TÜİK HANE HALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ARAŞTIRMASI 2010 %64,2 e-posta gönderip almanın ardındanen fazla gerçekleştirdikleri eylem sohbet odalarına,sosyal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNTERNET GAZETECİLİĞİ
Advertisements

Sinem USLU.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
SIGN İSTANBUL 2011 Uluslararası 13. Açıkhava Reklamcılığı Fuarı ARALIK 2011 TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Montpellier France Décembre 2008 GENÇLİK PROJESİ Eylem Ankara, (Türkiye)
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Mustafa Akgül. 27 Kasım 2014 Inet-tr'1ı 2 Tarihçe Kasım 1995 Dış bağlantı 64K Yurt içi: 9.6K, 19.2K - 2M Planlar - tarafları buluşturmak.
Facebook’ta iletişim biçimi üzerine Işık Barış Fidaner.
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
KURS SUNUSU. BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin.
Bulut Depolama.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
eTwinning araçları hakkında Bilgilendirme
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Lütfen okuyun (5 dakikanızı alır)
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
4.BÖLÜM GAZETECİ KİMDİR? TUĞBA EKŞİ GZT-3.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
Sosyal Medyanın Devlet Yönetimine Etkisi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Ask Question.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
Sunum transkripti:

TÜİK HANE HALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ARAŞTIRMASI 2010 %64,2 e-posta gönderip almanın ardındanen fazla gerçekleştirdikleri eylem sohbet odalarına,sosyal ağlara, haber ve tartışma gruplarına mesaj göndermek %58,8 haber veya gazete okumak

Sosyal medya geleneksel medyadan edindiği bilgileri yorumlayıp yeniden üreten ve dağıtan bir konuma yerleşti. Guardian gazetesinde yer alan bir habere göre cnn haberlerinin %43’ü facebook, twittter, youtube ve myspace gibi sosyal ağlar üzerinden paylaşılıyor. Bazı gazeteciler sosyal ağlarda kurumlarından çok daha popülerler.

Sosyal medya geleneksel medyadan edindiği bilgileri yorumlayıp yeniden üreten ve dağıtan bir konuma yerleşti. Guardian gazetesinde yer alan bir habere göre cnn haberlerinin %43’ü facebook, twittter, youtube ve myspace gibi sosyal ağlar üzerinden paylaşılıyor. Bazı gazeteciler sosyal ağlarda kurumlarından çok daha popülerler.

Değişen Gazetecilik ve Değişmek Zorunda Kalan Gazeteciler Sosyal medya üzerinden birey gazeteciye ulaşabilir hale geldi. Ken Doctor’a göre(2010) gazetelerin gün be gün haber merkezlerini küçülttükleri bu yeni dönem yeteneğiyle ön plana çıkanhaber starlarının dönemi olacak.

De Rosney der ki; dönüşütürücü gücün öznesi “pronoterya”adını verdiğimizbilgiyi üreten,tüketen ve yayan yeni bir sınıftır. Gillmore “WE THE MEDİA” kitabında sosyal medyanın her birimizin sesini duyuran bir platform olarak ortaya çıktığın,bilginin kontrolünün artık ana akım medya ve hükümetlerin elinde olmadığını söyler.

Sosyal medya gücünün çok abartıldığını söyleyen Bernard Poulet sosyal ağlar etrafında oluşan topluluğun toplum sayılamayacağını, gazeteciliğin uzmanlık gerektirdiğini söyler. Amatörler ve blog yazarları her zaman istikrar gösteremeyebilir. Beklentileri değiştikçe yorulup, vazgeçebilirler. Haber yaymak adına toplum adına olumsuz durumlara yol açabilirler.

Sosyal Medya ve Geleneksel Medya

Defne Devrimi ve Sosyal Medyanın Dönüştürücü Rolü Defne Joy Foster’in hayatını kaybetmesinin ardından cinsiyetçi bir köşe yazısına tepki olarak Twitter’da bir kampanya başlatılmıştır.

İki Medya Elele Defnedevrimi adında başlatılan kampanya hiçbir araya gelmemiş sekiz bin kişinin imza toplamıştır. Ancak kampanyada hedeflerle ilgili belirsizlik vardır. Hedefin on bin imzaya ulaşmak olması ile beraber, ulaştıktan sonra ne olacağına dair bir karar yoktur. Defne devrimi ile medyanın erkek egemen söylemlerine bir karşı duruş söz konusudur. Ancak bir çözüm önerisi olmamakla beraber sadece bir tepki mevcuttur; ve bu da yeni bir tarzdır. Defne Devriminin en güçlü yönü harekete gazetecilerin sahip çıkması ve onu gündemde tutmasıdır. Hareket sosyal ve geleneksel medyanın etkileşimi sayesinde güç kazanıyor.