1 MART 2008 GİRİŞİM SERMAYESİ VE ÖZEL SERMAYE ŞİRKETLERİNİN FİNANSMANI Türkiye Sermaye Piyasalarıyla Yükselecektir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

ANADOLU GİRİŞİM SERMAYESİ YATIRIM ORTAKLIĞI
Finansman Kaynaklarına Koray İNAN / Finansal Hizmetler Koordinatörü
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
SPECIAL TOPICS IN FINANCE HALKA ARZ(IPO) BAHAR ÇAYIR CANSU DÜLGERO Ğ LU G İ ZEM YET İŞ K İ N HANDE NEDRET BELEN.
SERMAYE PİYASASI KURULU
Türk Şirketlerinin Almanya’da Halka Arzının Vergisel Etkileri Oktay ALTINTAŞ İzmir, 17 Ekim 2012 Sun Bağımsız Dış Denetim YMM A.Ş. 1
KOBİLER İLE bANKALARI BULUŞTURUYOR
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
NİYE VARIZ? NELER YAPTIK? GELECEK PLANLARIMIZ?
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
1 ARALIK 2007 GELİŞEN İŞLETMELER PİYASALARI A.Ş. GİP Türkiye Sermaye Piyasalarıyla Yükselecektir.
Finansal Piyasalar Para ve sermaye piyasaları
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KAYNAK SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE HİSSE BAŞINA GELİR ANALİZİ
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
1 Abdullah Kaya Sermaye Piyasası Kurulu Genel Olarak Risk Sermayesi Yatırım Ortaklıkları Mevzuatı ve Değişiklik Önerileri.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
1 Bankalar Birliği Seminer Programları için Dr. Halit Gönenç Tarafından Hazırlanan Power Point Prezentasyonu Finansal Yönetime Genel Bir Bakış Halit Gönenç.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
MAKROEKONOMİK ANALİZ 2 YATIRIM Doç. Dr. Yeşim Kuştepeli.
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
İŞTİRAKLERİN MUHASEBELEŞTİRİLMESİ (YÖNTEMLER)
Özkaynak maliyeti Burada araştırılan hisse senedi maliyetidir.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
İŞTİRAKLER VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ Prof. Dr. İbrahim Lazol DAÜ- 2012
İşletmeyi neden kurarız ?
YARD.DOÇ.DR.HAYRİ BARAÇLI
Borsa İstanbul Piyasaları İşlem Görmeye Başlama ve Sonraki Süreçler
Menkul Kıymet Borsaları
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
PROJE KONULARI KOBİ’lerde Kurumsallaşmanın Geliştirilmesi KOBİ’lerde Markalaşmaya Geçiş.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KISIM 2 Finansal Yönetimde Temel Kavramlar BÖLÜM 3 Finansal Tablolar, Nakit Akışı ve Vergiler.
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY 1. 2 FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR REEL SEKTÖR ÜRETİM YAPAN SANAYİ, TİCARET VE HİZMET.
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ ÇALIŞMA GURUBU İMKB’YE İLİŞKİN SEKTÖR BİLGİLERİ HAZIRLAYAN MURAT BOLAT YMKP Müdürü.
Kamu Altyapı Yatırımları: Bağımsız Şirket ve Özkaynak Finansmanı
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

1 MART 2008 GİRİŞİM SERMAYESİ VE ÖZEL SERMAYE ŞİRKETLERİNİN FİNANSMANI Türkiye Sermaye Piyasalarıyla Yükselecektir

2 NEDEN KOBİLERİN EKONOMİDEKİ PAYI

3 TÜRKİYE’DE REEL SEKTÖRÜN YAPISI TÜRKİYEDEKİ TOPLAM İŞYERİ SAYISI İşyerlerinin %34’ü Marmara bölgesindedir. Bu işletmeler, Türkiye’deki toplam çalışanların %43’ünü istihdam etmektedir.

4 TÜRKİYE’DE REEL SEKTÖRÜN YAPISI TÜRKİYEDEKİ ANONİM ŞİRKET SAYISI 2007 yılı içinde Türkiye’de kurulu olan AŞ sayısının civarında olduğu tahmin edilmektedir. İTO verilerine göre ise bu şirketlerin ’ü İstanbul’dadır. Son yıllarda Türkiye’de yılda ortalama civarında AŞ kurulmakta, şirket de kapanmaktadır (her yıl net 2000 AŞ) 2007 yılı içinde Türkiye’de kurulu olan AŞ sayısının civarında olduğu tahmin edilmektedir. İTO verilerine göre ise bu şirketlerin ’ü İstanbul’dadır. Son yıllarda Türkiye’de yılda ortalama civarında AŞ kurulmakta, şirket de kapanmaktadır (her yıl net 2000 AŞ)

5 TÜRKİYEDE KOBİLER TANIMI

6 İSO-1000’DE KOBİLER TÜRKİYEDE KOBİLER İSO-1000’in TR’deki KOBİ Tanımına Göre Durumu (928’inin verisi mevcuttur) 297’sinin çalışan sayısı < 250 kişi Tamamının cirosu > 35 milyon YTL 94’ünün aktifi < 25 milyon YTL Çalışan sayısı ve aktif büyüklüğü kriterine göre İSO- 1000’de 66 şirket KOBİ’dir İSO-1000 sanayi şirketinin 140’ı İMKB’de kotedir İSO-1000 içindeki 860 şirket halka açık değildir İSO-1000’in TR’deki KOBİ Tanımına Göre Durumu (928’inin verisi mevcuttur) 297’sinin çalışan sayısı < 250 kişi Tamamının cirosu > 35 milyon YTL 94’ünün aktifi < 25 milyon YTL Çalışan sayısı ve aktif büyüklüğü kriterine göre İSO- 1000’de 66 şirket KOBİ’dir İSO-1000 sanayi şirketinin 140’ı İMKB’de kotedir İSO-1000 içindeki 860 şirket halka açık değildir

7 İMKB’DE KOBİLER İMKB’de kote (2006) toplam 316 şirketin 221 tanesi finans dışı sektörlerde (Finans şirketleri KOBİ kriterlerinin üzerinde verilere sahiptir) 221 şirketin 71’inin çalışan sayısı 250’nin altında Ciro/aktif kriterine göre, İMKB’de kote KOBİ tanımında 32 şirket var SPK / İMKB yükümlülüklerini karşılayabilecek kurumsal yapıda KOBİ’ler halka açılabilmekte ve İMKB’de işlem görebilmekte İMKB’de kote (2006) toplam 316 şirketin 221 tanesi finans dışı sektörlerde (Finans şirketleri KOBİ kriterlerinin üzerinde verilere sahiptir) 221 şirketin 71’inin çalışan sayısı 250’nin altında Ciro/aktif kriterine göre, İMKB’de kote KOBİ tanımında 32 şirket var SPK / İMKB yükümlülüklerini karşılayabilecek kurumsal yapıda KOBİ’ler halka açılabilmekte ve İMKB’de işlem görebilmekte TÜRKİYEDE KOBİLER

8 PİYASADA İŞLEM GÖRMENİN ETKİLERİ Şirketin büyümesi için kaynak yaratma Şirketin piyasa değerinin belirlenmesi Borçların mali tablolardaki ağırlığını azaltma, kaynak maliyetini düşürme Borç bulmada ortaklarının kişisel kefalet zorunluluğunun kalkması Şirketin imajına katkıda bulunma. Nitelikli eleman alımında kolaylık Ortakların yatırımlarının bir kısmını paraya çevirebilmesi ve likidite Şirketin büyümesi için kaynak yaratma Şirketin piyasa değerinin belirlenmesi Borçların mali tablolardaki ağırlığını azaltma, kaynak maliyetini düşürme Borç bulmada ortaklarının kişisel kefalet zorunluluğunun kalkması Şirketin imajına katkıda bulunma. Nitelikli eleman alımında kolaylık Ortakların yatırımlarının bir kısmını paraya çevirebilmesi ve likidite ŞİRKETLER/YATIRIMCILAR

9 REEL SEKTÖRÜN SP’DAN YARARLANMAMA NEDENLERİ Şirket sahipliğinin kısmen de olsa kaybedileceği düşüncesi Şirket yönetimine müdahale olacağının düşünülmesi Formalitenin çok olduğunun düşünülmesi Şirket hakkında düzenli bilgi verme yükümlülüğü Bünyesinde halka açılma sürecini yönetecek çalışanın bulunmaması Karar almanın güçleşeceğinin düşünülmesi Şirket sahipliğinin kısmen de olsa kaybedileceği düşüncesi Şirket yönetimine müdahale olacağının düşünülmesi Formalitenin çok olduğunun düşünülmesi Şirket hakkında düzenli bilgi verme yükümlülüğü Bünyesinde halka açılma sürecini yönetecek çalışanın bulunmaması Karar almanın güçleşeceğinin düşünülmesi

10 REEL SEKTÖRÜN SP’DAN YARARLANMAMA NEDENLERİ Yeterli teşvikin olmaması Piyasadan yeterli fon toplanamayacağının düşünülmesi Yeni düzenleme ve kuralların maliyetli dolduğunun düşünülmesi Finansman açısından yararlı görülmemesi Borsada belirlenecek fiyatın gerçek değeri yansıtmayacağının düşünülmesi Kayıtdışı çalışma Ölçek küçüklüğü Yeterli teşvikin olmaması Piyasadan yeterli fon toplanamayacağının düşünülmesi Yeni düzenleme ve kuralların maliyetli dolduğunun düşünülmesi Finansman açısından yararlı görülmemesi Borsada belirlenecek fiyatın gerçek değeri yansıtmayacağının düşünülmesi Kayıtdışı çalışma Ölçek küçüklüğü

11 REEL SEKTÖRÜN SP’DAN YARARLANMAMA NEDENLERİ Halka arz sirküleri ilan yükümlülüğü Halka arzda özel bağımsız denetim raporları esas alınır Borsada işlem görenler için temettü yükümlülüğü %30’dur Özel Durumların Kamuya Açıklanması Yükümlülüğü vardır Mali tablo/rapor düzenlenme zorunluluğu vardır Yıllık mali tablolar ülke çapında ve bir mahalli gazetede ilan edilir Halka arz sirküleri ilan yükümlülüğü Halka arzda özel bağımsız denetim raporları esas alınır Borsada işlem görenler için temettü yükümlülüğü %30’dur Özel Durumların Kamuya Açıklanması Yükümlülüğü vardır Mali tablo/rapor düzenlenme zorunluluğu vardır Yıllık mali tablolar ülke çapında ve bir mahalli gazetede ilan edilir SPK’NIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

12 REEL SEKTÖRÜN SP’DAN YARARLANMAMA NEDENLERİ Son 3 yıl için bağımsız denetimden geçmiş olması Kuruluştan itibaren 3 yıl geçmiş olması ve mali tablolarının yayınlanması Son 2 yılda vergiden önce kâr etmiş olması Özsermayesinin en az YTL olması Halka arzın piyasa değerinin en az YTL ve halka arz oranının en az %25 olması Bu oranın %25’in altında olması halinde, halka arz edilen hisse senetlerinin piyasa değerinin en az YTL olması Son 3 yıl için bağımsız denetimden geçmiş olması Kuruluştan itibaren 3 yıl geçmiş olması ve mali tablolarının yayınlanması Son 2 yılda vergiden önce kâr etmiş olması Özsermayesinin en az YTL olması Halka arzın piyasa değerinin en az YTL ve halka arz oranının en az %25 olması Bu oranın %25’in altında olması halinde, halka arz edilen hisse senetlerinin piyasa değerinin en az YTL olması İMKB KOTASYON KRİTERLERİ

13 REEL SEKTÖRÜN SP’DAN YARARLANMAMA NEDENLERİ İMKB Kotasyon şartlarının hiçbiri aranmamaktadır KOBİ pazarı planı ile açılan İkinci Ulusal Pazarda 12 şirket, Yeni Ekonomi Pazarında ise 3 şirket işlem görmektedir Bu piyasalarda işlem hacmi az ve işlem miktarı düşüktür. Çünkü Yatırımcı, ilgisini daha çok Ulusal Pazara yönlendirmiştir Geçmişten gelen yanlış bir algılama sonucu sorunlu şirketlerin işlem gördüğü yerler olarak algılanmaktadır Ulusal pazarda işlem görme prestij olarak görülmektedir Bütün SPK yükümlülüklerine tabidirler İMKB Kotasyon şartlarının hiçbiri aranmamaktadır KOBİ pazarı planı ile açılan İkinci Ulusal Pazarda 12 şirket, Yeni Ekonomi Pazarında ise 3 şirket işlem görmektedir Bu piyasalarda işlem hacmi az ve işlem miktarı düşüktür. Çünkü Yatırımcı, ilgisini daha çok Ulusal Pazara yönlendirmiştir Geçmişten gelen yanlış bir algılama sonucu sorunlu şirketlerin işlem gördüğü yerler olarak algılanmaktadır Ulusal pazarda işlem görme prestij olarak görülmektedir Bütün SPK yükümlülüklerine tabidirler İMKB İKİNCİ PAZAR VE YENİ ŞİRKETLER PAZARI

14 DÜNYADAKİ KOBİ BORSASI MODELLERİ ÖZET TABLO

15 DÜNYADAKİ KOBİ BORSASI MODELLERİ Bir kısmı bağımsız bir borsa (NASDAQ, JASDAQ), bir kısmı ise ana borsa altındaki piyasadır (AIM, KOSDAQ) Mutlaka teşvikler (halka açılma mevzuatında esneklik, vergi avantajları) Kotasyon koşullarında esneklik Mevcut bir ihtiyaca cevap vermek üzere kurulmuşlar. Örneğin, NASDAQ, JASDAQ-Mevcut tezgahüstü piyasayı düzenlemek üzere kurulmuştur. MESDAQ, NUEVO MERCADO-Teknoloji şirketlerine özel ortam yaratmak için kurulmuştur. Bu tür şirketlere yatırım yapabilecek nitelikli/kurumsal yatırımcılar bulunmaktadır (AIM) Bir kısmı bağımsız bir borsa (NASDAQ, JASDAQ), bir kısmı ise ana borsa altındaki piyasadır (AIM, KOSDAQ) Mutlaka teşvikler (halka açılma mevzuatında esneklik, vergi avantajları) Kotasyon koşullarında esneklik Mevcut bir ihtiyaca cevap vermek üzere kurulmuşlar. Örneğin, NASDAQ, JASDAQ-Mevcut tezgahüstü piyasayı düzenlemek üzere kurulmuştur. MESDAQ, NUEVO MERCADO-Teknoloji şirketlerine özel ortam yaratmak için kurulmuştur. Bu tür şirketlere yatırım yapabilecek nitelikli/kurumsal yatırımcılar bulunmaktadır (AIM) ÇIKARIMLAR

16 KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ Her borsanın var olabilmesi için ana bir sebep ve temaya ihtiyaç var. Tema: KOBİ’lerin finansmanı olmalıdır Teşvik: SP mevzuatı yükümlülükleri bu şirketler açısından değiştirilmelidir. Esnek kotasyon koşulları getirilmelidir. Vergi teşvikleri gelmelidir. Esnek yönetim ve tanıtım: Piyasa ihtiyaçlarına uygun esnek ve hızlı karar alma süreci.Hem teşvikler hem de piyasa tanıtılmalı, KOBİler ve yatırımcılar “eğitilmelidir”. Alternatif Gelir: Kotasyonlar çok uzun bir zaman alacaktır, İşlem hacmi düşük olacaktır. Başarı zaman alacak. Ayakta kalabilme için alternatif gelir olmalıdır. Kurumsal Yatırımcıların Teşviki ve Geliştirilmesi: Bu piyasada yatırım yapacaklar kurumsal yatırımcılar olacaktır. Bu yöndeki talebin teşvik edilmesi gerekir. Her borsanın var olabilmesi için ana bir sebep ve temaya ihtiyaç var. Tema: KOBİ’lerin finansmanı olmalıdır Teşvik: SP mevzuatı yükümlülükleri bu şirketler açısından değiştirilmelidir. Esnek kotasyon koşulları getirilmelidir. Vergi teşvikleri gelmelidir. Esnek yönetim ve tanıtım: Piyasa ihtiyaçlarına uygun esnek ve hızlı karar alma süreci.Hem teşvikler hem de piyasa tanıtılmalı, KOBİler ve yatırımcılar “eğitilmelidir”. Alternatif Gelir: Kotasyonlar çok uzun bir zaman alacaktır, İşlem hacmi düşük olacaktır. Başarı zaman alacak. Ayakta kalabilme için alternatif gelir olmalıdır. Kurumsal Yatırımcıların Teşviki ve Geliştirilmesi: Bu piyasada yatırım yapacaklar kurumsal yatırımcılar olacaktır. Bu yöndeki talebin teşvik edilmesi gerekir. TEMEL KOŞULLAR

17 Mevcut SP Mevzuatından tümüyle farklılaştırılmış bir mevzuat Esnek halka satış kriterleri İzahname Dış denetim Mali tablo ilanları Diğer yükümlülükler Mevcut SP Mevzuatından tümüyle farklılaştırılmış bir mevzuat Esnek halka satış kriterleri İzahname Dış denetim Mali tablo ilanları Diğer yükümlülükler SERMAYE PİYASASI TEŞVİKLERİ KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ

18 Kayıtdışılık genel bir sorun, SP ise kayıtlılık gerektiriyor Kayıt içine girmek ilave vergi ve maliyetler anlamına gelebilir Kayıt içine girmek teşvik edilmeli; vergi/ssk gibi Kayıtdışılık durumunda zaten bu unsurların vergisi alınamamaktadır. Kayıtdışılık genel bir sorun, SP ise kayıtlılık gerektiriyor Kayıt içine girmek ilave vergi ve maliyetler anlamına gelebilir Kayıt içine girmek teşvik edilmeli; vergi/ssk gibi Kayıtdışılık durumunda zaten bu unsurların vergisi alınamamaktadır. VERGİ VE DİĞER MALİ TEŞVİKLER KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ

19 ÖRNEK TEŞVİKLER - 1 KDV indirimi/istisnası KV indirimi GV istisnası Alım/satıma konu senetler için temettü istisnası, alım/satım kazancı istisnası Ücretlerde GV istisnası SSK istisnası/indirimleri Enerji desteği KDV indirimi/istisnası KV indirimi GV istisnası Alım/satıma konu senetler için temettü istisnası, alım/satım kazancı istisnası Ücretlerde GV istisnası SSK istisnası/indirimleri Enerji desteği KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ

20 Bedelsiz arsa desteği: Kote olduktan sonra 10 yıl içerisinde yapılacak genişleme yatırımları için bedelsiz arsa desteği Yatırım Teşviği: Kote şirketlere, TOBB’a bağlı sanayi odaları tarafından verilmeye başlanacak olan yatırım teşviklerinden daha uygun şartlarda yararlanma olanağı Kredi Garanti Fonu İşletme ve Araştırma A.Ş. Destekleri Hazine tarafından verilen KOBİ Teşvik Belgelerinin kapsamı işlem görecekler şirketler için genişletilebilir Bedelsiz arsa desteği: Kote olduktan sonra 10 yıl içerisinde yapılacak genişleme yatırımları için bedelsiz arsa desteği Yatırım Teşviği: Kote şirketlere, TOBB’a bağlı sanayi odaları tarafından verilmeye başlanacak olan yatırım teşviklerinden daha uygun şartlarda yararlanma olanağı Kredi Garanti Fonu İşletme ve Araştırma A.Ş. Destekleri Hazine tarafından verilen KOBİ Teşvik Belgelerinin kapsamı işlem görecekler şirketler için genişletilebilir ÖRNEK TEŞVİKLER - 2 KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ

21 KOBİLERİN FİNANSMANI Bağımsız Borsa Bağımsız Borsa KOBİ BORSASI Mevcut Borsanın Altında Pazar Mevcut Borsanın Altında Pazar KOBİ BORSASI MODEL ÖNGÖRÜSÜ

22 TEŞEKKÜRLER Türkiye Sermaye Piyasalarıyla Yükselecektir GİRİŞİM SERMAYESİ VE ÖZEL SERMAYE ŞİRKETLERİNİN FİNANSMANI