları üzerinden gerçekleştirilen mal ve hizmet alım yada satımı olarak tanımlanabilir. Mal veya hizmet ödemesi internet üzerinde olmayabilir. Bir e-ticaret işlemi, işletmeler, hane halkları, bireyler, hükümetler ve diğer kamu veya özel kuruluşları arasında olabilir. AB ‘nin tanımına göre e-ticaret; DTÖ ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

ABD ‘nin tanımına göre e-ticaret; Elektronik ticaret (e-ticaret), bilgisayar aracılı ağ üzerinde tamamlanan, mal veya hizmetlerin kullanım haklarını devreden tüm işlemleri kapsar. İnternet üzerinden ya da diğer bilgisayar ağları üzerinden yapılan işlemlerdir (örneğin, EDI-Elektronik Veri Değişimi kullanarak). Mal ve hizmetler bu ağlar üzerinden sipariş edilir, ancak ödeme ve mal veya hizmetlerin teslim internet üzerinden veya internet dışından yapılabilir. İNGİLTERE ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

1990 yılların sonlarında doğru e-ticaret çalışmaları OECD, Avrupa topluluğu, ABD tarafından artırıldı. Çeşitli konferanslar, seminerler düzenlendi. E-ticaretin geliştirilmesi, internet üzerinden yapılan alışverişlere güven sağlanması için yasal düzenlemeler getirildi. İnternetin asıl kullanımının artması ticari kullanımı sayesinde olmuştur. 1999 yılında Amerika Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı araştırmaya göre; internet ekonomisinin enflasyon oranının azaltılmasında rol oynadığı belirtilmiştir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

2000 yılında ABD ‘deki ticaret işlem hacmi 39 milyar dolar oldu. 2000’li yıllarda e-ticaret hükümet politikalarında daha çok görülmeye başladı. 2008 yılında satış hacmi çok hızlı bir şekilde arttı. İnternet kullanım oranının artması ile birlikte Avrupa e-ticaret toplulukları internet ortamında milyonlarca yeni iş olanağı oluşacağı bildirildi. İnternet Kullanımı E-Ticaret Yeni iş sahası Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

TÜRKİYE’DE E-TİCARET Türkiye e-ticaret ile 1994-1995 yıllarında tanışmıştır. E-ticaret alt yapısının eksikliğini hisseden Türk Telekom ve özel sektör gerekli çalışmalara başladı. Türkiye ‘de ilk resmi e-ticaret sitesi 1998 yılında kuruldu. Hepsiburada.com adıyla faaliyet gösteren Türkiye ‘nin ilk e- ticaret sitesi ciddi yatırımlarla internet ortamında verimli ve etkin bir pazar yeri oluşturdu. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

İnternet ve ticaret altyapısı geliştirme çalışmaları hızlandı. 2000 yıllarda İnternet üzerinden bankacılık işlemleri,sanal marketler üzerinden satışlar, seyahat rezervasyon ve satışları, elektronik eşya satışları üzerine ciddi yatırımlar gerçekleştirildi. Son yıllarda internet kullanımının hemen hemen her eve girmesi ile ve bireylerin internet üzerinden alışveriş yapma isteklerinin artması sonucu e-ticaret pazardaki payını artırmıştır. Türkiye’de e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren site sayısı binlerle ifade edilmektedir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

E – Ticaret Türkiye Gelişim Dönemleri Kaynak:Serkan Hacı ömeroğlu Sosyal Medya Müdürü

Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu. Öğr. Gör Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Türkiye’de 12 bin’e yakın e-ticaret sitesi faaliyet göstermektedir. Yurtiçindeki e-ticaret pazarı daha çok işletmeden son kullanıcıya (Business to Consumer-B2C) odaklanan bir yapıdadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Son yıllarda, kadınlar hedef alınarak yapılan e-ticaret sayesinde ülkemizde kendi markasını yaratmaya çalışan moda perakendeciliğinde hızlı bir gelişim yaşanmıştır. Alışveriş platformları, birden fazla satıcının ürünlerini ya da farklı kategoride çok sayıda ürünü tek bir internet sitesi üzerinde toplayarak müşterilere çeşitlilik ve fiyat avantajı sunmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Türkiye’de internet kullanıcı sayısı ve buna bağlı olarak e-ticarete olan ilgi giderek artmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu. Öğr. Gör Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

TÜİK verilerine göre internet kullanıcılarının yaklaşık %20’si, kişisel kullanım amaçlı online mal ve hizmet alışverişi yapmaktadır. Kredi kartı kullanıcılarının ise yaklaşık %33’ünün internetten alışveriş yaptığı ve bu oranın varlıklı kişilerde daha yüksek olduğu belirtilmektedir. Öte yandan, son dönemde mobil internet kullanımında belirgin bir artış kaydedilmiştir. Özellikle genç nüfusta, akıllı telefonlar başta olmak üzere yeni teknolojilere ve 3G internet kullanımına olan ilgi hızla artmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Türkiye’de online ticaret pazarı da internet kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak, son yıllarda oldukça hızlı büyümektedir. Kartlı ödemelerin artış hızı 2012 itibarıyla İngiltere ve Almanya’da %13-14 seviyelerinde iken, Türkiye’de %50 olarak gerçekleşmiştir. BKM verilerine göre, e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke, Türkiye olmuştur. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

Kısaltmalar AB : Avrupa Birliği DTÖ : Dünya Ticaret Örgütü (World Trade Organization-WTO) EDI : Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange) ABD : Amerika Birleşik Devletleri OECD : İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (Organization of Economic Coopertation and Development) Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

KAYNAKÇA Manual for Measuring ICT Access and Use by Households and Individuals, 2014. International Telecommunication Union (ITU). 2010 World Population and Housing Census Programme. United Nations Statistics Division (UNSD) Core ICT Indicators 2010. International Telecommunication Union (ITU). Dünyada ve Türkiye’ de E-Ticaret Sektörü, Türkiye İş Bankası, İktisadi Araştırmalar Bölümü TÜBİSAD Türkiye E-Ticaret Pazarı Raporu Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER